Na to je jednoduchá odpověď, ICE zdražují postupně na ceny EV, tak aby ty EV nevypadali drahé. Tj EV dolu s cenou nepůjdou. Nicméně s tím klesne celý trh s novými auty a bude to mít za následek propouštění lidí v automobilkách…
Jak vypadá dnes EV za půl milionu? Tragedie, která v číně stojí třetinu…. To prostě nechceš ;-)
Za 5-6 let to nebude o nic lepší, lidi budou raději držet svá auta při životě než aby za takový krám utratili své úspory… Rodinný elektromobil za 20tis Eur je utopie…
Takže budeš srovnávat no name čínského výrobce, co si koupil staré britské logo a nalepil ho na svou kraksnu, s Golfem? Dost ubohé i na tebe ;-)
Jinak zákazníci VW, co aktuálně kupují ICE, dotují vývoj celé řady iD 😉 Jenže VW pomalu ale jistě s prodeji klesá dolu, protože lidem dochází trpělivost…
Jenže ta parita, o které ty mluvíš je dána tím, že dochází k umělému zdražování ICE. Tedy zdražováním stávající (a již zaplacené a uživatelsky jednoduché) technologii ve prospěch elektra, protože jinak by umřelo na úbytě… Přemýšlej o tom ;-)
Vis ja o tom nemusim premyslet.
Ja v tomto oboru pracuju.
A znam vyvoj cen EV.
EV (predevsim jejich vyrobni naklady) zlevnuji bez ohledu na vyvoj cen ICE. Od ceny baterii, pres elektroniku az po technologii vyroby celeho auta. To je holy fakt. ;-)
Tak všechny ICE brutálně zdražili ;-) A když vezmu u EV třeba iD.3, která při uvedení byla v základu pod milionem Kč (tuším 981tis) a dnes začíná na 1228000 Kč, tak je rozdíl kolem 250tis Kč za 2 roky. Hmmm asi jen inflace, viď? ;-)
Nejaka reakce na predchozi prispevek?
Neprijemna fakta komentocat nechces?
Podle soucasneho vykyvu cen delat zavery je nesmysl. Promin.
PS Existuji i jina nez koncernova auta (id.3). https://www.nissan.cz/…ozidla/leaf.html
Cenu tvori nabidka a poptavka. Jestlize je poptavka prilis vysoka (zdeformovana dotacemi) je i cena moc vysoka. ;-)
Cena roku 2010 hmm tedy 12 let inflace ... po zapocteni inflace je to 690 tisic Kc (podle CSU plus za letosek 15%).
Podle me vzhledem k okolnostem (globalni pandemie, ekonomicka recese) jeste dobry.
Take je potreba si rict, ze 5008 z roku 2010 bylo hrozny a osklivy auto, zatimco to soucasne je mnohem kvalitnejsi vyrobek, ovsem zase frantici maji ty problemy dat tam motor. Ale vsak konkurence je dost.
Předpokládám, že si v tom Pugu něco najezdil, že můžeš říct, že to bylo hrozný auto. Design je subjektivní a tvůj názor beru, ale mě se líbil… Jinak když se rozhlídneš po silnici, jezdí jich dost a lidi jsou spokojený - dost jich znám ;-)
Myslíš, že u iD.3 je vysoká poptávka? Já bych teda neřekl - cca 3500 aut měsíčně v celé Evropě, Golf má asi 5x tolik a to je v hodně oholený generaci a díly nedostatkům dílů se jeho výroba natahuje ;-) Tj je hluboko pod prodeji G7…
Jak si tedy vysvětluješ vzestup ceny iD3 (vysoká poptávka to není evidentně)? Ani podle vyjádření dealera VW, to je auto co můžeš mít hned. Podle tvé logiky by měl jít s cenou naopak dolu, no a nejde…
Pokud do toho půjdu stejnou logikou, tak nárůst cen elektromobilů taky nevokecáš - co třeba úplně stejného E-Up za 449tis Kč při začátcích prodejů a nynějšího e-Up za 625 tis Kč plus, stejně tak iD3 ;-)
Navíc porovnáváš cenu Japonského EV více jak 10 let starého (jediného na trhu) se současnou čínskou Dacií ;-)
Bei VW gibt es Einheits-Wartezeiten: Im Falle des VW ID.3 (zum Angebot: bis zu 8726 Euro günstiger bei carwow.de) sind es 10-12 Monate Lieferfrist, bei ID.4 oder ID.4 GTX schon 11 bis 13 Monate. Auch der spanische Bruder des ID.3, der Cupra Born, macht sich zehn bis zwölf Monate rar. Für dieses Jahr sind die elektrischen VW-Modelle im Grunde ausverkauft!
Preloz si tu posledni vetu. Pak se treba prestanes divit jak divizna, ze EV zdrazuji.
Kdyz je jich nedostatek.
Coz tobe v Cechach hlava nebere. :D
Az skonci dotace, pujde cena EV dolu. ;-)
Momentalne se na dotacich automobilky slusne hoji. Viz treba tebou zmineny e-up...
Resit budoucnost na zaklade dnesni ceny id3 je asi tak stejne hloupe, jako vychazet z dnesnich cen elektriny.
Oboji jsou kratkodobe vykyvy.
A nebylo by lepsi udelat Fabku hybridni? Vlk by se nazral a koza zustala cela. Jako uz vidim jak to bude cenove dostupny. To bude stat 500-600 tis. Kdo si to asi koupi?
Vsiml sis, ze VW zadne full-hybridy nedela/nema?
Mild hybrid nema smysl (radit mezi hybridy), to je normalni ICE.
A plug-in je mnohem drazsi reseni nez EV...
Vyrobit cenove prijatelny full-hybrid ve tride malych aut je velmi obtizne.
Umi to jen Toyota a Honda, ktere maji obrovske zkusenosti a spickovou kvalitu.
Staci?
PS Ano, Yaris i Jazz v hybridu jsou skvela auta. :yes: Bohuzel cenove nad zakladni Fabii. :-)
Pravda, maji jen 1.4 TSI, ale tak myslis ze nedokazou vyvinout i nejaky jednoduchy hybrid? Myslim ze by se jim hodil do mensich aut. Jasny ze je to narocny, ale takhle nemaji zakaznikum co nabidnout a EV neni reseni pro vsechny.
Kdyby chtěli tak v pohodě, ale vsadili na to nejhorší a nejdražší verzi Plugin. Jinak aktuálně je v ceníku a dá se už objednat 1.5 e-TSI, tedy mild hybrid, ale to je jen takové šidítko...
Full hybrid potrebuje oba druhy pohonu.
Nahrazeni jednoho druhu pohonu vetsi kapacitou baterii dava mnohem vetsi smysl.
Navic je z toho pak (lokalne) bezemisni auto mnohem jednodussi na vyrobu.
Coz se nelibi odborarum...
PS Kdyz nekdo jezdi vetsinou kratke trasy, jednou za cas zajet na delsi ceste na nabijecku fakt neni problem.
Já bych řekl, že v první řadě je to nižší užitná vlastnost a hned za tím ta cena. Vzhledem k tomu, jak jsou (ne)dostupné nutné suroviny k výrobě EV, s cenou se ještě dlouhou dobu nic nestane, pouze se uměle zdraží tradiční auta.
Je to situace, kterou by automobilky musely vydržet 10-15 let, než lidem doslouží jejich stávající auťáky a pak už jim fakt nezbyde nic jiného, než si EV koupit.
Cena baterek jede stále dolů. Velkoseriova výroba se teprve rozjíždí.
Umělé nikdo nic neudrazi, ale čím se prodá víc ev tím dražší bude výroba spalovaku.
Pri zlacňovaní bateriek sa tu často spomínajú dosť bombastické čísla. Pritom EV nijak markantne nezlacňujú, výkony a dojazd tiež stúpajú pozvoľna. Vzhľadom na množstvo pohyblivých častí a celkovo enormný počat dielov spaľovákov vysokým cenám relatívne jednoduchých EV (ak už baterky nie sú tak extrémne predražené ako v začiatkoch) dosť dobre nerozumiem.
Za mňa je momentálna Fábia najlepšie a najpriestranejšie auto segmentu B s tými motormi ako má až na dve chybičky.S 1.5 TSI 110 kw by sa mohol ponúknuť aj manuál a chýba verzia Combi.Ináč Fabka je super.Dobre ste ju udělali bratia. :yes::yes::yes:
Bylo by fajn, kdyby diskuze byly vecne a pratelske.
Misto toho se na tema elektromobilita nabali obvykle vystrasene prispevky plne katastrofickych vizi.
Chapu, lide jsou konzervativni. Ale vsechno jednou konci. Ted probiha zacatek konce spalovacich motoru. Nemuze za to ani EU, ani Cina, ani USA.
Tito nejdulezitejsi hraci jen elektromobilitu, pokud mozno samozrejme vzdy u svych vyrobcu, podporuji.
Jsem presvedceny, ze Skoda prechod na elektromobilitu zvladne. A ve vysledku bude moci nabizet levne bezporuchove jednoduche a (oproti spalovaku) relativne ekologicke elektromobily.
Nebudem agresívny ale ak občas sleduješ správy tak si musel zaregistrovať že cena elektriny pôjde rapídne hore takže odhliadnúc od, z môjho pohľadu na nezmyselný Green Deal , tak prevádzka EV sa postupne ale iste zdražie a to je len jeden dôvod ktorý treba brať do úvahy pri kúpe EV + nadobúdacia cena + možnosť nabíjania...atď Na to že si x rokov jazdil na benzínovom aute tak si za posledný rok riadne prevrátil kabát :-):-):-) a budeš tu bojovať za " perspektívnu " elektromobiltu ktorá vlastne zničí v Europe x pracovných miest a budú nepokoje a chudoba.Smutné.
Kulturu diskuse jsi zničil ty s několika dalšími exoty, kteří pod každý článek chodí vysírat. Nezajímají mě tvoje patetické kydy o tom, co končí, začíná, začíná konec, končí začátek, chodím se sem bavit o autech. Klidně o EV. Ale díky vám vysíračům to už nemá smysl.
Když napíšeš, že EU (a další) podporují elektromobilitu, tak to nezní tak zle. Jenže oni ji podporují tak, že šlapou po normálních autech. Výsledek pro zákazníka, co kupoval Megane za 450 nebo Mondeo za 700? Musí se porozhlédnout jinde. Zatím ještě jakž takž je kde...
....s neuvěřitelným fanatismem dotáhnou až do naprosté katastrofy. Nyní jsme právě tohoto svědky v případě "reformy" německého elektrárenství a také násilného přechodu k elektrodebilitě, která (spolu s celým koncernem) bohužel nevyhnutelně zahubí i Škodu Auto. Koho by přece dnes zajímalo, co skutečně chce většina zákazníků, že? Rozkaz z Bruselu přece zní jasně! :-O:-O:-O:no::no::no:
I tobe jsem adresoval predchozi prispevek o kulture diskuze.
Zkus ubrat na agresivite a nenavisti, ju? ;-)
https://youtu.be/E4SAN6SlMp4
PS Automobilka pracuje s tim, co bude chtit zakaznik v roce 2030. O tom je tento clanek. Ktery nema se soucasnosti (a soucasnymi preferencemi zakazniku) nic spolecneho.
Vito, díky tobě a podobným je elektro trn v oku. Strč si své svazácké výrony do spodní zásuvky a začni, místo agresivního agitátorského tlachání být neutrální, tak jak se tady baví normální chlapi i jiných druzích pohonu.
Takže tě vlastně odkážu na tvůj příspěvek.... to je vše. Jsi dost inteligentní na to, abys to pochopil a podrobil své příspěvky sebereflexi. Třeba ti dojde, že na určitý typ výkřiku přijde jako reakce jiný určitý typ výkřiku. Jinak jsi alibista. Hezký víkend si užij.
Kolik dnes stoji v prepoctu 100km v elektroaute? Jsou ceny elektriny stale nebo kopiruji dramaticky vyvoj spotovych cen na burze?
Benzinove auto vyjde na 220kc za 100km.
Jeden sedí na el. obláčku a druhý ještě nepřijal automat, ti se nikdy nedomluví. Zpět k autu, toto EV je malý crossík do města. Takové auto je nejvíce potřebné pro rozšíření elektromobility. Reálně to auto vidím tak za 550, 600 tisíc. Fabka, ve které je přes tunu a půl materiálu níž nepůjde, to je jen Vitův sen. V dnešní době si lidi kupují malé prémiovky, předražené SUV, už neví coby a EV do města bude další móda. Reálnou budoucnost vidím takto, tokamak vyrobí elektřinu a ty nabiješ doma nebo na parkovišti před panelákem, kde bude zbudovaná trafostanice. Vyrábět vodík nebo syntetická paliva je blbost. To platí pro osobáky, no nebudou mít manuál :-!. Bohužel baterkový kamión je zatím utopie.
A teď ještě napiš, kde budou průměrně vydělávající lidi, mající 2 děti a byt na hypotéku, na to brát? EV Fabii za 550-600tis Kč si koupit rozhodně nepůjdou ;-)
Takže všichni učitelé, lékárníci, kuchaři, číšníci, prodavači atd. atd. - pojďte podnikat a makat a fšichni budem bohatý!
Jen nám teda nikdo nebude vzdělávat naše děti, míchat a prodávat léky a ostatní věci a v restauraci se nenejíme. Atd. atd. atd.
Sakra, trochu sebereflexe, chlapi. :-)
Ps.: Arese jen dlouhodobě říká, že preferuje manuál. Co vím, vždy respektoval ty, kteří preferují automat. Což se o všech z druhého tábora říci rozhodně nedá (tím nemyslím Tebe).
Ať si rozumíme, pro mě ten kdo pracuje není žádný lempl. Snad ten číšník, ale ty ostatní profese mají platy slušné. Platy zaměstnanců stoupaji rychleji než ceny aut. Ale žranice jako před covidem už není.
Bohužel si to napsal tak, jak si to napsal… Myslíš, že si ten číšník vydělá 100tis hrubého? Dost pochybuju ;-) Ber to tak že i s průměrnýho Pražskýho platu (cca 42tis kč) dostaneš cca 30tis čistého, tj i kdyby měla rodinka příjem 60tis čistého na vyskakování s dvěmi dětmi, hypotékou a aktuálními výšemi záloh elektřiny a plynu, různými spořeními a pojištěními to prostě není… Tj nové auto za 600tis je nedostižný sen ;-)
Pekári,upratovačky,kuchárky v školských jedálňach....atď sú podľa mňa takisto pracovitý ľudia a sú pre spoločnosť prospešný ale pri ich platoch bude asi ťažké si " dopriať " EV max. tak kolobežku.Tvoj názor je dosť mimo.
Zaujímavá úvaha. Čo by si teda videl ako reálne, povedzme za tých 5 rokov? Benzín a nafta - vzhľadom na horšiu dostupnosť, vysoké ceny a ekológiu nie. Elektrina - drahé a ťažké baterky, problém s nabíjaním a malým dojazdom, takže tiež nie. Že by hybridy - s výhodami aj nevýhodami elektrického aj spaľovacieho pohonu?
Tak na ten dostupný elektromobil som zvedavý. Aká asi je predstava zákazníka, ktorý si pred dvomi-tromi rokmi kupoval Fabiu? Základný cenník začínal tesne pod 10 tisíc €, končil kúsok pod 15. Najmizernejší EV na trhu, Dacia Spring, ktorá sa žiadnym parametrom k Fabii ani nepribližuje, začína na dvadsiatich tisícoch a oveľa viac už nestojí so žiadnou výbavou, pretože značka už žiadnu výbavu naviac neponúka - asi vie prečo, cena auta by rástla až do absurdna. Opel eCorsa začína na cene 31 tisíc, e-208 na vyše 32 tisícoch, Kona ešte vyššie. Čo je teda myslené výrazom "dostupný elektromobil"?
Citace uz clanku:
"A kdy by mohla být novinka představena? Během pražské premiéry konceptu 7S zazněla informace, že velké elektrické SUV v produkční formě by mělo dorazit někdy později během tohoto desetiletí."
Jaky vyznam ma porovnavat s EV (v roce 2028) 5 let starymi?
Pro porovnani se podivej na nabidku EV dnes a pred peti lety. :D
Korektni porovnani nastupce Fabie je s nasledujicimi auty: https://www.auto.cz/…h-novinek-137612
"Znovuzrozená pětka je však jen jednou z mnoha novinek, které Renault pro příští roky chystá."
PS Kdyz srovnavas dnesniho Springa za 500.000Kc.Tak se podivej, co se prodavalo pred deseti lety za 900.000Kc. :D:D:D https://www.auto.cz/…ojedem-dal-64275
Pri vývoji dnešných cien to pokojne môže znamenať, že niečo ako tá elektrická Corsa za 30-tisíc € ;-\
Na druhej strane, dnes už nie je problém za Fabiu vysoliť 25-tisíc €, takže pre niekoho možno bude ten cenový prechod v pohode. Práve som si spomenul, ako som sa chytal za hlavu, keď som videl pred pár rokmi Fabiu Monte Carlo za 18-tisíc. :)
Lenže kto im tie tridsaťtisícové autá bude kupovať? Za tie peniaze si mohol mať strednú triedu alebo lepší kompakt, ale dať 30 litrov za auto veľkosti a kvalít Corsy..?
Vždy sa ľudia nájdu, čo budú ochotní akceptovať vyššie ceny, keď chcú nové auto. A kto na to nemá, siahne po jazdenke alebo si ešte teraz kúpi niečo nové a bude sa snažiť ho mať čo najdlhšie. Je to taký návrat v čase.
To áno. Len mám obavu, či si to páni biznismani dobre vypočítali. Veľká skupina zákazníkov sa presunie do bazárov a nemálo ľudí sa bude musieť zaobísť bez auta. Uživí ich zostávajúca skupina zákazníkov pri zníženej výrobe a zvýšených maržách? Menší objem výroby, nižšia zamestnanosť = ešte menej zákazníkov a väčšia hrozba štrajkov a podobných "príjemností". Kam asi to celé povedie?
Psal jsem to tady. Začalo to honem na diesely, a já psal že na řadě jsou benzíny a potom až budou hotoví s benzíny tak přijdou na řadu všechna auta.
Jsem zvědavý co potom bude mlátit pant dona vita.
Věrchuška sedící v Bruselu chce jen jednu věc, všechny řídit.
Z jejich logiky vyplývá že lidi nepotřebují auta, to je zbytečný luxus, stačí když budou moci jezdit autem "vybraní" jedinci. Prostě jako na Kubě.
Ostatní nás natlačí do vlaků, autobusů a vůbec hromadné dopravy. Jako budeme moci jezdit na kole, to jo. :-!
Automobilkám to vyhovuje - vyrábět málo aut s obrovskou marží kterou zajistí věrchuška v Bruselu. Té to vyhovuje ale jednou přijde další a ještě "progresivnější" banda eko-blbců a auta zakáže úplně.
Takže se vracím k těm dieselům. Byly tady diskuze ve kterých byly moderní diesely očerňovány a benzíny vyzdvihovány. Už tehdy jsem věděl že je to jen záminka jak zlikvidovat spalováky.
A většina diskutujících byla proti mně, teď to vidíte. Mimochodem, adorace benzínů trvá, ale to co vidíme že automobilky montují do aut je opravdu smutná podívaná.
Děkuji několika diskutujícím, kteří nebyli hluší a slepí a snažili se číst mezi řádky.
Doporuci cist radeji co se pise v radcich, nez si vymyslet, co je mezi nimi.
"Nový elektromobil by měl cenově i velikostně odpovídat Fabii"
Nic z toho o cem pises tam nestoji. A Skoda chce samozrejme aut prodavat co nejvic (s co nejvyssi marzi pochopitelne). Podminkou cehoz je samozrejme cenova dostupnost.
PS Co vsechno jsi tu rikal? Mam se vratit k tvym prispevkum, ktere prorokovaly navrat dieselu?
Nebo krach Tesly?
Wtf
Za sebe mohu prohlásit, že si nikdy elektrošrot nekoupím!!
Myslím, že bublina i s greendealem rychle splaskne, ceny energií rostou násobně proti cenám ropy! U Lidlu už se dobíjení dráze platí, nakonec všichni pochopí že nutit Elektroauta 60-70% lidí je blbost!
To jsou samozřejmě účelově vylhnaé lži, s cenami surovin a výší cen energií to nikdy jako souasná Fabie stát nebude, ještě to nebude kde nabíjet a čím, protože pouze nahradit ruský plyn je v jedntlivých zemích EU otázka na 8-15 let a kompletně přejít na elektromobily a mít na to kacapitu je otázka 15-35 let, s kamiony a veškerou armádní, zemědělskou, stavební atd technikou na 24-55 let a včetně lodní a letecké dopravy na 40-110 a vetně čistého elektrického a bezemisního topení na 120-400 let
takže abysme to shnruli, klasickáu neostalinsitická pavedecká UTOPIE a holý fantasmagorismus :-)
EÚ je v niektorých prípadoch skutočne ako parašutista čo vyskočí z lietadla bez padáka… s presvedčením, že nejako to do dopadu uštrikujeme. Odvaha na radikálne riešenie fakt nechýba, premýšľanie a realizačná schopnosť zaostáva.
Ukážka stavu energetiky a kvôli tomu krachujúce podniky sú dostačujúci príklad? A čírou náhodou je práve energetika úzko spojená s EV. Kalifornia už ochutnávku zažíva (vyzvali majiteľov EV, aby obmedzili nabíjanie a zároveň prišli na to, že potrebujú do 8 rokov viac ako 1 mil nových nabíjacích bodov). Žiaľ, myslím, že sebavedomie a nepremyslené kroky EÚ narazia na kontakt s realitou.
Z dlhodobého hľadiska budíček potrebujeme. Čím skôr príde tým lepšie, aj keď bude bolieť.
PS: moja fotovoltaika, úspešne nainštalovaná už 2-3 týždne. Aktuálne sa na Morave čaká do ledna (január) na výmenu elektromeru a až vtedy to možno spustiť. Inak je to čierna prevádzka a platím 1500 kč za každú kWh dodanú do siete. A keď už je niekoľko FVE na ulici tak už ďalšieho nepripoja.
A k tomu politici začínajú vymýšľať, že bude pri novostavbách povinná. Bez rozmýšľania, ako u EV.
Naprostý souhlas. Píšu to tu od počátku EV. Ovšem pár místních eurohujerských dutohlavů nikdy že svého oblácku nevstoupí.
A stejně tak je to s Ursulou, Grétou, Diessem a dalšími pár jedinci, kteří nereprezentují žádnou vůli ani přání Evropanů a jen realizují destruktivni politiku.
Světě div se opět pod záštitou budování lepšího světa... Na západě to neznají. Ale my bychom už měli být poučení. Nejsme. Protože nám vládne koalice pětidemolice v čele s dutohlavem Fialou, který jen umí plácat prázdná hesla bez obsahu...Jeho řešení je - nezakážeme 100% spalováků, ale "JEN" 90%.... A TOMUTO ŘÍKÁ RESENI PO LIDI... Prostě k0k0t... :-!
No, Babiš pro spalováky taky nic neudělal, tupě vše odsouhlasil, co mu EU a EK poslali.
Z tohoto úhlu pohledu raději Fialu než stébáka.
Však oni dostanou rozum, až se budou blížit volby.
Za mne, já budu volit novou stranu, "Motoristy" nebo jak se jmenují.
Piráti dělejí z kopcovité Prahy cyklistický skanzen, doufám že je nebude nikdo volit, ale zase je tu dost těch mladých vousáčů... :-O:-O:-O:no::no::no:
No, já naštěstí nemám pražskou kandidátku. Ale mám pocit že de-bilů na kandidatkach u nás je stejně jak v té Praze :-[]...
Volit budu ne toho koho si přejí, ale toho koho si nepřeji nejmíň.
Zo súčasnej Fabie som mal veľmi dobrý pocit. Je mi jasné, že sa pri jej návrhu muselo šetriť a nie je to ako prvá Fabia (že ich je na cestách dodnes podstatne viac ako dvojkových hovorí za všetko) ale priestorovo a najmä výbavou a komfortom je na tom samozrejme lepšie. Dostali sme sa do doby, kedy už nemá zmysel riešiť jej cenu, pretože lepší pomer už nebude.
Ja si zatiaľ tú elektrickú radšej ani nechcem predstavovať. Je mi totiž jasné, že bude musieť byť za cenu dvoch súčasných (viď osud Meganu). Mám niečo odjazdené s elektrickým Citigom a to bolo skvelé auto, ale keď si vezmete, že Škoda na ňom prerábala aj keď stálo 20-tisíc eur...hm..tak pri dnešnej ekonomickej situácii je dosť naivné čakať, že si za 6 rokov kúpim elektrickú Fabiu za 20-tisíc. :)
Jinak kdyby někomu šlo o skutečnou ekologii a smysluplnost EV mobility, tak Škoda dělá nástupce Citiga iV pro masy. Eurohujeři přece pořád vykládají jak baterie zlevňují, takže i s ohledem na pokrok a masovost by dnes nebyl problém vyrábět Citigo iV druhé generace za cenu kolem 400 tis. ... Proč se tak neděje je jasné. Raději se dělání dvoutunové nesmysly za nesmyslné ceny a vydělávají jen na dotacích. Malá výroba, vysoké dotace a z toho plynoucí vysoké marže...
Ekologie nikde. Smysluplnost nikde. Prostá maximalizaci zisku v dané době. Nic víc.
Navíc vyrábět statisíce EV dnes v Evropě, to je totální utopie. Evropa nemá suroviny. Výrobci to moc dobře vědí. Kdyb toto mělo nastat, tak by se v plné míře prokázala nereálnost těchto výmyslů z hlav eurohujerů.
Citigo/up je dobrá komedie. Když jim nevychází flotilové emise, honem rozjedou výrobu. Když pak naběhne moc objednávek, zase ji nenápadně utnou, nejsou baterie, čau.
Tohle vysledované nemám. Kazdipadně v tomhle málem voze dokážu EV pohon pochopit.
Naopak nebylo nic jednoduššího než tento koncept zopakovat i u té Fabie. Možná i Octavie... A mohlo by se to celkem prodávat Misto toho tu jsou nesmysly v podobě velkých těžkých přesražených SUV...
Popravde neverím tomu, že na každom elektrickom Citigu Škoda prerábala. Skôr mám ciťáka na nejaký zákulisný problém a museli vymyslieť nejaký vážny dôvod na ukončenie produkcie...
Keby na každom aute prerábali, nemohli by ani začať nie že s výrobou, ale ani s prípravou výroby. Všetko je vopred krížom-krážom prepočítané a naplánované, takže tomu, že odrazu na každom aute prerábajú a preto musia ukončiť výrobu, uverí len ten, čo nad tým neuvažuje. Malo by to byť práve naopak - keď je o auto záujem a ide na dračku, treba ho vyrábať naplno - čím vyššia produkcia, tým nižšia výrobná cena, pretože je samozrejme rozdiel rozpúšťať náklady na vývoj do 10 tisíc kusovej série a do 100 tisícovej alebo väčšej. Otázka tiež je, aký podiel vývojovývh nákladov Škode pripadol - robil sa predsa súčasný vývoj pre tri značky?
Toto sú skrátka čísla, ktoré nikde neoveríš a výrobca nimi môže balamutiť verejnosť ako sa mu zapáči. Ale tomu, že výroba áut o ktoré je záujem, podľa nového vývoja, na nových zariadeniach je nerentabilná a je lacnejšie ju ukončiť a všetko hodiť za hlavu, jednoducho neverím. Platilo by to jedine v prípade, že by to celé plánovali úplní retardi a od začiatku by si pílili konár pod vlastnými zadkami.
Nezabúdaj, že tu sa bavíme o elektromobile. Pri nich jednoducho neplatí, že čím vyššia produkcia, tým nižšie výrobné náklady. Áno, za desať rokov ceny elektromobilov masovou výrobou klesli, napríklad vtedy si mohol mať za 35-tisíc smiešne C-Zero, teraz už za tú cenu máš celkom slušné e-C4. Lenže tu si limitovaný cenou batérii a obmedzenými surovinami vo svete potrebnými pre ich vznik.
Vidíš to napríklad na tej Dacii Spring. Veď vývoj Renaultu Kwid už museli dávno zaplatiť predaje v Indii, len ho teraz elektrifikovali. Tak isto aj trojica NSF sa za tých 10 rokov už zaplatila, o to tam nejde. Zas je to len o cene batérii. Volkswagen e-Up bol drahý, ale išlo o okrajový model. Elektrické Citigo prišlo v čase, keď už sa hralo na flotilové emisie a Škoda vtedy nemala v ponuke nič iné, čo by ich zrážalo. Zrejme si teda vyrátali, že radšej budú na jednom modeli prerábať ak im zabezpečí zelené kredity a nemusia platiť astronomické pokuty za prekročené emisie. Koniec koncov, toto sa dialo už oveľa skôr v USA, kde FCA predávalo elektrickú 500-ku.Takže toto nie je podľa mňa balamutenie verejnosti, lebo veď Škoda sa na rozdiel od Fiatu nikdy nepriznala, že by na elektrickom Citigu prerábala.
Ale logicky, keď je batérií nedostatok a pri malom aute ti tvoria polovicu ceny, plus sa do toho objavujú rôzne štátne dotácie, ktoré ti spôsobujú nežiadané výkyvy, (Citigo-e iV sa v istom momente dalo vďaka nim kúpiť na Slovensku za 10-tisíc eur), tak je celkom pochopiteľné, že obmedzili predaje a radšej prišli s veľkým a násobne drahším Enyaqom.
Všetko sú to príklady toho, prečo nie je dobré umelo manipulovať s trhom. Mohli sme tu už 10 rokov miesto toho všetci jazdiť na hybridoch a ja ozaj verím, že by to malo lepší vplyv na ekológiu ako dnes tých pár zanedbateľných percent elektromobilov. Proste EÚ sa neskoro zobudila a chce narýchlo preskočiť celú jednu evolučnú etapu áut a škodí tým všetkým naokolo, od výrobcov po zákazníkov.
"Nezabúdaj, že tu sa bavíme o elektromobile. Pri nich jednoducho neplatí, že čím vyššia produkcia, tým nižšie výrobné náklady." - tak toto mi, prosím, vysvetli.
Je to na konci prvého odstavca. Batérie majú svoju cenu a nezníži ju masová výroba. Teraz sa s prudkou orientáciou na elektromobily dostaneme z čipovej do batériovej krízy a tá rozhodne nezabezpečí dostupnosť elektromobilov pre masy. Treba na to viac času.
Zoberme si koľko hybridov by mohlo vzniknúť z batérie do jedného Enyaqu. A netvárme sa, že to by bol slabý krok k zníženiu emisií. Nie na trvalo, ale na vykrytie prechodu na elektromobily, povedzme na najbližších 12 rokov.
Tak sme sa posunuli o kúsok ďalej.
"Batérie majú svoju cenu a nezníži ju masová výroba." - Postupom času určite áno. Platí to pre každú komoditu, prečo pre baterky nie? Hlavne keď sa vo veľkom plánuje ich recyklácia.
Naviac elektromobil nie je len baterka. Je tam kopa techniky zhodnej so spaľovákmi, elektronika bude dosť podobná, a samozrejme motor alebo motory. Väčšia sériovosť musí nejaké zlacnenie prinášať, a keby si baterky cenu držali.
S hybridmi súhlasím. Aj keď mať v jednom aute dva pohony je tiež docela luxus.
I ty jeden "nehodný hochu"! Vždyť takovéto ošklivé zprávy zdejší elektrohujeři vůbec nechtějí číst! Úplně jsi jim zkazil náladu! Jak nekorektní! A to jsi si ještě dovolil vybrat zprávy nikoliv z "bulvárního" a "proruského" Autofora! Jak to teď mají zpochybňovat a zesměšňovat?! :-[]:-[]:-[]
Hosi, moje nabijecka ma dalkove odpojeni distributorem.
U nas, dnes. A vubec mi to nevadi. :-)
Sam nabijim doma nocnim proudem, ktery je mimo spicku....
Neuvěřitelná komedie. :D VW není schopen dostát slibům a srazit cenu aspoň u id.3, ale už plánuje dostupného nástupce Fabie. Doporučil bych lidem spjatým s českým automotive, aby urychleně hledali nové pracovní příležitosti, dokud je čas.
Kdo má alespoň základní přehled o technice v automotiv, způsobu výroby současných aut a alespoň nějaký přehled o baterkach tak si snadno uvědomí, že spalovak proti ev nemá v blízké budoucnosti šanci.
Uvědomuji si to i lidé co rozhodují v automobilka h.
Jen na českém webu je stále dokola názor, že to všichni dělají špatně a že to tu vyslozily důchodce vše "prokouk"..
i kdyz pro nektery to je smyslem zivota
maly elektroauto s dojezdem 300km a cenou lehce pres pul mega je to, co nas nenavratne nasmeruje k elektromobilite
je jasny, ze nejvetsi obavy z toho maj ti, co umi jen tezit ropu z diry v zemi za ktery kopou uzitecni idioti
a kolik jich tady je jsme videli dnes na vaclavaku
nackove o komousi si tam dnes podavali ruce podobne jako pred 83 lety v Polsku kdy spolu rozpoutali valku
Jak rastú ceny, tak ľuďom padá perspektíva. Čo tak namiesto zdesenia pátrať po príčinách? Nič sa nedeje bez dôvodu. A váľať vinu na akúsi proruskú propagandu, to je, povedal by som, len výhovorka.
Prvé riešenie vidíš silne optimisticky: "Zakousnout se a chvilku slevit z naší velice vysoké úrovně pohodlí." - tá chvilka môže pokojne trvať niekoľko nasledujúcich generácií, a myslím si, že bude.
Druhé riešenie mohlo podľa mňa nastať už dávno, ušetrili by sme kopu problémov, peňazí aj ľudských životov. Lenže by si mocní museli uvedomiť, že Rusov sa uťahať nedá a čím dlhšie sa bude vojna vliecť, tým horšie to pre ľudí dopadne. Vláčiť na Ukrajinu ďalšie a ďalšie zbrane sú len klince do rakvy Ukrajiny a do ega západných mocností. Obyčajným ľuďom môže byť nakoniec jedno, či budú patriť k Rusku alebo k EÚ - tak či tak budú ešte dlho dlho patriť k tým najchudobnejším v Európe. Ak ich po vojne USA nevykŕmia tak ako Južnú Kóreu.
Zakousnout se do čeho? do dřeva? A platit rornčně 200-700 000 za lektřinu? A k tomu cca 90-200 tis za paliva + dražší hypotéky, nájmy, jídlo, služby atd atd. A jako z čeho?
Uvedmuješ si, že lidi zásadně omezí spotřebu a zážitkové a volnočasové akce, nebudou chodit do resturací atd a to všechno zkrachuje proustí lidi a roztočí se další spirála.
Krom toho vesnice budou vypadat jak v roce 1970, nebude tam vidět, lidi spálí všechno co hoří aby nezmrzli a neplatili šílené ceny. Veřejná doprava totálně zkolabuje až lidi budou donuceni sednout do vlaků a busů
pricina je jasna - vrchni nacek v kremlu a jeho valka na Ukrajine
a to, ze se babis vys*ral na energetickou bezpecnost, kdyz se nesnazil prodlouzit kontrakt na plyn z Norska, kteryho jsme do 2017 brali 1/4 spotreby, a odpiskal plynovod z polska, kterej naopak slovaci minulej tejden otvirali
Kdyby naprosto pomatený a fanatický helmut nevypnul uhelky a jádro, mohli dávno nařídit aby se vypli veškeré paroplynky co vyrábí elektřinu (po určitou omezenou dobu), ušlý zisk jim kompenzovat na základě průměru cen z let 2016-2021 a vyrábět elektřinu POUZE ve zdrojích, kde produkce stojí řádově méně.
Celé by to vyšlo výrazně levněji, než současná komedie, kde 150 leketráren vyrábí za 220 EURO a 12 za 990 a tak je finální cena 990
Když je někdo ale s prominutím takový nebetyčný IDIO*, že si postaví kompletní energetiku země na nestabilním šméčku OZE, který logicky musí v zimě něčím vykrýt a to něco byl levný ruský plyn a tím se stal na Rusku 100% závislý, tak je to těžké.
navíc úsměvné je to, že emise, které HELLMUT ušetřil vypnutím uhelek vypustili v 30x větší míře rusové spalováním přebytečného plynu a v 20 000x větší míře vypustí eurovčan, který bude muset díky cenám neergií spalovat odpaky, vyjetý olej, piliny, mokré dřevo, nekvalitní hnědé uhlí a prostě cokoliv co bude hořet. Takže celá operace Nměecka byla totálně na HOV**
Škoda že není burza na rohlíky, ono by mohlo 7,5 milionů pekařů vyráběr rohlík za náklady 1,90 a 20 000 pekařů BIO rohlík za náklady 22 Kč a mohl stát rohlík 22 Kč a chleba 240 kč :-):-):-):-)
Za ceny může EU a G7 a jejich stropování cen na ruskou ropu a plyn a sankce, dále pak zelená politika pomateného Německa, které si ani v dnešní době nemůže dovolit vypnout plynové a paroplynové elektrárny a dál v nich musí za šílené peníze vyrábět elektrinu, nebot ti nebetyční pitomci si vyply uhelky a JE a spolehali se jak naprostý diletanti na nestabilní šmejd zvaný OZE, který se musí v zimě vykrývat.
A to vykrývání chtěli řešit levným plynem, čím se stali 100% závislý na Rusku, na které pak uvalují sankce.
To může utdělat jen TOTALNI DE*IL.
Celé vedení Nemecka by mělo dostat doživotí za Energetické ohrožení a destabilizaci Evropy!!!!
Nebo 40 let v blázinci!!
Rohac,neboj,slniecKARi sa prebudia ked na nich prestane svietit letne slnko a dojdu im vyucovacie faktury za plyn a elektriku a budu si pekne musiet na vyuctovacie faktury brat uvery :D:D:D
Toto bola este mala demonstracia oproti tomu co sa bude v nasich krajinach diat na jesen a zimu :-!
reseni je podle tehle bezmozku to, ze stat bude dotovat elektriku i plyn, coz prijde na cca 500mld za rok
a nikdo nebude setrit a dal se bude topit na 25C
takze plyn dojde uz na silvestra, prejde se na elektriku a novej rok zacneme blackoutem
pekarova to rekla jasne - svetr navic
a ja dodavam - pocitat s tim, ze se treba se i sestehujeme
porad lepsi nez tady mit nadrzenyho mongola z roSSiji
Už sis dal mokrej obklad, nemarxisický utopisto? :-):-):-) Co dělaj kolegové Mičurinci a Lysenkisti? Pavědecký zelený utopistický bolševismus pořád frčí co ...
|
Prášky nepomáhaj - ale Až na tu kedlubnu dobrý říkal doktor vid :-)
Hendly,moje riesenie nebude po chuti ludom s tvojim zmyslanim.
Ty mas nato svoj nazor a pohled a ja ho akceptujem,ale ja tak nemienim zit ked tu je aj ina moznost.
Tvoj pohlad je ocividne opacny ako ten moj.Ja na rozdiel od teba som dnes v Praha videl plno obycajnych ludi zijucich z vyplaty do vyplaty co si uvedomuju co ich realne caka tuto jesen a zimu.
"Mojim riesenim" je vymenit co najskor slniecKARske vlady nasich krajin za socialne vlady,ktore nebudu mat problem obchodovat s HOCIKYM kto nam ponukne najlacnejsiu alternativu pre obyvatelstvo nasich krajin.
Ja zijem "moje riesenie"
Zijem za hranicami v Madarsku,kde vladne clovek co robi vsetko pre svoj narod.
Je mi jasne,ze ludia ako ty opovrhuju tymto clovekom,ale to je vas problem.
Lacno tankujem rusku ropu,platim male ucty za rusky plyn a za rusku elektriku z jadrovej elektrarne.
Zaroven,ale snazim sa znizovat zavislost na energetickych zdrojoch.A je mi jedno odkial su,alebo budu.Mam fotovoltaiku,studnu,idem postavit veternu vrtulu,mam tepelne cerpadlo.
Hendly,nemam problem prejst aj na plyn z Norska,alebo USA,ale chcem zanho platit rovnaku cenu ako za plyn z Ruska.Preco by som mal sam seba rodinu ochudobnovat?Lebo slniecKARi z EU to chcu?Nech EU dorovna cenu a podme nato.
Tebe fakt nevadí,ze Vy ako Cesi ste vo vyrobe elektriky uplne sebestacny a pritom platite najdrahsiu elektriku v ramci EU?Nevadi ti, ze vyrabate elektriku za 30 eur,hodite ju na nezmyselnu burzu a svoju elektriku si naspat kupite za 900 eur?
Vid priklad Topten alias Hamuna..cisty dusevny a zakomplexovany slniecKARsky kripel co ho sikanovali v skole.Odpad zijuci doma u rodicov,ktory nikdy nic nedokázal,len kopat okolo seba nozickami.A takito kripli chcu rozhodovat o EU. :D
Problém je ale v tom, že my bereme ruskou ropu, rusky plyn, ruský uran. Jenže platíme 8x tolik za plyn co Němci za ten stejný rusky plyn!!! Elektřinu vyrobime za 25 ha ale pak tu stejnou elektřinu co jsme si vyrobili kupujeme za 8 Kč nebo kolik to aktuálně je...!!!
Jinými slovy - to co se u nás děje se děje JEN A POUZE KVŮLI TOTALNI NESCHOPNOSTI NASI VLÁDY. Za to nemůže žádný Puton, žádná válka na Ukrajině. Ale JEN A POUZE VLÁDA PĚTIDEMOLICE v čele s Fialou!!!
krvavej plyn z roSSiji
lidem jako ses ty nevadi, ze maj ruce od krve, hlavne ze je teplo a smrad
je mi na bliti z takovejhle lidi jako ses ty
jeste ze mame aspon trochu rozumnou vladu
Bohužel jsi napsal druhou z možností o kterém jsem psal.
To co popisuješ je vzdát se Rusku. Rusko již dnes neplní smlouvy které má a ty navrhujes uzavírat nové.
Vyřešíme tím třeba jednu zimu a co bude dál?
Příští rok utáhne Rusko kohout znova a může říct další podmínku.
To nepovažuji za správné řešení.
Je smutné, že lidé mají méně peněz, ale pak musí nastoupit solidarita. Vyžaduje ale taky spolupráci všech.
EU. Není žádné "tamto" EU, ue jsme my a aktuálně její vedení je v ČR.
Burza. Její opuštění nedává ani logicky ani ekonomický smysl. Aktuální ceny jsou extrém který opět jen trh dorovnal.
Je smutné, že právě ti kteří mají nejméně peněz jsou často ti kteří těmhle věcem nerozumí (proto taky mají podprůměrny příjem) a poslouchají politiky napojené na Rusko. KSCM, SPD, Zeman atd.
PS:
Nepřijde ti divné, že to co píšeš se shoduje s tím co prosazuje oficiálně Rusko?
Jinak se prosím podívej do naší nedávné historie jestli ustupovani vedlo k ukončení války.
jestli si mam vybrat mezi prchajici Ukrajinkou a nadrzenym nackem z roSSiji s pistoli u hlavy, tak kazdopadne beru tu Ukrajinku
tvoje orientace je ten nadrzenej nacek z roSSiji
k x pohlavim pribyva jeste jedno
rusky pohlavi
takze dalsi zachodky ve verejnych budovach
klasicky ukradeny misy bez napojeni na vody a odpad
Pomoc a solidarita v rámci rodiny a nebo lidi žijících v dosahu tu byla jako základ společnosti dávno před dobou kdy si slovo "soudruh" ukradl spolek vrahů.
Chápu, že představa toho, že si lidé pomáhající místo strachu z Ruska je pro trolly největší překážka.
Priznavam. To mi ujelo.
To byl take duvod, proc jsem diskuzne skoncil s rohorem.
Jelikoz jsem uz nevydrzel jeho (nebudu to nazyvat lzi) vymysly bez jakehokoli oduvodneni. Dva dny po sobe. Nejprve zpochybnoval globalni oteplovani resp jeho priciny a nasledne napsal tu nebetycnou hloupost, ze baterie nelze nabit za 10 minut kvuli fyzikalnim limitum...
Kdyz nekdo napise o fyzikalnich limitech, tak by to mel byt schopen oduvodnit.
Ano, priznavam, nejsem schopny diskutovat s nekym, jehoz argumentem je: ja jsem inzenyr. :D
Vyvodil jsem z toho zavery.
Uz se to nebude opakovat.
To doufám. Tož si to uzij to oteplování, můžeš se ještě víc oteplit a zadarmo. Když to dobře půjde tak můžeš taky dobít (zničit) několik akumulátoru rychlodobijenim za 10 minut nočku zelený.
Problém je ten, že Európa to bez ruských zdrojov proste neutiahne. A východná už vôbec nie, môžu si podaktorí nahovárať, čo chcú. Môžeš akurát vymeniť závislosť na Rusku za závislosť od USA. Dávno tvrdím, že ideál pre každú krajinu je sebestačnosť - ktorú EÚ (vo všetkých oblastiach, aj v tých elementárnych) dôsledne a systematicky likviduje. Takže fakt nie som si istý, či tá závislosť na Rusku je taký strašný trest. Doteraz to viac-menej bez problémov fungovalo, prečo by to nemohlo fungovať ďalej? Ani USA nie sú žiadne neviniatko, ktoré sa nikdy neprevinili proti ľudskosti, neboli účastníkmi či dokonca organizátormi vojenskej agresie - práve naopak. V tomto si s Rusmi nemajú čo vyčítať.
Johnne,mas pocit,ze malo ludi bolo na Vaclavaku? :-!
S priblizujucou sa zimou to zacina chapat cim dalej tym viac ludi :yes:
Skonci to rovnako ako s covidom.
Ludia sa preberu z mainstreamovych dristov a vyjdu do ulic bojovat za svoju slobodu.
Sobotní protivládní demonstrace na Václavském náměstí se zúčastnil Žarko Jovanovič, český proruský aktivista a provozovatel internetové televize Raptor-TV, který se označuje za „agenta Kremlu“.
Slusne si sa spytal,tak som ti slusne odpovedal.
Ja nemam problem podiskutovat s niekym kto ma iny nazor na zrovna riesenu problematiku ako ho mam ja.
Rovnako to mam aj s Donom.
Vidim,ze velmi rad kladies otázky,tak zopar ti ich dam aj ja.
Hendly, po pade komunizmu, uz dalsich 30 rokov "trpime" pod nadvladou Ruska co sa tyka energetickych zdrojov.Uvedomujes si to vobec?Bolo nam zle?Rusi nas tu drzali v zajati,ze si nikam nemohol cestovat,alebo slobodne zit?Nic take.
Nemam nic proti tomu,aby sme sa odtrhli od enegetickych zdrojov Ruska.
Mali sme nato ist postupne a hlavne konkurencne.Sam pises,ze plynu je vsade na svete vela,tak preco ho mame tak velmi preplacat?Preco by som mal platit za zdroje 4x tolko ako mi davaju Rusi?Lebo specialna operacia?Skusime zjistit ako si natom s farizejstvom.A co specialna operacia Turecka na zemi Iraku?A co USA v Syrii,kde kradnu energeticke zdroje?Hmm?To ti nevadi???To uz ti nevadi,ze tam umieraju ludia???
Ked uz sme u toho farizejstva.
Odkial chceme brat plyn a ropu?
Od Saudov co vrazdia ludi v Jemene?
Co doma stinaju hlavy ako za stredoveku a zena tam nic neznamena?
Od tych co podporuju svojimi peniazmi wahabizmus-najradikalnejsiu verziu islamu?
Alebo ju budeme brat od Venezuely,kde vladne diktator?
Od krajiny ,kde ludia ziju v max chudobe?
Co ponukas ty?Aku realnu alternativu za rozumnu cenu?Alternativu kde nebudu trpiet miliony europanov chudobou,lebo nebudu mat na zaplatenie uctov.
A co plyn?
Od USA co rozosievaju smrt po celom svete?
A predavaju nam ho 4x drahsie?
Alebo od Kataru,ktory bol izolovany 5 silnymi arabskymi krajinami za podporu terorizmu?
Pises o solidarite.Si si vedomy toho koho tato energetická krize najviac postihne?Dochodcov a socialne slabe rodiny.Ako si predstavujes solidaritu?Peniazmi zo statneho rozpoctu?Myslis toho rozpoctu co kazdy rok tazko zadlzujeme?Myslis,ze to je riesenie?Zit stale na dlh?Alebo solidarnostou od bank a nadnarodnych podnikov,ktore bojuju proti dodaneniu?Vid nas Sulik,ktory sluzi tymto panom a nikdy ich nechce dodatocne zdanit.
Odpoved na tvoje P.S
Nepride mi to divne.
Co mi pride divne je,ze Ukrajina je vo vojne s Ruskom a dalej od Rusov sami pre seba odoberaju plyn a ropu a dalej zarabaju na transporte energetickych zdrojov cez svoje uzemie.
TOTO NEPRIDE TEBE CUDNE??? :-!