Dacii Duster v limitované edici Extreme jsme měli v redakčním testu nedávno. Zatímco předtím přijela jako benzínová čtyřkolka, nyní dorazila v podobě naftové předokolky. Zkoušeli jsme, jak moc to změnilo její charakter.
mne na 1.5 dci z 7.6 l spotreby pri jazde na dialniciach klesol vcera priemer na 7.4 l na 100 km po pokojnejsej jazde po okreskach. Potom sa ludia stazuju na normy a zlu EU, ale kym ich limity nepritlacia, predavaju riadny odpad a potom vymenia vstrekovace, pridaju mocovinu a je z toho usporny motor.
Mocovina zvysuje ucinnost a znizuje spotrebu, a vstrekovace asi zle vstrekuju, ked novsia generacia motora ma lepsiu spotrebu :-) Neviem preco to takto urobili a suhlasim, ze 7,4 je vela, toto mi presne napadlo a potom clovek pride a precita si, ako niekto jazdil s priemerom 4,9 :-D
Močovina zvyšuje účinnost? A jak? Jedině tak, že EGRventil nevrací tolik spalin, ale on ten motor překračoval limity NOx 10x, takže EGRventil za jízdy moc nefachčil.
Je čas tě poučit. :-! Ano močovina způsobuje nižší spotřebu, protože dovoluje naladit mapu řízení spotřeby paliva na nižší spotřebu, kdy vzniká méně pevných částic ale více NOx, které jsou potom redukovány v modulu SCR.
Spotřeba před SCR a po SCR - rozdíl je cca 1 litr.
Bylo to tu mnohokrát ale asi Tě to minulo.
Před hromadným nasazením SCR bylo potřeba vstřikování a spalování ladit kompromisně, aby nebylo ani moc pevných částic, ani moc NOx. Toto SCR řeší vysloveně geniálně. Ve VW nyní jezdí dvojité SCR, kdy jedno funguje za studena a druhé za tepla a dokáže udržet NOx prakticky na NULE.
Takže říkáš, že nižší spotřebu způsobuje lepší naladění motoru a nižší emise močovina.
Kdyby nebyly emisní normy, tak tady už dávno máme auta se spotřebou pod 4 litry (reálně, ne marketingový žvást)
Robíš niečo špatne. 1,5dci v megane grandtour (minuloročný) dá pokojnú (nie pomalú, ale plynulú cca 10-15km/h nad limit) jazdu okreskami tesne okolo 4l na 100km. 1400kg vlek s aerodynamikou krabice od topánok dáva od 8 do 9,5. Dlhodobý priemer bez vleku je tesne pod 4,6. Zima s rakvou na streche (lyžovačky) sú za cca 5,2. Faktom je že posledná varianta 1,5dci je v nízkych otáčkach a rýchlostiach do cca 75km/h brutálny hrubian a veľmi sa približuje k legende 1,9 tdi pd :-[]:-[]:-[]
to nie je môj prípad :-[]:-[] . Ale dá sa s tým žiť, auto nemám ako skokana po meste. Keď sa rozbehnem a zaradím 5. alebo 6. stupeň, hluk motora zmizne a počujem len odvaľovanie kolies a svist vzduchu ;-)
...tak otřesnou barevnou kombinaci, když importérovi musí být jasné, že se bude fotit do mnoha článků? Barva karoserie v odstínu "voda z kýblu po vytření špinavé podlahy" je dost děsná už sama o sobě, a ta černá kola to dorážejí! :-O:-(:no: Je to o to smutnější, že s pěknou barvou a stříbřitými koly je Duster moc hezké auto! :-):yes: