Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo modernizovala Giulii a Stelvio. Novinkou je edice Competizione

Filip Melich
Diskuze (68)

Italské modely Giulia a Stelvio automobilky Alfa Romeo se dočkaly decentní modernizace. Novinkou je edice Competizione a zjednodušené výbavy i nabídka motorizací.

Sedan Alfa Romeo Giulia je tu s námi od roku 2015, SUV Stelvio pak od roku 2016. Přestože oba vozy stále vypadají dobře, na nějakou tu modernizaci už mají nárok. Alfa Romeo naštěstí zvolila citlivý přístup a změny jsou decentní. Novinkou je speciální edice Competizione.

Jak Giulia, tak Stelvio mají poupravenou výplň čelní masky a dvou otvorů po jejích stranách. Největší změnou na přídi je však nová grafika světlometů, která má oba modely vizuálně více přiblížit novému členovi rodiny, modelu Tonale. Adaptivní světla jsou navíc plně LED a disponují technologií matrix. Drobného osvěžení se rovněž dočkala zadní světla, ke kterým automobilka sděluje pouze to, že u Giulie mají čiré překrytí a v případě Stelvia kouřové.

Video se připravuje ...

Uvnitř na budoucí majitele čeká přístrojový panel s typicky tvarovanou kapličkou, v níž však místo našel nový 12,3palcový TFT displej. Pro něj jsou připraveny tři možnosti zobrazení údajů, které Alfa Romeo nazývá Evolved, Relax a Heritage. První jmenovaný můžeme považovat za jakýsi základ obsahující řadu doplňkových informací o vozidle či jízdě, přičemž druhé zobrazení dává přednost jednoduchosti před množstvím informací a třetí obsahuje vzhledové odkazy na historické modely značky.

Modely Giulia i Stelvio jsou vybaveny infotainmentem podporujícím on-line funkce a služby Alfa Connect, stejně jako možnost aktualizace vzduchem (OTA updates). A ať už máte na NFT názor jakýchkoliv, po Tonale se digitálního „certifikátu“ dočkaly také oba starší modely. Alfa Romeo vyzdvihuje jeho užitečnost při zápisu servisních úkonů a dalších podstatných údajů souvisejících s provozem vozidla. To pak má například zvýšit důvěryhodnost auta při následném prodeji.

Video se připravuje ...

Oba faceliftované modely budou k dostání ve dvou výbavových stupních: Super a Ti. Nástavbou pro výbavu Super je sportovně orientovaný balíček Sprint, zatímco spíše na eleganci zaměřenou výbavu Ti lze rozšířit o paket Veloce, čímž vznikne nejsportovnější provedení modelů – tedy v rámci jejich standardní podoby.

Nepříliš jednoznačná je tisková zpráva v oblasti motorizací. Hovoří o příchodu nové základní vznětové jednotky, ale uvádí k ní jen výkon 160 koní a skutečnost, že bude pohánět kola zadní nápravy. Dále zmiňuje, že v nabídce budou modely také s pohonem všech kol, a to v kombinaci se zážehovým motorem o výkonu 280 koní a vznětovým motorem o výkonu 210 koní. Z této formulace to vypadá, jako by se ostatní motorizace z nabídky vytratily. V případě Giulie i Stelvia by to znamenalo vypuštění 2,2litrového dieselu o výkonu 210 koní a 2,0litrového benzínu o výkonu 200 koní.

Video se připravuje ...

S modernizací obou modelů přichází také nová speciální edice, pro niž automobilka zvolila označení Competizione. Základem je výbava Veloce (tedy nově výbava Ti s paketem Veloce) a na výběr bude ze všech dostupných motorizací. Karoserie vozů ve speciální edici Competizione jsou lakovány šedým odstínem Moon Light v matném provedení a brzdové třmeny jsou lakovány červeně. Kola výrobce popisuje pouze u modelu Stelvio, který dostává 21palcové disky z lehké slitiny. Z vnějšku je možné speciální edici rozpoznat také podle nápisů Competizione na bocích.

Uvnitř vozů z edice Competizione se nachází čalounění černou kůží, a to včetně vrcholu palubní desky, s nímž kontrastuje červené prošívání. Na předních opěrkách hlavy se nachází název edice, boční okna jsou zatmavená a celek završuje audiosystém Harman/Kardon. Ve výbavě pak nechybí ani podvozek s aktivním odpružením.

Bližší informace ani ceny automobilka zatím nezveřejnila. Modernizovaná podoba modelů Giulia i Stelvio bude zákazníkům dostupná od února 2023, přičemž české zastoupení značky upozorňuje, že dostupnost na našem trhu může být odlišná. Počítejte tedy s případným zpožděním příchodu novinek do Čech.

Filip Melich
Diskuze (68)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
30. 10. 2022 16:26
Re: Dvakrát škoda...
Áno, QV jazdí báječne a aj po rokoch ho nemá zmysel meniť. MT má ale povedal by som na prd poskladné prevodové pomery a není s ňou jednoduchý život.
Odkial si? Kľudne aj ss.
30. 10. 2022 13:22
Re: Dvakrát škoda...
v Q MT6 a AT8 = ZF, iné modely Giulia s MT6 = Getrag, Getrag nemá momentálne sériovú MT pre osobné autá, ktorá vie preniesť viac ako 500NM.
Ani ja nie som Alfista :-) Nikdy mi na značke (akejkoľvek) nezáležalo, hľadám vždy jazdné vlastnosti. A v jazdných vlastnostiach aj keď to bude znieť čudne Q MT6 = 911 991.2 MT7.
Avatar - Emel
30. 10. 2022 13:01
Re: Re: Predne svetla
Ten R4 benzín teď ale taky není žádná pila... Redline je myslím 5500 otáček a zvuk je takový normální.
Avatar - Emel
30. 10. 2022 12:55
Re: Dvakrát škoda...
To jistě jo... ale na druhou stranu to bylo jasné už při představení toho auta (konec konců je to nástupce 159), takže to asi není úplně o moderně / nemoderně... prostě se jim to takhle líbí a stojí si za tím. Podle mě to dopadlo ok... fl je lepší než originál, dalo se to udělat i líp, ale sečteno a podtrženo je to pořád šmrncovní auto.
30. 10. 2022 12:43
Re: Dvakrát škoda...
A proto tady vedeš ty nekompromisní kecy o tom co bys nesnesl a nechtěl a furt dokola