Ono to chce přepočítat i vůči mzdám. V roce 2002, kdy Německo přešlo na €, tak průměrná mzda určitě nebyla stejná dnes.
Ale že jsou auta dražší (i po přepočtu na mzdy) má i svou logiku. Dneska v základní výbavě máte věci, které tenkrát nebyly ani za příplatek. A dodnes si pamatuji školení instruktora, který tenkrát říkal, že bourat v tehdejší Škodě 120 v padesátce znamená velké riziko středního až těžkého zranění. Dneska se většinou otřepete a jdete si na kafe popovídat o svém zážitku.
Ještě Škodovka je levná. Ale pokud se podíváte na ceník třeba Volkswagenu, Peugeotu, ...
Pamatují Golfa od 330 000 Kč a Octavii Tour od 270 000.
Když v Německu nastupovalo € a končila DEM, tak byl Golf od 18 000 DEM, tedy 9000€.
Ale že jsou auta dražší (i po přepočtu na mzdy) má i svou logiku. Dneska v základní výbavě máte věci, které tenkrát nebyly ani za příplatek. A dodnes si pamatuji školení instruktora, který tenkrát říkal, že bourat v tehdejší Škodě 120 v padesátce znamená velké riziko středního až těžkého zranění. Dneska se většinou otřepete a jdete si na kafe popovídat o svém zážitku.