Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Posvítili jsme si na 30 km/h ve městech. Opravdu zvyšují bezpečnost, nebo spíš škodí?

Povinná třicítka ve městech
Povinná třicítka ve městech
Hlučnost aut sice s klesající rychlostí také klesá, na druhou stranu se tím doprava v lokalitě zdrží větší dobu, místo aby byla rychle odvedena pryč za hranice obydlené oblasti
Důvodem zpomalování rychlosti je ochrana slabších účastníků provozu. Nebo by víc prospělo, kdyby se všichni účastníci víc věnovali provozu místo mobilního telefonu?
12 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)

Nová epizoda Silničáře se věnuje omezení rychlosti ve městě na 30 km/h. Petr Slováček vysvětluje, kde se tento trend vzal a zda skutečně pomáhá.

Omezování rychlosti v centrech měst na 30 km/h se stává novým evropským trendem. Nejvíce se tímto krokem proslavila Paříž, kde „třicítku“ najdete snad na každém rohu. Ani další země na sebe ale nenechávají dlouho čekat, obdobným směrem se vydává také Belgie, Španělsko či Švédsko.

Postupně se však značky omezující maximální povolenou rychlost na 30 km/h začínají objevovat také v centru Prahy, třeba v Holešovicích. Jak upozorňuje redaktor Petr Slováček v nové epizodě Silničáře, v Paříži takové plošné zavádění přineslo více škody než užitku. Nehrozí něco podobného i v našem hlavním městě? A kde naopak třicítky dávají největší smysl? Všechno podstatné se dozvíte v jedenáctém díle.

Vstoupit do diskuze (21)