Novinky
prodeje EV rostou geometrickou radou s koeficientem 1.5
tedy v 2030 se jich proda 4tis *1.5^(2030-2022) = 100tis
hybrid je slepa vyvojova vetev podobne jak dyzl, kterej je mrtvej od afery dieselgate, tedy jestli se nepletu uz 7 roku
tedy v 2030 se jich proda 4tis *1.5^(2030-2022) = 100tis
hybrid je slepa vyvojova vetev podobne jak dyzl, kterej je mrtvej od afery dieselgate, tedy jestli se nepletu uz 7 roku
Zajem mozna neklesa, ale ty auta proste nejsou. Mel jsem slibeno na cerven - cervenec, termin posunutej na prosinec. A jestli to realne klapne, vybuch
Tak oni nejsou auta obecně. Cokoliv teď chceš koupit novýho tak je problém. S tím nedostatkem čipů a dalších komponent prostě aktuálně nejsou auta a čekačky jsou dlouhý, ale myslím, že se to dá časem zase do normálu.
Pánové, vy si myslíte, že plug in jsou auta co žerou i trávu? Podívejte se i jinde než u škodovky a budete překvapeni.
Inak, pre zaujímavosť, BYD predbehla Teslu v celosvetových predajoch EV a začala predaj v Nórsku. Pre zaujímavosť hodnota BYD je cca 7x nižšia ako Tesla. BYD si vyrába vlastné batérie (aj pre Tesla), čipy, atď.
- https😐/www.trend.sk/…skeho-konkurenta
- a detailnejšie tu: https😐/www.investors.com/…ocks-tsla-byddf/
- https😐/www.trend.sk/…skeho-konkurenta
- a detailnejšie tu: https😐/www.investors.com/…ocks-tsla-byddf/
Vy si s tou Cinou nedate pokoj.
At si v tom jezdi tam.
Tady se o sebe starejme sami. Komplet.
At si v tom jezdi tam.
Tady se o sebe starejme sami. Komplet.
Toto bol môj prvý príspevok k Číne.
- Myslím, že najväčšou konkurenciou EU (automobilky) je EU (a jej automobilky). Zisky rekordné, výroba minimálna a razantný prechod na EV.
To otvára Číne dvere.
- BYD, je pravda, že započítavajú aj plugin hybridy, ale objemy rastú veľmi rýchlo a v ďalšom kvartáli zrejme Teslu predbehnú aj v EV.
- Myslím, že najväčšou konkurenciou EU (automobilky) je EU (a jej automobilky). Zisky rekordné, výroba minimálna a razantný prechod na EV.
To otvára Číne dvere.
- BYD, je pravda, že započítavajú aj plugin hybridy, ale objemy rastú veľmi rýchlo a v ďalšom kvartáli zrejme Teslu predbehnú aj v EV.
Je to marketing - hodi se jim vysoka cisla.
I kdyz popravde normalni hybrid mi prijde v pohode. Proc neoptimalizovat spotrebu benzinu zapojenim do prace i elektromotoru, s vyuzitim rekuperace.
Nemam s hybridem bez kabelu problem.
:-! :-! :-!
😄
Jako WinDiesel musi naftu hajit, to da rozum.
😄
Proto tak dobře fungují hybridy Toyoty co se spolehlivosti a spotřeby týče, ale vše je to na úkor výkonu. A kdyby se ty slabé atmosféry osadili dalšíma stovkama kg techniky, tak to prostě fungovat nebude. Viz PHEV Rav4, která je ve všech směrech posílená aby to fungovalo a ve výsledku je i šíleně drahá.
Z praxe co jsem vypozoroval, tak dnešní PHEV stále neumí moc dobře jezdit hybridně, ale dělá to pokroky, tak snad to půjde dobrým směrem…
Neplati to v nouzovych situacich, kdy proslapnes plyn az na podlahu. Ale o tom se ted asi nebavime.
Taktez neni obecne pravda, ze PHEV neumi jezdit hybridne. Moje auto jezdi hybridne stejne dobre, jako ostatni hybridy od Toyoty (mozna o neco lip, protoze muze oprerovat s vetsi kapacitou baterky a jinak zprevodovanym elektromotorem).
A podívej se na udávané dynamické parametry ostatních automobilek a PHEV modelů. Je to jinde, ale za určitou cenu. Za cenu použití turbomotorů, složitostí nebo ovládání a údržby. Např. PHEV 250e v zimě očividně vyhřívá baterky i když jsou vybité a proto tolik žere pod 10 stupňů, nechová se konzistentně při sešlápnutí plynu, někdy se při stejné situaci sepne spalovák, jindy elektro a na plynu je to hodně znát, stejně jako brzdový pedál je docela nečitelný atd. Toyota tohle umí lépe. Ale zase nechci říct, že je to celé špatně, protože to na rozdíl od Toyoty umí jet přes 200 km/h a ve výsledku se to chová jako 160kw auto, pro akceleraci mu stačí nízké otáčky a z pohledu výkonu nebo dálnice to je lepší řešení. Jinak řečeno, obojí jsou nějaké kompromisy.
Co se tyka vykonu Toyotich hybridu, je podle mne dostatecny pro drtivou vetsinu ridicu. Ale chapu ze pokud nekdo potrebuje z privadece na dalnici vyrazit na 170, tak mu to nestaci 😊
S výkonem, ano tohle je relativní. Pro klidnou většinu v pravém pruhu to stačí. Nelíbí se mi ale že když budu chtít víc, tak to vypadá, že asi nemůžu, protože je zde vynucená elektrifikace, která z mé zkušenosti pro vyšší výkony nefunguje v tom podání v jakém to vidíme na trhu. Nejde mi o ani nutně o tu rychlost 170 km/h, byl to jen příklad kde byl vidět rozdíl v chování a dynamice.
Jednou jsem zkoušel s CHR “drtit” dálnici a jako na rovině to celkem na nějakých 160 km/h šlo, jenom bych potřeboval špunty do uší a bylo mi toho auta upřímně líto 😁
Baterka hybrida je relativne mala a proste to auto nepotrebuje zadnou dalsi osluhu.
Jako je to plugin, tak uz sebou vozis spoustu etremne draheho lithia a hledas nabijecky.
Proto nechci na aute kabel.
Dálky to pak kompenzují, a rozdil nabitá vybita je cca 3.5 vs 5l
PHEV mám (MB CLA 250e) a tento týden jezdím BMW 330e. V ani jednom případě nemůžu říct, že provozovat to bez dobíjení má nějaký výrazný smysl. Jako není to špatné, pomáhá si to a spotřeba je lepší. Ale popravdě za tu cenu těch stovek kg techniky navíc si nejsem jistý zda to má smysl. Chci říct, že to není jak z brožury, že ve městě máš EV a mimo město normální auto. Ta 330e jede jak střelená dokud má šťávu, pak se chová např. při nájezdu na dálnici - alespoň subjektivně - pokaždé trochu jinak a to ji dost degraduje vůči 330i. To CLA umí v létě docela hezké spotřeby a výkonu má taky dost, ale v zimě neumí ani jako EV ani jako hybrid jezdit výrazně úsporně. Nejvíc mi vadí, že se chová nekonzistentně s brzdovým pedálem a často nesmyslně vytáčí spalovák a nevyužívá elektromotor tolik jako umí Toyota v obyčejném HEV. Je to pokrok, ale stále v nějakém vývojovém stupni.
Jako nejlepší “bezúdržbový” systém pro současnou dobu vidím Toyotí hybridy…bohužel jejich problémem je výkon.
Jenže na okreskách se zatáčkama a hlavně v kopcích si netroufneš nebo tě to ani nenapadne, protože si neuvědomíš, že by to vůbec bylo možné. Se silným motorem člověk pozná, že předjíždění se může dít lusknutím prstu i do kopce a že to vlastně není nebezpečné. A to je disciplína, kterou ty Toyoty (ani ty silnější) za mě nezvládají.
Pro klidného řidiče co tohle nemá zapotřebí to problém není, takže já to nekritizuji jako něco nepoužitelného.
Proc tam teda tu baterku a drahou technologii pro dobijeni kabelem vozis?
a) mám asi 9 km dojezdu v baterce, najíždím na dálnici, dávám podlahu a okamžitě bez zaváhání dostávám konstantní zátah na 170 km / h až musím dávat nohu z plynu. Toyotí hybridy můžou závidět.
b) mám 0 km dojezd v baterce, najíždím úplně stejně a nedostanu ten prvotní kopanec, zrychlím na 150 km / h a mám pocit že se auto muselo trápit a akcelerace nebyla dostatečná. Mám trochu pocit jak v té Toyotě, že jsem to utrápil. Uznávám, že to není měřené a je to trochu krajní případ.
Asi logicky když člověk vyždímá baterku v Toyotě, tahá to jen atmosféra, tak tady jsem asi narazil na podobnou situaci kdy to celé táhlo turbobenzínových 135 kw. Takže jsem mohl mít výkon o třídu nižší 320i, která ale má o 300 kg méně.
Zatím jsem si z toho vzal, že 330e dobrý, ale aby to fakt fungovalo 100%, je potřeba to nabíjet. Je fajn, že se umí dobíjet docela výrazně ze spalováku, takže si pro ty situace dokáže člověk připravit stav baterek pro vysoký výkon.
Ale není to tak jak jsem rozporoval výše - že dobíjím jen když se mi to hodí pro EV jízdu. To pak nemá smysl.
Jinak ve městě jsou hybridy dobré, i ty nedokonalé PHEV jsou tam lepší řešení než šestiválce, to já naprosto uznávám a i proto ho mám jako sekundární auto, které občas využiju. Nekecám, že když jsem měl CHR hybrid, tak jsem tím po Praze jezdil raději než s šestiválcem.
Kdyz jedu nekam dal, tak se nabijenim netrapim a jedu s tim jako s klasickym hybridem, stejne to zere malo. Pri realne spotrebe tesne nad ctyri litry (dovolena v Chorvatsku, jeli jsme to s PHEV 2x) nema smysl hledat nejake nabijecky.
Ani v tabulce PALIVA, ani v tabulce HYBRIDY nejsou uváděny MHEV.
Vzhledem k tomu, že i DIESEL HYBRIDY poskočily z 504 ks v květnu na 630 v červnu, spíše mi připadá, že jsou MHEV započítány mezi HEV.
Prostě zase další hrátky s čísly, nehodící se škrtněte.
Autocz by mohlo položit dotaz, ale už dávno, dávno.