Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý SsangYong Korando IV: Trhák z Guinnessovky. Vyplatí se?

Značka SsangYong se na českém trhu objevila už před třemi desetiletími. Za tu dobu několikrát vystřídala své majitele, tuzemské obchodní zastoupení, modelové portfolio, techniku i designový směr. Korando přežilo vše, přesto jde v každé generaci o úplně jiné auto. A to poslední se ani nestačí vyrábět.
Zpět na článek
19. 11. 2022 13:39
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2022 13:39
Korando
Ta sucasna posledna generacia koranda je skutocne vydarena takze sa jeho uspechu v nasich koncinach nedivim.... navyse stale je tu aj moznost 4kolky za ferovu cenu... staci sa len mrknut na cenovku 4kolky vitary ktora je o triedu mensia a razom posobi korando az lacno pritom je to uz seriozne dospele rodinne SUV... trosku zamrzi vysoka hmotnost a s tym spojena na 1,5 turbo len priemerna dynamika ale uznavam ze drviva vacsina zakaznikov koranda ani nejake zrychlenie ci maximalku neriesi... v mojom okoli vidim dve nove koranda a to u ludi ktori predtym mali octavie... takze ano... urcite aj ako rodinna volba korando vie oslovit... nielen cenou... drzim mu palce... po odchode ASX snad posledny mohykan na poli SUV ktore vedia byt v 4kolke a zaroven sluzit aj ako plnohodnotne rodinne auto pre vsetko a pritom nestat 2 melony...... korando :yes:
Rozbalit vlákno
1
2. 7. 2023 07:30
Re: Korando
Po dizajnovej stranke sa Korando paci aj mne. Takisto aj priestoru vzhladom na cenu ponuka naozaj hodne. Interier s hromadou "chromu" a klavirneho laku uz taka vyhra nie je, pri vhodnej polohe slnka vedia byt odlesky poriadne otravne az nebezpecne.

Po technickej stranke je to ale prepadak, Dusteru, Vitare ci S-Crossu nesiaha ani po clenky. Mizerne prevodovky, mizerny pohon zadnej napravy so spojkou limitovanou na 800 Nm s tendenciou k rychlemu prehriatiu, absencia serioznejsej ochrany spodku chladicov, mizerny 4x4 software - ESP prilis dusi motor, ked sa vypne, nefunguje simulacia uzavierok pribrzdovanim kolies atd atd ho deklasuju iba na vyhrabanie sa z mensieho zaveja.
Ked niekto hlada stvorkolku, s ktorou mieni jazdit aj mimo ciest, mal by sa Korandu vyhnut, inak pride sklamanie. Aj Octa Scout s Haldexom III je v terene lepsia, ako tento zazrak, o Dusteri, ci Suzuki ani nepisem.

Spotreba je alarmujuca, 4x4 v automate ide pod 9.5 na 100 dost tazko. Pritom taky S-Cross to vie v pohode za 6.5, aj s motorom o 25kW a 45 Nm slabsim ide do 130 s porovnatelnou, ked nie lepsou dynamikou, ako Korando. Test SM 23/2023 to konieckoncov pekne ukazal, Duster v dynamike Korando vymazal...

Ked som sa pol roka dozadu zaoberal spotrebou Koranda a zberal OBDII udaje, vyslo mi, ze za to s najvacsou pravdepodobnostou moze nevyladeny software. Za beznej jazdy ide auto cca 20% casu s odomknutym menicom, tempomat stale zrychluje a spomaluje, co je jednoznacny zdroj zravosti.