Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda Kiou EV6 GT: Auto roku má teď parametry supersportu. A jezdí zběsile!

43 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tak těžko bych si koupil Teslu v bakelitu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Auto na baterky je jak policajt na baterky.....obojí na h.o.w.n.o. :no:
Arese
Velmi výstižně řečeno! :-) :yes:
Lubo
Odvaha a ťah na bránku Kórejcom nechýba. :yes:

Nechcem sa púšťat do diskusie či EV áno, alebo nie. ;-) . Nepoznám správnu odpoveď :-!

Ale v najnovších modeloch robí Kia veľký pokrok v dizajne aj v spracovaní. Exteriér je vždy o osobnom vkuse (mne sa EV6 veľmi páči), ale interiér veľmi fajn. Výbava tiež. A zdá sa, že aj v technike.
ptr078
Mne ten dizajn na zivo pripada prvoplanovy a podla mna si rychlo okuka
traveldrive
Dizajnovo je to fajn. Či sa niekomu páči alebo nepáči, je vecou vkusu. Mňa naživo sklamal innteriér. Na to, aké rozmerné to auto zvonka je, tak interiér je malý, hlavne vzadu.
Avatar - iudex
iudex
Hovoríš o EV6? Pretože to má vzadu miesto ako limuzína, ja som sa posadil sám za seba s rezervou na kolená asi 8 cm, to sú kráľovské rozmery. Ostatne rázvor je 2,9m a jasne je to vnútri cítiť. Fakt neviem, o akom malom interiéri píšeš. 8-s
Othello
Očekávám hromadu mínusů od těch co netuší na co se vlastně ptám, ale zajímalo by mě jakým rychlostem auta odpovídají uvedené otáčky maxim výkonů obou elektromotorů. Aby bylo zřejmé kdy to maximum přichází

A tenhle dotaz se může klidně týkat všech v budoucnu testovaných elektromobilů,
traveldrive
Tak to neviem, či sa niekde dočítaš. Skôr by som pátral po hodnote stáleho prevodu medzi motorom a kolesami, aspoň mne príde pravdepodobnejšie, že by sa tento údaj mohol niekde objaviť. Pokiaľ si Tvoju požiadavku nezapíše niekto z redaktorov a nevyskúša ten maximálny výkon pri teste nejakého EV v praxi.
Othello
Ano souhlasím, i to je cesta, z hodnot stálého převodu a průměru kol se dá ta rychlost taky zjistit. Je celkem jedno jakým způsobem se dobereme k výsledku, ale asi je dobré znát kdy vlastně motor poskytuje ony výrobcem deklarované parametry.

Divné že zatímco u spalováků jsou tyhle údaje snadno zjistitelné, u elektromobilů to vůbec nikoho nezajímá
traveldrive
Ani spotreba sa nijak zvlášť precízne nezisťuje a neuvádza. Podľa mňa to časom príde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není to absurdní? EU a další hlásají svatou pravdu o ekologickém přínosu elektromobilů.

A výrobci se jen předhánějí ve výkonech a máme tu samé Eniaqy RS, EV6 GT, E-trony, Tesly a další...

Nic pro normální lidi. Nic co jde po spotřebě, dojezdu a efektivitě. Samé 2+ tunové krávy se zrychlením v úrovni sportovních vozů... Jediný komu aspoň trochu dochází smysl EV je Renault.

Co bylo nejprodávanějšími vozy v EU? Golf, Astra, Focus, Octavia... a Fiesta, Clio a další... Auta pro rodinu, co mají zrychlení běžné nad 10s,, váží pod 1.5 tuny, a v kombajnu zvladnou hory nebo moře či chatu. To vše v normálních cenách kolem 20 tis. € ve slušný palbě...

A kde je evropský autoprumysl dnes.... Dotace, předražené EV.... smutná doba bez výhledu na budoucnost.
Hendly
Můžeš jmenovat nějakou novou technologii která nabihala přes low end?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Avatar - iudex
iudex
"Vítězství si z testu nakonec odnesla Mazda..." :-) :yes: Ja to hovorím stále, ich spôsob ovládania infotainmentu kolečkom kombinovaným s pár tlačítkami (a samozrejme BMW, od ktorého to Mazda odkukala) je najlepší, jednoduchý a intuitívny a tam nie je moc čo vylepšovať, to sa dá len pokaziť (ako ukazujú najnovšie bavoráky, ktoré sa od osvedčeného ovládania iDrive odkláňajú smerom k dotykáčom).
Hendly
To je odpověď na mou otázku?
PS: test ovládání bez předchozí zkušenosti... Má to nějaký smysl?
borist
A ktere ty nove high end technologie potrebovaly takove dotace z verejnych penez?
Hendly
To je úplně jiná otázka.

Ale když se zamyslím. GPS.. To by se asi jen z prodeje navigaci nezaplatilo.
Jistě na to je mnoho protiargumentu, ale být na špici nějakého oboru potřebuje investice. Mnohonásobně se pak vrátí.
ACE.
To bylo původně určeno pro armádu, trochu jiný případ.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
GPS existovalo davno predtim, nez si k nemu cuchli civiliste.
Hendly
Tak na původní otázku jaka technologie se zavadela přes low end jsem odpověď nedostal.

GPS je to příklad. Technologie která musela být naprosto masivně dotovana státem aby přinesla neskutečný pokrok který nikdo v době vzniku ani nečekal.
Jasně byl to vojenské projekt, tak jako naprostá většina věcí.
Ale dotovaný h věci je nepřeberné množství. Stačí se jen zamyslet. Celé zemědělství nejen v Evropě. Cisteni odpadních vod. Svoz odpadu, recyklace atd...
Johnn
Jediný komu dochází smysl EV je Renaul? Tak to spíše smysl dával Ioniq , hmotnost byla kolem 1500kg 4,5m délky, klasický liftback, malá spotřeba, kvůli malé spotřebě vlastně i rychlé nabíjení, dobře vyřešený termomanagement baterie,.. . Nyní si počkáme na Ioniq3,nebo menší? To by mohlo být ono.
A vpodstatě když je článek o Kie, tak smysl má E-Niro.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
MÍSTO EKOLOGICKÉ ZÁTĚŽE JSME NAVIC JEN PŘIDALI EKONOMICKOU ZÁTĚŽ ANIŽ BYSME COKOLIV VYŘEŠILI :-!
traveldrive
Netrep hlúposti.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
vrať se na salaš nádhero
traveldrive
Lepší salaš ako Bohnice. ;-)
Jirka B.
Hlavně si to neobjednavejte.. Importér aktuálně ruší objednávky na EV6 a Sorenta bez náhrady! Takto zrušených Sorent je více než 200! Já jsem jedním z nich.. Objednáno v prosinci, zrušeno minulý týden. Prý si můžu objednat znovu. Dealer mi ale řekl, že ani tak mi nezaručuje, že to nezruší znovu. Důvodem je změna modelového roku. Korea to nestihne vyrobit, takže to importérům jednoduše vystornovali. Ať si jednotlivé země objednaji znovu. Dealeri nešťastní, zákazníci nasra*i. Pro mne KIA přestala existovat..
Lubo
Po 7-8 mesicoch čakania zrušiť objednávku.
A pri novej obj sa to môže stať znova?

Zaujímavý obchodný ťah. Díky za zdieľanie. A to mi začínala byť Kia sympatická.

Osobne si myslím, že sa situácia začne otáčať. Onedlho začne byť prebytok ponuky. Či to bude o rok alebo o dva neviem. Ale automobilky by nemali zabúdať, že to raz príde.
Avatar - iudex
iudex
Zajtra idem na testovačku EV6, tak sa na to skúsim priamo opýtať, či je to aj u nás.
Lubo
Díky. Inde na webe som takú info nenašiel.
Avatar - iudex
iudex
Za "díky" si dostal 6 mínusiek. Čo dodať.
Mig_35
to už by i takovému mysliteli jako jsi ty mohlo dojít, že to nedělá člověk ;-)
Othello
Nějaký člověk za tím vždycky stojí. I když mínusuje automat, někdo mu to nařídil a někdo výsledky snad kontroluje, ne ?
Mig_35
To nevím a celkem me to netrápí. Pokud něco, tak si přečtu reakci. Každopádně předpoklad, ze někdo u toho sedí a zběsile minusuje všechny reakce, to se mi zda přitažené za vlasy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Konspirační teorie - autoři ACZ doma plichtí BOTy, aby klikali a rostla čtenost článků a prémie a měli čím zaplatit energie když vláda na nás se*e... :-[]
Othello
Edit duplicita
TiaS1
Mě by ale zajímalo, jaký by za tebe byl ideální postup. Rezervace se kvůli výrobnímu procesu mění/ ruší naprosto běžně, to není nic zvláštního. Mám z nedávné doby podobnou zkušenost s Volvem a Jaguarem. Volvo jsem si zadal do výroby X měsíců před zavedením omezovače na 180. Po několika měsících mi bylo řečeno, že vůz se nestihne vyrobit do data, kdy tam začnou dávat omezovač, a že některé prvky výbavy, které jsem chtěl, už nebudou k dispozici. Tak jsem od smlouvy odstoupil. Druhý příklad byl Jaguar F-pace objednávaný před faceliftem s tím, že jsme z určitého důvodu chtěli předfaceliftovou verzi. Opět po X měsících přišla zpráva, že pardon, že se to začně vyrábět od výrobního týdne, který už je po faceliftu a že bude konfigurace převedena na nejpodobnější dle nového konfigurátoru, nebo můžu zase odstoupit. Tato nová konfigurace mi byla zaslána s tím, že jsem vlastně provedl celou konfiguraci znovu, kdy opět došlo ke změnám výbav, barev apod, protože například barevná kombinace interiéru už nebyla možná, neboť nově nešlo kombinovat určité barvy, dekory, výbavové stupně apod.
Lubo
Tak hlavne píše, že ide o rušenie bez náhrady.
Ak dobre rozumiem, Tebe ponúkli náhradu.
TiaS1
Nerozumím jakou náhradu jsem dostal. V jednom případě jsem dostal na výběr, buď auto, které nechci, (protože má omezovač apod.) nebo žádné auto. Ve druhém případě (přiléhavějším k této situaci), byl výběr opět žádné auto, nebo auto nově nakonfigurované. Jediný rozdíl mezi situací popsanou výše u Kie a tou mojí je, že jsem měl "rezervovaný" výrobní týden v případě, že si vůz znovu nakonfiguruji. Proto se ptám, jaký je v této celkem běžné situaci akceptovatelné řešení....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já nevím ale napsal ti to celkem polopatě. V přístupu mezi nabídkou vyrobit + dodat nejbližší podobnou možnou konfiguraci a mezi zrušením objednávky za mě tedy je rozdíl jak Brno.
Jaguar nebo Volvo ti řeklo když stojíš ve frontě že až vystojíš frontu tak nedostaneš úplně to co jsi chtěl ale nabízí ti něco jiného. Kia ti řekla, že jsi čekal ve frontě úplně zbytečně a pokud chceš tak si máš jít zase stoupnout na konec fronty. Sorry, ale rozdíl musí vidět i blbec :-!
Avatar - iudex
iudex
Tak som sa včera rozprával s jedným predajcom (vedúcim predaja) Kie a priamo som sa ho spýtal na rušenia objednávok. Tvrdí, že u nich sa nič také zatiaľ nestalo. Povedal len, že sa stáva, že s novým modelovým rokom sa mierne zmenia výbavy a pod. a samozrejme zákazník je na to upozornený a ak mu to vadí, môže od zmluvy odstúpiť. Ale oni sami vraj takto objednávku bez klienta nezrušili. Tak predávam, ako som kúpil.
Kemall
Příspěvek podléhá schvalování.
Jirka B.
Pro mne je řešení následující. Stačilo se u mne ohlásit na chvíli v práci, donest flašku a říct - mám blbou zpravu, ale nabízíme Vám, že se podíváme na konfiguraci a auto objednáme znovu. Klidně bych i akceptoval lehké navýšení ceny. Taková je doba.. Ale člen představenstva onoho dealera mi v dalším hovoru řekl, že Sorento přestali zákazníkům nabízet, protože opravdu nedokážou zaručit, že to auto skutečně vyrobí. Btw stornovali i auto pro majitele onoho dealerství. Vzhledem k tomu, že facelift je za dveřmi, tak čekám další storna. Vcelku by mne zajímalo, zda se stornovali i objednávky pro Ameriku, kde je rovněž velká poptávka po Sorentu.

Pro mne je to totální novinka, že se stornuje bez náhrady. Ostatní značky se snaží vyrobit nejbližší možnou konfiguraci po domluvě se zákazníkem. Takto to známe všichni kupř ze Škodovky (jj, taky čekám soukromé na ofci jeden rok). A klidně i za cenu delší dodací lhůty.