Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Twingo se představil před 30 lety. Přinesl prostor v miniaturním balení

Francouzi byli podobně jako Italové po druhé světové válce odborníci na malá auta, která ale přes skromné rozměry dokázala uspokojit většinu potřeb motoristů. Důkazem jsou nejen Citroënův model 2CV nebo Renaulty 4 a 5, ale také malé Twingo, které druhá z těchto automobilek představila 5. října 1992 na pařížském autosalonu.
Zpět na článek
5. 10. 2022 17:40
5. 10. 2022 17:49
7. 10. 2022 15:57
Avatar - Janek1
5. 10. 2022 17:40
Nej auto
Nezapomenutelné mám 2 metry a přijel jsem si pro myčku na nádobí - vešla se :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
5. 10. 2022 17:49
Twingo
Prve twingo je legenda... skoda ze jeho nastupcovia uz miniauto ponali inak a nepokracovali v tom priestorovom a technologickom odkaze prveho twinga... z twinga mohla byt dnes francuzska 500vka s megauspechom podobnym spominanemu f500 od fiatu... miesto toho je twingo dnes uz pase a v podstate mrtve... vecna skoda takto si odpisat legendu... ale podobne dopadol dnes uz aj beetle.... z kedysi legendarneho auta v poslednej generacii spravili podivne a neprakticke monstrum cim si svoju legendu rovnako ako v renaulte pochovali pretoze uz takto ponaty beetle nemal sancu na uspech ... stale chcem verit ze cas mini/malych aut ( a obecne jednoduchych lahkych aut ) sa raz vrati... a po tejto sialenej biznis dobe uz velkych tazkotonaznych a zlozitych aut pridu opat casy bytelnych a jednoduchych aut .... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
5. 10. 2022 18:58
A pak to po francouzsku
zničili.
Rozbalit vlákno
1
6. 10. 2022 16:48
Re: A pak to po francouzsku
Jo, jo, kdyby to měl VW, zaplavil by s tím svět. Všichni by se od VW měli učit, jak se dělá marketing. Např. zde jinde zmíněným Broukem, už zastaralým, když se dostal do výroby, zaplavil VW i Severní a Jižní Ameriku. A to tehdy jiné auto ani neměli. Jeho původ v Tatře nerad VW slyšel, protože tam už v r. 1933 postavili prototyp V570, který byl modernější, než o 10 let mladší Brouk. A Brouk nakonec po létech dostal dopředu McPhesona a dozadu úhlové zavěšení se šikmou osou kývání a dělal se jinak stejný dál (až na zaoblené a větší čelní sklo).
6. 10. 2022 11:18
Originálně nápadité Twingo a p. Quément
Článek je krátký a výstižný. Twingo 1 jsem si podrobně osahal staticky i jízdně. Ohromující! - větší zevnitř než zvenku :-).

Vývoj prý svěřil p.Quément mladým lidem nezatíženými konvencemi, a tak pod jeho zkušeným dohledem vznikl tento monobox vysoký jen 1400 mm, v němž si i při posunutí sedaček vzrostlejší lidé mohou natáhnout nohy a ještě zbude v zádi místo na nákupní tašky. A naopak při posunutí předních sedaček zcela vzad a zadních zcela dopředu se 175 cm-ová postava ještě vzadu jakš-takš s nohama vejde a vzadu se vytvoří velký kufr.

Kamarád s Twingem jel se 4-členou rodinou s téměř dospělými dvěma syny do Paříže a zpět a byl nadšený vyhovujícím prostorem.

Škoda, že v té nápaditosti Renault už nepokračoval. Mohl dotáhnout trochu horší nárazové zkoušky (práh se ohýbal) a hrát si i s motorizací.
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2022 15:57
P.Quément
Je divné, že Renault přetáhl Quémenta od VW, který žádné malé auto do té doby neuměl (Lupo!!!) a povedené (velmi povedené) jim postavil až s velkým odstupem doby Giugiaro (Up!). A nebo, že by byl Quément vedl vývoj velmi zdařilého Polo 2. Ale tam myslím byla společná osobnost s povedeným Passatem 3 - obojí se pak po jejím odchodu zase zhoršilo.
Rozbalit vlákno
0