Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M bude nabízet manuální převodovky, jak nejdéle to půjde

Filip Melich Filip Melich 27. 6. 2022 • 06:16
73
22
Zobrazit náhledy (73)
BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW M2

Zatímco většina výrobců od manuálů upouští, šéf BMW M se nechal slyšet, že v eMkových vozech bude manuál dostupný, jak nejdéle to bude možné. Hlavně, když budou prodeje.

Šéf BMW M, Franciscus van Meel, v rozhovoru s kolegy z britského Autocaru vyjádřil odhodlání nabízet vozy s manuální převodovkou, jak nejdéle to bude možné. Je to přímý opak stávajícího trendu, kdy mizí jeden manuál za druhým. Například Mercedes-Benz se nedávno nechal slyšet, že postupně začne vyřazovat manuální převodovky z nabídky od roku 2023.

Výjimek je pomálu – jmenujme například Toyotu, která na základě přání fanoušků po letech výroby čistě automatické Supry přede dvěma měsíci představila provedení s manuálem. Potěší proto, že se BMW M manuálních převodovek nemá v plánu jen tak vzdát.

Konkrétně se van Meel k manuálu vyjádřil takto: „Z technického hlediska není moc důvodů ho zachraňovat. Je těžší, pomalejší a máte horší spotřebu paliva než s jeho alternativou. Ale zákazníci a fanoušci manuál skutečně milují. Dává jim to spojení, které jim umožňuje dokázat, že zkrotí bestii – a o to jde. Chceme ho zachovat.

Podkladem pro rozhodnutí značky je také skutečný zájem zákazníků, ne jen řeči fanoušků. Například u chystaného BMW M2 výrobce eviduje 50 % objednávek na verzi, ve které si řidič může řadit převody sám. Slovy van Meela: „V případě M2 je každé druhé koupené auto s manuálem. Lidi chtějí říct, že tu bestii zvládnou. Když mají způsob jak ukázat, že to dokážou, tak ho chtějí – a součástí toho je manuální převodovka.

Video se připravuje ...

Je to součást emocionální přitažlivosti našich aut, a to je důvod, proč manuální převodovky milujeme. Amerika je největším trhem, a když budou zákazníci i nadále říkat, že manuál chtějí, tak skvělé.“ Může se tedy stát – a nebylo by to poprvé – že bude manuální eMkové BMW nabídnuto pouze v Americe. Ale dokud budou vznikat řidičská auta s manuálem, můžeme být rádi – ať už se k nám dostanou nebo ne.

Oficiální premiéra BMW M2 se již blíží. Přestože značka zatím nesdělila konkrétní datum, odhalení se očekává v nejbližších měsících. K prodejcům má totiž auto zamířit už koncem letošního roku.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Dinar
28. 6. 2022 13:24
Re: Ono to půjde,
Pro daily car, běžnou konfekci, je manuál mrtvý, jsi jeden z mála, kdo tuto prostou skutečnost ještě nepochopil, manuál je dnes čistě ekonomická volba, takže u značek s vyšší cenou (typicky prémioví výrobci) už logicky vymizel.
28. 6. 2022 12:45
Re: Ono to půjde,
Souhlas, ještě by ale měly nabízet manuál i k běžným verzím Trojky! :-O
28. 6. 2022 12:21
Re: Kozel zahradníkem
Hmotnost konkrétní spojkové sady jsem nenašel, na nějakém americkém fóru k muscle carům jsem našel hmotnosti jednotlivých dílů sady a jak se dají sehnat lehčí díly. Takž je to jenom hrubý odhad, nemusí to být správné.
Avatar - Dinar
28. 6. 2022 07:53
Ono to půjde,
a dlouho, min. do doby, než nařízený pokrok zruší spalovací motory. Zrovna u emek není důvod, aby nešlo. Jakkoliv je manuál, logicky, u běžných aut na ústupu, u sport variant vždycky bude dost zájemců o kvedlání. Za tenhle přístup má bmw jedničku. :yes:
Avatar - Ham.
27. 6. 2022 23:15
Re: Kozel zahradníkem
Proč by někdo dělal manuál s 8 st. je snad jasné. Důvody jsou zcela totožné jako u automatů (6 st. u nich také stačí, stejně jako v jisté době stačily 3 st.), spotřeba, minimálně ta normovaná. Třeba Porsche svého času mělo 7 st. manuál a alternativně 7 st. pdk, tam by se hmotnost dala srovnávat, rozdíl byl tehdy tuším 25 kg ve prospěch manuálu. Já nezpochybňuji, že manuál je lehčí, ale je potřeba srovnávat srovnatelné a ne hrušky a jablka.
A btw. spojka je 10kg možná v nějakém kompaktu s umrněným čtyřválečkem s mrňavým krouťákem, u aut s krouťákem diskutovaných 6 nebo 8 válcových turbo nebo kompresorových motorů hodně přidej, v podstatě ta hmotnost lineárně roste s krouťákem.