tak se na ty registrace podívejte! kdo kupuje cupry nejvíce? malá s.r.o. bez zaměstnanců si koupí 14 formentorů. a další den jiná s.r.o., s ročníma tržbama milion korun a nákladama 800 tisíc koupí 13 formentorů. a přesně za 3 měsíce buch a formentory jsou z registru vymázaný kvůli exportu.
neskákejte na to! velká část registrací jsou úplně vylhaný a pro seat a cupru to platí 2x.
a ano formentory jsou vidět. část z nich tu těch pár měsíců skutečně jezdí. (a ano kupují si to i normální lidé, ale je jich hodně málo, cupra má jeden z nejmenších podíl zákazníků nakupujících na rodný číslo, násobně nižší než obdobný značky, to je vždy varování, že se to tu reálně neprodává)
Je docela zajímavé, že zatím zde nebyly prezentovány poněkud nepovzbudivá celková čísla registrací za červenec 2022. Cupra Formentor je na 16. místě těsně za VW Golf. Vozy značky Cupra jsou registrována v počtu Ateca - 2 ks, Born - 3 ks, Leon - 5 a Formentor 227 kusů. Za červen obdobná čísla - Formentor 314 ks. Květen 322 ks. Duben 221 ks. Březen 121 ks. Únor 89 .... Trochu mě napadlo jestli tyto registrace nesouvisí nějak s článkem "Vzácné klasiky byly ukradeny a zničeny v demoličním derby".
ano, tohle říkají registrace. ze seatu vám to budou lajkovat, ale nic to nemění na tom, že dobře vědí, že v česku auta reálně neprodávají, jen to předstírají. v registru je opravdu vidět, že se formentory prodávají jen na oko a registrují se na firmy, které je reálně nemohou nikdy nepotřebovat. naprostým varování je pak podíl registrací na rodné číslo, který je u formentoru nižší než u superluxusních aut.
je obecně jen otázka času než praskne i ten podvod se značkami v depozitu.
Díky moc za link mdcr. Tohle je velmi zajímavá statistika, budu to studovat :yes: . Lajky (asi) dostávám od Viktora Čističe, protože se k němu slušně chovám a nejsem Petr Čížek.
Kam se na to máme podívat? Kde se dá zjistit, kdo konkrétně koupil kolik aut?
Jinak podle mého firma co koupí 13 Formentorů asi nemůže mít roční náklady 800t... ale nechci ti do toho kecat.
Hmm... tohle je zajímavý, jen je teda pracný z toho něco vydolovat. V červenci vyřazených 46 Cuper a prodaných třeba 250, řádově 20% reexportů... to mě asi nějak nešokuje, dříve se mluvilo i o větších číslech.
no, cupry mizí po třech měsících, proto to má určité zpoždění. + nemizí všechny, které se exportují. když to registru před lety pořád vrtal hyundai, největší exportéři našli způsob, jak tohle obejít a jak auto nemuset vymazávat. pak se třeba fiesta mohla tvářit jako nejprodávanější dovážené auto, z registru nemizela, ale na silnicích ji nikdo neviděl.
Jasně, většina "zmizelých" je z dubna... ale dubnové registrace byly 220ks... pořád jsme někde mezi 1/4 a 1/5 reexportu.
Neměl jsem pocit, že by to někdo nějak zásadně obcházel... udávaly se vysoký procenta reexportů, Vošický s tím mával před očima... a pak to nějak vyšumělo, Medea ty statistiky přestala dělat a celé to upadlo v zapomění. Ono reexport neznamená, že s tím má dealer něco společného... ale pro zajímavost - jak to obcházejí?
PS: myslím, že reexport byl z podstaty věci do šesti měsíců, takže Hyundai to dělalo až po šesti... :-)
Je to tak. Na Slovensku sa napríklad Cupra Born nezačala predávať, lebo vychádzala najlacnejšie z európskych krajín a výrobca zjavne nestál o reexporty. Som však názoru, že pomaly končia, pretože ich pri dnešnej situácii automobilky nemienia tolerovať. Postupne sa teda cenové rozdiely oproti západu vyrovnávajú (čo sa netýka samozrejme iba áut). Napríklad cenový rozdiel Corolly TS slovenský vs. nemecký trh je už len 2000 eur a nie 5000 ako predtým.
Škoda, že to neplatí pri iných veciach aj opačne. V Rakúsku nakúpim potraviny aj drogériu spravidla lacnejšie ako u nás, som zvedavý, kedy to rakušáci dorovnajú... Keď som robil do teflonových mazív, tie isté výrobky sa predávali v Nemecu a inde aj o 15-20% lacnejšie ako v Čechách a na Slovensku, myslím, že je to tak dodnes.
Namiesto toho, aby reexport nejakým spôsobom regulovali, alebo rovno zakázali, tak podvíhajú ceny...
neskákejte na to! velká část registrací jsou úplně vylhaný a pro seat a cupru to platí 2x.
a ano formentory jsou vidět. část z nich tu těch pár měsíců skutečně jezdí. (a ano kupují si to i normální lidé, ale je jich hodně málo, cupra má jeden z nejmenších podíl zákazníků nakupujících na rodný číslo, násobně nižší než obdobný značky, to je vždy varování, že se to tu reálně neprodává)
je obecně jen otázka času než praskne i ten podvod se značkami v depozitu.
Jinak podle mého firma co koupí 13 Formentorů asi nemůže mít roční náklady 800t... ale nechci ti do toho kecat.
https://www.mdcr.cz/…statistiky-2022,
stačí si vyfiltrovat formentory, je tam sloupeček s ičo vlastníka. toho si lze vyhledat v rejstříku, že jo.
Neměl jsem pocit, že by to někdo nějak zásadně obcházel... udávaly se vysoký procenta reexportů, Vošický s tím mával před očima... a pak to nějak vyšumělo, Medea ty statistiky přestala dělat a celé to upadlo v zapomění. Ono reexport neznamená, že s tím má dealer něco společného... ale pro zajímavost - jak to obcházejí?
PS: myslím, že reexport byl z podstaty věci do šesti měsíců, takže Hyundai to dělalo až po šesti... :-)
Namiesto toho, aby reexport nejakým spôsobom regulovali, alebo rovno zakázali, tak podvíhajú ceny...