Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Multivan T7 Long 2.0 TDI – Konečně s dieselem

Po motorech sázejících primárně na spalování benzinu přichází do nabídky Multivanu T7 také turbodiesel.
Zpět na článek
27. 7. 2022 13:28
27. 7. 2022 13:51
27. 7. 2022 15:16
27. 7. 2022 15:20
28. 7. 2022 06:29
28. 7. 2022 16:09
29. 7. 2022 09:19
27. 7. 2022 13:59
27. 7. 2022 14:10
27. 7. 2022 14:19
27. 7. 2022 14:44
27. 7. 2022 14:50
27. 7. 2022 14:53
27. 7. 2022 14:55
27. 7. 2022 15:04
27. 7. 2022 15:24
28. 7. 2022 08:30
27. 7. 2022 15:03
27. 7. 2022 15:07
27. 7. 2022 15:11
27. 7. 2022 15:16
27. 7. 2022 16:47
27. 7. 2022 17:57
27. 7. 2022 21:58
28. 7. 2022 06:31
28. 7. 2022 07:34
28. 7. 2022 07:51
28. 7. 2022 09:34
28. 7. 2022 10:51
27. 7. 2022 16:16
27. 7. 2022 21:19
28. 7. 2022 10:31
27. 7. 2022 22:14
28. 7. 2022 08:43
28. 7. 2022 16:21
28. 7. 2022 17:12
27. 7. 2022 14:54
27. 7. 2022 15:23
27. 7. 2022 17:02
27. 7. 2022 17:08
28. 7. 2022 08:36
28. 7. 2022 10:58
28. 7. 2022 11:50
28. 7. 2022 12:26
28. 7. 2022 03:13
28. 7. 2022 08:36
28. 7. 2022 08:44
28. 7. 2022 08:55
28. 7. 2022 10:33
28. 7. 2022 10:56
28. 7. 2022 11:51
28. 7. 2022 12:18
28. 7. 2022 15:59
28. 7. 2022 23:42
29. 7. 2022 08:10
29. 7. 2022 10:03
29. 7. 2022 10:29
29. 7. 2022 12:37
27. 7. 2022 17:32
27. 7. 2022 17:35
27. 7. 2022 17:48
27. 7. 2022 18:11
27. 7. 2022 19:16
28. 7. 2022 08:45
27. 7. 2022 16:11
27. 7. 2022 16:24
27. 7. 2022 17:01
27. 7. 2022 17:28
28. 7. 2022 10:34
27. 7. 2022 18:17
28. 7. 2022 03:12
28. 7. 2022 06:28
28. 7. 2022 08:23
28. 7. 2022 08:41
28. 7. 2022 09:17
28. 7. 2022 10:57
28. 7. 2022 10:37
28. 7. 2022 15:30
28. 7. 2022 16:01
28. 7. 2022 16:06
29. 7. 2022 04:44
29. 7. 2022 09:46
29. 7. 2022 10:01
29. 7. 2022 10:13
29. 7. 2022 10:22
29. 7. 2022 12:06
29. 7. 2022 12:33
29. 7. 2022 11:29
29. 7. 2022 12:03
28. 7. 2022 23:45
28. 7. 2022 11:00
28. 7. 2022 23:44
29. 7. 2022 09:48
29. 7. 2022 17:05
30. 7. 2022 11:06
30. 7. 2022 20:06
31. 7. 2022 07:31
31. 7. 2022 08:58
28. 7. 2022 01:13
28. 7. 2022 08:40
28. 7. 2022 09:27
28. 7. 2022 23:51
28. 7. 2022 16:43
28. 7. 2022 16:56
28. 7. 2022 17:55
28. 7. 2022 21:45
28. 7. 2022 22:29
28. 7. 2022 22:45
28. 7. 2022 22:58
29. 7. 2022 08:12
29. 7. 2022 12:58
29. 7. 2022 00:00
29. 7. 2022 00:07
29. 7. 2022 00:49
29. 7. 2022 14:05
29. 7. 2022 12:51
29. 7. 2022 14:45
29. 7. 2022 15:18
29. 7. 2022 15:30
29. 7. 2022 16:02
29. 7. 2022 18:16
30. 7. 2022 12:07
30. 7. 2022 13:09
30. 7. 2022 13:55
27. 7. 2022 18:19
27. 7. 2022 19:08
27. 7. 2022 19:53
27. 7. 2022 16:19
27. 7. 2022 16:37
27. 7. 2022 14:20
27. 7. 2022 15:51
27. 7. 2022 17:34
27. 7. 2022 21:25
28. 7. 2022 08:40
28. 7. 2022 11:27
28. 7. 2022 01:16
28. 7. 2022 11:55
29. 7. 2022 00:15
28. 7. 2022 12:58
28. 7. 2022 13:21
28. 7. 2022 13:55
28. 7. 2022 14:03
28. 7. 2022 13:44
28. 7. 2022 13:57
28. 7. 2022 14:19
28. 7. 2022 13:59
28. 7. 2022 15:10
28. 7. 2022 16:29
29. 7. 2022 06:48
29. 7. 2022 09:31
29. 7. 2022 09:29
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2022 13:01
Prosím redakci, aby blokla toho magora
Mi se to moc nelíbí, že si tady z toho někdo dělá magorWeb. Jistě víte o koho se jedná. Člověk co se baví takovým způsobem patří do blázince včas, aby někomu neublížil doopravdy. Jednejte.
Rozbalit vlákno
22
27. 7. 2022 21:19
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Vzhľadom na to, že všetci dostávajú palce dole, a jediný Hammuna palce hore, dá sa tušiť možný páchateľ.
Avatar - twistedTSD
27. 7. 2022 21:29
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Když jsem na tohle upozornil, vulgárně se mi do zpráv ozval Čížek.
30. 7. 2022 08:40
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Nejen tobě…
27. 7. 2022 21:55
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Hamuna to je na 99 procent. Díky Hamuno za SZ v tomto znění: sklapni hubu čížku a dychej zhluboka, svoloč :()
27. 7. 2022 23:16
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Niečo podobné dostali skoro všetci.
Avatar - Mokrous
28. 7. 2022 16:31
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Něco na tom bude, když u normálních logických příspěvků okamžitě naskočí 6 mínusů a Hamunovi ke jeho zvratkům okamžitě 6 plusů...
Leda by to byl ještě větší ouchyla a bavil se tím, jak to háže na Hamunu a ostatní tomu věří...
28. 7. 2022 17:03
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Přesně toho jsem si všimnul. Navíc, jedna SZ mi od čížka přišla ihned poté, co jsem Hamunu veřejně poslal pryč. Jistě, může to jiný magor na Hamunu házet, to nevíme.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 17:03
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
něco na tom určitě bude = zajímavý že když to bejvalo OBRÁCENĚ a mě po běžným příspěvku (klidně jen odkazu = na solidní zdroj) okamžitě naskočilo -náct :no: tak ste to(TÉŽ) nediskutovali :D

Tak pro jistotu NE TO NEDĚLÁM JÁ :-)
JÁ tady veřejně i přímo machimu psal ZRUŠTE tuhle :no: :yes: blbost. nebo později když jinde přišlo že JE VIDĚT kdo ty palce dává = od té doby když ne zrušit tak udělejte TO CO JE JINDE

já celoživotní ULTRA SBĚRATEL :no: a najednou chvíli naopak a TAKOVÁ DISKUZE :*) :D :-! :-[]
28. 7. 2022 20:10
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Aby se někdo zastal - často spolu třeba nesouhlasíme, ale nemyslím že jsi to ty. Mokrous má podle mě pravdu.

Pro ostatní - pánové, na to obviňování bez důkazů bych si dal fakt bacha. To ten maaaagor chce. Zejména v dnešní době, kdy je trollů plný internet, je to tenký led.

Jinak s vámi beze zbytku souhlasím - už to mělo být dávno vyřešené. Je to strašný vopruz.

Za mě osobně, pro redakci - právě kvůli našemu multinicku - a přiznávám i pár dalším haterům - jsem nezveřejnil recenzi na moje auto. Auto, které tu zatím žádnou recenzi nemá. Svou nečinností škodíte i sami sobě. Vím, jeden člověk to až tak neovlivní. Ale myslím, že díky toxicitě zdejších diskuzí je nás víc. Mnohem víc.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 20:34
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Dík :-)

Redakce zjevně nemá zájem = asi jí jde právě jen o ten klik. Jedno jestli vyrobí pro mě 17 :no: nebo kolik sem to měl rekordy, nebo teď chvíli = přesný opak

jde o KLIK = jedno kam
28. 7. 2022 20:53
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Skutečně není zač. Takhle to cítím.

Osobně si myslím, že např. s tou dotovanou naftou už jsi jako kolovrátek a tvá vyhraněnost je kontraproduktivní, někdy až otravná - ale OK, relevantní a v jádru pravdivý názor. Prosazování EV mi až tak v cajku nepřijde, ale taky beru. To jsou prostě názory a je to k diskuzi. Dismised.

Ale to ti nepíšu poprvé.

Naopak tvé názory na tu ukrajinskou šílenost jsou v mých očích naprosto správně a naopak - několik diskutérů s pro mě blízkými názory na auta mám kvůli tomu na hatelistu, protože ty SPD a proruSSké plky mě fakt nebaví (a se... štvou).
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 21:13
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
:yes: :yes:
Avatar - Emel
28. 7. 2022 21:47
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
"To ten magor chce"
"Děkuji ti náčelníku že ses mě zastal" :-D
28. 7. 2022 22:02
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Hele, nevím. Já tu 100% jistotu že to Hammuna je prostě nemám. A myslím, že ji nemůže mít nikdo. A pokud se pletete a H to není, klesáte někam strašně ... dolů.

Myslím, že většina z nás jsou tu rozumní, dospělí chlapi a někoho, byť virtuálně, lynčovat je hluboko pod naší úroveň.

Můj názor.
Avatar - Emel
28. 7. 2022 22:15
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Já přece palce vůbec neřeším, jen mě fakt pobavila ta slovní výměna :-)
28. 7. 2022 22:42
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Á tahle - pardon, špatně jsem Tě pochopil. ;-)

Omlouvám se.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 22:27
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Myslím že pár lidí tu jistotu má. Autor a rozhodně já = tak jako sem SI nedával dlouhý roky i přes 2ciferný číslo :no: tak totéž nedělám dnes :yes:

a fftipně připomínám že DLOUHÝ ROKY často extrémní počet :no: pro mě nikdy nikdo neřešil = teď to(též) najednou "všichni řeší" :*)
28. 7. 2022 22:46
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Hele, zrovna v tvém případě těch hodně palců dolů mohlo být prostě proto, že to tak zdejší diskutéři cítí.
Jsi vyhraněný - a ne hloupý - takže to víš.

Ale OK, už to nechme být, je pozdě. Brou ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 22:54
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Mou "oblíbenost" rsp. "nadšení" z toho co napíšu = to nemusíme rozebírat = část :no: jistě bez diskuzí :D

Mluvím o PŘÍVALU např. klidně 15 :no: během chvíle = to není běžná reakce

Prostě teď je to chviličku (po sakra dlouhých letech kdy u mě JEDNOZNAČNĚ dlouhodobě trvale převládaly :no: ) obráceně

Nevím kdo (ale nevadí mi to :*)

Brou
Avatar - Mokrous
28. 7. 2022 22:43
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Mokrous
28. 7. 2022 16:28
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
Já jsem asi taky magor :-!

Já zase dávám skoro všem (pokud to není Hamuna, Petrudefekt a spol. a nebo pokud příspěvek není naprostý blábol, nebo jen sprostá urážka) palec nahoru, abych to tomu/těm kriplovi/kriplům pokazil. :D
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 17:04
Re: Prosím redakci, aby blokla toho magora
no a JÁ dávám jen občas = ale POD PŘÍSPĚVEK ať :no: :no: nebo :yes: :yes: :yes:

aby BYLO VIDĚT kdo ho dává = jinak viz já 17:03
Avatar - Emel
27. 7. 2022 13:28
Multi
Asi dobrý, taková střízlivá konfigurace... 16" kola 110kW nafta... se stovkou za 11,6s, to je důstojný... pár příplatků typu třízóna nebo matrixy, ale žádná divočina. Docela se mi to takhle líbí, zvenku i zevnitř.
1,75M je šílený, nějakou stovku bych si třeba uměl odpustit, ale pořád...
Rozbalit vlákno
137
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2022 13:51
Re: Multi
Naprosto špatný. Už i diskutéři na ACZ vědí že to bez multi-milioardový podpory, pokřivení trhu = nic takovýho nefunguje. Takže PROČ to dál a dál dělat

Pořizovací cenu pro autobus s tak malým výkonem který POTŘEBUJE dokonce JE ZÁVISLÝ NA zvýhodňování provozu = fakt sorry :no: :no:
Avatar - twistedTSD
27. 7. 2022 15:16
Re: Multi
Zajímalo by mě, jakou alternativu máš pro člověka, který chce auto pro velkou rodinu, se kterým bude jezdit na výlety po republice i Evropě a přitom nebude stát 2 miliony.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2022 15:20
Re: Multi
Furt jen realitu = ne multi-miliardama něco zvýhodňovat a HRÁT že to co je reálně výhodnější levnější je dražší. Takže slušnej benzín dneska by se možná našel nějakej hybrid benzín (za pár let s další generací baterek už čistá elektřina)

Zajímavý že kdybych stejně jako léta naftu zvýhodnil třeba https://www.youtube.com/watch?… nemalá část z vás co vám nevadí hrát tuhle naftovou oblbovanou = by..
Avatar - kari.laz
29. 7. 2022 09:19
Re: Multi
musíš pro něj k Toyotě
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 13:59
Re: Multi
Na živo sa mi hodne páči, a za mňa najkrajší Mulťák. Interier vypadá tiež fajn,aspoň z foto.
Trochu poslabšie motory až na 2.0TSI a nie malá cenovka uvidíme čo spraví s predajom tejto generácie.
Avatar - Emel
27. 7. 2022 14:10
Re: Multi
Hele, jestli to dá s long verzí kilo za 11.xx, tak bych s tím asi žít uměl... to TDI Evo vypadá celkem schopně, i přes (relativně) menší výkon... buďme dneska rádi za dvoulitrovou naftu.

Příplatek oproti 1.5TSI je asi 90t - akorát holt i ta blbá 1.5 stojí 1.2M v úplným základu.
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 14:19
Re: Multi
Vsak áno, toto není na trhanie nejakých rekordov a na dialnici keď sa to rozgúľa tak to už pôjde. Hlavne spotreba je celkom pekná.
Nad 1.5TSI by som ani neuvažoval.
Ako áno do 1.5M by sa to možno dalo nakonfigurovať aj s nejakou výbavou naviac.
27. 7. 2022 14:44
Re: Multi
By mě zajímalo, proč neuvažovat nad 1.5 TSI. Dle údajů VW mají úplně stejnou spotřebu, jen jedno stojí o skoro 100 víc... Pro mě jako uživatele běžných osobních vozů, zejména sedanů, už je úplně prašť jak uhoď, jestli to auto zrychluje za 12 nebo třeba 15, prostě se to neuvěřitelně táhne jedno jak druhý a koupí toho či onoho motoru jsem stejně rezignoval na dynamiku ( na tu jsou ty ostatní motory). Takže, jestli v klidném tempu ty motory žerou plus/minus stejně, a benzín bude pod nákladem o nějaký litr nahoře, tak mi to dle tabulek stejně vychází na nějakých min 200 000 tisíc km, kdy by se mi vrátil ten vstupní náklad v případě dieselu...
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2022 14:50
Re: Multi
Viz já 13:51

Ono už takhle je to jak píšeš = v rovných podmínkách jde TDI do.. kam světlo nesvítí
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 14:53
Re: Multi
1.5EB som mal v Galaxy (viem iný motor) v menšom aute a viem koľko to žralo aj keď to nešlo zle.
Keby si chcel niečo ešte ťahať čo sa u týchto áut stáva často tak dízel je lepší.
To nie som žiadny zástanca nafty ale u nejakého auta má stále svoje výhody.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2022 14:55
Re: Multi
1.5EB R4 vs 1.5TSI je z mého subjektivního pohledu nebe a dudy, ten ecoboost totiž jede. Už se nedivím, že nedávno tady to TSI porazil Fordí 1.0 EB 114kw když to měli v Golfu... nedejbože to nasadit proti 2.0TDI v Transporteru...
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 15:04
Re: Multi
Vidiš ja som mal na pár dní 1.5 tsi v G7 a ano ten motor mi prišiel taký "dízlovejší" ako EB. Bol citelne slabší tam hore.
27. 7. 2022 15:24
Re: Multi
samozrejme, ze "tam nahore" je linej, kdyz od 3.5tis ot tocivej moment uz jen klesa, tak se to pocitove projevi tak, ze motor nejede.
1.5tsi je uskrcenej, kdyby ho poladili aspon na litrovej vykon jako ma oct rs, tak by mel 180k, to by ale uz lez do zeli podladeny 2.0tsi, ktera je samozrejme lepsi volbou. ale treba u fabie by to nemuselo byt spatny ani drahy
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 08:30
Re: Multi
Takže stejná zkušenost... :) Já chápu, že pro někoho, kdo jezdí více či méně klidněji, řadí v nízkých otáčkách, se mu motor odvděčí slušnou spotřebou a nějakou tou dynamikou, ale já jsem se k tomu choval jako k benzínu, zkoušel jsem akcelerovat s využitím celého spektra otáčkoměru a nic moc se nedělo... :D
27. 7. 2022 15:03
Re: Multi
No jestli právě tady není zakořeněné přesvědčení uživatelů dieselů o jejich nepřekonatelné úspoře paliva, která už v dnešní době úplně neplatí. Tady spousta lidí žije v představě, že dnešní benzíny berou jak benzíny před 10-15 lety. V6 benzín v sedanu dneska umí jezdit průměr klidně 8 litrů, když jezdíte dle nebo mírně nad předpisové rychlosti. Ecorun uděláte i za 6 něco. Pokud ve VW neudělali paskvil, tak ta 1,5 může mít reálně podobnou spotřebu, co ten 110kw diesel (jen s nákladem, jak jsem již psal, bude mít větší zřejmě vyšší spotřebu).
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 15:07
Re: Multi
Galaxy bolo nové auto, r 2016.
Ja viem veľmi dobre koľko berú moderné benzínové motory, nejaké doma sú.
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2022 15:11
Re: Multi
Tak znova po milionté. Silné benzíny už umí jezdit za málo, ale musí jet tempo důchod, protože na rozdíl od nafty to začne žrát o dost víc.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2022 15:16
Re: Multi
Viz já 13:51

Zjednodušeně NAFTA JE VŽDY DRAŽŠÍ = to jen (se) oblbujeme a hrajeme že je to DOKONCE NAOPAK :-O :*) :D :-!

z barelu se jí taky vyrobí míň než benzínu a je prostě DRAŽŠÍ = s tím (už) nikdo nic nenadělá. Že si nemalá část lidí myslí (představuje domnívá se) přesný opak = no TO JE smutný ČERNÝ HUMOR
27. 7. 2022 16:47
Re: Multi
Si četl kde, nebo dej příklady. Mluvím třeba o m340i, která se vším tím vypinam válců apod. umí jezdit za to, co píšu a přitom tě vystřelí na 100 pod 4,5s.
27. 7. 2022 17:57
Re: Multi
Obojí já, stejným stylem, svižná dálnice plus město:

BMW GT640i 11l
BMW GT630d 8,5l

V 5er jezdím v obou motorizacích o cca 0,5l úsporněji.

Stačí takto?
27. 7. 2022 21:58
Re: Multi
Asi se to dá použít jako srovnání. Rozdíl 2,5L mezi 30d a 40i by mohl být rozdíl zhruba 1,5l mezi 40i a 40d, které jsou výkonově srovnatelné (30d není výkonová konkurence 40i...). Připočteme-li, že 40d je o cca 100 tisíc dražší. I při dnešní ceně paliv se vrátí rozdíl v ceně při nějakých najetých 130 tisících km.
28. 7. 2022 06:31
Re: Multi
M340i ma vypínání válců?
28. 7. 2022 07:34
Re: Multi
Zajímavá otázka, asi ne, bylo to psáno ve smyslu “se vším tím, co to auto má pro snížení spotřeby” . Všechno, co jsem poslední dobou ridil od bmw, mělo třeba plachtění, včetně 850ixdrive. To funguje podobně, vlastne ti to hodi auto do neutrálu, když nestojíš na plynu. Tak nějak jsem rovnou počítal, zřejmě kvůli té nízké spotřebě, ze to má i m340ixdrive.
28. 7. 2022 07:51
Re: Multi
ne, bylo psáno
Mluvím třeba o m340i, která se vším tím vypinam válců
...
ne, nemá, BMW to nepoužívá myslím nikde.
28. 7. 2022 09:34
Re: Multi
Jasný, “ se vším tím vypinam válců” myšleno, se vsema téma vecma, který zajišťují snížení spotřeby, o kterých ani nevím jak se jmenuji. Ale ok, mas pravdu, myslel jsem sailing:)
28. 7. 2022 10:51
Re: Multi
To plachtění u BMW úplně tak není, v tu chvíli, kdy je MHEV, tak vyjma sportovního režimu (tam neplachtí, jen rekuperuje) plachtí jen v případě, kdy je baterie nabitá na určitou úroveň, ale dá se plachtění z kopce vyvolat odřaděním na nejvyšší možný RS a následně ještě jednou zatáhnout za pravé pádlo.
27. 7. 2022 16:16
Re: Multi
1,5 TSI:
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1750 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5

2,0TDI:
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1600 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6

Je to celkem rozdíl, točivý moment a zrychlení. Reálně rozdíl třídy. 1,5TSI tu sílu nemá.
Avatar - Ji/Ri
27. 7. 2022 21:19
Re: Multi
Plus si myslím, že při naloženém autě máš na výběr - buď pojedeš na spotřebu a to je magořina v provoze nebo tě to turbo sežere. Navíc jak píšeš, tak je to už na papíře rozdíl třídy.
28. 7. 2022 10:31
Re: Multi
Jasně, není o čem. Nafta v těchto typech aut je lepší volba.
Avatar - xxc
27. 7. 2022 22:14
Re: Re: Multi
Niekomu je jedno, niekomu môže byť nepríjemné sa nevedieť zaradiť do jazdného pruhu na diaľnici a potom žiadať od iných, aby ho nebrzdili. Ale existuje skupina ľudí, ktorým to je jedno.
Avatar - Mikesus
28. 7. 2022 08:43
Re: Multi
Vybírat mezi TSI a TDI je jen vybírat menší zlo. Ve stejně velkém autě dokážou benziny jezdit v pohodě do mezi 6 a 7 litry a to s dynamikou naprosto nesrovnatelnou.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2022 16:21
Re: Multi
Diesel má vyšší krouťák, je silnější a lépe táhne odspodu. Navíc dva litry je pořád víc jak 1,5l.

Jinými slovy když máš velký (a těžký) auto, tak jízda s dieselem zkratkaxje výrazně příjemnějš. A to ti žádná tabulka neukáže 8-s
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 17:12
Re: Multi
zato běžná (ekonomická) znalost ti ukáže = že i přes tyhle řeči co a jak VŽDY (asi až do 3,5 tuny) je z PRINCIPu výhodnější benzín

HRA že nafta je úspornější vždy byl a je JEN oblbující HRA

v rovných podmínkách = nafta v osobáku nemá šanci. MUSÍ být (a je to multi-miliardama!) https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

jo přes KVÁKy co tu pravidelně čtu = my dnes ZVÝHODŇUJEME diesly PROTI elektromobilům (který sou z PRINCIPu ve všem lepší auta s efektivěnějším pohonem)

Jo všechno je PŘESNĚ NAOPAK = než si (do)dnes spousta lidí PŘESTAVUJE (nafta je nejdražší a celkově nejNEefektivnější = u nás DÁL https://www.auto.cz/diskuse/86160/1?… absolutní ANOMÁLIE = obliba "falešně" postavená POUZE na dotování ZVÝHODŃOVÁNÍ provozu
Avatar - Ozzman
27. 7. 2022 14:54
Re: Multi
Mám již druhou zkušenost s 1.5TSI, nejdříve to byl začátek výroby s DSG v Karoqu a nyní O4manuál, zajeté auto 50 tisíc km a 2021, tzn nový motor, kteýr už prý vylepšili a upřímě bych snad radši vzal nějakej oturbenej tříválec podobného výkonu. Totálně bez charakteru, uplně stejné chování, jako u toho "prvního" Karoqu, pod podlahou je sice "něcojako kickdown", ale stejně se nic nejedě, na 150koní mi to přišlo hodně uvolněné... a představa, že to mám v mikrobusu, radši 2.0TDI všemi deseti.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2022 15:23
Re: Multi
No to řešíš nepoVWedený konkrétní model = a jo 1.5 TSI je od začátku horší motor než R3 1.0

Jinak si mi doporučoval že na středočeský okresky stačí Yaris (naprosto souhlasím) a oturbenej R3 https://www.autorevue.cz/…ze-to-bude-pecka zvlášť jestli k němu dorazí (naznačený avizovaný) automat = asi není o čem
Avatar - Ozzman
27. 7. 2022 17:02
Re: Multi
Yaris je fajn, ale jsi v jine kategorii :D
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2022 17:08
Re: Multi
Jezdil sem minulou generaci s R4 1.5 a to byl FENOMENÁLNÍ motor

Jo tenhle Yaris je dražší ale asi furt levnější než Corolla 2.0 (nebo ca nastejno) co jí zase odložili a asi levnější než (budoucí) kolegova RAV4
Současný hatchback měl katalogovou něco přes 600t. + inflace = jo to sedí :D :-!

a nějakej povedenej R3 1.2 (typicky mě napadá PureTech) není problém = proč VW ani po letech (a dle všeho fakt zlepšení) nedalo do stavu v jakym má bejt R4 1.5 nevím = fakt jim ty pohony (už roky) nejdou (přitom R3 1.0 je dle všeho fajn
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 08:36
Re: Multi
Ta 1.5 v Yarisu jela hezky, ale fenomenální... to bych neřekl, v dnešní době emisemi seškrcené atmosféry už nebudou nikdy tak hezky točivé, jako tomu bývalo dříve, ani ten Skyactiv od Mazdy ( i když jinak jel moc hezky) nebyl taková sranda, jako třeba staré 1.6 od Yamahy (Fokus), nebo F4R v Renaultu, jenže v té době Euro 3-4 to ještě jelo, popřípadě Hondí 2.0 a 2.4... a to nemluvím o starých V6 atmosférách, ale ot je zase jiná liga, která se nevrátí.

Ta 1.5 mne hodně zklamala, když vezmu v potaz, že u dost koncernových aut máš na výběr za stejné peníze 1.5 TSI 110 kw 250 NM vs 2.0 TDI 85kw 300 NM, asi bych si vzal pravej dvoulitrovej diesel, než turbobenzín, který svým charakterem turbodiesel kopíruje
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 10:58
Re: Multi
Netřeba si hrát se slovy = prostě VELMI POVEDENÝ

Tak MOC povedený že mě až zaskočilo že skončil (i když to z ostatních souvislostí dávalo smysl) a ZAMRZELO
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 11:50
Re: Multi
To je jednoduché.

Yaris v předchozích generací nikdy nebylo auto Evropského subkomaktního těsta. Yaris byl postaven jako nákupní taška, se vším všudy a do nákupní tašky se hodí buď levné motorizace (ty nejmenší) a nebo hybrid (tím se taky dostal do obliby).

Koupit si Yaris jako jediné auto do rodiny oproti třeba etalonům třídy v prodejích (Clio, Polo, ale i třeba naše Fabie - minimálně první dvě auta léta drží přední pozice v prodejích v EU ) nebylo u lidí tak atraktivní, protože prostornost, ale ani řidičská nirvána, prostě to bylo "jen městské a příměstské auto", v tom je excelentní a vždy byl, protože byl takhle postaven, ale je to až luxus druhého auta v rodině. Zkrátka ten motor se podle mne moc neprodával.

V nové generaci pak už Yaris vnímám víc "evropštěji" a je možné, že prostě motor jen neplnil emise, prodejně se mu stejně extra nedařilo, tak ho vyšktrli. Nemají ho někde jinde? Třeba v USA koupíš Corollu s 2.0 atmosférou a manuálem.... mimochodem v těch "sportovních" verzí vypadá fakt dobře, v sedanu, má cca 155 koní, to jde ne ?
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 12:26
Re: Multi
Jo souhlas https://www.caroftheyear.org/noticias/48.php

Jel sem nějakou předminulou generací z Ostravy do Prahy = jo eště mě ten zadek a záda BOLÍ :D

ale už ta MINULÁ generace je ok = a skvělý motor. A to sme v tom jeli dokonce oba = a v pohodě

Já sem zvědavej na "naší" EUropskou HYBRIDní Corollu (hatchback) co teď od nového modelového roku má 196 koní, to jde ne? ;-)
28. 7. 2022 03:13
Re: Multi
Madam Kylie operuje pod Mulťákem Yarisem? Jak nepřekvapivé. :-! :D
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 08:36
Re: Multi
:D Jo, tohle je kvalitní oslí můstek :-[]
Avatar - Mikesus
28. 7. 2022 08:44
Re: Multi
To víš. Místo multaku koupíš 2 yarisy, usetris mega a můžeš jezdit :-[]
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 08:55
Re: Multi
Přesně, ale nejsem si jistej, jestli naložíš do 2 yarisů stejně věcí, jako do 1 transportera, každopádně by to byl dobrej námět na test ! :D
28. 7. 2022 10:33
Re: Multi
Ne, ale do Transportera naložíš dva Yarisy :D
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 10:56
Re: Multi
No obsazenost aut je známá = většinou 1 člověk v jednom autě (fakt ani ne dva ;-)

A zrovna ty fanda těhle malých aut bys je neměl podceňovat https://www.autoweb.cz/…e-vejde-do-mini/ :-!
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 11:51
Re: Multi
Já mám rád malá auta, ale Yaris mi nepříjde jako etalon prostornosti :D Ale v tom našem dvojkovém jsem převezl třeba koberec :D :D
28. 7. 2022 15:59
Re: Multi
Proč sem taháte nákupák Yaris? To už je úchylka...v každé diskuzi dotovaná nafta nebo Toyota. Kdekoliv, pod Porsche, Ferrari, VW...
Avatar - Ji/Ri
28. 7. 2022 23:42
Re: Multi
Možná lepší , že se hakyli vyřádí tady než by měl trhat mouchám křidýlka a onanit se u toho. Jsme velkorysí. :-)
Avatar - Ozzman
29. 7. 2022 08:10
Re: Multi
Ja jsem jen reagoval na Hamunu a uprimne radsi s nim vest diskuzi co ma hlavu a patu o Yarisu, nez aby mi tu porad psal o dotovane nafte jako jinym :) Tohle se da cist a je to alepson o autech
29. 7. 2022 10:03
Re: Multi
tak hlavně, že přinést do každé diskuse BMW je v pořádku /a doznávám, že to občas dělá také:)
29. 7. 2022 10:29
Re: Multi
Musíš vnímat konsekvence. Diskuze vznikla od necharakterního 1,5TSI. Kdy jen tvrdím, že podobný "charakter" mají i ostatní foukané čtyřválce na trhu, jakkoliv se je snaží výrobci až ikonizovat. Takže relevantní.
Tahat sem R3 Yaris je stejně hloupé jako Kojotu do každé diskuze.
Když bych sem tahal nějakou Toyotu, pak by to byla Proace, tedy rebrand od Stellantisu se 130kw z nafty. A bezpáteřní by i nad ní onanovali, jak je skvělá, přičemž by o reakci výš nebo níž psali o dotacích na naftu. ;-)
Avatar - Mikesus
29. 7. 2022 12:37
Re: Multi
Ještě jsi zapomněl dodat, že proace by měla dostat o hvězdičku navíc v testu oproti svým sourozencům, protoze je lepší. ;-)
27. 7. 2022 17:32
Re: Multi
jak nepovedeny!!
1,5tsi v manualu je ridicksky nejlepsi motor a pokud je to jeste ve skvarku a bez hybridu tak je to nejvic!!
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 17:35
Re: Multi
Nebuď taký zlý :-[]
27. 7. 2022 17:48
Re: Multi
ze ty si s tim nejel??
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 18:11
Re: Multi
:-O ešte som nemal to potešenie.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2022 19:16
Re: Multi
Pokud je to v SUV tak je to ridicska nirvana… rikal Arese :D
Avatar - Mikesus
28. 7. 2022 08:45
Re: Multi
Presne, tam je potřeba manuál, jen ta ručka trochu chybí k dokonalosti
27. 7. 2022 16:11
Re: Multi
1,5TSI mám na firmě v Taigu a nemůžu úplně souhlasit. Je to příjemný a tichý motor s velmi nízkou spotřebou, který je udělaný tak, aby se dokázal válet a poskytovat slušnou dynamiku od nejnižších otáček. Hodně mi projevem připomíná mercedesáckou 1,33 turbo.
Ten motor je pro běžného uživatele, který nečeká divadlo nad 3-4k ot/min. Má stejně "charakteru" jako bavorský přeplňovaný dvoulitr. Jen s nižším výkonem i spotřebou.
Avatar - speedfred
27. 7. 2022 16:24
Re: Multi
Ano, v nizkych otáčkach to ide pekne aj ticho a na auto okolo komína ci na ustalenú rychlost ok. Tiež bola s tým aj pekná spotreba na čo som zvyknutý.
Pre väčšinu ľudí super motor ale mne viac vyhovoval EB charakteristikou.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2022 17:01
Re: Multi
Ale to je vlastne ta stejna zkusenost, chova se jako diesel, ale chybi mu ten kroutak dvoulitroveho TDI a ja od benzinu cekam neco jineho. Nepochybuju, ze to jede za malo a jezdi se s tim v klidu dobre. A to 1.33 tce jsem jezdil a ten mel mnohem vic grády v otackach, ale to mela i starsi TSI (1.8 132), nebo Ecobuřty.
27. 7. 2022 17:28
Re: Multi
Ze mercedesacka 1.33 turbo :D .

"While the cylinder block, crankshaft, and engine accessories were developed by Renault, the cylinder head design is the result of Mercedes's cooperation."

Viem, ze v Cechach je rebricek nepremiovych znaciek pevne dany Mazdou na prvom mieste a Renaultom vzdy na poslednom, ale nazyvat 1,33 tce mercedesackym motorom uz zavana vyslovene fobiou (nie tou skodovackou, hehe).
28. 7. 2022 10:34
Re: Multi
Měl jsem to jen v MB A200, ještě než s tím vyrazil do modelů Renault tuším. Takže pro mě mercedesácká ;-)
27. 7. 2022 18:17
Re: Multi
Výkonové křivky 440i, 430i
https://www.bsrtuning.com.au/…45-592914647.png
https://www.bsrtuning.com.au/…83-856949407.png
430i graduje do 6000, 440i do dejme tomu 6300? to je ten zásadní rozdíl mezi divadlem a nedivadlem?:)
28. 7. 2022 03:12
Re: Multi
Když mě auta na grafy jezdit nechtějí. ;-) Nevím jak jezdila 330i v F generaci, aktuálně je to tak jak píšu. A grafy můžou být klidně s brutálními křivkami.
28. 7. 2022 06:28
Re: Multi
Graf je vyjádření skutečnosti v krivkach. Nevidím zásadní rozdíl v projevu necharakterniho čtyřválce a charakterniho sestivalce. Nad 4000 otáček výkon obou ještě pekne leze nahoru, jen u ctyrvalce skončí o cca 300 otáček dříve. Samozřejmě, výkonu bude méně a zvuku taky, projev z hlediska gradace výkonu příliš odlišný není.
Muzu najít aktuální grafy, jestli se tam něco změnilo, možná v absolutních číslech, ale těžko v prubehu.
A ještě jednou: není to tak, ze někdo nakreslil graf a potom podle nej vyrobil motor:) graf je měření skutečného motoru zapsané do tabulek. Auta opravdu nejezdi podle grafu. Graf “jezdí” podle auta/motoru ;-)
Avatar - speedfred
28. 7. 2022 08:23
Re: Multi
Aj 100 kg baba môže mať pekné krivky, ja by som radšej ale krivku trochu plochšiu ale pri 60 kg dievčati. No a charaktery môžu mať úplne iné aj pri podobných krivkách.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 08:41
Re: Multi
Já tedy radši méně plochou křivku u děvčat, ale proti gustu :-! U auta turbodiesel, u holky atmosféra, co nahoře hezky graduje :D
28. 7. 2022 09:17
Re: Re: Multi
Trosku sa prisposobte dobe pani, krivky sa skryju, dolezity je tunel v uchu, zeleninarske zavazie zavesene na nose, na lavej nozke jezisko a rukav z ruziciek a cinskych znakov
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2022 10:57
Re: Multi
Atmosféry mám MOC rád = ale u turbodieslu i u holky bych preferoval PŘÍRODNÍ PŘIROZENÉ řešení = bez umělého zvýhodnění ;-)
28. 7. 2022 10:37
Re: Multi
Fakt nemám problém (když dojedeš) tě nechat přesedat do Aleluja mezi 540i a 330i. Nejdřív R6, aby bylo jasné jak má vypadat gradace výkonu s narůstajícím otáčkami a pak 330i, jak vypadá reálně plocha křivka v praxi.
Určitě to nepíšu kvůli dehonestaci R4, je to prostě fakt. Mimochodem se při podobně rychlé jízdě příliš neliší ani spotřebou, byť ta 330i není ještě MHEV.
28. 7. 2022 15:30
Re: Multi
jen tak pro zajímavost:

https://www.autosalon.tv/novinky/archiv/podvodnik-ctyrvalcove-bmw-330i

V Mnichově se s přísnými směrnicemi vypořádali po svém - posbírali, co se dalo a nadělili nám dost možná nejlepší přeplňovaný dvoulitr dneška. Ten v nabídce nahradil předchozí 328i - všimněte si, že BMW se ikonického označení dotklo již v minulosti, oproti dnešní situaci to ale většina skalních ještě překousla. Na papíře jsou si oba motory v nepatrný prospěch 30i velmi podobné, realita je ale hodně opačná. Nový motor je dokonce tak dobrý, že si právem vysloužil ono legendární označení, a jízda s ním přináší naprosto stejný zážitek, jako když se vezete atmosférou. Hned vysvětlím, proč.

Není dvoulitr jako dvoulitr
Zkraje se nabízí porovnání se zmíněným předchůdcem 328i. Ten u nedávné verze rovněž disponoval zajímavými údaji o měrném výkonu na litr, kdy z dvoulitrového objemu doloval tučných 180 kW a nenápadně velké "trojce" (vždyť je stejně dlouhá a široká jako BMW 5 E39) propůjčil více než dostatečnou dynamiku. Jízda s takovým vozem byla však neuvěřitelně fádní. Ne snad ve smyslu rychlosti, motor se ale choval úplně stejně jako kterýkoliv nafoukaný dvoulitr s velkým výkonem. Tedy bezcharakterně. Ve spodních otáčkách jste se dočkali zátahu turba, který přes plochou křivku pokračoval do středních otáček, a nahoře se dělo v podstatě to samé, jen s o něco vlažnějším elánem. Rychlé a efektivní? Rozhodně. Ovšem nic, co by člověka chytlo za srdce. A to přece od BMW nechcete.

Nový úkol pro BMW zněl tedy jasně - dát světu opět ten zábavný motor, který svou dynamiku nedá úplně zadarmo, jízdu doplní o lehce sportovního ducha a navíc bude klidný a úsporný při dlouhém cestování. Nebudu chodit kolem horké kaše a potvrdím, že tento cíl byl splněn. Do puntíku!
BMW 330i má totiž nejlepší dvoulitrový motor, jaký si lze představit. Precizní nastavení dvoukomorového turbodmychadla prakticky eliminovalo prodlevu při sešlápnutí plynu. Motor ale přesto miluje otáčky a jeho chuť po nich roste až s návykovou gradací. Od vlažného spodku přes syté pásmo středních otáček až po závěrečnou třetinu, kdy o jeho síle není pochyb. Upřímně netuším, jak se motorářům v BMW něco takového povedlo, kdo z vás ale jel s atmosférickou řadovou šestkou, jistě si vzpomene, jak nenuceně tyto motory nabírají tempo. No a tady je to stejné.

Papírových 350 Nm se v podstatě nedá zaznamenat a reálnou rychlost kromě bočních oken a ručičky rychloměru nic neprozradí. 330i je ale přesto bleskurychlá. Na 100 km/h s přehledem zrychlí do 6 sekund a nedostatek výkonu lze zaznamenat až za hranicí 230 km/h, kdy se již blíží elektronický omezovač. Jenže i to jsme na atmosférickém šestiválci měli tak rádi. Sáhnout si na obligátních 250 km/h totiž znamenalo jistou chvilku strpení, při němž jste si měli šanci uvědomit, jak obdivuhodně rychle jedete a jak moc vděční jste svému autu za to, že vám něco podobného umožňuje.

edit: pro zajímavost přidávám křivku výkonu zmiňované 328i, tam už snad není pochyb o tom, co je to plochá křivka:)
https://www.automobile-catalog.com/…s_power_lbft.php
28. 7. 2022 16:01
Re: Multi
Můžeš kopírovat co chceš, přijeď. ;-)

Jestli to napíšeš i pak, tomu nevěřím.

BTW, kopíruju co jsi sem dal: "Ve spodních otáčkách jste se dočkali zátahu turba, který přes plochou křivku pokračoval do středních otáček, a nahoře se dělo v podstatě to samé, jen s o něco vlažnějším elánem."

Co rozparuješ? :-!
28. 7. 2022 16:06
Re: Multi
Rozparuju rozparky:)
to co jsi zkopíroval se píše o starším 328i, ke kterému dokládám křivku výkonu, ten byl opravdu plochý jak Haná.
panebože měl jsme po sobě 335i,330i,440i - největší plus je, že se to dá vyhnat do absurdna úpravama, zatímco 330i u BMW nikdo nedělá přes 300 koní...
edit. mají to nějak ošetřené, takže znovu, tady křivka 328i, skutečně plochá

http://i.postimg.cc/4dnJ0Ygs/Sni-mek-obrazovky-2022-07-28-v-16-17-50.png
29. 7. 2022 04:44
Re: Multi
Nemá smysl diskutovat. Měl jsi F30 před 10-ti lety a žiješ v tom dodnes. 330i vs 40i MY2022 mají naprosto jiný charakter. 330i negraduje jako R6 a je výrazně plošší. Novinář co tohle psal asi hodně dlouho nejel BMW atmo R6, vůbec neví o čem píše.
Znovu opakuju, přijeď, dostaneš obě auta a můžeš pak psát.

Na tohle pindání je tu madam, kterou už mám naštěstí vyplou... Tyhle teoretický načtenosti nechám jiným.
29. 7. 2022 09:46
Re: Multi
Prosímtě. 330i byla tuším rok 2017, to asi nebude deset let, nebo neumím počítat? ;-)
Dobrá, můj mistrovský kousek stvořený v malování:)
https://1iq.cz/…/j3zDM/NgX6P.png
srovnání výkonových křivek 530i a 540i, oba rok 21- 530i dosáhne vrcholu v 5300 otáčkách a pak už se to nezmění, 540i zhruba 5500 otáčkách. Samozřejmě, křivka výkonnějšího motoru vystoupá výše a bude strmější, ale žadný "platfus" nevidím.
Teorie? Tohle je praxe zaznamenaná do tabulek.

btw. který dvoulitrový turbomotor má ten poptávaný charakter podle tebe?
29. 7. 2022 10:01
Re: Multi
Maluješ krásně, ale je to v zásadě jedno. Aktuální 30i má klasický průběh foukaného čtyřválce. Žádná kulervoucí gradace, nic co by se podobalo R6 a už vůbec ne nic, co by se blížilo dřívějším bavorských atmo R6. To jsou zbožná přání.
Obě auta jsou na dvoře, pojď si je porovnat. ;-)

Možná jsem naprosto neschopný z hlediska vnímání aut a řidič antitalent, třeba mě z toho vyléčíš. :-!

Pak ještě možná jinak, v rámci týmu je možné porovnat 325i s R6 vs 228i s R4. Taky naprosto vypovídající. Ale zase, třeba jsou ostatní slepí, hluší a nevnímaví :-)

Ono to samozřejmě nebude jen tím, že se bavíme o 30i z roku 17 vs 22, i když i to může hrát roli.

Nicméně nemám důvod se s tebou přít, pokud ti 30i R4 připomíná průběhem výkonu tam,o R6, tak jedině dobře. Mě spíš podobně laděné TSI.
29. 7. 2022 10:13
Re: Multi
když se oprostíme od osobních dojmů a formulací typu "já mám pravdu a ty ne" zůstane nám tady výkonová křivka z auto-catalog podle materiálů BMW. tvrdá čísla.
ano, šestiválec má víc charakteru ve smyslu zvuku, výkonu apod. ale tvrdit, že nad 4000 otáček už mě nic nečeká, to se mi zdá poněkud nepřesné. Ve 4000 otáčkách má 530i cca 190 koní, tj. 76% výkonu, 540i má ve 4000 otáčkách 250 koní, tj. 75% výkonu. Gradují potom ze stejné pomyslné "startovní čáry".
Ale nemusíme se shodnout na všem :yes:

ještě přidávám srovnání spotřeb, probantů je pomálu, nicméně jistá výpovědní hodnota tam snad je:)
https://www.spritmonitor.de/…-BMW/38-5er.html?…
https://www.spritmonitor.de/…-BMW/38-5er.html?…
oba mhev
29. 7. 2022 10:22
Re: Multi
Já jen celou dobu říkám, že R4 od BMW se charakterem nijak zásadně neliší od jiných přeplňovaných čtyřválců a najít něco navíc nahoře je spíš chtění než reálný zážitek.
Mimochodem jsem s 228i jezdil hodinu v ostrém režimu na Slovakiaringu a přestože je mnohem rychlejší než 325i R6, tak mě zoufale nebavila svým projevem, dokonce jsem přestal řadit pádly a nechal to na automatu.
29. 7. 2022 12:06
Re: Multi
Osobně po 17tkm u 540ix mám s průměrnou rychlostí 64,5kph spotřebu 7,9. S tím, že převzetí v lednu 22, do začátku dubna na zimních.
29. 7. 2022 12:33
Re: Multi
potom bys s 530i jezdil za 6,5 :yes:
edit: asi bych taky zohlednil to, kde bydlím(š) a že většina tras je dálkových.
Avatar - Mokrous
29. 7. 2022 11:29
Re: Multi
Oni tak zprznili ten dvoulitr, nebo se do trojky dává jinej? Co se pamatuju, tak měl v roce 2020 krouťák rovných 400Nm. Ty tu mísíš trojku a pětku, tak nevím a nechce se mi to hledat.
29. 7. 2022 12:03
Re: Multi
Ale on na běžné ježdění i nadprůměrnou dynamiku funguje. Jen to nemá gradaci dřívějších motorů, většina uživatelů bude ráda. Odřazuje brzy, slušná spotřeba a celkem působivé zrychlení.
Avatar - Ji/Ri
28. 7. 2022 23:45
Re: Multi
to je u klofra klasika. Nemá argumenty tak tu zamotá i ojetou pneu z popelářského auta.
Avatar - Ji/Ri
28. 7. 2022 23:44
Re: Multi
Jde vidět, že se vyznáš. Ono to je vlastně stejné, jako že si vydrandíš vrabčáka na tajńocha nebo si užiješ parádu s nějakou ženou. Výsledek podobný, průběh podobný, jen máš asi plošší křivku náběhu ... ale jsou to jiné světy. Už tomu rozumíš nebo to chceš i namalovat? ;-)
29. 7. 2022 09:48
Re: Multi
tak od matematického génia, který spočítal, že kurýrní dodávka s průměrnou rychlostí okolo 30 km/h ujede za směnu 300-500 km si nechám vysvětlit složitější matematické úlohy velmi rád :-) :-) :-)
Avatar - Ji/Ri
29. 7. 2022 17:05
Re: Multi
Já o ženských ty o dodávkách. Rozveď radši to o tom charakteru na papíře a neodváděj pozornost. Ani jsem nějak nedoufal, že ti to dojde. :yes: přeji fantastické drandění vrabčáka a můžeš v hospodě vykládat jak jsi těm ženským naložil :-O k těm tvým zvratkům hore. Já vím, za to může u tebe maminek a tatínka. Pa broučíne.
30. 7. 2022 11:06
Re: Multi
něco mi říká, že dodávka je v diskusi o Multivanu o dost blíže, než tvoje obsese masturbací, kterou už zmiňuješ tady v diskusi potřetí. a řekl bych, že to většinu lidí fakt nezajímá.
Pája zmínil jako charakter chování motoru nad 4000 otáček a já jsem mu názorně ukázal, že v křivce výkonu není zas tak velký rozdíl, abych o jednom motoru z tohoto pohledu mluvil jako o charakterním a druhém bezcharakterním. jsou to prostě vnější projevy jako zvuk a taky větší výkon, které udělají větší cirkus, ale z tohoto pohledu má V8 ještě víc charakteru a V12 ze všech nejvíc.
a vyser se na ty svoje urážky. buď mi je přijeď říct osobně, nebo se na to vyser, protože jestli si urážení přes sklo vykládáš jako důkaz svojí mužnosti, tak tě zklamu, jsi na tom podobně jako Hamuna, Win Diesel, Katikatus a další netříděný odpad...
Avatar - Ji/Ri
30. 7. 2022 20:06
Re: Multi
:D :D :D ty jsi mi indián. Já tě neurážím, ty to zvládáš sám a bravurně. O tom povídání osobně - to už tu jednou bylo a pak sis umístil kousek tvého myšlení přímo do trenek, když jsem ti řekl, že přijedu tak jsi začal kvikat o tom at něco odvolám. Jediný incest u vás na dědině před 50ti lety a hele koho tu máme. Směju se ti... troubo přefókaný.
Máš tam ještě něco krom svým mindráků, přefouklého ega a mikro osobnosti? takže zajeď ty mameluku. :D :D :D dík za pobavení. Pošli číslo účtu, máš u mě 3koruny za představení.
31. 7. 2022 07:31
Re: Multi
Už se na tom pracuje :yes:
28. 7. 2022 01:13
Re: Multi
Já to vidím podobně. Není to sice nijak charakterní motor, ale nemůžu říct, že by nefungoval. Psal jsem tu na MA recenzi Passata, s kterým jsem pár desítek tisíc odjezdil. Do Multivana je ten motor nesmysl, ale do menších aut pod 1.5 tuny je to v pohodě. Nevím jak dnes, ale tehdy měl 1.5 TSI i lepší udávané dynamické parametry než 2.0 TDI (zrychlení, maximálka).
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 08:40
Re: Multi
Když se k tomu chováš, jako k autu, co od něj chceš jen to, ať jede, jede to příjemě, nízké otáčky, nějaká síla tam je, jede to, moc to nežere... ale u benzínu tak nějak čekáš, že bude tahat hlavně ve vyšších otáčkách a tady se nic neděje... jak říkám, pro mne velké zklamání hlavně charakterem a pocitem, že vlastně moc nejede, což realitě nemusí odpovídat, u turbodieslu cítíš alespoň ten zátah v úzkém pásmu otáček a dál nemá smysl točit, ale jiné benzinové turbomotory tahají v otáčkách více a gradují.
Avatar - Emel
28. 7. 2022 09:27
Re: Multi
Ono taky tady je nějaká verze naladěná na menší výkon... standard je 110kW 250Nm a tady pája psal 100kW 220Nm... asi ve prospěch životnosti, ale ty Nm tam pak možná chybí.
28. 7. 2022 23:51
Re: Multi
aha, no o to horší to v Multivanu musí být. Tam tenhle motor (1.5 TSI) za mě nepatří, 2.0 TSI klidně.
Avatar - Mokrous
28. 7. 2022 16:43
Re: Multi
No já nevím. 110kW TSI není špatný motor, ale po přeskočení do TDI EVO se teda cítím mnohem líp. I s autem o 300 kg těžším a větším to cvičí mnohem líp a spotřebu mám dlouhodobě cca o litr nižší. A hlavně to funguje tak nenuceně a s přehledem i tam, kde se TSI trápilo a řvalo.
Avatar - Emel
28. 7. 2022 16:56
Re: Multi
Ty máš ale 147kW, ne? To je přece jen rozdíl... tam bys musel srovnávat se 140kW TSI.
Avatar - Mokrous
28. 7. 2022 17:55
Re: Multi
Ano, rozdíl to je, ale při normální jízdě do cca 2500 ot./min. se 147kW EVO chová podobně jako 110kW EVO. 400 vs 360Nm.
A poměr kW na kg mezi Golfem a Passatem taky není tak úplně mimo.
Uznávám, že kdybych porovnával Passat vs Passat, tak potom musím srovnávat 140kW TSI s 147kW TDI, ale já srovnával mnohem lehčí Golf s Passatem Variant ve full výbavě (hodně kg navíc).

Já vnímám ten fakt, že TSI bylo tišší ve městě a při ***čkách a tam i ten motor stačil. V kopcích a s nákladem už se to trápilo, točilo a řvalo a žralo. TDI ve městě víc vibruje a žere, ale jak jedeš dál a šlápneš na to, tak nafta je paradoxně tišší a nežere vůbec. Je fakt, že když jezdím nula nula prd, tak by mi asi TSI 140kW vyšlo i finančně líp, nebo plus mínus stejně.
Kdybych byl mistr 20 ***ček denně, tak beru benzín, ale já jedu 1x týdně dálku, tak jsem si vzal po dlouhé pauze zase dehet, no... :-!
Neměl jsem možnost srovnat ty 2 verze napřímo, takže nevím 100% jak to je doopravdy, ale při mém stylu předpokládám, že TSI by jezdilo za 7-8/100 minimálně. Ale spíš asi víc. Já se hýbu mezi 5-6/100. Teď tam mám asi 5,4 na posledních pár tisíc km. Tak mi to dlouhodobě pořád asi vychází líp. A projev mi fakt celkem vyhovuje. I to 140kW TSI má o 80Nm míň a to je prostě znát při normální jízdě. I když převodama to na kole ve finále udělá menší rozdíl. Fakt bych je musel mít obě, abych mohl upřímně říct.
Avatar - Emel
28. 7. 2022 21:45
Re: Multi
Máme ve firmě ještě tu starší 1.8TSI 132kW, která v Passatu s manuálem má plnotučných 320Nm. To je tak super motorizace! Úsporná, živá, s kapkou výkonu navíc... proti starší generaci TDI 110 i 140kW úplně někde jinde. Samozřejmě tam jsou ty cca. 2l na spotřebě navíc, ale pro mě není o čem.
PS: Insignia je stabilně 9+, TSI je v tomhle lepší motor... zase má jiné přednosti.
Avatar - Mokrous
28. 7. 2022 22:29
Re: Multi
Jooo, Insi jsem taky hodně zvažoval. Podvozek, brzdy, 4x4, pokud jí člověk chce, světla, sedačky - to všechno má Insi super. Mě se ale nelíbí budíky a interiér celkově, potom ty spotřeby, hrubý chod dieselů, pomalá převodovka atd. Plus pověst, což se těžko ověřuje, když je to víc na úrovni "jedna paní povídala" Jeden řekne super držák a druhej řekne křáp furt v servisu. Člověk pak ví prd. Já zkusil utéct od koncernu k PSA a jak jsem dopadnul jsi asi už zde četl a tak jsem zase zpět.

V čem konkrétně by jsi vyzdvihnul tu 1.8TSI oproti původním dieselům, kromě kultury chodu a vibrací? Neměl jsem tu čest, ale četl jsem horory o karbonizaci, žraní oleje a dalších lapáliích.
Původní TDI, hlavně 140kW se pomaleji sbírala ze spoda a trvalo, než se turbo sebralo a sladění s DSG bylo zoufalé. Moje EVO má vodou chlazený turbo s elektricky ovládaným naklápěním lopatek a rychlé reakce a DSG je taky naladěný jinak. A i když ho občas pustí k 1.200 ot./min., tak i tam to nějak funguje a nerozkládá se auto na atomy, ale většinou ho nepouští pod 1.400-1.500 a tam už funguje fajn a pak to jen roste. Mě se na něm líbí, jak krouťák nevadne a nevadne až do 3.600 ot./min., což je na dehet krásná hodnota. A to auto je prostě tak ležérně suverénní, že to skoro nechápu. Dnes jsem zase jen jen velmi krátkou trasu 22km tam a 22 zpět, po cca týdenní odstávce - baterka vybitá, motor neohřátej, klima, masáže, muzika atd. a cesta byla volná, takže to bylo zase "o papíry" a doma zase 5,4/100. O motoru jsem ani nevěděl, jen jsem poslouchal starý hitovky z 80. Pocitově mi přijde, že to snad jede líp, čím rychleji jedu. Teprve nad naším dálničním limitem, jako by se motor začal cítit jako doma a tahá a tahá. A přitom vůbec člověk nemusí dávat plnej. Tohle se mi na tý nový naftě naopak líbí oproti tomu benzínu, kterej tohle moc nemusel. Bohužel, pokud by měl člověk jezdit předpisově v našich končinách, tak vlastně potenciál toho motoru vůbec nevyužije a nepozná. A nechci tím z toho dělat M3, nebo Porsche :D Jen to prostě jede moc hezky. Ale zásadně a vždy jezdím jen na Vervu, nebo Maxxmotion. Nikdy nic jinýho. Ono cetanový číslo nad 60 taky udělá svůj kousek práce. A to není hospodská fáma, ale realita.
Avatar - Emel
28. 7. 2022 22:45
Re: Multi
Insi má svoje mouchy a motory obecně nejsou špička.
V čem bych vyzdvihnul 1.8TSI - kromě kultury chodu ještě reakce na plyn.... a samozřejmě využitelné spektrum otáček. Motor se taky klidně zvedne od 2000, ale když potřebuješ, tak ho klidně točíš do 6000. Ne že by to mělo nějaký extra smysl, ta výkonová špička tam taky úplně není, ta možná byla paradoxně lepší u té verze seškrcené na 250Nm... no ale do 5000 to smysl mělo.
No a pak... pro mě je manuál vždycky lepší než automat, prostě takový to dám si tam za tři a pak šlápnu na plyn... vyloženě ta kombinace mi sedla. Přímé srovnání nemám, ale 140kW TDI by to podle mě setřelo kdykoli kdekoli.
Má to teda jednu nevýhodu... ve vyšších rychlostech ten motor moc neslyšíš (přebije to aerodynamický hluk a Passat je relativně slušně odhlučněný) a řadit podle sluchu není úplně jednoduchý, na dálnici se mi jednou stalo že jsem to vytočil do omezovače a ani si toho hned nevšiml.
Avatar - Mokrous
28. 7. 2022 22:58
Re: Multi
:D No, já dneska taky neslyšel motor a jen jsem si všiml, že nějak divně táhne do kopce, tak jsem kouknul a vidím, že jsem v "M", páč jsem pod kopec přešel z režimu plachtění do režimu rekuperace a brždění motorem tím, že jsem ťukl do levé páčky a pak na to zapomněl a ono to tam zůstalo. Po tom, co se mi posledně hrabali v softwaru se to začalo chovat jinak, než od nova... No tak jsem podržel pravou a dal plnej a bylo po problému.

Já jsem vždycky nadával na automaty a asistenty a pak jsem najednou zfotrovatěl a bylo to. Na úsekovým měření si zapínám tempomat, resp. Travel assist High, jsem rád, že to má sledování mrtvýho úhlu a asistenta vycouvání, kamery atd., ale hlavně, že to samo řadí. A i když ne dokonale, tak velmi dobře a mě už to věčný kvedlání prostě nebaví. A kdyby mi to někdy chybělo, tak můžu jak páčkama pod volantem, tak i pákou sekvenčně, takže pro mne jasná volba.
Půjčil jsem si od kámoše Passata B8 TDI v manuálu 110kW před FL (ne EVO) a to řazení mě příšerně nebavilo a když jsem zapomněl dostatečně aktivně kvedlat, tak se to dole dusilo. Tady neřeším nic a jede to pořád. 20, nebo 200, furt pohoda.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2022 08:12
Re: Multi
To je ten motor co má woody ne ? Ten jel ale fakt mnohem lip, nez aktualni 1.5 tsi a to i charakterem. Dole klidnej a kdyz si ho dostal do otacek, tak si citil, ze to tam je
Avatar - Emel
29. 7. 2022 12:58
Re: Multi
Woody má tu variantu s 250Nm... tedy aspoň teoreticky, co by se ukázalo na brzdě těžko říct. Ta 1.8TSI se dávala se suchým DSG... v Octavii i Leonu má i s manuálem 250Nm, ale v Passatu má s DSG 250 a s manuálem 320.
29. 7. 2022 00:00
Re: Multi
S 2.0 TDI 147kw se 1.5 TSI nedá vůbec srovnávat. Koukal jsem do aktuálního ceníku Passatu, zrychlení se tam neuvádí, ale v DSG variantě má 1.5 TSI o 4 km/h vyšší maximálku než 2.0 TDI 110kw, verze 147 kw má maximálku o 23 km/h vyšší než 110 kw verze. Už o předchozím 2.0 TDI se všude říkalo jak ty varianty jedou podobně, ale nemůže to být pravda…a za mě teda ani není, něco jsem najezdil se starší 140 kw verzí. Já s tím 1.5 TSI lítal po dálnicích a na rozdíl od TDI jsem mohl využívat otáčkové spektrum a ten výkon z toho vytáhnout. https://cdn-cz.volkswagen.at/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/6851-paragraphs-83876-text-d20/default/29713f49/1657119542/passat-10-3-2022.pdf

2.0 TSI 140 kw se těžko srovnává s TDI evo 147 kw, tam jede ta nafta asi líp v poměru ke spotřebě a tak. Na druhou stranu to TSI můžeš mít taky se 160 nebo ideálně 200 kw a tam nafta u VW/Škody nemá co nabídnout. Ale naprosto chápu, že to TDI 147kw je takový zlatý střed.
29. 7. 2022 00:07
Re: Multi
S tim zvukem…přijde ti to tichý, protože jezdíš naftu a při vytáčení ten zvuk TDI už tolik negraduje jako u benzínu. Jakmile začneš dlouhodobě jezdit benzínem, nemůžeš říct, že TDI je tišší než TSI. Nikdy není. V Passatu TSI je slyšet při 3000 otáček asi jak TDI při 1500. Nemám nic proti TDI 147 kw, naopak je to celkem ideální motorizace od Passatu dál. Jenom TDI 110 kw proti 1.5 TSI má jedinou výhodu a to je spotřeba v zátěži (dálnice, město), jinak objektivně v ničem lepší není.

A k tomu, že TDI táhne “až” do 3600 otáček. Tak to je směšné, to základní TSI tam je v nejlepším a máš dalších 2000 otáček, v kterých právě nabere lepší dynamiku než to 110 kw TDI a to je ten rozdíl. Ano, graduje zvuk, ale stále se vsadím že je to tišší než TDI v tom svém efektivním maximu.
Avatar - Mokrous
29. 7. 2022 00:49
Re: Multi
Hele já jezdil 8 let TSI a dodnes občas ještě jezdím. Dole je TSI jednoznačně tišší, ale jak mu začneš šlapat na krk, tak fakt začne pro mne docela nepříjemně řvát. TDI EVO sice dole trochu chrochtá, protože to furt je dehet, i když dobře udělanej, ale v zátěži je to fakt tišší a příjemnější. A i když jsem to osobně neměřil, tak cítím to samý, co naměřil třeba Mišo Karpat zde:
https://www.youtube.com/watch?…
A čím víc na to šlapu, tím víc to je znát. Ustálených 130 je nic.
A 1.4 i 1.5TSI 110kW a 2.0TSI 140 a myslím, že i 180kW jsou fakt hlučnější. 200/206kW má jinou kompresi a turbo a je tišší a jede jak čert, ale taky stojí víc a žere víc.
Já to nikomu nenutím, jen vím, že hlukoměr měří to samý, co já cítím. A taky není frekvence, jako frekvence. Mě prostě TSI v otáčkách vadilo a TDI ne. Někdo to může mít opačně.
A nemusíš se mi vysmívat za 3.600 otáček. Já to myslel, že na diesel je to parádní projev.
V minulosti a často i dnes většina dieselů (krom biturb a těch nejlepších) vyletěla okolo 2.000 otáček na vrchol a okamžitě začala padat dolů. 147kW EVO nasadí v 1.800 plný Nm a drží do 3.600 zcela plochou křivku. (Na brzdě, ne v reklamním sdělení) Já vím, že benzíny umí držet plné Nm déle, to mi psát nemusíš. Akorát když to je 200, 250, nebo 320Nm, tak to furt není 400. A vzorec Nm x Otáčky/9549 = kW známe snad všichni. Takže taky vím, že 180 i 206kW jedou sakra líp, ale taky se musí víc točit a víc si pápnou. A mě se prostě líbí to, jak to EVO dokáže v normálních otáčkách 2.000-3.000 jet a za co dokáže jet.

A informace z ceníků a různá data jsou pořád jen čísla na papíře a nepopíšou realitu všedního provozu. Často se mylně uvádělo, že 110kW a 140kW TDI jedou stejně, protože slabší mělo menší turbo a rychlejší reakci v nízkých otáčkách a střední zátěži. Větší turbo u 140kW se muselo roztočit a to do ceníku nikdo nenapíše. Takže pod plným plynem jelo sakra víc, ale při běžným šmrdlání rozdíl nebyl tolik cítit a někomu se jevila slabší verze i příjemnější. I nové EVO 110kW jede dole příjemně, ale někde nad 2.500 to jde do kopru a v krizovce, v kopci a při střelbě prostě nestačí. Kdo je spořádaný řidič, získá ještě tišší projev a nižší spotřebu, než má 147kW.
A srovnávat 1.5TSI a 2.0TDI je jako nebe a dudy. Na papíře +/- stejný čísla, ale v reálu buď relax, nebo ždímání koní.
Avatar - Emel
29. 7. 2022 14:05
Re: Multi
Osobně před TDI Evo se mi líbila ta 135kW verze v Octavii RS TDI. Nevím jestli to mělo něco jinak než ta klasická 140kW TDI třeba v Superbu, ale ta teda jela dost pěkně i v rychlosti, kterou už by teoreticky dosáhnout neměla. Kdybych měl roční nájezd třeba 30+, tak bych i zvažoval vzít naftu místo benzínu.
PS: a nebo to byl "novinářský kus" :-)
Avatar - Mikesus
29. 7. 2022 12:51
Re: Multi
Jo to me taky pobaví. Máme tohle TDI v passatu alltrack a tiché je jen v porovnani se starší rotackami, ne s benzíny. To si jen ti lidé nalhavaji.
Kdyz srovnam tohle EVO a PD nebo první TDI CR, tak je tiché, kdyz to srovnam s benzínem, je to jako nebe a dudy a neprizna to jen hluchej. Dobre je to poznat na kodiaqu RS, kdyz teď přešel na TSI.
Avatar - Mokrous
29. 7. 2022 14:45
Re: Multi
Tak to jsem asi hluchej. A to utrácím za HiFi skoro to samý co za auta.
Já opravdu netrpím syndromem obhajoby vlastní garáže za každou cenu. Většinou spíš nadávám na všechno, co jsem si koupil.
Ale prostě srovnávám 1.4TSI 110kW z GVII a teď to EVO v Passatu.
A tam to tak prostě je. Benzín v otáčkách nepříjemně řval a u nafty mi to nevadí. Možná to je i rozdílem Golf vs Passat. Ale jak jsem už psal včera, Karpat naměřil o 3dB nižší hluk u TDI, než TSI v OVI RS.
Tak je asi taky hluchej a rozbil se mu hlukoměr.
Něco udělají i pneu a povrch a nevím detaily testování. Každopádně to cítím stejně.
A Kodiaq RS snad měl BiTDI a ne EVO. Máte na firmě Po FL 2.0TSI RS i 2.0TDI EVO? Aby bylo srovnání fér? A bavíme se o vysokém tempu? Já psal mockrát, že po městě a na okresce při ploužení je TSI tišší. Píšu, že pod plným plynem, nebo při vysokých tempech je to opačně.
Avatar - Emel
29. 7. 2022 15:18
Re: Multi
Nojo, když Karpat už testuje šestou generaci Octavie RS, já zatím nejel ani čtvrtou ;-)
Avatar - Mokrous
29. 7. 2022 15:30
Re: Multi
Asi úplně nerozumím.
Avatar - Mokrous
29. 7. 2022 18:16
Re: Multi
Aha :D
Nojono, se mi zasukovaly prsty. Samozřejmě OIVRS.
Avatar - Mikesus
30. 7. 2022 12:07
Re: Multi
Ja zas dobrý HiFi nepoznám, i když za zvuk si připlatim vždy. Prostě kvalitu zvuku beru subjektivně, ale hluk poznam. Ale mluvit o zvuku u dieselu, to je jako mluvit o zvuku v železárnách. Nýtování společně s vibracemi. Při klidně jízdě to slyšíš hodně, na dalnici to přehluší aerodynamický hluk a hluk pneu. To chápu, že tam to pak neslyší člověk. A to že se v jednom aute naměří verši hluk nemusí být motorem, ale i méně tlumicimi hmotami napříč jedním modelem. Tohle mohu potvrdit třeba z corolly. Hybridy kvůli váze byly utlumene méně a bylo to znát právě ve vyšších rychlostech. V těch nižších jsou tišší, protoze ten hluk téměř nevydávají. To samé může být u benzinove RS, aby byla lehčí a hbitejsi a zároveň není potřeba tolik tlumit, protoze v nižších rychlostech je tišší už z principu.
30. 7. 2022 13:09
Re: Multi
Jestli porovnáš hluk v Golfu s Passatem, tak to bude ten problém. G7 TSI jsem kdysi měl a byl tam slyšet tuším i lehce na volnoběh, jenže v Passatu je motor odhlučněný a odtlumený výrazně lépe. V Golfu bylo TSI v nízkých otáčkách tiché, v Passatu v nízkých není slyšet vůbec. Takže to nelze srovnávat. A jinak nevím jak to měřili v O4, ale jak píše Mikesus, na dálnici je víc hluku od kol a vzduchu než od motoru, takže celkový hluk může být daný jinými faktory.
Avatar - Mokrous
30. 7. 2022 13:55
Re: Multi
Možné to je a třeba bych byl se 140kW TSI spokojenější. Nemám možnost si ho projet.
Avatar - hugino
27. 7. 2022 18:19
Re: Multi
A čo hovoríš na O IV ako celok okrem motora.Dalo by sa s ňou žiť.Mne osobne sa páči.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2022 19:08
Re: Multi
Mile mne potesil komfort a odhlucneni, proti 3fl jasny pokrok, nebyt zamrzavajiciho infotainmentu, tak pusobi urcite dospeleji, je spise komfortni a plavna, ale pro mne to k tomu typu auta sedi vic, nez prkenny podvozek, kteremu nekdo rika sportovni.
27. 7. 2022 16:19
Re: Multi
200HP TDI a 4Motion. Pak není o čem, tedy než se podíváš na ceny.
27. 7. 2022 16:37
Re: Multi
Jestli mě něco zklamalo, tak právě interiér. Vpředu ok, ale směrem dozadu mě čekaly už jen "dětské' sedačky a ne zrovna pocit volnosti nad hlavou. A to nemělo ani panoramu. Jen na doplnění, nejsem žádné monstrum, na sedadlech v multivanech T4 - T6 jsem se nikdy stísněně necítil.
27. 7. 2022 14:20
Re: Multi
110kW je dustojny mozna tak u fabie, u takhle velky krabice ne.
vubec nechapu ze nekdo u auta za 1.5M+ resi jestli bude jezdit u benzinaku o korunu draz na kilometru a to jen diky o polovinu vyssimu zatizeni benzinu spotrebni dani proti nafte.
jedina dustojna motorizace je 2.0tsi, pri najezdu u rodinne-dovolenkarskyho auta 20tis km rocne to je 20tis korun rocne navic v ceskejch.
nechapu jakej ma smysl tohle resit, kdyz treba propad ceny za 10 roku bude minimalne 1M a za benzin pri tomhle najezdu das za 10 roku navic jen 200tis a je otazka, jak se bude vyvijet zdaneni nafty a benzinu, ktery se ma sblizovat
Avatar - Emel
27. 7. 2022 15:51
Re: Multi
Důstojný beru jako tak akorát, bez nějakého výkonu pro radost navíc. Jestli považuješ 110kW ve Fabii za důstojné, tak holt máme jiná měřítka.
Stovka za 11+ by mi u osobáku vadila, u dodávky si říkám, že by se s tím třeba žít dalo, holt by s tím člověk jezdil jinak. Ale vyzkoušené to nemám.
Benzín vs. nafta - jo, já osobně bych si to šel určitě projet a podle toho co vím o 2.0TSI by to byl favorit. Ale pokud by s tím pak měl člověk jezdit do 130 aby se mu nedělal v nádrži vír... do takovýhle stodoly bych si uměl představit i naftu.
27. 7. 2022 17:34
Re: Multi
ja bych asi taky vzal 2,0tsi a smiril se se spotrebou
Avatar - Ji/Ri
27. 7. 2022 21:25
Re: Multi
...smířil... a na jak dlouho?
28. 7. 2022 08:40
Re: Multi
tak 15tkm, pak bych to nechal nacipovat:)
Avatar - Emel
28. 7. 2022 11:27
Re: Multi
2.0TSI bylo jedno z mých nejúspornějších aut :-D
28. 7. 2022 01:16
Re: Multi
Tak tady strašně záleží na co si to člověk kupuje. Jestli to je taxík pro zaměstnance nebo náhrada kombi nebo SUV na cestu do Chorvatska. Jezdí i větší a těžší dodávky s výkonem pod 110kw, protože to jen přesouvá materiál a tam jsme dynamikou na úrovni náklaďáků.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 11:55
Re: Multi
Jezdím starym Tranzitem T350 (to je ten dlouhej a vysokej) na balonech, s RWD, má 85kw a jede stejně naprd naloženej i nenaloženej, ale i tak drží 130 kopec nekopec a z kopce dá i 160 :D Ale má taky ten objem no...
29. 7. 2022 00:15
Re: Multi
No právě na to narážím. Pro běžný dodávkový ježdění je 110 kw TDI v té současné generaci naprosto v pohodě, ale samozřejmě to nebude drtič levého pruhu na dálnici.
Avatar - Ji/Ri
27. 7. 2022 21:14
Tolik bychařů....
Všichni bychaří a ve výsledku BY, pokud BY, ten benzín vzalo max 5%. Za mě nafta ok, tady to smysl dává. Litr ve skutečnosti rozdíl není. Stačí více šlápnout na pedál turbobenzínu a je vymalováno. Dále nalož a obsaď sedadla a máme tu díru do kapsy. Teda pokud si místo mulťáku nechceš vzít jarise. To potom o tom žádná. :-) ... tady nafta pořád smysl dává. :yes:
Rozbalit vlákno
5
28. 7. 2022 01:20
Re: Tolik bychařů....
Diskuse mě trochu překvapila, ale asi je to o tom, že zde teď diskutují lidé, kteří to hodnotí měřítkem osobáků. Kdybych si měl koupit místo velkýho drahýho kombíku Multivan na výlety, tak bych taky šel spíš do TSI. Silnice jsou jinak plné o kategorii větších dodávek, přetížených i přes 3.5t a tahají to dvoulitry do 100kw.
Avatar - Emel
28. 7. 2022 09:24
Re: Tolik bychařů....
2.0TSI 140kW je zajímavá alternativa s celkem přijatelnou spotřebou. Ale nafta taky dává smysl, nic proti. Jak píše topten, 1Kč/km v průměru nemusí být při ceně nových aut tak zásadní.
Avatar - speedfred
28. 7. 2022 10:10
Re: Tolik bychařů....
Testy s 2.0tsi som nečítal ale koľko to bude brať? 10-11, skôr viacej si myslím v takejto krabici pri diaľničných presunoch 140+
Avatar - Emel
28. 7. 2022 10:37
Re: Tolik bychařů....
V průměru má ta starší 110kW kousek přes 10 na Spritmonitoru, ta nová by měla být o něco lepší.
https://www.spritmonitor.de/…45-Multivan.html?…
Nafta stejných parametrů je 8,6
https://www.spritmonitor.de/…45-Multivan.html?…
...i když to třeba omezím 2015+, tak se nic moc nemění... při čistě dálničním provozu to asi bude víc. Ten průměr jsou ale necelé dva litry, což je bezpečně pod 1Kč/km i při dnešních cenách a i pokud platím DPH.
30. 7. 2022 16:55
Re: Tolik bychařů....
mam sharan 2.0 tdi 130kw 4m vazi 1915kg v porovnani s napr. 2114kg s Mutlivan T7. Zrychlenie Sharan vs Multivan je 9.1s vs 9.4. Ja mam dlhodobu spotrebu 8.5. V meste je to vzdy okolo medzi 9-10. Dialnica mozno spravi 7.5 ked ides sam ale vecsinou v takom aute ides s rodinou a nalozeny takze treba pocitat ze dost to bude. Mozno ta sila toho TSI nieco v konecnom merani sil posetri, ale to su skor moje dojmy. Kazdym padom podla mna tie 110kw motorizacie na to treba zabudnut. Bol som sa pozriet na auto. Je fakt velke. Nikdo pri zmysloch take motorizacie nepozera do Tuaregu takze nechapem o com sa tu bavime. Co ma skutocne prekvapilo je ako kvalitne to auto posobi najme zvnutra. Sharam mam od 2020 a este v zaruke ale mozno ked predstavia 4M verziu pojdem do toho. Ale teraz by som to nebral. Predajca mi vravel ze sa caka 12 mesiacov a nepredava ani ten jeden kus co maju ako predvadzacku - to bola prave 2.0TSI. Velmi som to neporovnaval ale tak cenovo ten Multivan vyjde ako vecko s 220cdi a tam robia tusim aj 4matic aj vyse 200 konove verzie.
Avatar - hugino
28. 7. 2022 12:58
Prieskum
Takže nedávno tu bol testovaný Hyundai Staria.Tak do čoho by ste skôr išli ?VW Multivan T7 alebo Hyundai Staria ? Za mňa VW.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 13:21
Re: Prieskum
Ford Transit TDCi :D Když už dodávka, tak se vším všudy ne ?
Avatar - hugino
28. 7. 2022 13:55
Re: Prieskum
Tranzit je dobrá volba je to legenda.V 1994 som s ním rozvážal ráno noviny po stánkoch mal motor 2.5 D myslím a v zime pri -15 štartoval na prvý šup a to bola pecka voči Š 1203 alebo Avia Furgon.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2022 14:03
Re: Prieskum
Je to dodávka, na rozdíl od civilního multivana, já ho mám rád, akorát rezne před očima :D
Avatar - Mikesus
28. 7. 2022 13:44
Re: Prieskum
Za mne spis ten Hyundai. Ale je to zase jako dilema mezi TSI a TDI, to menší zlo.
Avatar - hugino
28. 7. 2022 13:57
Re: Prieskum
Asi skôr ten diesel.Ty si rozbehol predajný hit menom Highlander.Vídavať ich čoraz viac a aj v bielej perleti nevyzerá zle.Až na tie žiarovky v blinkroch :-)
Avatar - Mikesus
28. 7. 2022 14:19
Re: Prieskum
Ono toho je vic nez ty žárovky. To uz je jen taková drobnost, která mne trápí ze všeho nejméně.
Avatar - Emel
28. 7. 2022 13:59
Re: Prieskum
2.2CRDi by teoreticky měla být silnější, Staria je o kousíček větší a tedy asi prostornější, určitě je levnější (tenhle mulťák je pořád střídmá konfigurace na 16" + pár extra).
Interiér se mi o něco víc líbí u VW. Dynamické parametry jsou i přes menší slabší motor lepší (na papíře). Předpokládám, že to bude blíž osobáku (v dobrém i zlém).
Líbí se mi oboje, ta Staria je asi zajímavější (ale ne v černé).
Kdybych měl vzít něco takhle od stolu, tak Staria, primárně kvůli price/value... ale šel bych projet oboje.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2022 16:29
Re: Prieskum
Staria. Kvůli 2.2 CRDI. Sice blbá zadní lavice, ale normální aspoň cena. Jinak i design za mě vede Staria
29. 7. 2022 00:21
Re: Prieskum
V tom testu co tu proběhl nedávno se ten motor moc nepředvedl. Slabá dynamika a vysoká spotřeba. Nebo proč zrovna ten motor? Protože není silnější? Snad dorazí, chápu že 110 kw jako jediná naftová motorizace není nejkonkurenceschopnější nabídka :)
29. 7. 2022 00:19
Re: Prieskum
Vzhledem k tomu jak jsou Staria i Multivan drazí, tak bych se díval směrem MB Vito 120 kw a všem těm co tu chybí výkon, tak verze 176 kw. Nebo rovnou V-Class. Nebo bych ušetřil a Toyota Proace. Zbytek jsou osobní preference a potřeby. Nevím jak vypadá aktuální Renault Traffic, tomu bych dal taky šanci.
Avatar - speedfred
29. 7. 2022 06:48
Re: Prieskum
180ps Proace máme (ešte 6st automat) a tiež to berie 8,5-9,5l (rakva na streche) podľa obsadenia a vodiča. Dá sa aj za 7,5 či menej ale s rozumom kludnou jazdou.
Je ale pravda že to je najdlhšia a takmer full verzia, takže aj napriek výkonu dynamika vlažná.
Avatar - hugino
29. 7. 2022 09:31
Re: Prieskum
Ďalšia možnosť je aj Toyota.Aký tam dávajú diesel ?Od PSA ? :yes:
Avatar - hugino
29. 7. 2022 09:29
Re: Prieskum
Takže zatiaľ je stále z čoho vyberať.Keď už zlikvidovali MPV tak aspoň nech ponúkajú pre záujemcov tieto rodinné "dodávky" a poznám pár ľudí ktorý na takýto typ auta nedajú dopustiť. :yes:
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2022 17:30
A tohle je vše?
Když si srovnáme co nabízela předchozí generace a co nabízí ta současná? Nalijme si čistého vína.

Jediné co přinesla současná generace je totální ztráta chatakteru a brutální zdražení. Takhle to prostě JE. Dieselové maximum 110 kW je hodno leda tak označení slušný základ. A nic víc v nabídce není!!! AWD není!!! Světlá výška totálně nepoužitelná mimo naprosto rovné cesty.

Dříve to byl vůz, co za relativně málo nabízel hrozně moc. Dnes se z toho stal vůz co za hrozně moc nabízí strašně málo. Byť ano, i dříve byl Multivan celkem drahý, ale dala se vybrat Caravelle a i ten Multivan byl s ohledem na všestranné schopnosti schopný zastat roli více aut a tím i ta cena byla relativně příznivá vzhledem k možnostem.

Za mě jediné plus nového Multivanu je to, že tu je Staria :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2022 17:40
Srovnání co zabolí
Když se člověk podívá kam VW ten Multivan dostal, tak je to fakt smutné...
https://www.auto.cz/…el-v-akci-136643
Mimochodem, fakt mě fascinuje jak nejen redakce zcela opomíjí u tohoto vozu tak zásadní věc jako je užitná hmotnost. A ta je někde -200 kg proti minulé generaci. Brutální sešup. Stejně jako celý auto :-! :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0