Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mig_35
do technických dat, jestli je skutečně manuál těžší než automat - a není, o 25 kg lehčí. O spotřebě diskutovat nehodlám, ve skutečně velkých rychlostech, pro které je eMko určené to nepochybně jakýsi efekt mít bude, ale pro emisní normy s 50/90/130 apod. je podle mého ten rozdíl mizivý. Resp. manuál musí být úspornější.
maca02
Však je to v nadpisu článku napsaný - jde o ekonomičnost - prostě se jich už teď neprodává nijak mnoho a bude hůř. Konec manuálů v M-kách je podle mýho na spadnutí.
Dinar
a dlouho, min. do doby, než nařízený pokrok zruší spalovací motory. Zrovna u emek není důvod, aby nešlo. Jakkoliv je manuál, logicky, u běžných aut na ústupu, u sport variant vždycky bude dost zájemců o kvedlání. Za tenhle přístup má bmw jedničku. :yes:
Souhlas, ještě by ale měly nabízet manuál i k běžným verzím Trojky! 😲
Pro daily car, běžnou konfekci, je manuál mrtvý, jsi jeden z mála, kdo tuto prostou skutečnost ještě nepochopil, manuál je dnes čistě ekonomická volba, takže u značek s vyšší cenou (typicky prémioví výrobci) už logicky vymizel.
Automatická převodovka ZF 8HP používaná v BMW M5 má hmotnost cca 90 kg.
Srovnatelná manuální převodovka Tremec TR-6060 pro americké muscle cary má hmotnost cca 70 kg.
Jen doplním, že pro muscle cary s atmosferickým plněním lze použít ještě lehčí převodovku Tremec TR-3160 s 55 kg.
Že je radenie s automatom rýchlejšie, je nesporné, ale tá spotreba je čisto otázka toho, že automat má viac stupňov (😄 ako manuál (6), ten preto logicky na 6ke točí vyššie otáčky a má vyššiu spotrebu ako automat na 8ke. Dajte férové porovnanie MT vs AT s rovnakým počtom stupňov a nižšia spotreba automatu ako argument padne.
EDIT: našiel som konkrétne údaje u minulej M240I: manuál 2900, automat 2000 ot. Teda rozdiel citeľných 900 ot.
- protože pak je ještě spousta dalších možností, než ustálená vysoký rychlost
- protože cituji
In real-world tests, manuals can still eke out 2-5% better fuel economy than their automatic counterparts. And in the hands of a master, up to 20% better in the same traffic conditions, even with a super-efficient automatic as on the Mitsubishi Mirage. On cars where the automatic transmission is superior in the real world—as in the CR-Z—the advantage is much lower than official numbers would have you believe.
a tomu opravdu věřím, protstě člověk má spoustu možností, kdy odpojí motor spojkou od kol, zatímco automat takovou možnost nemá vůbec, s výjimkou plachtění.
edit: jsem ochoten připustit, že s hybridem, kdy všechnu energii spotřebovanou při brždění bereš zpátky, je automat úspornější, především proto, že hybridních manuálů se už moc neprodává - tuším poslední byla ta Honda?
Dle starší a dosti zavádějící metodiky NEDC, podle které se počítají pokuty za CO2, je 8AT úspornější o 0,6 l/100 km.
Dle o něco více realističtější metodiky WLTP je 8AT úspornější mnohem méně, konkrétně jen o 0,2 až 0,3 l/100 km.
A lze očekávat, že v reálném provozu se to plus minus vyrovná a bude spíše záležet na tom, kdo sedí za volantem. Řidič, který umí jezdit úsporně, bude mít pravděpodobně nižší spotřebu s manuálem. Řidič, který neumí jezdit úsporně, pravděpodobně s automatem.
Spojka je odhadem cca 10 kg navíc, k oficiálně udávaným 66 kg by to znamenalo cca 76 kg.
Je otázkou, co do hmotnosti automatu nezapočítalo ZF a o kolik je varianta pro M5 těžší než běžná verze. Ano, je nutno přiznat, že nové typy automatů jsou nečekaně lehké i přes vysoký počet rychlostí.
A btw. spojka je 10kg možná v nějakém kompaktu s umrněným čtyřválečkem s mrňavým krouťákem, u aut s krouťákem diskutovaných 6 nebo 8 válcových turbo nebo kompresorových motorů hodně přidej, v podstatě ta hmotnost lineárně roste s krouťákem.