Po letech se na český trh vrací značka MG, tentokrát pod křídly čínského koncernu SAIC. Zkoumali jsme, jak jezdí nejmenší ze dvou nabízených modelů, a to s přeplňovaným tříválcem a manuálem.
Musím uznat, že premiéra se povedla neskutečně. Na první pohled vypadá zpracování výrazně líp jak třeba na Tesle
Design je široce zacílení bezpohlavni unisex. Což vlastně míří přesně na typického Evropana dnešní doby, který se označuje jako ONO.
Jak je to s kvalitou ukáže až čas. Ale takto na první dobrou ne i o čem. Jo, tohle bych si vážně pořídil raději než nějaký ZOE nebo podobný EV nesmys, který bude navíc 2x tak drahý. Klidně si to vezmu na roční zapůjčení a po roce se podělím o zkušenosti ... :*):-!
Smutné že tohle musím napsat, ale děkuji Číně :yes::yes: Z druhé strany, Evropské automobilky a i MG si tento závěr zcela po právu zasluhují :-!
Taky jsem ho viděl. Ovšem jenom z venku, bylo vystavené v nákupním centru. Slícování bez výtek (Nissan Juke, který jsem viděl nedávno, měl podstatně větší spáry), lak hezký bez defektů, 17" palcová hliníková kola už v základu, záruka by měla být 7 let. Chtělo by to vyzkoušet a udělat si obrázek. Novináři jsou dnes zhýčkaní testovanými auty v maximální výbavě za naprosto nesmyslné ceny. Kdo jde po ceně, tak to může být zajímává nabídka. A je to crossover, což je dnes velice žádaná kategorie.
a prodeje čínských aut budou tvočit 35-55% veškerých prodejů v Evropě, k tomu dalších 20% budou mít korejci a 5% američani, což značí, že Evripský automobilový průmysl z valné většiny zkrachuje.
Těšte se, už brzy díky pomatené politice Green Dealu a elektromobilitě.
Aneb proč si kupovat EV typu Karoq za 1,1 mega, když čínan nabídne to samé za 715 000 Kč
Jak to že může mít tento pekáč 149 g co2?
Podobné Ssangyongy mají dvojnásobný výkon.
Čajna nezklamala, ošizené a nekvalitní ve všech ohledech, 425000 je o 100000 víc než by to mělo stát.
MG prodává v EU i elektromobily, takže i s tímto pekáčem se do limitů CO2 vleze. V minulých letech dokonce MG prodávala emisní kredity CO2 koncernu VW.
Jde vidět, že tohle je klasický čínský výrobek. Snaží se vypadat honosně, ale na detailech a funkčnosti na zavedené výrobce ztrácí.
Kupříkladu: Obrovská plocha dvou displejů, ale ani na jediném není vidět ukazatel okolní teploty.
Dále třeba klimatizace. Ve skutečnosti jde zřejmě o klimatizaci, kde se sice vše nastavuje pomocí matlání po displeji, ale automatickou regulaci teploty to nemá. A dle piktogramů v menu to vypadá, že rozvod vzduchu bude pomocí klasického "kohoutu", který umí rozvádět vzduch na maximálně dvě místa, nikoliv na všechna tři (okna, tělo, nohy). Za mě je to nejhorší možná varianta, jak udělat klimatizaci. V jiném testu jsem četl, že v koženkových sedadlech, která jsou standardem od druhé výbavy, se spotíte jak v sauně.
A těhle "drobností" bude v autě určitě víc.
... a co tak se vydat do krámu, domluvit si zkušební jízdu a zjistit na vlastní bulvy, jak to je...Já to jdu udělat v sobotu. Nekupovat, zkouknout a pak možná hodnotit.
Za mňa to MG nevyzerá vôbec zle už som ho videl aj naživo len jediná vec mi tam vadila že aj napriek 17 " kolesám vyzerali strašne maličké v tých blatníkoch. Od 17 000 € Je to dobrá ponuka takže ja BYCH som išiel skôr do MG.
tak MG je u nas v KE pod jednou strechou spolocne s mitsubishi a kto uz videl nove ZS da mi za pravdu ze vyzera prekvapujuco dobre... dokonca mne osobne sa paci viac ako nejaka kona juke alebo tivoli.... v tej belasej modrej doslova ziari a posobi az stylovo hoc celkovy vzhlad je akoby taky unisex a mohla by to byt aj honda ci hyundai alebo ford a pod ... interier mi tu ( s tymi volantom aj budikmi a celkovou architekturou) zase pripomina fiat/jeep ( 500X, renegade ) od stellantisu .... ale to je dnes uz asi jedno.. europan uz dnes nie je tak priebercivy ako kedysi a aj na cenu je uz coraz haklivejsi.... ak mam byt uprimny kludne by som si taketo ZS skusil ak by som zvazoval taketo mensie SUV... skoda len kusok toho spominaneho unisexu aj v kabine ci interieri ( aj ked vyzerovanie auta je v reale prekvapujuco stylove navzdory nudnej sablone ) ...aspon ze to vyrazne logo MG na maske fakt nikoho nepomyli a v reale doslova bije do oci .... tak drzim palce.... vidim tu velke sance :yes:
Je zajímavé jak je stále hodně Čechů konzervativních. Jedni jezdí po celém světě a druzí do předřazeného Chorvatska ve své Octavii. Vzpomínám si jak lidé házeli špínu na korejská auta a nyní jsou u nás v top 5 prodejů. I ssangyongu prodeje rostou. MG má podle mě podobné ambice. Nevím jak je to sice s kvalitou a vydrží takového vyrobku. Ano je tam spousty detailů které jsou nedotažene ale kompenzuje to podobně jako Dacia nízkou cenou. Vím že spousta čínských výrobku stojí za starou belu a i tento produkt prověří čas. Určitě bych na něj ale nedával a odsuzoval, za pár let se ukáže kvalita. A i tato značka určitě bude dělat velké kroky vpřed. ZS vypadá celkem dobře, interiér se mi líbí a pro nenáročné řidiče super
Pokud někdo přemýšlí o koupi, tak tady je pár praktických rad,
-prosklenou střechu fakt ne, z auta je strašný skleník
+ale v noci je nádherná
-sedačky syntetická kůže, na to si fakt v létě nesednete, dá se to řešit potahy
-mohlo by mít zadní tónovaná skla
-klimatizace, ta by chtěla dodělat, alespoň to měření teploty
+auto působí líbivě, nadčasově, design je na pochvalu, zajímavá cena, slušný výkon, spotřeba
+za tyhle peníze na trhu nic podobného není, Škodovky jsou o dost dražší, okoukané a Dacia, no
tam se přes všechny inovace, designer zapomněl v 90 letech.
V MG ZS s automatem jsem najezdil cca 900 km po ostrově Tenerife letos v létě a celkově to pro mne bylo pozitivní překvapení. Konkrétní kus měl za sebou necelých 24 tis. km v půjčovenském provozu, takže zvenku už nějaké šrámy patrné byly, ale interiér zatím známky opotřebení nejevil, nevrzal, neskřípal. Drobně zklamám jsem byl pouze z několika málo věcí:
- středový displej byl na ostrém slunci velice špatně čitelný.
- při pomalé jízdě vpřed a odbočování infotainment ignoroval zobrazení navigace z připojeného telefonu a sám zobrazil pohled z 360° kamery. Obzvláště k vzteku v situaci, kdy člověk stojí na výjezdu z hotelové garáže, potřebuje vědět zda vyjet doprava nebo doleva a místo mapy vidí auto z ptačí perspektivy. Možná tu funkci jde někde vypnout, nenašel jsem ale kde.
- spotřeba okolo 9 litrů se mi na kategorii auta jeví jako docela vysoká. Naštěstí nádrž má objem 50 l, tak to s dojezdem není úplná tragédie.
Naopak mile mne překvapila prostornost a kvalita zpracování interiéru, pohodlná sedadla, komfortní naladění podvozku a dobré odhlučnění i na dálnici.
Asi to není auto které bych si koupil pro sebe, preferuji větší auta (nicméně kdyby v CZ už bylo k dispozici HS po faceliftu tak jej minimálně vyzkouším), ale až mého otce (důchodce s nájezdem pod 1000 km měsíčně) definitivně opustí jeho Hyundai Getz z roku 2008, minimálně mu projížďku v MG ZS doporučím.