Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 Extreme – Plná palba v naftě

19 komentářů

Avatar - xxc
xxc
mne na 1.5 dci z 7.6 l spotreby pri jazde na dialniciach klesol vcera priemer na 7.4 l na 100 km po pokojnejsej jazde po okreskach. Potom sa ludia stazuju na normy a zlu EU, ale kym ich limity nepritlacia, predavaju riadny odpad a potom vymenia vstrekovace, pridaju mocovinu a je z toho usporny motor.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak hlavně. že sis ten odpad koupil.
Avatar - caliban
caliban
Tyvoe to žere jak prokopnutý.
traveldrive
To iba jemu. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To jest pravda, rád bych viděl akou jazdou si zposobil takú spotrebu 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nerozumím tomuto textu, 7,4 je moc , močovina snižuje NOx a vstřikovače jako před tím špatně vstřikovaly?
Avatar - xxc
xxc
Mocovina zvysuje ucinnost a znizuje spotrebu, a vstrekovace asi zle vstrekuju, ked novsia generacia motora ma lepsiu spotrebu 😄 Neviem preco to takto urobili a suhlasim, ze 7,4 je vela, toto mi presne napadlo a potom clovek pride a precita si, ako niekto jazdil s priemerom 4,9 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Močovina zvyšuje účinnost? A jak? Jedině tak, že EGRventil nevrací tolik spalin, ale on ten motor překračoval limity NOx 10x, takže EGRventil za jízdy moc nefachčil.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je čas tě poučit. :-! Ano močovina způsobuje nižší spotřebu, protože dovoluje naladit mapu řízení spotřeby paliva na nižší spotřebu, kdy vzniká méně pevných částic ale více NOx, které jsou potom redukovány v modulu SCR.
Spotřeba před SCR a po SCR - rozdíl je cca 1 litr.
Bylo to tu mnohokrát ale asi Tě to minulo.
Před hromadným nasazením SCR bylo potřeba vstřikování a spalování ladit kompromisně, aby nebylo ani moc pevných částic, ani moc NOx. Toto SCR řeší vysloveně geniálně. Ve VW nyní jezdí dvojité SCR, kdy jedno funguje za studena a druhé za tepla a dokáže udržet NOx prakticky na NULE.
Adam Grufík
Takže říkáš, že nižší spotřebu způsobuje lepší naladění motoru a nižší emise močovina.
Kdyby nebyly emisní normy, tak tady už dávno máme auta se spotřebou pod 4 litry (reálně, ne marketingový žvást)
kyklop
Robíš niečo špatne. 1,5dci v megane grandtour (minuloročný) dá pokojnú (nie pomalú, ale plynulú cca 10-15km/h nad limit) jazdu okreskami tesne okolo 4l na 100km. 1400kg vlek s aerodynamikou krabice od topánok dáva od 8 do 9,5. Dlhodobý priemer bez vleku je tesne pod 4,6. Zima s rakvou na streche (lyžovačky) sú za cca 5,2. Faktom je že posledná varianta 1,5dci je v nízkych otáčkach a rýchlostiach do cca 75km/h brutálny hrubian a veľmi sa približuje k legende 1,9 tdi pd 😒] 😒] 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No ale nýtování řada lidí vysloveně miluje. 😄
kyklop
to nie je môj prípad 😒] 😒] . Ale dá sa s tým žiť, auto nemám ako skokana po meste. Keď sa rozbehnem a zaradím 5. alebo 6. stupeň, hluk motora zmizne a počujem len odvaľovanie kolies a svist vzduchu 😉
Avatar - xxc
xxc
Minulorocny je ten novy s mocovinou, ja mam ten starsi. Zase 15 nad limit nechodim, 15 nad limit sa jazdi Citigom, ked chcem mat dlhy dojazd 😁
kyklop
Písal si o pohodovej jazde po okreskách. Napíš že jazdíš ako ch.uj a je vymaľované,ale v tom prípade tu nevyblakuj nad spotrebou
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tys akýsi volaaký zmatený :-! :-! :-!
Arese
...tak otřesnou barevnou kombinaci, když importérovi musí být jasné, že se bude fotit do mnoha článků? Barva karoserie v odstínu "voda z kýblu po vytření špinavé podlahy" je dost děsná už sama o sobě, a ta černá kola to dorážejí! 😲 😒 :no: Je to o to smutnější, že s pěknou barvou a stříbřitými koly je Duster moc hezké auto! 😄 :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Novodur edition je teď v módě. Je to opravdu nehezké.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je u Dusteru normál. Minulá generace byla propagována a focena v takové divné hnědé bravě kterou jsem si pro sebe označil jako "***vou". 😄 😄 😄