Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jaguar F-Pace D300 SE – Naftová alternativa

23 komentářů

Infi
Súhlasím s autorom článku že tak nejak z F-Pace nie je cítiť prémiovosť. Cca. 5 rokov dozadu som priśiel na svojom Infiniti QX70 3,0D otestovať Jaguar F-Pace. Moje auto malo už 5 rokov a 60tis. naj. km. Po skušobnej jazde som s F-Pace-om som bol ale dosť sklamaný. Interiér sa mi zdal dosť lacný , opierka na dverách nebola v tej istej výške ako stredová opierka. Karoséria vrzala na nerovnostiach a diesel som tak zretelne počul ako v autách spred 20tych rokov. Kúpil som nemecké SUV nakoniec.
Freddka
F-Pace je podle slusny v zakladu (slusne auto, slusne vybavene, dobre vypada) …

… anebo pak na uplne druhe strane spektra s petilitrovym benzinem. Ten zvuk je uplne nehorazny :-! Kdo nezazil nazivo, tak nepochopi - ani ve videu to neni tak poznat, uzasne zvuky, ale to musite byt tak trochu prasteni, to asi neni na bezny zivot :-!

Vsechno mezi je takove nemastne neslane.
webpaja
Naopak osobně považuji základ za slabší a až s R6 a V8 se ukazuje. Lépe a pohodlněji odladěné než s R4, důstojná dynamika...

Základní modely tohle nenabídnou.
TiaS1
Tak on F-pace dostal novy interiér (to ani není facelift). Bohužel, ani ten novy nevytváří stoprocentně premiovy pocit. Něco tomu autu chybí. Měl jsem možnost jezdit stejným motorem a popsal bych to auto tak, že uplne všechno je tam s otaznikem. Interiér? S otaznikem, převodovka (už zdaleka není tak dobře naladěná jako mival Jaguar před 5 -8 lety), motor (300 koni byste mu nehadali), cena s otaznikem. Jediný dvě věci, který byly v mem autě v pořádku, byl design a komfort (podvozky Jaguar umí jak nikdo, nevím, kde byl problém v případě testovaného vozu. Když to shrnu, i jako celkem fanda značky bych šel jinam.
Avatar - Barrichello
Barrichello
stojí za hoooo*oono.

Nejstrašnější byl ten sazomet 2,7 V6 od PSA, o něco mín strašný je modifikovaný 3,0 V6 TT taktéž z produkce PSA.
A ty další ještě nejsou dost staré na to, aby se to projevilo v praxi.

Zlatý V8 4,0; 4,2 a 5,0 a 3,0 V6 kompresor
Avatar - fOE
fOE
XF s 30d, 300k, 700Nm, bylo velice solidni, premiove pusobici auto vyssi stredni. Jestli v necem zaostavalo za D3 pak to byl infotainment, nejake materialy a moznosti konfigurace, ale ne pohonnej retezec samotnej.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Zjsiti si, kolika lidem se to zadřelo na klice a kolika lidem odešlo DPF a při kolika km.

Budeš zírat.
Mig_35
Dobre ale na trhu je nová generace řadových sestivalcu a žádné problemy nemají. A je to už dva roky. Určitě by se o tom mluvilo. Zas nedělej závěry z motorů minule generace
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ano, mluvím sice o X250, co se dělala do roku 2015, o problémech novějších nemam info, ale taky řada těch kusů nemá ještě tolik najeto. Vím že i u té X250 byl nejlepší diesel ten 2,2 R4. Ten skoro žádné problémy neměl, akorát si moc nerozuměl s tou 8 st. ZF
Mig_35
Takže sedm let pozpátku :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ty jsi fakt šašek ....
Avatar - Barrichello
Barrichello
To mluvíš o sobě?

Nejlepší Jaguar je sazometový SUV, to je hodně tradiční věc pro Jag. To Wiliam Lyons skáče v hrobce radostí vid. Naplnění filosofie Art of performace jak víno.

Pak kdo je tu šašek, kašpare :-)
Mig_35
JLR chtěl mít naftu, a nechtěli se trápit s vývojem, a tak koupili ten šunt. A nepěkně se jim to vrátilo. Tohle je jiný příběh, zda se.
Avatar - Barrichello
Barrichello
No tak oni moc neměli kde brát, čoudící sazomety v podobě Fordích TDCI, známých z Focusů a Mondea, to by si moc nepomohli :-)

Když nějaké auto vypadá že vypustilo dýmovnici, bývá to čipnutá oktávka, pašík nebo fordí TDCI.
Mig_35
no a pak přišel filtr pevných částic.
webpaja
Určitě se bavíš o R6 Ingenium? Mimochodem, já osobně jsem měl 2x 3,0d V6. Máme ještě třetí...budu hlásit, zatím jsem asi statistická výjimka. ;-)
Niemand
No štatistická výnimka určite nie si. Autá ktoré majú fakt zlú povesť majú stále úmrtnosť pod 5%. Ak by umieralo každé tretie auto, tak to by bol prúser monumentálnych rozmerov.
Avatar - Uhlik
Uhlik
lebo prave interier bol jednozancne cast, kde sa GLC, ani Q5, ani X3 nechytala a prave preto ho mam už skoro 2 roky doma, aj ked na tom denne jazdi manzelka. Pravda je, ze dnes uz su vybavy osekanejsie, ako hned po facelifte, ale v zasade by som si vedel nakonfigovat aj tuto strednu SE vybavu tak, aby to bolo vyborne. Tato cierna kombinacia je taka tuctova, ale to je len vec volby a vkusu.

Neviem ako je to dnes, predsa len SUV idu trochu mimo mna, ale ak sa u konkurencie nic nezmenilo, tak autor textu je ale ze uplne mimo, alebo nikdy v Q5 ci v X3 nesedel.

Je to vybrone odhlucnene, dobre vypadajuce auto s absoloutne premiovymi materialmi uplne ze vsade, aj na ovladani okien, aj na riadiacej pake, aj na pristrojovke, aj na dverach, aj na strope... Jedine co ma plast ako z Dacie ja HUD, ale inak som to este nikde nividel. Nikde, opakujem vobec nikde tak nie je ziadny lacny plast, nic tam nevrzga, proste ako ma byt. Kopec hlinika, realneho dreva, to ma na tom auto dostalo a vlastne preto som nesiel do kombika.

Neviem teda kde je problem s prevodovkou a naladenim, lebo mozem porovnat aj Jaguar z 2019, aj Jaguar z 2021 a nevidim nic, co by sa mi zdalo byt horsie. Mozno by bolo treba zajst este dalej do minulosti, to neviem. Ak to porovnavame s BMW z 2016, tak je to to iste, ziadny badatelny rozdiel.

Samozrejme vkus mame kazdy unikatny, a chvalime vlastnu garaz, vsak ano :) Ale teda voci interieru sa musim ohradit. V 2020 neexistuje, aby bola konkurencia na tom lepsie, sam som si to presiel.
webpaja
Zase tak nekritický bych nebyl, byť redaktor je evidentně zamilován do EV, ale my obyčejný plebs potřebujeme ještě občas jezdit dál než kolem komína.

Nevím co ho iritovalo v interiéru, asi porovnával s Bentley a podvozek je na městských kostkách citlivý, všude jinde perfektní a pořád jde o nejlépe zatáčející střední SUV na trhu.

Redaktor napsal tak trochu haluz.
webpaja
Pro jistotu jsem si ještě prošel testy tohoto kusu u jiných periodik, jestli nejsem slepý a hluchý, ale ani náznak kritiky, která zazněla tady. Nevím s čím tedy autor tohoto testu F-Pace srovnával.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Sialena kombinejsn .... snad len firmy to mozu kupit.... auto inak fajn.... stale vyzera akoby na trh prislo len vcera... brutal :yes:
webpaja
Hlavně když tam není R4 nafta. Tahle kombinace je moc fajn.
Avatar - Uhlik
Uhlik
On ten 4valec Ingenium v najnovsej verzii je naozaj slusny aj co sa tyka hluku. Posun oproti 2019 je obrovsky, az by clovek povedal, ze kompletne prekopali motor. Cim nevravim, ze R6 na tom nie su lepsie, ale od traktorov z 2010 to uz spravilo velky pokrok.