Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Posvítili jsme si na 30 km/h ve městech. Opravdu zvyšují bezpečnost, nebo spíš škodí?

21 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
30 kmh je jen výplod bezmozků a je úplně zbytečné to řešit.

Až se prosadí 30 kmh, tak eurofašisty napadne jedné - 30 kmh je moc, 20 kmh bude lepší... Evropský občam prostě pořád musí být neustále podrobován a jeho svobody neustále musí být potlačovány!!! Evropan má právo jen na to, co si zrovna usmyslí eurofašistická vláda!!!
Avatar - xxc
xxc
30ka nie je problem, len nesmu merat 😁 aj u nas na ulici je 30ka, trosku dole kopcom, ktovie ci ju neprekracujem aj na bicykli
Mig_35
V Brně je teď na jednom úseku, kde dělají nový most, pod kamerama, dvacítka. Asi z bezpečnostních důvodů. Ale udržet ji, to je teda kumšt. Jednička a čtvrt plynu… paráda. Na motorce ještě vyzivnejsi.
rohor
Potřebuješ lepší auto. S tím mým udržím s prstem v nose třeba 5km/h. Tím probuh vůbec neobhajuju 30tku ani 20ku.
Avatar - xxc
xxc
vyskusajte takych 30 km denne ist rychlostou 5 km/h, nikdy viac a nikdy menej, urcite to bude s prstom v nose 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tobě to udrzi 5km/h? Mně to vždy drželo 7km/h a vše pod už zrychlovalo
rohor
https😐/youtu.be/2BXf5XwHX88
Tempomat nepřichází do úvahy, ten mi funguje od 40km/h výš. Ano, musí se používat i brzda. Jen plynem to uřídit nejde. Zkusil bych to v Peugeotu, ale tam speedometr měří od 20km/h výš.
Vůbec tedy ale pro takové testy nemají pochopení ostatní účastníci provozu.
scadar
Jak většinou považuju stížnosti a hejtování na DSG za absolutně neoprávněné, tak musím uznat jednu nevýhodu - můj nafťák s S-Tronic/DQ381 se většinou rozjíždí na dvojku a tak to valí na volnoběh 13-15km/h, a to je fakt hodně. Když poskakuju někde v koloně, tak občas fakt musím přikročit k manuálnímu režimu, tam to jede těch 7km/h. Ale s benzinem si těch 5km/h na volnoběh představit dokážu, pokud do toho neháže stejným způsobem automat vidle... 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Rychlost jsem ještě neměřil, ale taky mě docela dostalo, že se DQ381 dokáže plazit i do celkem prudkého kopce na dvojku. Tu jedničku tam teda vždycky dá, alespoň u mě, ale během okamžiku tam šoupne dvojku a plazí se na ni.
Vůbec to nechápu, to přece musí tu převodovku jen kurwit, ne?
Avatar - Mikesus
Mikesus
On má prius. A u žádného hybridu jsem zatím neviděl, že by se nesnažil dosáhnout 7km/h. Ano můžeme, špatné jsem to pochopil, protoze jak píše rohor, s brzdou bez problémů pojedu i třeba 1km/h, kdykoliv a kdekoliv. Ale to už zase zbytečně člověk musí brzdit, tak jsem myslel že to myslí minimální rychlost bez brzdy. Výhoda elektromotoru a absence pevných převodů, jedeš kolik chceš kdykoliv.
rohor
Když jsem to psal tak jsem byl přesvědčený, že 5km/h jde i bez brzdy. Reálný test mi ukázal, že to nejde. Nicméně, nějakých 20 či 30 km/h už s takovým autem pojedu opravdu s tím prstem v nose 😄
ryccardo
Ne spíš potřebuje horší auto. Pro mě je 30 taky taková podtočená dvojka a nalepit si oči na tachometr nebo pustit tempomat jestli to v takových rychlostech vůbec funguje 😁 No ještě, že tyhle značky úspěšně ignoruju. Po městě jezdím podle zlatého pravidla tj. jet tak, abych dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou mám rozhled. Na tachometr prakticky vůbec nekoukám.
rohor
Já tyhle značky neignoruju, protože na 10 nesmyslně umístěných připadá jedna, která mi třeba ušetří ránu do podvozku.
ryccardo
Jo to je pravda 😁 Fakt je že u 30ky sice moc neubírám, ale zbystřím 😁
Vojtech1._Dohnal
To potom papá a prdí emise a dokonce delší dobu na jednom místě 😁
ryccardo
Tak kolem škol a v hustě obydlených oblastech je 30 naprosto v pořádku. Zavádět to ale plošně na území měst je nesmysl.
moan78
Ked to znizia na 7 a menej, nebudeme potrebovat auta. Kto by oponoval, ze treba vozit tovar, na to je riesenie - karicka.
traveldrive
Mám pocit, že 30 je miestny folklór ako u nás, tak v Čechách. Cestári ju proste nafasovali a vycapia ju automaticky, kdekoľvek a čokoľvek robia. Bez rozmýšľania a tým pádom aj bez zmyslu.
Celkovo sa rýchlosť kvôli práci na ceste u nás obmedzuje zbytočne prísne a často dlho predtým, ako je to naozaj potrebné. Koľkokrát sa ide po diaľnici jedným pruhom osemdesiatkou, alebo dokonca šesťdesiatkou - na podobných úsekoch, alebo dokonca s užšími pruhmi je vedľa v Rakúsku stovka...
Výsledkom je, že obmedzenia rýchlosti permanentne nasádzané takto bez rozmyslu nikto nerešpektuje a doplatí na to pár chudákov, ktorí si včas nevšimli policajtov s radarom, čo si prišli vybrať eurá na nejaký dobrý obed...
rohor
Zajímalo by mě, jak je řízeno umisťování přechodného dopravního značení. Je opravdu možné, že toto má na starost Ferda, který úspěšně dokončil napotřetí 4. třídu ZŠ? Vždyť to je nebezpečná hra se životy nevinných lidí. U nás v městě budoucnosti (ano, tak místní radnice Jablonec nad Nisou nazývá, bohužel my žijeme teď) to značení vždy odpovídá úrovni intelektu Ferdy ze 4. třídy a 5. cenové. Nebezpečné, matoucí, nesmyslné, neaktuální.
Haryw
přechodné dopravní značení: mají vlastní technické podmínky dále jen TP - jak se má provádět. Povoluje - stanovuje správní orgán k němuž se podává žádost - v průběhu vyřízení žádosti se vyjadřuje PČR. Ovšem nepamatuji, že by někdo někdy kontroloval realizaci - TP neodpovídá většina. Odhadem značná část přechodného dopravního značení je načerno.
Avatar - superkutil
superkutil
Po dlouhých urgencích, že máme v ulici školku a školu byla v rámci modrých zón osazena 30km/h. Ale vzhledem k tomu, že NIKDO dodržování rychlostí a nakonec i parkování NEKONTROLUJE, je to stejná džungle jako dřív. Prostě jen osazení značky NIC NEŘEŠÍ!