Předělání továren automobilky Škoda Auto na elektromobilitu se neobejde bez zásadního omezení výroby, řekl pro dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.
...co uděláte, až zjistíte, že ty vaše superdrahé a totálně nepraktické zkratowozy většina zákazníků nechce? Budete ty výrobní linky zase předělávat zpátky? :-[]
fňuká tady někdo i z jiných automobilek? Co zase chcou? Peníze a zase peníze, Povšík asi neví co je to kapitalismus a že každá firma nese podnikatelský rizika a není radno každý týden natahovat ruku ku státu. Píši to iž po xx, kdo chce moc, nemá nic.
Tento otřepaný (a zcela demagogický) příklad s Nokií jsme tu od elektrohujerů slyšeli aspoň stokrát. Zásadní rozdíl je ovšem v tom, že po nově se objevivších chytrých telefonech velmi toužili (pro jejich nesrovnatelně větší užitnou hodnotu) zatímco násilná elektrodebilita EU vyvolává u většiny lidí znechucení a odpor!
prdlajs, jaký znechucení, hybridy a elektroauta se prodávají dobře, lidi si umí přečíst tehnický udaje v testech a vyhodnotí si to. Snad je vedlejší jestli někdo nemá iq veverky a koupí koncernová auta na elektriku, která mají až neuvěřitelně velkou spotřebu. Ale co už, kdo má na škodovku nervy, tak nerozumí tomu co je pod kapotou a je jím to jedno, peníze na servis mají.
Ano, navic to neni pravda. Nokia sla s dobou a dotykace nabizela (chytre telefony delala uz davno pred iphonem), ale nezachranilo ji to. Naopak pred par lety zaznamenal obrovsky uspech obycejny tlacitkovy nastupce 3310. A treba znacka HTC, ktera Android vlnu vychytala uplne genialne, skoncila taky. Zatimco Samsung, jehoz reakce na iphone byla podobne nepresvedciva jako u Nokie to ustal.
Z toho vyplyva, ze kdyz Skoda zacne delat elektroauta, neni to zaruka uspechu a naopak. At kazdy dela to, v cem je dobry.
po samrtphonech opravdu temer nikdo netouzil dokum marketing Apple neukazal lidem ze to maji chtit ;-) ona i ta Nokia ty smartphony tehdy mela, jen s nima nedokazala tak marketingove kouzlit jako Apple a nektere tehdy zacinajici znacky s relativne novym systemem Android, aneb Android byl zalozen tusim 2003, o dva roky pozdeji jej kupuje Google, a o 2 roky pozdeji Apple vydava svuj prvni Iphone, pritom Nokia mela prvni smartphone nekdy od 90 let minuleho stoleti, ovsem nestacili konkurenci a ta je postupne z jednicky na trhu dostala do pozice kdy temer Nokia zkrachovala
Ale lidi, ktery nechapou historii, nechapou ani soucasnost.
Natoz kdyz napisou nejakou pitomost o budoucnosti.
Win si bude porad myslet, ze budoucnost pohonu je v nafte. :no:
A arese, ze budocnost je v manualu a rucni brzde. :-)
Proste neco jako "expert" Pepa... :D
Nokia doplatila na trojského koně z MS, který jí nacpal systém bez budoucnosti. Další věc je, že konkurenční produkty byly uživatelsky příjemnější než hrůzy, kterými zkoušela zaujmout Nokia. Přitom cenový rozdíl tam takřka nebyl.
Nokii stejne jako treba Kodak doplatili na pomale pochopeni trhu, produkt nedokazali marketingove prodat a prosadit, v pripade Kodaku je to paradoxni i tim ze za digitalni fotografii sam stal
a pokud to vstahneme ne na firmy ale na technologie, tak technologii ktere meli svpou nekonecnou slavu a dnes je hromadne nepouzivame je spousta, v audio-video technice je to asi nejviditelnejsi, takze vinil, magneticka paska v ruznych formach, prez minisik, CD, DVD, BD, HD-DVD az dnes k digitalni distribuci, a vesmes cely svet spotrebni elektroniky ukazuje ze vyvoj se zastavit neda, a firma ktera tomu snazi vzdorovat vetsinou skonci spatne, pokud to neni firma ktera nechce cilit na jine nez nostalgicke zakazniky :-!
Pred deseti lety byl na trhu jeden z prvnich automobilovych "iPhonu" - Mitsubishi i MIEV za 900.000Kc. :-O https://www.auto.cz/…ojedem-dal-64275
Nepouzitelne miniauto se 16kWh baterkou.
Pro srovnani Citigo stalo v te dobe 200.000Kc!
Dacia Spring mnohem lepsi a pouzitelnejsi auto s baterkou 27kWh dnes stoji polovinu, co MIEV.
Dnes je od 900.000Kc :-O "iPhone 13" - pouzitelne auto (na spodni hranici) C-segmentu e-Megane. S 40kWh baterkou. https://www.auto.cz/…no-nabizi-142643
Jedna se o auto o dve tridy vetsi s baterkou vetsi 2,5x v porovnani s MIEV! :yes:
VW UP! dnes stoji 320.000Kc.
Dacia Spring stoji 497.000Kc.
Jak to asi bude za deset let?
Treba arese si mysli, ze se budou predelavat linky zpet na tlacitkovy telefony. :D
Ti nejtupejsi jedinci zde v diskuzich budou dokola opakovat, ze "iPhony" jsou nepouzitelny, nedochazi u nich k pokroku a neni nad tlacitka...
A maji svou pravdu. Klasicky tlacitkovy telefon je na volani nejlepsi. A ma navic ma vetsi vydrz (dojezd)... https://www.aligator.cz/…a321-senior/116/ :D
Největší omyl zdejších elektrohujerů spočívá v tom, že věří, že automobilový trh a trh spotřební elektroniky je v podstě totéž, vč. jejich tržních zákonitostí, chování a požadavků jeho spotřebitelů atd. A že je tedy v podstě jedno, jestli auto pohání spalovací motor nebo zkratomotor. Pokud se tohoto kardinálního bludu nezbaví, v podstatě nemá smysl se s nimi na téma násilně vnucované elektrodebility a hybridizace bavit. :-)
Ke ktere maji nicmene EV z principu blizko.
Jelikoz pohon tvori z velke casti elektronika a baterie. Tak jako u smartphonu...
Kdypak asi uznas konec spalovacich motoru? Az budou EV tvorit vic nez 50% prodeju? Za pet let? Nebo tu budes trolit do posledniho rucne vyrobenyho spalovaciho exota?
Podle tebe se zrejme elektronika nevyviji...
A mas sve vlastni zakonitosti trhu, ktere odporuji veskerym svetovym expertum.
Až na to, že smartphone nezlevňoval proto, že zlevnila baterie. On teda vlastně smartphone stojí furt stejně, jen během pár měsíců výrobci přišli na to, že bez nakouslého jablka může stát polovinu a umět víc. Kromě dotykového UI na dotykovém smartphone totiž nic převratného nebylo.
Jsi ubohý s tím svým rochněním se ve faktu, že stát tlačí tvou jedinou pravdu a ničí svobodnou spotřebitelskou volbu. Přej a bude ti přáno.
Miluji tyhle desetileté plány automobilek na zákaznické preference. Není to trapas, že jen 70 %? Prodlužování grafíků říká, že za EV nám budou tou dobou eutomobilky platit, id.3 je nový brouk, kde je kurňa chyba? Renault, Peugeot nebo Ford plánují 100 % - teda s hvězdičkou pod čarou, že když to nepůjde na odbyt, tak je stát zadotuje.
A s druhou hvězdičkou, že zásadně jen a pouze v evropském socialistickém svazu.
Leaf druhé generace, stejných 40 kWh jako Mégane, akorát za 850 tisíc Kč. Nějak ti prodlužování grafů nevychází. Ono to to totiž funguje jen v případě, že do cen ICE započítáš pokuty a ceník EV vytáhneš z doby, kdy se pomalu dělaly ručně. :D