je u elektromobilu již kompromis. Kdo chce EV bez kompromisů a má na něj + má mozek v hlavě, nikdy si nekoupí něco s menším dojezdem. Ledaže nějaká srdcovka, ale rozumově nikdy.
450 km je pro poskakovadlo po městě úplně akorát, pro někoho, kdo má možnost ho po odstavení každý večer pohodlně strčit do zásuvky.
Dojezd až 450 km je v doporučovaném režimu nabíjení 20-80% rázem 270 km, trošku si zatopíš, pustíš rádio a stěrače a je to 200 km. A to je přesně tolik, kolik je třeba aby jsi vyjel nakoupit, dojel do školky a třeba večer do hospody nebo kina a vrátil se domů s nějakou malou rezervou. :-)
O tom to právě je. Deklarovaný dojezd pod 500 stačí pro poskakování po městě. A za tu cenu, že se každý den musíš zabývat nabíjením doma. A nebo obden čekat u veřejných nabíječek. Přesně to jsem chtěl sdělit.
nedávno jsem jel s TM3 jako taxíkem do Znojma, předpokládám, že se chlapík vracel zpět do Brna. s objížďkou to je aktuálně asi 80 km. tzn. 160 tam a zpět. chlapík přijel, ještě když jsem ho objednával jsem se ptal, jestli nepojedeme nějakou eko rally, že tam musím být celkem rychle, ale že zvědavost atd. po dálnici jsme švihali 150, když vyjížděl, nebyl nabitý, říkal, že i když má tohle rito, stejně bude pokračovat po zbytek dne s taxováním a s baterkou vydrží... měl model Long Range. předpokládám, že řešíš podobný problém, tj. máš to na taxikaření a těch 500 je pro tebe nezbytný limit ;-)
Moja žena jazdí denne 40km. Na dlhšie jazdy mám druhé auto. Ak by niekto vypustil na trh normálne EV B segmentu s teoretickým dojazdom 200, na čo by dnes stačili aj NiMH batérie, tak s tým nemám problém. Problém mám len s tým keď auto B segmentu stoji viac ako 30tisíc EUR.
Ono to opravdu není tak jednoduché, jako že si koupím EV za 1,5 mega a dojedu s ním na nabití 200km. A jelikož denně najedu okolo 8 km po městě tak mi to musí stačit. A teď sleduj:
1. Přijde zima. Jsem chudý a nemůžu kurw *it auto, na které se zmůžu 1x za život, v zimě. Takže musím mít nějaký winter car
2. Někdy zejména o víkendech třeba potřebuju najet 150km a nebo 450km. A to už začíná být s tím EV problém, takže potřebuju 3. auto
3. A kde budou ta 3 auta parkovat když se nevejde před panelák často ani jedno?
Atd.
Prostě drahý EV, který má malý dojezd (= méně než cca 500km na nabití) generuje problémy. Jeden za druhým.
Ne, opravdu nechci každý den, nebo obden nebo co třetí den tajtdrlíkovat se šnůrou kolem auta. Nejvíc mě to děsí v zimě. .... takže ano... umím si představit elektro s dojezdem reálně 800-900 a doba nabití do 8mi minut.
Právě se ti směju do tvého obličeje... tvé imaginární inteligenci. Víc ti říkat nebudu, mám vážnou a oprávněnou obavu, že to stejně nepobereš. A oprav si název modelu. Tohle je opravdu imaginární ... 740iD.... ;-)
Kolik dalších pětiletek bude redakci trvat, než si všimne, že taky třeba existují jiné značky a vozy a koncepce pohonu?
Co třeba řešení Nissanu? (Poslední test z roku 2017) Jejich X-trail e-Power je zajímavé řešení. Takový EV na benzín.
Tohle by třeba neurazilo ani mě, člověka co jezdí s naftou.
Mě moc často ne. A tady to je samej koncern, pak druhej koncern, pak BMW, Toyota, občas Mercedes a mezi tím kopice bulváru a cobykdyby ruskejch grafiků a podobný šity a tohle mi holt zapadlo a zůstalo to dost bez odezvy. Přitom podle mne docela úžasný řešení pohonu.
Nic proti Nissanu, treba je to super pohon. Uvidime v praxi. Ja mam problem s tim, ze tam prevadis mechanickou energii na elektriku a pak zase zpatky, tak se mi nechce verit tom, ze to bude ucinnejsi nez hybridy co tu mechaniku maji propojenou na kola (at uz pres prevodovku, nebo nejaky planetovy system).
Ale rad se necham prekvapit, byl bych rad kdyby to fungovalo dobre. Zatim jsem videl jedine masove prodavane auto s timto typem pohonu (Opel Ampera/Chevrolet Volt) a tam to byla dost tragedie. Ale treba jsem jen neco prehledl.
Tak účinnost bude, respektive je horší, než u hybridů od Toyoty. To už se začíná ukazovat.
Žrát to bude někde mezi 6,-7,5/100 Což mi ale nepřijde tak špatný na 2 tunový 4x4 SUV s možností 7 míst, nebo obřího kufru.
Těch 210+ koní a 530??? Nm, těžko říct, zda to sčítají, nebo ne už plně dostačuje na běžnou svižnou jízdu. 0-100 za 7s.
Kladně je hodnoceno ticho na palubě bez vytí motoru a okamžité reakce, což je logické, když je to vlastně EV.
Teoreticky se na tom nemá co kazit, když to nemá ani převodovku atd. Ale čas ukáže.
Možná se vysype turbo i malá baterie a elektronika... A co bude stát servis se taky neví.
Já si to zajdu projet. Mě se to líbí. Jestli to je fakt tak tichý a tak dobře to jezdí, tak proč ne? Mě by litr navíc oproti RAVce nevadil, protože zbytek mne oslovuje 100x víc.
Prostě se mi to auto hrozně líbí. A určitě časem vyplavou nějaký mouchy, ale za ty ceny, co to stojí je to v dnešní době dobrá nabídka.
No to si počkáš... Nemám tiskárnu na peníze a Passata jsem ještě ani pořádně nezajel.
Ale stát teď před nákupem, tak bych se hodně drbal na hlavě a přemýšlel. CX-60 3.3D, nebo toto, nebo A4 Allroad, nebo zase B8FL :D
Nicméně je to fakt moc zajímavý vozítko a zkusit ho půjdu a třeba časem i koupím, než to zaříznou a zbydou jen ty čistý EV.
Pro Toyotu mluví účinnost a prověřený spolehlivý pohon. Bohužel se mi od nich žádný auto nelíbí ani zvenčí, ani uvnitř, ani ergonomií a provedením detailů atd... Tohle je snad první skoro EV, který mě fakt zaujalo. + ještě novej Civic Hybrid. Ale to je trošku jiná kategorie...
Mám zánovní Crvéčko, najeto cca 10000. Ten systém funguje hodně podobně. Má to své drobné mouchy, ale jsem spokojený, šel bych do toho znovu. Ještě něco ke spotřebě. Za celou dobu průměr 5,9 počítač.
Tož ten článek unikl i mně :yes: asi jsem byl poněkud rozptýlen Sexem s Vikingy (to jest vskutku to, co zde na autowebu zásadně chybělo). Taková "lokomotivová" hybridizace má IMHO docela smysl, však to dělá i Honda - to, co nedořešila u HR-V s poněkud podměrečnou 1.5kou zdá se, jest u Civicu nahrazeno motorem 2.0 a vypadá to solidně, někde jsem viděl i srovnání s hybridní Corrolou a ten Civic byl ve zrychlení lepší ...
Ono se neni moc co divit, ze ten Civic byl ve zrychleni lepsi. Uz z principu by mel mit silnejsi elektromotor nez ta Corolla, coz by se azi pri zrychleni melo znatelne projevit.
Tož jsem to dohledal: https://www.youtube.com/watch?… srovnání zrychlení je na konci, výkonově jsou stejný, dokoce udávají i stejný zrychlení (ovšem Toyta má pro rok 2023 eso v rukávu). Co se spotřeby týče, tak i tam je ta Honda o fous lepší.