Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW i7 je nejtěžším modelem značky, další novinky už by však měly být jen lehčí

Automobilky se sice snaží stavět stále hospodárnější a ekologičtější vozy, stále však zvyšují jejich hmotnost, což jejich efektivitu naopak snižuje.
Zpět na článek
27. 4. 2022 16:07
Avatar - kari.laz
27. 4. 2022 16:07
to je paráda
Čekám, kdy ty elektrický krámy budou tak těžký, že už nezbude hmotnost na posádku :D
Tak hlavně že mají všemožné úlevy, přitom huntují silnice pomalu, jak kamiony
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tomogo
27. 4. 2022 16:42
Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV...
... no asi dost. Ale to je jedno. Hlavně že jsme ekologičtí.
Rozbalit vlákno
6
27. 4. 2022 16:47
Re: Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV
Land Cruiser 200 váží 2,6-2,8 tuny. Ptal ses tak před deseti lety, když dorazil na trh? A kolik asi bude jezdit elektrických sedmicek v porovnání třeba s MHD?
27. 4. 2022 20:07
Re: Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV
Tak napr LC sa netváril, že ide zachraňovať planétu ako súčasné EV.
27. 4. 2022 20:45
Re: Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV
Kytka lopata
27. 4. 2022 20:51
Re: Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV
Na komoru! :-[] :yes:
27. 4. 2022 21:00
Re: Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV
Mozek není vidět ale když není je to vidět :-) :-) :-)
Avatar - lyon667
29. 4. 2022 11:01
Re: Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV
Land Cruiser není EV, nikdo si ho nekupuje kvůli ekologii.
27. 4. 2022 22:12
Petrolhead ekologem
Vysoka hmotnost?
Oter pneumatik?
Well to wheel emise?

Vadi. Ale samozrejme jen u EV... :D

https://www.google.com/url?…

Thanks to the use of BMW EfficientDynamics and eDrive technology, the Global Warming Potential of the
iX 40 is about 36% lower than of the conventionally powered X5 30d across the whole life cycle. If
renewable energy sources are used for charging, the reduction is at about 66% :yes:
Rozbalit vlákno
15
28. 4. 2022 07:12
Re: Petrolhead ekologem
Už ses dostal tak daleko, že cituješ markering BMW :-[]
28. 4. 2022 08:32
Re: Petrolhead ekologem
BMW mám veľmi rád, ale konkrétne iX 40 je taký nezmyselný model.
Veľké ako X5, ale využitie mimo mesto a na dlhšie trasy obmedzené. Nehovoriac o tých zaujímavých prepočtoch, ktoré by niekedy uspeli aj ako námet na samostatný diel Harryho Pottera :-! .

To už dáva väčší zmysel i7 pre cieľovú skupinu, ktorá požaduje komfort a špičkové technológie, nabíja im to šofér a na dlhšie trasy cestuje lietadlom. Ale netvárme sa, že ním zachraňujeme planétu.

Pre mňa ideálne elektroauto kúpil kamarát bývajúci v Prahe. Za 8600 Eur staršie ojazdené z Nemecka v dobrom stave s dojazdom 60 - 80 km. V Prahe to dáva zmysel: nabije si ho z fotovoltaiky, parkuje kde chce a na nákup a odvoz detí do školy to stačí. Ak by aj po roku/dvoch odišlo netrápi ho to vďaka nízkej nákupnej cene. Každý mesiac navyše dobrý. Druhé auto na dlhé cestovanie majú so spaľovacím motorom.
28. 4. 2022 08:45
Re: Petrolhead ekologem
Může být. Tahle diskuse je o tom, jak strašně mizí pneumatiky na autě těžkém 2,5 tuny. Že takhle těžkých Transitů, Transporterů a Sprinterů jezdí po světě milarda zjevně nevadí, přišel problém až s elektrickou sedmou /která váží asi tak o 400 kg víc než spalovací/.
Každému dává smysl to, co mu dává smysl. SUV jako takové je pro mě úplně zbytečná kategorie, ale pokud se to prodává? Ať si každý jezdí v čem chce:)
Myšlenka druhého auta pro manželku na elektřinu je samozřejmě správná, tohle je prostě čítankový příklad ideálního uživatele elektromobilu.
28. 4. 2022 20:02
Re: Petrolhead ekologem
Tak nevím, ale na hmotnost se u elektra upozorňuje už od té doby, co přijel první Leaf. Asi si v tu dobu ještě chrápal ;-)
29. 4. 2022 10:30
Re: Petrolhead ekologem
na hmotnost nebo na to, kolik se uvolňuje gumy z pneumatik u těžšího auta? protože tento parametr donedávna vůbec nikoho netrápil, to přišlo až poslední rok nebo dva, že se začaly řešit pneumatiky a brzdové destičky lojzíčku :-)
Avatar - lyon667
29. 4. 2022 11:19
Re: Petrolhead ekologem
Jenže u elektra se na tato fakta upozorňuje proto, že přímo popírají jediný smysl jejich existence - tu takzvanou ekologii. U Transitů ani Sprinterů tohle nikoho nezajímá...
28. 4. 2022 12:53
Re: Petrolhead ekologem
iX není nesmyslný model tam, kde dnešní mamataxi, co ráno odvezou své děti do školy, aby pak vyrazili na kávičku do obchoďáku nebo fitka, jezdí s X5, GL(E/S)S, Q7 či RR...
Tyto paničky nebudou jezdit ojetým Leafem za pár tisíc euro...
A tam je IMHO konkrétně iX 40 namířen. A pokud bude potřebovat větší dojezd, pořídí si iX 50...
28. 4. 2022 20:00
Re: Petrolhead ekologem
Ale no tak, kolik myslíš, že těch aut budou mít doma? Jedno do školy, jedno do práce a jedno na cesty? X5 zastane vše najednou, nemusíš dělat kompromisy a starat se o dobíjení, aby si někam dojel ;-)
28. 4. 2022 20:09
Re: Petrolhead ekologem
Žiješ v jiné bublině než já. V mojí sociální bublině, kam je takto drahé auto za 3 mega směrováno, mají běžně v rodině 2-3 auta (rekordman, kterého znám, je společník mé ženy, který má 11 aut). A jako druhé auto (kterým jezdí žena) mají běžně tyto auta, která jsem jmenoval v prvním příspěvku a používají se tímto stylem, kde elektrika není naprosto žádnou překážkou. A na dovolenou buď létají nebo mají své první auto (kterým jezdí manžel) a nebo mají dovolenkové auto typu V-Klasse či Multivan.
Mimochodem, tohle iX 50 s velkou baterkou v klidu ujede i 400 km po dálnici, takže nevidím žádný problém s ním jet na dovolenou. A jezdí se i s menšimi baterkami, na FB vidím příspěvky lidí, co jezdí s EV a s rodinou do Bulharska, Chorvatska, Itálie či Španělska a jsou v pohdoě. A v Alpách v zimě potkávám elektriky s holandskou či norskou značkou. Takže jezdit na dovolené se s tím dá taky. To už je překonaný mýtus.
28. 4. 2022 20:40
Re: Petrolhead ekologem
Taky mám doma 3 auta, a co? Jinak 400km po dálnici s elektrem bych opravdu rád viděl, naložený s rodinkou na dovču, tuhle pohádku si nech pro nikoho jiného ;-) Teda pokud nejedeš 90-100kmh v právém za kamiony, tak se možná dostaneš z Prahy do Brna na jeden zátah. ty bublino :-[] Proč asi stojí u Humpolce na superchargeru vždycky tlupa Tesel a jejich majitelé sedí u kafe? Asi proto, že to s tou nízkou spotřebou na dálnici nebude tak horký...
28. 4. 2022 21:21
Re: Petrolhead ekologem
Tak máš 3 auta. A nic. Já ti jen odpovídal na to, že ty jsi tvrdil: "Jedno do školy, jedno do práce a jedno na cesty? " A sám si teď odpověděl, že máš doma 3 auta. Takže sis sám vyvrátil svoje tvrzení o jednom univerzálním autě v rodině.
Těch 400 km s iX 50 po dálnici není problém, protože je to jen o velikosti baterky. A kdyby ses začetl do datasheetu, tak iX 50 má 108 kWh baterku. Nevím, jestli to víš, ale elektromobily mají různě velké baterky a proto se jim liší dojezdy. A že u Humpolce nabíjí tlupa Tesel? A co jako? Asi proto, že je tam nabíječka, ne? Kde by asi jinde měli scházet, než u nabíječky? Že nabíjejí u Humpolce neznamená, že za a) jedou z Prahy nebo z Brna a mají tak krátký dojezd a za b) i kdyby jeli z Prahy nebo Brna, tak nemuseli vyjíždět s plnou baterkou, protože právě proto počítali s tím, že si nabijí po cestě v Humpolci.
Příště trochu méně záště a více přemýšlet...
28. 4. 2022 23:44
Re: Petrolhead ekologem
Koukám že si objevil Ameriku a máš potřebu to všem vysvětlit ;-) No jo, je to překvápko, že elektromobily mají různé baterky, dojezdy a představ si, že i hmotnost, design, jméno a mnoho dalších věcí… jen jedno mají společné, o svém dojezdu neskutečně lžou a to všichni :yes: Ta tebou propagovaná iX50 má sice 105kWh baterii, ale taky hmotnost 2,6tuny, nalož jí a budou to 3t, pak jeď na dálnici, klidně i jen 130km/h a při ní má spotřebu přes 35kWh (videí na YT je k tomu dost), takže dáš sotva 300km 😉 Btw reálných 300km už je fajn, nicméně zkus se občas podívat na realitu, přemýšlet o tom a nečti jen datasheety, ty bublino :yes:
29. 4. 2022 17:24
Re: Petrolhead ekologem
Vysvětlovat bych to nemusel, kdybych se tady s tebou nebavil.
Určitě to má při 130 km/h na dálnicis potřebu 35 kWh/100km... Jel jsi aspoň s iX 40, aby sis tohle ověřil? Sice rozdíl tam bude oproti iX 40, ale rozhodně ne tolik, aby to dělalo 35 kWh/100km.
Ono ne každý musí čumět na YT, někdo si to auto může na pár dní půjčit a vyzkoušet si všechny své režimy jízdy.
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2022 03:24
Re: Petrolhead ekologem
Těch 400 km v klidu bych chtěl vidět, když to nedá pomalu ani EQS.
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2022 03:22
Re: Petrolhead ekologem
Ano, Done, už jsi s tím machroval. A teď to zkus srovnat s hybridním Yarisem, jehož zákaz prodeje nám EU chystá, a odmysli si OZE, kterými většina lidí nenabíjí.