Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Focus Active X 1.0 EcoBoost mHEV – Skvělé auto, ale co ten motor?
60 komentářů
kari.laz
Hodnoty nejsou vůbec špatné. 114kW, 8,6s a Vmax 202. ALE PROČ PROBOHA Z LITROVÉHO TŘÍVÁLCE!
Při tomto si vždycky jen vzpoměnu na Mazdu, která jde proti proudu a udělá 3,3 V6 se 140kW.
Kdyby to bylo alespoň z jedna šetsky, tak neřeknu ani slovo.
Při tomto si vždycky jen vzpoměnu na Mazdu, která jde proti proudu a udělá 3,3 V6 se 140kW.
Kdyby to bylo alespoň z jedna šetsky, tak neřeknu ani slovo.
Přesně tak :/ Mít ten Fokus ještě něco mezi 2,3 v ST a 1.0, tak je to fakt hezky auto.
Pamätám si, keď prišla 4. generácia, že som ťažko prežúval, že 1,5EB je len trojvalec (keď bol predtým 1,6EB štvorvalec). Časom som akceptoval, že všetci downsizujú, a ten objem 1,5 bol v podstate v rámci konkurencie ten väčší motor a mal som pekne vybaveného kombíka 1,5EB s automatom vo výbere rodinného povozu. Ale jednoliter je už proste cez čiaru, do veľkého rodinného kombíka (naviac v tomto prípade zdvihnutého) rozhodne nie.
Jen malá poznámka, v té době měl Ford i 1.5 EB R4. Tu kombinaci, kterou popisuješ, jsem projížděl v ST paketu a krásné modré metalíze a to auto jelo moc hezky, HDM automat to tam sázel jedna za druhou, příjemné auto, prostě FORD se všemi těmi plusy o jízdních vlastnostech.... dnes už má jen ty jízdní vlastnosti
Jj, mal som vo výbere kombi 1,5EB automat v tej krásnej vínovočervenej metalíze. Jazdilo to výborne, agilný podvozok, strmé presné riadenie, dostatočný výkon, plus veľký vnútorný priestor a prehľadný ergonomický interiér. Lenže stálo 30t, čo bola v tej dobe cena auta o triedu vyššie a za nižšiu strednú s trojvalcom sa mi to zdalo predsalen dosť. A dnes stojí porovnateľná verzia viac a má iba jednoliter (plus patlací interiér). 8-s
Mame ted kratky Focus s timto mildhybridem co je v testu. Muzu primo porovnat s trojkovym focusem pred FL s 1.6EB.
Auto ve vsech ohledech opravdu o generaci lepsi, podvozek jeste lepsi nez predtim. Vazne vsechno funguje jak ma. Interier je konecne normalni. Ja s tim autem nemam zadny problem.
Motor jede velmi slusne, chce se mu do otacek, opravdu tam neni zadna dychavicnost, to se bat nemusite. Ale kultivovanost te 1.6EB nema, ovsem popravde to byl jeden genialni motor, ani nevim, nejlepsi ctyrvalec, se kterym jsem jezdil a to pocitam i BMW a tak.
To ani neni tak o vykonu jako spis projevu trivalce, s tim nic nenadelas. Oproti trivalci od VW mi ale prisel o dost lepsi. Ale vazne na bezne auto to zadna hruza neni, je to prijemny spolecnik a opravdu to jede. Mild hybrid funguje velice dobre, to je mile prekvapeni. Na tempomat si pekne vypomaha, maji to prijemne odladeny. Rekuperace nijak neotravuje, vsechno uplne fajn.
Auto ve vsech ohledech opravdu o generaci lepsi, podvozek jeste lepsi nez predtim. Vazne vsechno funguje jak ma. Interier je konecne normalni. Ja s tim autem nemam zadny problem.
Motor jede velmi slusne, chce se mu do otacek, opravdu tam neni zadna dychavicnost, to se bat nemusite. Ale kultivovanost te 1.6EB nema, ovsem popravde to byl jeden genialni motor, ani nevim, nejlepsi ctyrvalec, se kterym jsem jezdil a to pocitam i BMW a tak.
To ani neni tak o vykonu jako spis projevu trivalce, s tim nic nenadelas. Oproti trivalci od VW mi ale prisel o dost lepsi. Ale vazne na bezne auto to zadna hruza neni, je to prijemny spolecnik a opravdu to jede. Mild hybrid funguje velice dobre, to je mile prekvapeni. Na tempomat si pekne vypomaha, maji to prijemne odladeny. Rekuperace nijak neotravuje, vsechno uplne fajn.
Motor 1.6 Ecoboost je opravdu jízdně jeden z nejlepších, možná i nejlepší turbo R4 motor, co jsem kdy jezdil.... pokud jezdil :D A to mám i srovnání s 1.5 R4 EB a i když mi Miromen pořád tvrdí, že je lepší (možná proto, že ho měl ve Fokusu :D), tak si stejně myslím, že ta jednašestka byla lepší, dravější, agresivnější.
Blbý je, že těch 8,6 s na sto bude s 50ti kilovou slečnou. Čtyři chlapy v autě a už budeme nad 10 s.
To by mne tak žíly netrhalo, moje auto s dvojnásobným objemem a vyšším výkonem to naložené bude mít taky kolem 10s, ale z nuly na sto je údaj k ničemu, mne by zajímalo, jak si vede tahle malorážka třeba 80-130, či 130-160, když potřebuji někde předjíždět a to i na dálnici. Já ten ecoboost mám rád, jezdil jsem pouze nehybridní 92kw a ten motor má hodně elánu se drát dopředu a letět do otáček, jenže nikdy jsem s tím nejezdil s rodinou na dálnici...
Souhlasím s tebou, že údaj 0-100 není nijak vypovídající. Už jsem to tu i několikrát psal. Pro místní bychare když nemá suv pod 5 s, tak je to plecka..
Chtěl jsem tím spíš říct, že na papíře to vypadá pěkně, ale skutečnost bude dost jiná. Ten motor jsem nejel, ale jak se bude chovat naložené na dálnici, když dám třeba v kila kickdown si umím velice dobře představit. ..nestane se nic, maximálně se to začne dusit.
Chtěl jsem tím spíš říct, že na papíře to vypadá pěkně, ale skutečnost bude dost jiná. Ten motor jsem nejel, ale jak se bude chovat naložené na dálnici, když dám třeba v kila kickdown si umím velice dobře představit. ..nestane se nic, maximálně se to začne dusit.
Suchous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ozzman
Nemíval Fokus, minimálně třeba u 1.5EB a 2.0TDCi ve své 4. generaci HDM ? Tedy jsem si jist, že míval, jezdil jsem s tím, takže tady je zpátky powershift? Tzn dvouspojka ? A asi to bude i ta suchá, co se dávala do Fiesty, což ?
Ano je to tak. Myslím že fiesta po faceliftu, nová puma a Focus po faceliftu mají dvojspojku. Asi suchou ale nejsem si jistý. P.S máme doma ( v rodině) týden novou pumu v ST-Linu s 92kw mHEV. Parádní svezení. Škoda že ten motor není kultivovaný a trošičku tišší. . .
Přesně touhle kombinací jsem jel... do té doby, než jsem vzal pod Vyšehradem retardér, tak to jelo fakt hezky i když tento typ auta mi příjde naprosto k ničemu (rozuměj proč ne radši klasická Fiesta), ale takovou ránu od podvozku jsem zažil snad jen u Škodovky s torzkou, Mikesus by ti povyprávěl, jak ho bolely záda, protože seděl vzadu na té nápravě :D
Já si myslím že Mikesus rád přehání 😂 ano auto je tužší ale že bylo nějaké extra nepohodlné to jsem si nevšiml. To mě spíš vadí extrémně utopená řadicka. Jinak proč puma a ne fiesta tak to ti řeknu hned. Protože ženská 😂
Jo, někdy přehání, ale já tu Pumu řídil, když se to stalo, fakt to byla velká šlupka, ale taky to mohl být problém toho konkrétního kusu, zhuntované auto na pujcovani, neco nedotazeneho na podvozku, to se stává i nejlepším (Toyotě :D). Jinak jezdila hezky, proste Ford a faktor - žena beru a akceptuji, tam někdy logika prostě není :D
Řadičku nemohu soudit, byl to automat
Řadičku nemohu soudit, byl to automat
Arese
...v přímém přenosu. :no: Oni vlastně už ani nechtějí, aby Evropani Focusy či Fiesty a Mondea kupovali, vždyť proto udělali maximum! :-O A taková to bývala skvělá řidičská auta a s přitažlivými motorizacemi i designem! To by člověk brečel! Takže good bye Forde! Kromě drahého Mustangu a Focusu ST ( pokud ho ještě lze objednat) už prostě pro Evropany nemáš lautr nic zajímavého... :-O :-(
Bohužel. Ono je to poslední dobou good bye Focus. good bye Golf, good bye C4, good bye Mégane... Střední třídu ani nekomentuji. Vyrábí se jen to, na co jdou dotace a váží nejmíň 2t díky půtunové baterii...
Prostě celý EU autoprůmysl jde do naprosté pí.... :-O :-O :-O :-( :'-(
Prostě celý EU autoprůmysl jde do naprosté pí.... :-O :-O :-O :-( :'-(
rohYpnol
1) stačí to?
Ano, asi to běžně postačí.
2) chci to?
Rozhodně NE! Chcípák pod kapotou na steoridech, kde o nějaké přirozenosti nemůže být ani pomyšlení. Display velikosti notebooku umně zakomponovaný do přístrojovky jako kudla v oku...
Přitom byl Focus fakt skvělý auto kdysi... :'-(
Ano, asi to běžně postačí.
2) chci to?
Rozhodně NE! Chcípák pod kapotou na steoridech, kde o nějaké přirozenosti nemůže být ani pomyšlení. Display velikosti notebooku umně zakomponovaný do přístrojovky jako kudla v oku...
Přitom byl Focus fakt skvělý auto kdysi... :'-(
twistedTSD
Cpát do Focusu jako konvenční vrchol litrový tříválec je celkem bizár - už tříválcová 1.5 se mi moc nepozdávala, přišla mi s AT dunivá. Ale tak dejme tomu: Nesedí mi Golf ani Leon, Honda není kombi a stojí ranec, Toyota je vysavač, Stellantis motorem neohromí, takže není moc kam utéct. Co ale nepřekousnu, je ten interiér. To při FL podělali a už z principu bych šel někam, kde existuje něco jako zákaznický feedback. Nu což, Focus pomalu chcípne a s takovou brzy i evropský Ford.
Vidím to podobne. Kým priestorovo dnes kompaktné kombi uspokojí rodinu priestorovo, je problém vybrať motor, ktorý by uspokojil trošku náročnejšieho vodiča (ktorý zároveň nechce hotkombi typu Golf R Variant). Ak nechcem trojvalcovú malorážku, tak mi zostáva len koncernová trojica (s pre mňa neprijateľným patlacím interiérom), alebo potom len hybridy (Corolla, 308..., ktoré z logiky veci majú od nejakej športovosti ďaleko). Fakt bieda, kam sa európsky automobilizmus dostal. ;-\
P.S. Tak už mám svoju tradičnú mínus trinástku. Aj som sa bál, že na mňa algoritmus zabudol, ale už je všetko v cajku. :-)
P.S. Tak už mám svoju tradičnú mínus trinástku. Aj som sa bál, že na mňa algoritmus zabudol, ale už je všetko v cajku. :-)
Je bizár, že jsem teď do rodiny pořizoval Fabii a přemýšleli jsme, jestli připlácet těch 27 tisíc za čtyřválcovou 110kW 1.5. Mezitím o třídu výše mimo koncern je takový motor rarita. Ještě jsem si teda vzpomněl na Ceed, tam jsou motorizace v pořádku.
3_diamanty
nastupcov fiesty a focusu.... lebo ta sucasna generacia oboch ich niekdajsich bedtsellerov je ( aspon v eu ) na cestach coraz neviditelnejsia... to dnes uz u nas skor zbadam space star ( ktory u nas rocne preda sotva 80 aut ) ako novu fiestu.... co viac dodat... nieco uz ford robi spatne... tak snad nastupcovia su uz na ceste .... inak nevidim pre ford v eu uz moc miesta na trhu
Další Focus nebude, Fiesta asi taky ne.
Stejne jako zadne Mondeo, Galaxy, SMax, CMax, BMax apod. To co sledujeme, je dosud nevidany upadek kdysi vyborne automobilky. Jsem od Olomouce, kde kdysi byvali tri dealeri Fordu. A dnes? Ani jeden, resp z jednoho zustal alespon servis. Je to skoda? Podle mne ano..
×
Sdílení komentáře
×
Zrovna minulý týden jsem ho viděl naživo po faceliftu a ten Active X se mi opravdu líbí, nevědět, že je to "jen" kompaktní Fokus, tak je to prostě nástupce rodinného auta - Mondea, až tak ta auta narostla a vedle stojící Mondeo starších generací není o nic větší, naopak, kufr to má taky slušnej, jenže mimo STčka tam nejsou motory.. proč to proboha nemá alespoň tu 1,5, ideálně pak třeba 1,8-2.0 benzín 150-180k a když už je to active, tak alespoň nějakou formu pohonu zadku, třeba i jak to řeší Toyota v hybridních modelech...
p.s. vždyť mají i hybridní pohon, myslím tím opravdu hybridní, s 4válcem, eCVT, jako Toyota, to by ve Fokusu mohlo fungovat
https://sasatimes.com/…be-no-successor/
https://www.ford.com/cars/focus/
https://www.motor1.com/…uction-end-2025/