"Bylo veřejným tajemstvím, že na každém tomto elektrickém miniautě koncern VW tratil asi 200.000 Kč".
Ředitel Škody Auto to nevěděl: "Včerejší exkluzivní rozhovor pro Byznys ČT24 probíhal v sídle mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Nový šéf firmy už v létě po svém nástupu do funkce uvedl, že chce jít cestou elektrifikace a digitalizace. ... Schäfer také odmítl, že by na elektromobilu Citigo firma prodělávala, jak se již dříve psalo v některých médiích".
twistedTSD
0
Schäfer toho nakecá...
traveldrive
2
Samozrejme, všetko čo nejak nahráva elektromobilom sú kecy.
twistedTSD
0
Je to tak.
adamzprahy
0
Jestli to hodnotíš podle tohoto vyjádření, tak to nemá vůbec žádnou vypovídající hodnotu. Já věřím, že se to Škodovce vyplatilo, ale v tom smyslu, že si na tom vyzkoušeli technologie, dodavatele, odezvu trhu atd. Prostě něco jako prototyp, který prodávali a umořili náklady, které by je jinak stejně čekali.
Pokud by to bylo tak v pohodě, tak by se stále prodávalo i dejme tomu za 500k při zohlednění inflace nebo posílení výbavy s asistenty atd. Nemělo by to konkurenci.
xxc
0
Ved sa to predavalo, mozno aj predava, len nie na nasom trhu. Ktovie ake s tym maju skusenosti, mozno meb platforma je lacnejsia a auta predaju s vyssimi ziskami a predsa len vyroba bateriek je obmedzena.
Xylo
1
Jenom mě irituje, že tuhle blbost (o prodělku) už jsme tu mockrát počítali-vyvraceli z hlediska výrobních nákladů. Původní zdroj této informace je tento článek v autoforu - http😐/www.autoforum.cz/…vesele-prodava/. Citace: "Můj zdroj pracující pro Škodu mě informoval, že automobilka v tuto chvíli prodělává na každém prodaném modelu Citigo iV přes 200 tisíc Kč. Konkrétní suma se liší v závislosti na odbytu na tom kterém trhu, v současné chvíli by ale mělo jít o 210 až 220 tisíc korun na každém kuse. ". Proti téhle informaci stojí přímé vyjádření ředitele ŠkodyAuto v ČT, že je to blbost. Myslíš si, že pokud by http😐/www.autoforum.cz/…stoji-ale-ranec/ ve Škodovce na nějakém modelu prodělávali, že by to ředitel nevěděl? Je zajímavé, že kvílení ze strany automobilek o placení pokut za emise se odehrálo na začátku roku 2021 (podle Hurta z Porsche ČR se za 2020 emise sledovaly, ale pokuty se neplatily) a od té doby už ticho, jenom další kvílení na čipy a spol ....
Emel
0
Jak jako "pokuty se neplatily"? Pokud jsi za 2020 byl přes limit, tak jsi pokuty platil.
Xylo
0
Už jsme o tom diskutovali. Byly publikovány výpočty kolik by se mělo zaplatit, ale nikde jsem neviděl potvrzení, že někdo (nějaká automobilka) něco zaplatila. Za 2021 se mají pokuty platit, ale žádná informace o tom kolik jednotlivé automobilky mají zaplatit nebyla.
Tak jako věřím ex-řediteli ŠkodaAuto, tak věřím i ing.Hurtovi , šéfovi společnosti Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen užitkové vozy. Dne 14.12.2020 byl na seznamu opublikován rozhovor s ním pod názvem "Aut se prodá o pětinu méně, lidé na poslední chvíli sháněli osmiválce". Citace: "Zaprvé se mění zákazník. Dorůstá generace mileniálů, jejichž nákupní chování je jiné. Zadruhé byl letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty."
Odkaz: http😐/www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
Emel
0
A pamatuješ si, jak škoda na poslední chvíli v prosinci 2020 registrovala 741 Enyaqů, víc, než pak za celý 2021? Pokud by nebyly za 2020 pokuty, no tak by to byla blbost, ne?
adamzprahy
0
Za 2020 se pokuty platily, takže v tom bude alfa a omega “výdělečnosti”. A proto si ty dvě protichůdné informace nemusí odporovat. Za projekt vývoje a výroby to mohlo být při ukončení modelu v mínusu. Ušetřené miliony za emisní pokuty + další využití technologie a knowhow je ve výsledku pro automobilku profitabilní. Takže nižší manažer z projektu Citigo řekne, že to prodělávalo a CEO Škodovky řekne že to nebylo ztrátové a oba mají pravdu.
Xylo
0
Nedovedu si představit, že by nějaký střední manager ze Škodovky někomu něco vykládal o nákladovosti a ziskovosti. Moje neteř už pár let v ŠkodaAuto pracuje, takže jsem trochu v obraze (i jako bývalý top manager korporátu). Pokuty - viz výše moje odpověď Emelovi.
adamzprahy
0
Tak já Škodovku zevnitř znám a je manažersky přebujelá, takže informačně si směrem ven mohl postěžovat kdokoliv a jak píšu, může to být z určitého pohledu pravda. Často ani interně nebývá shoda na tom co se vyplatí a co ne, protože záleží jak to počítáš a co je cílem, viz co už jsem popisoval.
Xylo
0
Je tady ještě jeden důvod, proč té informaci o 200 tisících prodělku na kusu nevěřím. Nižší pozice mají jakési P&L reporty, ale tam určitě nebudou reálné výrobní náklady. U farmaceutických firem velmi často nezná reálné tzv. CoGSy ani vedení jednotlivých zemí včetně ředitele pobočky. Teď jsem projížděl Annual report 2020 VW Group a žádnou pokutu za emise jsem tam neobjevil. Můžeš zkusit hledat sám - http😐/annualreport2020.volkswagenag.com/…s/collection.php .
Edit: "Za projekt vývoje a výroby to mohlo být při ukončení modelu v mínusu" - ten článek v autoforu byl z 17. listopadu 2019.
Emel
1
No, nevěděl... nepotvrdil je lepší slovo.
Ono záleží, co počítáš do nákladů. Ale podívej se, jakýho chudáčka ti za půl míče nabídnou u Dacie, za kolik se eUp!ka prodává dneska... buď nás všichni nehorázně berou na hůl, nebo to Cígo muselo být prodávané pod cenou.
Respektive - za jedno cígo bylo tehdy 2x95x95€ emisních kreditů, to je půl míče...
dacia, koncern má mínus za to, že přestává dělat levnější auta a raději představuje dražší model z drahýho auta.Ještě, že máme u nás ty další dvě automobilky,co vyrábí i nové auta pro lidi z podzámčí.
Ředitel Škody Auto to nevěděl: "Včerejší exkluzivní rozhovor pro Byznys ČT24 probíhal v sídle mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Nový šéf firmy už v létě po svém nástupu do funkce uvedl, že chce jít cestou elektrifikace a digitalizace. ... Schäfer také odmítl, že by na elektromobilu Citigo firma prodělávala, jak se již dříve psalo v některých médiích".
Pokud by to bylo tak v pohodě, tak by se stále prodávalo i dejme tomu za 500k při zohlednění inflace nebo posílení výbavy s asistenty atd. Nemělo by to konkurenci.
Tak jako věřím ex-řediteli ŠkodaAuto, tak věřím i ing.Hurtovi , šéfovi společnosti Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen užitkové vozy. Dne 14.12.2020 byl na seznamu opublikován rozhovor s ním pod názvem "Aut se prodá o pětinu méně, lidé na poslední chvíli sháněli osmiválce". Citace: "Zaprvé se mění zákazník. Dorůstá generace mileniálů, jejichž nákupní chování je jiné. Zadruhé byl letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty."
Odkaz: http😐/www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
Edit: "Za projekt vývoje a výroby to mohlo být při ukončení modelu v mínusu" - ten článek v autoforu byl z 17. listopadu 2019.
Ono záleží, co počítáš do nákladů. Ale podívej se, jakýho chudáčka ti za půl míče nabídnou u Dacie, za kolik se eUp!ka prodává dneska... buď nás všichni nehorázně berou na hůl, nebo to Cígo muselo být prodávané pod cenou.
Respektive - za jedno cígo bylo tehdy 2x95x95€ emisních kreditů, to je půl míče...