Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ringhofer
Marketingoví znalci, odborníci na individuální mobilitu a neotřesitelní proroci zániku civilizace opepří tento článek salvou skeptických poznámek a odsouzením totální naivity až idiocie citovaných CEO a šéfa výroby a prodeje. To je jediná jistota, která při zabroušení na stránky ACZ platí. Vše ostatní je relativní a odvislé od postavení hvězd, čili i kondice novináře přinášejícího informace ze zásadní marketingově-popularizační akce nejvýznamnější tuzemské automobilky, pilíře zdejší ekonomiky.
Naštěstí je článek slušné obsáhlý a vyčerpává informace podané na akci vcelku úplně. To, že mnoho z citovaných proklamací nejvyššího vedení škodovky nemá konkrétní obsah, není vinou novináře. Předpokládám, že novinář nejen absorboval podané informace, ale že se také zasvěceně a důkladně vyptával na podrobnosti, které čtenáře zajímají už jen kvůli významu ohlášených změn (a důrazu, jež automobilka na ně klade). A po přečetní článku je naprosto, ale naprosto jasné, že CEO a ani ostatní Chiefs nedovolili, aby uniklo cokoliv vysvětlujícího či doplňujícího k informacím z prezentací a videí. To by tak chybělo, aby nám vysvětlili, jak vidí současné změny v preferencích zákazníků, jak se mění a zda se týkají zákazníků současných či snad budoucích. A dalo by se pokračovat dále.
Závěr: přejme si, aby nejdůležitější zaměstnavatel v ČR (v oblasti průmyslu, nikoliv vývoje počítačových her) se ve stanovení strategie a konkrétních cílů i cest k jejich naplnění nemýlil. Ostatně, VW a Škoda (Skoda) Auto jsou těmi, co budoucnost autoprůmyslu sami tvoří. A snad tak lépe odolají neodvratně přicházející konkurenci z Východu. Jen bych si přál, aby nový designový směr nebyl reprezentován něčím, co samo o sobě styl nemá. Nebo to je ta budoucnost? Už dávno pan Bob Lutz pravil: když to dělají všichni, tak to nedělej.
Naštěstí je článek slušné obsáhlý a vyčerpává informace podané na akci vcelku úplně. To, že mnoho z citovaných proklamací nejvyššího vedení škodovky nemá konkrétní obsah, není vinou novináře. Předpokládám, že novinář nejen absorboval podané informace, ale že se také zasvěceně a důkladně vyptával na podrobnosti, které čtenáře zajímají už jen kvůli významu ohlášených změn (a důrazu, jež automobilka na ně klade). A po přečetní článku je naprosto, ale naprosto jasné, že CEO a ani ostatní Chiefs nedovolili, aby uniklo cokoliv vysvětlujícího či doplňujícího k informacím z prezentací a videí. To by tak chybělo, aby nám vysvětlili, jak vidí současné změny v preferencích zákazníků, jak se mění a zda se týkají zákazníků současných či snad budoucích. A dalo by se pokračovat dále.
Závěr: přejme si, aby nejdůležitější zaměstnavatel v ČR (v oblasti průmyslu, nikoliv vývoje počítačových her) se ve stanovení strategie a konkrétních cílů i cest k jejich naplnění nemýlil. Ostatně, VW a Škoda (Skoda) Auto jsou těmi, co budoucnost autoprůmyslu sami tvoří. A snad tak lépe odolají neodvratně přicházející konkurenci z Východu. Jen bych si přál, aby nový designový směr nebyl reprezentován něčím, co samo o sobě styl nemá. Nebo to je ta budoucnost? Už dávno pan Bob Lutz pravil: když to dělají všichni, tak to nedělej.
moje jmeno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Minie ta to urcite. To sa neboj. Lebo si to nebudes moct dovolit 😀. A doplnim, ze ani ja si nemyslim, ze si taketo velke a navyse elektricke SUV niekedy budem moct kupit. Navyse nemam dom, ani garaz, takze nabijanie by tiez nebolo nic moc. Ale nechapem preco by som tu mal vypisovat pokrytecke staromilske kraviny len preto, ze na nieco nemam prachy 😀. Ked uz tak priamo napisem v com je problem (ceny). Keby sa taketo auta predavali okolo 20k€-30k€, tak 90% z vas je ticho a pekne sa vozite na modernych hybridnych/elektro SUV a crossoveroch. Vratane mna.
Nezabudni napisat ake auto s dusou to mas teraz 😀.
Nezabudni napisat ake auto s dusou to mas teraz 😀.
Áno, keby el. autá boli každému dostupné, viac ľudí by im ich zvláštnosti a nedostatky odpustilo. Logicky. S čím máš problém?
Takto sa spytam. Ma velke elektricke SUV s modernou vybavou, ktore moze clovek nabijat v garazi doma, viac objektivnych nedostatkov (okrem ceny) ako akykolvek bezny dieslovy kombik alebo benzinovy hatchback, ktore tu tak vsetci glorifikuju?
moje jmeno
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Za seba poviem, ze by som sa v suv nevozil ani keby som ho dostal zadarmo
moje jmeno
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
moje jmeno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
twistedTSD
To je opravdu hodně, hodně, hodně prázdných korporátních buzzwordů:
- zrychlená elektrifikace a digitalizace
- hlubší smysl
- e-mobilita
- integrální součástí software
- nová úroveň orientace na zákazníka
- udržitelnost
- chytřejší život
- digitální prostředí
- lidský přístup
Na prezentaci u vedení se to muselo určitě vyjímat, o tom žádná, ale zákazník uvažuje v zásadě pořád stejně. Chce co nejvíc hodnoty za minimum peněz.
Když se z toho snažím mezi řádky vyčíst něco hodnotného, asi bych vypíchnul, že koncern půjde cestou totální unifikace a větších designových rozdílů, a že si stále užívá fázi, kdy mu spalovací modely vydělávají na vznešené e-investice. Tak tedy hodně štěstí, ať mu ta fáze vydrží.
- zrychlená elektrifikace a digitalizace
- hlubší smysl
- e-mobilita
- integrální součástí software
- nová úroveň orientace na zákazníka
- udržitelnost
- chytřejší život
- digitální prostředí
- lidský přístup
Na prezentaci u vedení se to muselo určitě vyjímat, o tom žádná, ale zákazník uvažuje v zásadě pořád stejně. Chce co nejvíc hodnoty za minimum peněz.
Když se z toho snažím mezi řádky vyčíst něco hodnotného, asi bych vypíchnul, že koncern půjde cestou totální unifikace a větších designových rozdílů, a že si stále užívá fázi, kdy mu spalovací modely vydělávají na vznešené e-investice. Tak tedy hodně štěstí, ať mu ta fáze vydrží.
Well-being
"Velký důraz Zellmer klade na třetí úroveň, v níž se mladoboleslavská automobilka promění – Next Level Customer Centricity, tedy v zaměření na zákazníka. To má být úzce spojeno s produktovým portfoliem – podle Zellmera totiž Škodovka vždy byla značkou, která pečlivě naslouchala zákazníkům"
... a proto ukončila výrobu Fábie kombi :'-(
... a proto ukončila výrobu Fábie kombi :'-(
Jozinwk
Kupujte TOYOTU a máte na dlhé roky pokoj 👍👍👍
Tady zase někdo zaměňuje pojmy "kvalita" a "spolehlivost". Jako ta Toyota asi bude spolehlivá, ale srát vás bude tak trochu každý den. Toyoty jsou dobrá lowcostová auta pro Japonce na japonské silnice.
Nemám pocit, že by mě srala Toyota víc než Peugeot. Ale že se Peugeot sere nesrovnatelně víc než Toyota, která se nesere vůbec, toho jsem si všimnul.
Máme ve firmě RAV4 PHEV a jako dobrý (to PHEV, kvůli kterému se to kupovalo), ale kdybych s tím měl jezdit já (nejezdím, jen výjimečně občas), sraly by mě (mimo jiné):
1. podvozek/řízení (v kontextu cenovky absurdně nepovedené, absurdně nekomfortní a lowcostově působící, po 10 000 km navíc působí jako VW po 300 000 km a to i VW je sotva průměr)
2. sedačky (koncipované velikostí pro průměrného Japonce, ale na druhou stranu jsou lepší než v Mazdě)
3. infotainment (jako je fajn, že je v autě všechno na čudlík, ale přesto by infotainment nemusel vypadat jako z roku 1992 a zde chybějící bezdrátové Android auto má dneska už i Dacia)
4. celková lowcostovost provedení. Podvozek už jsem zmiňoval, zkuste u Toyoty třeba sklopit zpátky nahoru sluneční clonu - tak plechový náraz do střechy jsem nikdy v žádném autě neslyšel, prostě bizár, jaký by si evropská automobilka nedovolila...
5. Absence jakých sofistikovanějších technologií (třeba světel, pouze obyčejné ledky)
6. absence jakýchkoliv simply clever pikačovin (jako nemít v kufru ani háček na tašku?)
1. podvozek/řízení (v kontextu cenovky absurdně nepovedené, absurdně nekomfortní a lowcostově působící, po 10 000 km navíc působí jako VW po 300 000 km a to i VW je sotva průměr)
2. sedačky (koncipované velikostí pro průměrného Japonce, ale na druhou stranu jsou lepší než v Mazdě)
3. infotainment (jako je fajn, že je v autě všechno na čudlík, ale přesto by infotainment nemusel vypadat jako z roku 1992 a zde chybějící bezdrátové Android auto má dneska už i Dacia)
4. celková lowcostovost provedení. Podvozek už jsem zmiňoval, zkuste u Toyoty třeba sklopit zpátky nahoru sluneční clonu - tak plechový náraz do střechy jsem nikdy v žádném autě neslyšel, prostě bizár, jaký by si evropská automobilka nedovolila...
5. Absence jakých sofistikovanějších technologií (třeba světel, pouze obyčejné ledky)
6. absence jakýchkoliv simply clever pikačovin (jako nemít v kufru ani háček na tašku?)
esper
Je to ok moderna anonymna skodovka, ktora uzavrie eru kvazi-ludovych vozidiel z minulosti. Skoda toho loga, cele napisy su len chvilkovy trend, ktory iba viac znemoznuje odlisit od seba jednotlive znacky. Nepotrva dlho a vratia sa k velkym logam na kapote, lebo tvarovat svetla a masky chladica kvoli identite vecne tiez nejde a to uz nastastie automobilky zacinaju chapat a nerobia vsetky modely ako cez kopirak len s inou mierkou.
Třeba malý dojezd, třeba degradace baterie, třeba vysoká hmotnost. Nedostatků je dost. Jestli tyto nedostatky nejsou pro kupujícího podstatné, což může klidně nastat, potom má pro něj takové auto už prakticky jen samé výhody.
Ta mala skupinka ludi, ktora potrebuje jazdit pravidelne viac ako je udavany dojazd, tak si samozrejme take auto nekupi. Ostatni to jedno par hodinove nabitie cestou na dovolenku preziju alebo ani take starosti nemaju, lebo na letisko a z letiska ich odvezie taxi a na mieste uz potom na kazdom letisku je pozicovna aut...
A ktoreho majitela 50+k€ elektromobilu trapi degradacia baterie? To si nekupuju ludia ako kedysi skodovky za celozivotne uspory jedno auto na cely zivot. Bud na to clovek ma alebo nema.
Vysoka hmotnost pri beznej jazde nebude velmi citelna a na sportovu jazdu by si to kupoval len sialenec. Baterie su proste tazke a vybava tiez. Ale pokial to akceptovatelne zataca, zrychluje a brzdi, tak to majitela ozaj netrapi.
A ktoreho majitela 50+k€ elektromobilu trapi degradacia baterie? To si nekupuju ludia ako kedysi skodovky za celozivotne uspory jedno auto na cely zivot. Bud na to clovek ma alebo nema.
Vysoka hmotnost pri beznej jazde nebude velmi citelna a na sportovu jazdu by si to kupoval len sialenec. Baterie su proste tazke a vybava tiez. Ale pokial to akceptovatelne zataca, zrychluje a brzdi, tak to majitela ozaj netrapi.
Super, tak tedy dejme tomu, že zákazníci 50.000+ € elektromobilů neřeší dojezd, protože létají (což jaksi není v souladu s marketingovými kydy o udržitelnosti, ale ok), neřeší degradaci, protože koupí nové a staré hodí udržitelně do šrotu, a ani je nezajímá, jak auto jezdí. Teď se ale podívej na tabulku nejprodávanějších aut v Evropě a řekni mi, co bude kupovat ten zbytek.
Pekne prekrucas, co som napisal 🙂. A tak dalej to uz ani nebudem rozvadzat.
Ale k zaveru sa vyjadrim, lebo znies ako keby si sa potreboval zobudit 😉. Ak sa ekonomicka situacia bude zhorsovat, tak jednoducho ludia, ktori si nebudu moct dovolit drahe elektro a hybridy, budu donuteni kupovat jazdenky alebo sa jednoducho vzdat auta uplne a na dochadzanie kupit elektrobike alebo motorku, obcas si nejake auto pozicat a inak vyuzivat hromadnu dopravu, taxi a podobne. Ak aj to bude drahe, tak jednoducho smola a vratime sa do zaciatku dvadsiateho storocia (v nasej oblasti do 60-tych rokov), kedy samotne vlastnictvo auta bolo status symbolom.
Ak sa auta nedaju vyrobit masovo a lacno (s nizkou marzou), tak sa musia predavat drahe a s velkymi marzami. Vitaj v realite enviromentalno-ekonomickej krizy a kapitalizmu 😉.
Ale k zaveru sa vyjadrim, lebo znies ako keby si sa potreboval zobudit 😉. Ak sa ekonomicka situacia bude zhorsovat, tak jednoducho ludia, ktori si nebudu moct dovolit drahe elektro a hybridy, budu donuteni kupovat jazdenky alebo sa jednoducho vzdat auta uplne a na dochadzanie kupit elektrobike alebo motorku, obcas si nejake auto pozicat a inak vyuzivat hromadnu dopravu, taxi a podobne. Ak aj to bude drahe, tak jednoducho smola a vratime sa do zaciatku dvadsiateho storocia (v nasej oblasti do 60-tych rokov), kedy samotne vlastnictvo auta bolo status symbolom.
Ak sa auta nedaju vyrobit masovo a lacno (s nizkou marzou), tak sa musia predavat drahe a s velkymi marzami. Vitaj v realite enviromentalno-ekonomickej krizy a kapitalizmu 😉.
esper
Uz tu zas dlhsiu dobu nic nenapisem, lebo na mobile tu nieco vytukat s tymi vyskakujucimi reklamami a vypadavajucou prepojenostou komentarov, je cisty horor...
Miorolo
Příspěvek podléhá schvalování.
ondrej kral
Musím souhlasit se spoustou komentářů, že marketing předbíhá realitu. Nevím, jestli je to myšleno, že si něco podobného budou lidi kupovat, nebo to bude v souladu s moderními trendy pro car sharing. Ani v jednom případě mě to moc smysl nedává. Jednak mě to připadá jak z čínské garáže a pak, pokud tam má hrát nějakou roli řidič, mělo by to být uzpůsobené tak, aby ho nic nerozptylovalo a obsluha byla intuitivní a jednoduchá. To je ale problém většiny aut. Chápu ale, že je to pro automobilky jednoduché, nakoupit všechny tyhle blbosti a nacpat je do auta a překrýt tím to, že na podstatných věcech se šetří. Po letech jsem se ke škodovce vrátil a mám všechny možné asisteční systémy a pořádně z nich nefunguje téměř nic. Myslím tím to, že když je tam nějaký systém, který má usnadnit řízení, měl by pracovat tak, aby se na něj nemuselo dávat pozor, když se zapne. Jinak tam nemusí být. V podstatě mě bylo dobře, když jsem si na dovolené půjčil Dustera za třetinovou cenu a řídil jsem si ho sám, tak jak jsem chtěl. Asi ale tenhle tenhle marketingem udávaný vývoj nezměníme. Logo je kapitola sama pro sebe. Vnímal jsem to, že značka 100 let buduje znak s okřídleným šípem, podobně jako Mercedes hvězdu. Teď ho nahradí nápisem a je prima, že uhájili háček. No to muselo být meetingů...
×
Sdílení komentáře
×
A ano, mazda je zrovna ta, co posledne roky zacala ponukat rozumne vykonne a kvalitne auta a ceny neposuva na uroven premie 🤣.