Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Lexus UX 300e dostal větší baterii. Dojezd si výrazně polepšil

Lexus UX 300e
Lexus UX 300e
Lexus UX 300e
Lexus UX 300e
11 Fotogalerie
Diskuze (39)

Baterie s kapacitou 72,8 kWh by měla zajistit dojezd až 450 kilometrů. Tím ale novinky nekončí.

Elektrický crossover Lexus UX300e, který automobilka uvedla koncem roku 2019 jako svůj vůbec první plně elektrický model, se dočkal modernizace. Ta se projevila na exteriéru, v interiéru, přinesla nový multimediální systém a konečně také vyřešila jeden z nejpalčivějších problémů modelu UX300e.

Původní baterii s kapacitou 54,3 kWh, která měla zajišťovat dojezd okolo 315 km, totiž nově nahradila baterie s kapacitou 72,8 kWh. Elektromobil osazený elektromotorem s nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 300 Nm tak nově slibuje nejvyšší dojezd až 450 kilometrů dle WLTP.

Maximální dojezd může ovlivnit volitelná výbava i kola. Zatímco 450 km by mělo být dosažitelných na 17“ kolech, na 18“ kolech se kombinovaný dojezd snižuje na 440 km (samozřejmě v závislosti na další výbavě). Spotřeba elektrické energie by se měla pohybovat okolo 16,7 – 16,9 kWh/100 km. Rychlonabíjení bude stále dostupné přes konektor CHAdeMO.

Technici automobilky v rámci modernizace také upravili naladění elektrického posilovače řízení a upravili naladění tlumičů, které by měly zajistit ostřejší jízdní dynamiku. Díky dodatečnému bodovému svařování navíc vzrostla tuhost karoserie. Lexus UX by tak měl nabídnout lepší reakce a jízdní charakteristiku. Optimalizací navíc prošlo i odhlučnění kabiny.

Video placeholder
Nový Elektrický Lexus UX300e • Zdroj: Lexus International

Druhou zásadní inovací je nový multimediální systém s dotykovou obrazovkou, který se zbavil touchpadu. Ovládání systému by mělo být intuitivnější a reakce na povely rychlejší. Systém nabídne také více funkcí (v závislosti na trhu) a širší možnosti konektivity.

Nová dotykový obrazovka, umístěná o 143 mm blíž řidiči, nabízí standardně úhlopříčku 8 palců a ostřejší grafiku. Ve vyšších výbavách má obrazovka úhlopříčku 12,3“ a HD rozlišení. Pro připomínku dodejme, že starší systém měl obrazovky o velikosti 7 nebo 10 palců.

Kromě dotykové obrazovky nabízí systém také hlasové ovládání, reagující na povel Hey Lexus, kterým lze ovládat například klimatizaci, atd. Chytrý telefon lze připojit přes bezdrátový systém Apple CarPlay, nebo po drátu přes Android Auto. Nechybí ani možnost vzdáleného přístupu k vozu přes Lexus Link aplikaci nebo cloudová navigace s informacemi o dopravě v reálném čase.

V místech, kde byl původně umístěn touchpad, je dnes ovládání vyhřívaných sedadel a drobný odkládací prostor. Středová konzole je vybavena také jedním USB-A a dvojicí USB-C portů nebo podsvícenou přihrádkou na odložení telefonu.

Interiér může být nově čalouněn látkou i kůží v barvě Hazel, perforovaná kožená sedadla pak potěší novým efektem plisování Kagome, který se inspiroval tradiční japonskou vazbou košíků. Japonská kultura inspirovala také texturu na palubní desce, připomínající papír Washi – známý z japonských domů. Exteriér vozu může zdobit nová stříbrná barva Sonic Platinum.

Vylepšením prošel také balíček bezpečnostních systémů Lexus Safety System +, který nabídne širší paletu asistenčních funkcí. Adaptivní tempomat umí nově zpomalovat do zatáček, systém Intersection Turning Assist pomůže bezpečně odbočit na křižovatkách a Emergency Steering Assist pomáhá při aktivaci s korekcemi řízení, aby vůz nevyjel z pruhu.

Vstoupit do diskuze (39)