Italské modely Giulia a Stelvio automobilky Alfa Romeo se dočkaly decentní modernizace. Novinkou je edice Competizione a zjednodušené výbavy i nabídka motorizací.
Už neví jak by tu nejvyšší výbavu pojmenovala. Nejdříve to bylo Veloce a mohli jste tam dokoupit paket adapt.tlumiči plus samosvor. Pak to shrnuli pod Veloce TI. Potom Estrema a teďka Competezione 😂😂😂😂
Facelift je elegantní a příjemně decentní a na novém přístrojovém štítu lze (na rozdíl od současných Baworáků) zvolit klasický "budíkový" design. Modernizace je tedy O.K. Když už tedy nejsou schopni či ochotni k benzinovému dvoulitrunabídnou 6st. manuál, alespoň by měli obnovit verzi Q2, která kombinovala silnější 280koňové provedení motorů se zadním pohonem ..
Delší než co? Můžeš driftovat půl sekundy? Sekundu? Na semaforech to chvilku hrabe, než to sepne? Zajímavé. https://www.youtube.com/watch?…
nevidím tam zpoždění víc než desetinu sekundy
Edit: syndrom auto.cz - Ja to mam a ty ne, takže mam logicky pravdu + moje auto je nejlepší ;-)
Když zadní kola při rozjezdu nemají trakci hned od začátku tzn. bláto tráva sníh tak to spíná samozřejmě hned. Ale pokud už máš nějakou rychlost a jedeš pouze na zadohrab což je vlastně pořád, tak když to za jízdy utrhnes v zatáčce vteřinu určitě nic neudělá. Když bude prokluz delší třeba na sněhu tak se to samozřejmě sepne. Ale jak říkám za jízdy čeká dlouho než do toho vloží přední napravu. Bude ti to stačit aspoň takhle nebo pro tebe budu muset někam zajet a ukázat?😂
Je tam jenom elektronika. Když prokluzují kola, sepne to. Jak je vidět z videa, je to prakticky hned. Představa, že na suchém asfaltu má zadokolka trakci a tudíž nepotřebuje připojovat předek je mylná. Tohle je dobré video, slabší M340i dlouhou dobu vede a vyhrává díky pohonu všech kol nad M3, na suchém asfaltu https://www.youtube.com/watch?…
a tady je vidět, co to dělá při zatáčení https://www.youtube.com/watch?…
a tohle je ten "sportovní" x-drive, který se chová tak, že nechává opravdu nějakou prodlevu před tím, než se aktivuje, což potom v reálu vypadá tak, že: https://www.youtube.com/watch?…
jestli chválíš to, že to auto zapojuje přední kola úplně minimálně, potom už jsi na nejlepší cestě pochopit, že ideální je, když je nezapojuje vůbec.
ale samozřejmě, pokud se týká zrychlení pro každý den, potom je 4x4 https://www.youtube.com/watch?…
hodně těžký soupeř
Schválně jsem si přečetl par srovnávacích testu 330xi vs Giulia 2.0T Q4. Tvuj názor nikdo nesdílí, i když to auto chválí. No ale podstatné je, jestli jsi spokojen ty, ne?
Q4 280k je zajimava vec.
Jezdi super. Rekl bych az famozne.
Co jsem nepochopil je projev motoru. To zni skoro jak diesel. Prislo mi to tak nejak nekultivovany na dnesni dobu. Ale to je fakt celkem jedno, kdyz se s tim svezes. Jezdi paradne, je to takove pratelske auto na zivot a umi to byt i necekane zive a hrave, proste ten podvozek a sasi je moc moc dobre udelane.
Chápu správně, že v nabídce Alfy už nějakou dobu není taková ta super drahá červená metalíza? Stále sice cca 70tis (jestli si dobře pamatuju), což v mainstreamové střední třídě není zrovna málo, ale v případě Giulie to bylo prostě must have, ta barva posouvala celé auto o level výše...
...AR mohla dát novým tvarem předních světel mnohem modernější výraz. Zbytek karosérie nebylo potřeba měnit. Bohužel se management rozhodl jen vyměnit světelnou techniku a přitom by zeštíhlení a přiostření světel Giulii i Stelviu náramně prospělo. Interiér působí příjemně starosvětsky, velké bravo za možnost klasické grafiky rychloměru a otáčkoměru. Zmínka redakce o motorech je tak zmatečná, že si radši zkusím najít reálnou informaci jinde.
Alfě se nechtělo měnit nárazník a blatníky. Stálo by to moc peněz. Proto původní tvar světla. Jinak podle ofiko info to vypadá že vypadla 190k nafta a 200k benzín. Zůstává tedy 160k,210k nafta a 280k benzín
Faktem ovšem je, že Fiatu i Alfě se v minulosti dost radikálních faceliftů hodně nepovedlo.Takže buďme rádi za to, jak to u Giulie a Stelvia dopadlo! :-):yes:
Ano, ale musis mit nejaky objem prodeju. U Golfa nebo BMW 3 proc ne. Tam se vsechny ty naklady na nove tooly a skladovani atd zaplati. U tech s mensi produkci se to ale nedela, proste se to pak nerentuje.
Jo, je to škoda. Když už se vykašlali na kombi, mohli z Giulie při FL aspoň udělat opravdu pěkný sportovní sedan. Tonale je ukázka, že se designéři probrali. Holt smůla.
Protoze ji nikdo nekupuje. Touzi po nich jen lidi v diskusich a pak v realite skutek utek vsichni berou automat. A neni se moc cemu divit, na 99% zivota normalniho auta je automat lepsi.
U jiných značek to možná dnes takto je (řidičská degenerace je dnes opravdu velmi častým jevem), ale Alfa je zcela specifická značka s obrovskou základnou pravověrných fanoušků. Alfisti by za zadokolkovou Gilulii 2.0 s manuálem automobilce utrhali obě ruce, a to i kdyby u ní byl manuál za příplatek. Třeba já bych dvoulitrovou benzinovou Giulii s manuálem měl už dávno ve své garáži! :-(
Hele, já to fakt takto vážně neprožívám - někomu tady "zavírat hubu" apod. Zatím moje 156 pořád funguje parádně (a těžkou 159 na technické bázi GM jsem nikdy za čistokrevnou Alfu nepovažoval, a proto jsem po ní nikdy netoužil) a právě nemožnost koupit Giu 2.0 s manuálem mě nutí si mou 156 ponechat co nejdéle. Ale jednou k její výměně asi budu muset přistoupit. Nebo mě s ní někdo na silnici nedej bože sestřelí a pak to budu muset řešit rychle - život je nevyzpytatelný a člověk nikdy neví, co přinese... :'-(
:-):yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
P.S. V době, kdy Alfa tuto verzi po pár měsících výroby zřízla, šli nepotvrzené zvěsti, že to bylo kvůli problémům se spolehlivostí spojky, resp. převodovky. Zaznamenal jsi něco takového u svého auta?
Vôbec nie, prevodovka je super, ZF vie čo robí. Spojka je tuhá. V meste je ale dosť ťažké dlhodobo stláčať spojku, ktorá je tuhá (tvrdá). Preto väčšina "metrosexuálov" :-) zvolila AT. Totiž ani ja si neviem predstaviť jazdiť na Q s MT vo veľkomeste (Viedeň, Praha, Miláno ...). Ja bývam v malom meste a za mestom som za max 10 minút a potom ... Q=MT6 :yes::yes::yes:
Spotreba Q dlhodobý priemer 11L/100km, bežný servis cca 700 €/ rok, veľký servis (remene ... atď) 1300€, ND som zatiaľ neriešil nebolo čo a neviem koľko čo stojí na bežnú Giuliu.
Tiež mám to auto ale mám pochybnosti či tam je prevodovka ZF, myslím že Getrag (bez záruky). Spojku som už menil, skôr z iných ako spoľahlivostných dôvodov.
Manuál fakt není moc vhodný na mestké jazdenie či cukanie v kolónach.
Ja som nejaké detské nemoci mal ale zastúpenie to fakt riešilo, asi hodne záleží aký si vyberieš aj servis.
Normálny servis je Ok ale boh ťa chráň keď to niekde ťukneš to len začnú lietať sumy.
Auto je báječne (nie som Alfista) ale zase netreba z neho robiť nejakú ikonu.
FL si zaslúži hlavne predok auta a ako píše wp je premárnená príležitosť, veľká škoda. Interiér je fajn ten pôvodný a mladšiu generáciu možno viac pritiahne toto.
Za mňa ale vôbec nevidím dôvod meniť za FL, nestojí to za to a nedostanem pomaly nič naviac o čo by som stál.
PS: automat u QV je vo všetkom lepší ako MT až na prvotnú reakciu plynového pedálu.
v Q MT6 a AT8 = ZF, iné modely Giulia s MT6 = Getrag, Getrag nemá momentálne sériovú MT pre osobné autá, ktorá vie preniesť viac ako 500NM.
Ani ja nie som Alfista :-) Nikdy mi na značke (akejkoľvek) nezáležalo, hľadám vždy jazdné vlastnosti. A v jazdných vlastnostiach aj keď to bude znieť čudne Q MT6 = 911 991.2 MT7.
Áno, QV jazdí báječne a aj po rokoch ho nemá zmysel meniť. MT má ale povedal by som na prd poskladné prevodové pomery a není s ňou jednoduchý život.
Odkial si? Kľudne aj ss.
To jistě jo... ale na druhou stranu to bylo jasné už při představení toho auta (konec konců je to nástupce 159), takže to asi není úplně o moderně / nemoderně... prostě se jim to takhle líbí a stojí si za tím. Podle mě to dopadlo ok... fl je lepší než originál, dalo se to udělat i líp, ale sečteno a podtrženo je to pořád šmrncovní auto.
Pozeram ze to co mi na giulii aj stelviu vizualne najviac neladi nechali bez zmeny... sice vnutro svetiel novou optikou na oko zahranatili ale ten hlavny vonkajsi tvar je stale na grc a neladi s autom ... zlate nove tonale.... jeho kukuc je od alfy zo sucasneho portfolia najvydarenejsi.... inak som zvedavy kedy chystaju nastupcu dnes uz 7 rocnej giulie ... a ci vobec chystaju...
Elektrická Alfa je naprostá blbost, ještě mnohem větší, než u jiných značek. Image žádné jiné masové značky totiž není tak bytostně založené na točivých benzinových motorech s naprosto osobitým zvukem a na nízké hmotnosti, jako u AR. Rvát do Alfy těžký, naprosto sterilní a nepraktický zkratopohon jsou prostě totálně vyhozené peníze. Proto doufám, že se Giu bude vyrábět do nejdéle! :-O
Sedan alebo kupé GT ale určite nie :-( To by musel Stellantis vymazať excel a neriešiť iba maximálny zisk a minimálne náklady. To zoskupenie nič iné ako "excel" nepozná. Chápem definíciu podnikania: "Činnosť za účelom zisku" ale nevidím nadšenie dať viac ako potenciálny zákazník očakáva. Potencionálny (pre Alfu Väčšinový) zákazník chce SUV: mini Tonale, Tonale, maxi Tonale. Keď to dosiahnu, potom možno ... možno New "4C" hybrid ale určite nie sedan a kupé GT.
Taky z toho nejsem na větvi, ale hlavně, že je možné si na ní zobrazit klasické kulaté "budíky". Současná BMW s jejich odpornými stupnicemi hnustného tvaru a s protiběžného směru (které nelze přepnout do klasického designu) jsou v tomto strašlivým odstrašujícím příkladem.... :-O:-O:-O:no:
V autě mám ty protisměrné budíky, na motorce TFT displej, nic z toho pravověrný petrolhead nesnese, no a já čumím při jízdě na cestu, tak je mi to buřt. A konkrétně v autě jsem z těch možností displeje poměrně nadšen, ačkoliv pokoušet se v každé zatáčce překonat rekord v dosaženém přetížení není úplně bezpečné:)
Sedan alebo kupé GT ale určite nie :-( To by musel Stellantis vymazať excel a neriešiť iba maximálny zisk a minimálne náklady. To zoskupenie nič iné ako "excel" nepozná. Chápem definíciu podnikania: "Činnosť za účelom zisku" ale nevidím nadšenie dať viac ako potenciálny zákazník očakáva. Potencionálny (pre Alfu Väčšinový) zákazník chce SUV: mini Tonale, Tonale, maxi Tonale. Keď to dosiahnu, potom možno ... možno New "4C" hybrid ale určite nie sedan a kupé GT.