Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hasičská Tatra 815 6x6 z roku 1987 prošla kompletní rekonstrukcí, rozdíly jsou obrovské

Hasičský sbor města Plánice se pochlubil kompletně rekonstruovanou cisternovou stříkačkou Tatra 815, které byste její stáří nejspíš netipovali.
Zpět na článek
7. 9. 2022 08:38
7. 9. 2022 09:42
7. 9. 2022 10:35
Avatar - Stejsn
7. 9. 2022 08:17
Vypadá drsně,
parádní přestavba. Zajímavé je, že jí nechali původní barvu RAL 3000 "ohnivá červená". Teď je trend dávat nově hasičským autům reflexní oranžový lak.
Rozbalit vlákno
0
7. 9. 2022 08:38
Pěkné, ale...
Přestavba a modernizace určitě dobrá a pěkná. Jen ta cena je úplně šílená. Nové auto by nevyšlo určitě dráž o 3.5 milionu - to je cena za nový podvozek bez nástavby, ale odpadla by repase starého podvozku (dle rozsahu cca 1 mil.) a ještě bylo možné staré auto odprodat (cca 300 - 500 tis).
Navíc u přestavby přes 5 mil. nechají starý interiér kabiny, který jen vyčistí.... ;-\
Ano, není to dálkový kamion, ale i strojník by uvítal posun z roku 1980 o pár desítek dál (pohodlí, ovládací prvky.....) v podobě interiéru z řady Terry nebo alespoň Terrno....

Ale i tak gratulace k pořízení "nového vozu" ať spolehlivě slouží :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
7. 9. 2022 10:17
Re: Pěkné, ale...
Ale vyšlo, nová auta stojí kolem 9 mega (6x6 možná i víc). Na druhou stranu takle mají zřejmě stále stejnou 35 let starou (to už mohlo být dávno na veteránských značkách!) dýchavičnou smrdutou mrdku. Za 3,5 mega navíc mohli mít alespoň Euro5.
Avatar - lordlord
7. 9. 2022 09:42
kup
Proč to nemá stěrače zarovnané v dolní poloze jako před renovací?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mariov8
7. 9. 2022 12:58
Ucelnost prestavby
Nemůžu si pomoct: pěkná práce, ale postavit nové a modernější auto s úplně jinými provozními vlastnostmi i komfortem je podle mne účelnější vynaložení beztak značných prostředků, než tahle "Potěmkiáda". Stále je to 26t těžké auto 6x6 s manuální 10° převodovkou a atmosférickým dieselem v nejlepším případě o výkonu 320 koní (alespoň, že to není pro 6x6 standardní V10) a s točivým momentem necelých 1000Nm. Dnes nabízí Phoenix motor Paccar MX13 o výkonu až 530 koní a točivý moment až 2600Nm, i poslední Tatrovácká V8 měla 440 koní ale hlavně 2100Nm a mohla dostat automatizovanou převodovku. Ekonomiku a ekologii provozu vůbec neřeším. A o komfortu obsluhy v kabině ani nemluvě...
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2022 10:10
Ucelnost prestavby
mariov8:
Nesuhlasim naco by bolo dobre pre dobrovolnikov davat motor Paccar MX13. Oni potrebuju jednoduchu techniku a nie elektroniku. Ano motor rady 930 V12 bez plnenia s objemom 19 litrov nie je ziadny na dnesnu dobu rychlik. Ma to 235kW (320HP) a 1130Nm. Ako opakujem su to dobrovolny hasici nie profi, takze maju jednoduchu techniku motora a dostanu sa na miesto. Este k autu urcite nema 26t, ak nebolo nanovo pretypovane. Povodna celkova tejto konfiguracie je 22,5t, takze mas cca 10,5 kW na 1t co nie je najhorsie. Keby sa tam ma menit motor, tak dobra volba by bola tatrovacka V8 325kW to by lietalo ako drak. To maju profi.............
Rozbalit vlákno
0