Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Twingo se představil před 30 lety. Přinesl prostor v miniaturním balení

6 komentářů

Avatar - Janek1
Janek1
Nezapomenutelné mám 2 metry a přijel jsem si pro myčku na nádobí - vešla se :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Prve twingo je legenda... skoda ze jeho nastupcovia uz miniauto ponali inak a nepokracovali v tom priestorovom a technologickom odkaze prveho twinga... z twinga mohla byt dnes francuzska 500vka s megauspechom podobnym spominanemu f500 od fiatu... miesto toho je twingo dnes uz pase a v podstate mrtve... vecna skoda takto si odpisat legendu... ale podobne dopadol dnes uz aj beetle.... z kedysi legendarneho auta v poslednej generacii spravili podivne a neprakticke monstrum cim si svoju legendu rovnako ako v renaulte pochovali pretoze uz takto ponaty beetle nemal sancu na uspech ... stale chcem verit ze cas mini/malych aut ( a obecne jednoduchych lahkych aut ) sa raz vrati... a po tejto sialenej biznis dobe uz velkych tazkotonaznych a zlozitych aut pridu opat casy bytelnych a jednoduchych aut .... :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
zničili.
starý_kluk
Jo, jo, kdyby to měl VW, zaplavil by s tím svět. Všichni by se od VW měli učit, jak se dělá marketing. Např. zde jinde zmíněným Broukem, už zastaralým, když se dostal do výroby, zaplavil VW i Severní a Jižní Ameriku. A to tehdy jiné auto ani neměli. Jeho původ v Tatře nerad VW slyšel, protože tam už v r. 1933 postavili prototyp V570, který byl modernější, než o 10 let mladší Brouk. A Brouk nakonec po létech dostal dopředu McPhesona a dozadu úhlové zavěšení se šikmou osou kývání a dělal se jinak stejný dál (až na zaoblené a větší čelní sklo).
starý_kluk
Článek je krátký a výstižný. Twingo 1 jsem si podrobně osahal staticky i jízdně. Ohromující! - větší zevnitř než zvenku 😄.

Vývoj prý svěřil p.Quément mladým lidem nezatíženými konvencemi, a tak pod jeho zkušeným dohledem vznikl tento monobox vysoký jen 1400 mm, v němž si i při posunutí sedaček vzrostlejší lidé mohou natáhnout nohy a ještě zbude v zádi místo na nákupní tašky. A naopak při posunutí předních sedaček zcela vzad a zadních zcela dopředu se 175 cm-ová postava ještě vzadu jakš-takš s nohama vejde a vzadu se vytvoří velký kufr.

Kamarád s Twingem jel se 4-členou rodinou s téměř dospělými dvěma syny do Paříže a zpět a byl nadšený vyhovujícím prostorem.

Škoda, že v té nápaditosti Renault už nepokračoval. Mohl dotáhnout trochu horší nárazové zkoušky (práh se ohýbal) a hrát si i s motorizací.
starý_kluk
Je divné, že Renault přetáhl Quémenta od VW, který žádné malé auto do té doby neuměl (Lupo!!!) a povedené (velmi povedené) jim postavil až s velkým odstupem doby Giugiaro (Up!). A nebo, že by byl Quément vedl vývoj velmi zdařilého Polo 2. Ale tam myslím byla společná osobnost s povedeným Passatem 3 - obojí se pak po jejím odchodu zase zhoršilo.