Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i7 je nejtěžším modelem značky, další novinky už by však měly být jen lehčí

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 4. 2022 • 05:48
35
24
Zobrazit náhledy (35)
BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60 BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i

Automobilky se sice snaží stavět stále hospodárnější a ekologičtější vozy, stále však zvyšují jejich hmotnost, což jejich efektivitu naopak snižuje.

Snaha automobilek o stále zelenější, hospodárnější a ekologičtější vozy vedla v posledních letech k velkému důrazu na stavbu elektromobilů, které však mají jeden problém – jsou dost těžké. Vysoká hmotnost ovšem snižuje efektivitu a navíc se negativně promítá i do dalších oblastí, včetně namáhání brzd a pneumatik, ze kterých se do ovzduší dostávají další negativní látky.

Problém s rostoucí hmotností si řada automobilek zřejmě uvědomuje a například BMW by v současnosti mělo nyní stát na horní hranici váhy svých modelů. Novější vozy by už tedy neměly být těžší, než například nové modely BMW i7 a modernizované BMW X7, které v současnosti patří k nejtěžším modelům v nabídce značky.

Čistě elektrická limuzína BMW i7, aniž by měla kohokoliv na palubě, totiž podle dostupných informací váží 2640 kilogramů. Modernizované BMW X7 se pak v závislost na motorizace pohybuje v rozmezí 2480 až 2560 kilogramů – opět bez posádky.

Christoph Fagschlunger, projektový manažer BMW řady 7, ovšem v nedávném rozhovoru pro australský web CarSales prozradil, že tyto vozy v podstatě představují váhový strop pro značku. Jinak řečeno – budoucí modely už by měly být jen lehčí. Ostatně i rozdíl mezi čistě elektrickou verzí i7 a základním šestiválcem by měl být až kolem 500 kilogramů.

Video se připravuje ...

Nemyslím si, že se auta stanou těžší, než jsou v současnosti, a je pro to několik vysvětlení. Pro nás, jako společnost nabízející osobní vozidla, je stále možné pokrýt všechny požadavky v rámci současných váhových omezení“, citují australští kolegové Fagschlungera.

Obrovský vliv na růst hmotnosti mají samozřejmě tradičně stále vyšší nároky na elektrifikaci, hmotnost ovšem roste i kvůli vyšším nárokům na bezpečnost a testům NCAP. Nezanedbatelným faktorem jsou však i neustále rostoucí rozměry automobilů a snaha automobilek nabídnout vyšší komfort. Například jen sedačka řidiče je dnes až o 40 kilogramů těžší, než byla před dvaceti lety. A některé luxusní sedačky prý váží až 100 kilo – každá.

Do budoucna nás však i podle Fagschlungera čekají změny, které růst váhy omezí. „Velikost automobilů bude mít jednoho dne přirozený konec, kdy se s autem nevejdete do garáže, nebo se s ním nebudete moci otočit na silnici. A ten den se blíží,“ uvedl projektový manažer nové sedmičky.

A ani vyšší komfort už nebude přidávat na váze. Technologie zvyšující komfort jsou totiž stále chytřejší. Hluk z jízdy můžete potlačit hmotou kolem celého vozu, nebo můžete použít aktivní systém potlačování hluku“, pokračoval v příkladech Fagschlunger.

Související články

Témata
29. 4. 2022 17:24
Re: Petrolhead ekologem
Vysvětlovat bych to nemusel, kdybych se tady s tebou nebavil.
Určitě to má při 130 km/h na dálnicis potřebu 35 kWh/100km... Jel jsi aspoň s iX 40, aby sis tohle ověřil? Sice rozdíl tam bude oproti iX 40, ale rozhodně ne tolik, aby to dělalo 35 kWh/100km.
Ono ne každý musí čumět na YT, někdo si to auto může na pár dní půjčit a vyzkoušet si všechny své režimy jízdy.
Avatar - lyon667
29. 4. 2022 11:19
Re: Petrolhead ekologem
Jenže u elektra se na tato fakta upozorňuje proto, že přímo popírají jediný smysl jejich existence - tu takzvanou ekologii. U Transitů ani Sprinterů tohle nikoho nezajímá...
Avatar - lyon667
29. 4. 2022 11:01
Re: Kolik gumy se uvolní z pneumatik do přírody z těžkých EV
Land Cruiser není EV, nikdo si ho nekupuje kvůli ekologii.
29. 4. 2022 10:30
Re: Petrolhead ekologem
na hmotnost nebo na to, kolik se uvolňuje gumy z pneumatik u těžšího auta? protože tento parametr donedávna vůbec nikoho netrápil, to přišlo až poslední rok nebo dva, že se začaly řešit pneumatiky a brzdové destičky lojzíčku :-)
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2022 03:24
Re: Petrolhead ekologem
Těch 400 km v klidu bych chtěl vidět, když to nedá pomalu ani EQS.
Články odjinud