Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut s hybridním pohonem v pololetí stoupl o 28 procent na 14.142

ČTK ČTK 12. 7. 2022 • 12:16
30
51
Zobrazit náhledy (30)
Toyota RAV4 Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Prodej nových aut s hybridním pohonem vzrostl v prvním pololetí meziročně o 28 procent na 14.142 vozů. Odbyt elektromobilů se zvýšil o polovinu na 1918 aut, naopak zájem o plug-in hybridy klesl o čtvrtinu na 1628 vozidel.

Vozy s bateriovým pohonem tak tvořily přes 16 procent celkových prodejů nových osobních aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Video se připravuje ...

"Poptávka po hybridních vozech stále rekordně roste. Aktuálně dokonce výrazně převyšuje nabídku a prodeje by mohly být rozhodně vyšší. Omezují je však delší dodací lhůty, způsobené naplněnou kapacitou výrobních závodů a u některých značek i přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích," uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Nejprodávanější značkou hybridních aut zůstává Toyota s 3560 prodanými vozy, následuje Ford s 2210 auty a na třetí příčce bylo opět BMW s 1385 prodanými hybridy. Nejoblíbenějším modelem je Toyota Corolla následovaná Toyotou RAV4.

Mezi elektromobily vede díky modelu Enyaq domácí Škoda Auto se 782 prodanými vozy. Následují Volkswagen s odbytem 189 elektromobilů a Hyundai, který prodal o 47 aut méně.

Celkový prodej nových osobních aut v prvním pololetí meziročně klesl o 12,3 procenta na 98.916 vozů. Důvodem poklesu byly přetrvávající problémy ve výrobě, v dodávkách komponent a logistice.

Doporučujeme

Témata
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2022 20:17
Re: Re: hybrid
Nez lezu do leveho pruhu tak se nejdriv podivam do zrcatka jestli tam neni nekdo, kdo by me musel vyblikavat, ale OK :) Beru pointu.
13. 7. 2022 17:09
Re: Re: hybrid
No jasně, že se tam podíváš. Ale pak jsi v táhlém kopci a potřebuješ instantně zrychlit zpoza kamionu z 90 km/h na 130 km/h. Může ti to přijít v pohodě, můžeš se divit proč tě najednou někdo vyblikává…pak sedneš do něčeho co má 200 turbo koní a pochopíš. Já jenom, že tuhle situaci HEV 1.8 CHR dá jenom s odřenýma ušima a s “variátorovým” hukotem, do kterého si spousta haterů rýpne. Nevěřím, že to bude v Priusu jiné, i když má aspoň lepší aerodynamiku. Chci říct, že je to zrovna ta situace, kdy si tě turbomotor nebo PHEV s dvouspojkou namaže na chleba.

Jednou jsem zkoušel s CHR “drtit” dálnici a jako na rovině to celkem na nějakých 160 km/h šlo, jenom bych potřeboval špunty do uší a bylo mi toho auta upřímně líto :D
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2022 16:35
Re: Re: hybrid
Mozna je to zvlastni, ale ja na ceskych dalnicich do leveho pruhu zavitam dost casto :)
13. 7. 2022 16:00
Re: Re: hybrid
Ale jo v tom já taky souhlasím. Nemyslel jsem to tak, že PHEV žerou víc nebo jsou úplně nesmyslná. Vím na co narážíš a tyhle komentáře od lidí co s tím nemají zkušenost mi taky vadí.

S výkonem, ano tohle je relativní. Pro klidnou většinu v pravém pruhu to stačí. Nelíbí se mi ale že když budu chtít víc, tak to vypadá, že asi nemůžu, protože je zde vynucená elektrifikace, která z mé zkušenosti pro vyšší výkony nefunguje v tom podání v jakém to vidíme na trhu. Nejde mi o ani nutně o tu rychlost 170 km/h, byl to jen příklad kde byl vidět rozdíl v chování a dynamice.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2022 15:22
Re: Re: hybrid
Ano, hodnotim to podle auta, se kterym mam zkusenosti. Nikde netvrdim, ze je nejlepsi a ze by jim meli jezdit vsichni. Ale vadi mi obecna tvrzeni jako "PHEV nikdo nenabiji", nebo "PHEV bez nabite baterky zere vic nez spalovak", protoze to proste obezne neplati. Ano, jsou vyrobci kteri dali duraz spis na vykon a nemeli cas/zdroje/schopnosti/vuli na ladeni dobre efektivity, nebo to v tom jejich technickem reseni proste neslo. Nelibi se mi, ze existuji PHEV vazici okolo 2,5 tuny ktera existuji zrejme jen kvuli nesmyslnemu mereni spotreby u PHEV, ale nic s tim nenadelam. Jeste vic se mi ale nelibi ze kvuli temto jsou ruznymi diskutery zatracovana PHEV obecne.

Co se tyka vykonu Toyotich hybridu, je podle mne dostatecny pro drtivou vetsinu ridicu. Ale chapu ze pokud nekdo potrebuje z privadece na dalnici vyrazit na 170, tak mu to nestaci :)