Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Spring 45 Electric vs. VW e-Up – Nejlevnější elektroauto proti zavedenému konkurentovi

Pozici cenově nejdostupnějšího elektromobilu mezi tradičními minivozy dlouhou dobu zaujímala Škoda Citigoe a následně Volkswagen e-Up, nyní však přichází ještě levnější hráč Dacia Spring. Postačí, nebo se vyplatí připlatit za zvučnějšího soka?
Zpět na článek
20. 5. 2022 17:46
20. 5. 2022 15:34
Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
"Bylo veřejným tajemstvím, že na každém tomto elektrickém miniautě koncern VW tratil asi 200.000 Kč".
Ředitel Škody Auto to nevěděl: "Včerejší exkluzivní rozhovor pro Byznys ČT24 probíhal v sídle mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Nový šéf firmy už v létě po svém nástupu do funkce uvedl, že chce jít cestou elektrifikace a digitalizace. ... Schäfer také odmítl, že by na elektromobilu Citigo firma prodělávala, jak se již dříve psalo v některých médiích".
Rozbalit vlákno
15
Avatar - twistedTSD
20. 5. 2022 20:04
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Schäfer toho nakecá...
21. 5. 2022 09:11
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Samozrejme, všetko čo nejak nahráva elektromobilom sú kecy.
Avatar - twistedTSD
22. 5. 2022 02:26
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Je to tak.
21. 5. 2022 20:14
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Jestli to hodnotíš podle tohoto vyjádření, tak to nemá vůbec žádnou vypovídající hodnotu. Já věřím, že se to Škodovce vyplatilo, ale v tom smyslu, že si na tom vyzkoušeli technologie, dodavatele, odezvu trhu atd. Prostě něco jako prototyp, který prodávali a umořili náklady, které by je jinak stejně čekali.

Pokud by to bylo tak v pohodě, tak by se stále prodávalo i dejme tomu za 500k při zohlednění inflace nebo posílení výbavy s asistenty atd. Nemělo by to konkurenci.
Avatar - xxc
21. 5. 2022 21:44
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Ved sa to predavalo, mozno aj predava, len nie na nasom trhu. Ktovie ake s tym maju skusenosti, mozno meb platforma je lacnejsia a auta predaju s vyssimi ziskami a predsa len vyroba bateriek je obmedzena.
22. 5. 2022 08:25
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Jenom mě irituje, že tuhle blbost (o prodělku) už jsme tu mockrát počítali-vyvraceli z hlediska výrobních nákladů. Původní zdroj této informace je tento článek v autoforu - http://www.autoforum.cz/…vesele-prodava/. Citace: "Můj zdroj pracující pro Škodu mě informoval, že automobilka v tuto chvíli prodělává na každém prodaném modelu Citigo iV přes 200 tisíc Kč. Konkrétní suma se liší v závislosti na odbytu na tom kterém trhu, v současné chvíli by ale mělo jít o 210 až 220 tisíc korun na každém kuse. ". Proti téhle informaci stojí přímé vyjádření ředitele ŠkodyAuto v ČT, že je to blbost. Myslíš si, že pokud by http://www.autoforum.cz/…stoji-ale-ranec/ ve Škodovce na nějakém modelu prodělávali, že by to ředitel nevěděl? Je zajímavé, že kvílení ze strany automobilek o placení pokut za emise se odehrálo na začátku roku 2021 (podle Hurta z Porsche ČR se za 2020 emise sledovaly, ale pokuty se neplatily) a od té doby už ticho, jenom další kvílení na čipy a spol ....
Avatar - Emel
22. 5. 2022 12:12
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Jak jako "pokuty se neplatily"? Pokud jsi za 2020 byl přes limit, tak jsi pokuty platil.
22. 5. 2022 14:02
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Už jsme o tom diskutovali. Byly publikovány výpočty kolik by se mělo zaplatit, ale nikde jsem neviděl potvrzení, že někdo (nějaká automobilka) něco zaplatila. Za 2021 se mají pokuty platit, ale žádná informace o tom kolik jednotlivé automobilky mají zaplatit nebyla.
Tak jako věřím ex-řediteli ŠkodaAuto, tak věřím i ing.Hurtovi , šéfovi společnosti Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen užitkové vozy. Dne 14.12.2020 byl na seznamu opublikován rozhovor s ním pod názvem "Aut se prodá o pětinu méně, lidé na poslední chvíli sháněli osmiválce". Citace: "Zaprvé se mění zákazník. Dorůstá generace mileniálů, jejichž nákupní chování je jiné. Zadruhé byl letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty."
Odkaz: http://www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
Avatar - Emel
27. 5. 2022 13:29
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
A pamatuješ si, jak škoda na poslední chvíli v prosinci 2020 registrovala 741 Enyaqů, víc, než pak za celý 2021? Pokud by nebyly za 2020 pokuty, no tak by to byla blbost, ne?
22. 5. 2022 12:24
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Za 2020 se pokuty platily, takže v tom bude alfa a omega “výdělečnosti”. A proto si ty dvě protichůdné informace nemusí odporovat. Za projekt vývoje a výroby to mohlo být při ukončení modelu v mínusu. Ušetřené miliony za emisní pokuty + další využití technologie a knowhow je ve výsledku pro automobilku profitabilní. Takže nižší manažer z projektu Citigo řekne, že to prodělávalo a CEO Škodovky řekne že to nebylo ztrátové a oba mají pravdu.
22. 5. 2022 14:07
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Nedovedu si představit, že by nějaký střední manager ze Škodovky někomu něco vykládal o nákladovosti a ziskovosti. Moje neteř už pár let v ŠkodaAuto pracuje, takže jsem trochu v obraze (i jako bývalý top manager korporátu). Pokuty - viz výše moje odpověď Emelovi.
22. 5. 2022 17:42
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Tak já Škodovku zevnitř znám a je manažersky přebujelá, takže informačně si směrem ven mohl postěžovat kdokoliv a jak píšu, může to být z určitého pohledu pravda. Často ani interně nebývá shoda na tom co se vyplatí a co ne, protože záleží jak to počítáš a co je cílem, viz co už jsem popisoval.
22. 5. 2022 18:17
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Je tady ještě jeden důvod, proč té informaci o 200 tisících prodělku na kusu nevěřím. Nižší pozice mají jakési P&L reporty, ale tam určitě nebudou reálné výrobní náklady. U farmaceutických firem velmi často nezná reálné tzv. CoGSy ani vedení jednotlivých zemí včetně ředitele pobočky. Teď jsem projížděl Annual report 2020 VW Group a žádnou pokutu za emise jsem tam neobjevil. Můžeš zkusit hledat sám - http://annualreport2020.volkswagenag.com/…s/collection.php .
Edit: "Za projekt vývoje a výroby to mohlo být při ukončení modelu v mínusu" - ten článek v autoforu byl z 17. listopadu 2019.
Avatar - Emel
22. 5. 2022 12:11
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
No, nevěděl... nepotvrdil je lepší slovo.
Ono záleží, co počítáš do nákladů. Ale podívej se, jakýho chudáčka ti za půl míče nabídnou u Dacie, za kolik se eUp!ka prodává dneska... buď nás všichni nehorázně berou na hůl, nebo to Cígo muselo být prodávané pod cenou.
Respektive - za jedno cígo bylo tehdy 2x95x95€ emisních kreditů, to je půl míče...
22. 5. 2022 12:25
Re: Zase ty kecy co jedna paní povídala a.foru
Přesně. Spekulujeme, ale toto dává smysl.
Avatar - lamal
20. 5. 2022 17:46
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
21. 5. 2022 09:01
Re: njoy pr3m1um
:yes: :yes: :yes:
21. 5. 2022 09:11
Re: njoy pr3m1um
:yes: :yes: :yes:
Avatar - xxc
20. 5. 2022 18:41
Kto to má odomknuté
Kto vyhral? :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
22. 5. 2022 07:54
Re: Kto to má odomknuté
dacia, koncern má mínus za to, že přestává dělat levnější auta a raději představuje dražší model z drahýho auta.Ještě, že máme u nás ty další dvě automobilky,co vyrábí i nové auta pro lidi z podzámčí.