Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda s rotačním motorem prý dorazí v lednu. Wankel prodlouží dojezd MX-30

14 komentářů

ACE.
jsem opravdu zvědav, jak jim to bude v reálu fungovat a jak se jim zadaří vyladit efektivitu a životnost motoru.
Freddka
Jako vzdy - bude to mit blby emise, slusny vykon a moc to nevydrzi, 100 tisic km to neda.
Tak to s tim wankelem vzdycky bylo a nevidim duvod, proc by to tentokrat melo byt lepsi, zvlast kdyz se bude stale vypinat a zapinat.
topten
to je blbost
na 100tis najetech kilometru bude mit tenhle wankel natoceno sotva 20tis km
navic vetsinu v optimalnich podminkach a bez vykonovech spicek a vysokejch otacek
nechapu, kolik technickejch analfabetu tady plka nesmysle
jako StBak motyle
DonVito
No wankel je problematickej.
Bez debat...

Sice se zda byt pro generator idealni.

Ale v realu bych si radeji priplatil navic par kWh baterky. :yes: Nez takto zprznit EV.

Ale treba se pletu. A wankel bude jednoduchy levny a spolehlivy. 😁
topten
zivotnost poslednich wankelu z pred 10 lety byla v realu 100tis km
dejme tomu, ze s novejma materialma a technologiema se dnes dostali jen na 150 tis km
pri 1/3 najetejch kilometru na wankel a zbytek a baterku, se dostavas k pul milionu km
k tomu beh v optimalnim rezimu a ne vytaceni do maxima s plnym plynem na podlaze v radoby sportovnim aute, a spis mensim vyuziti wankelu nez uvedena 1/3 najetejch kilometru, se dostavas k najezdu, ktery hodne lidi neda ani za celej svuj ridicskej zivot
DonVito
Ok, treba jo. 😄
Docela bych to Mazde pral - konecne hybrid... Ale moc tomu neverim. Nehlede na to, ze wankel nikdy nebyl usporny.
Uvidime.
topten
ja bych rek, ze vzhledem k ucelu auta to je spis elektromobil se zaloznim benzinakem, kterej te nenecha ve stychu, kdyz se vydas k jaderskymu mori

az bude tahle kombinace od stredni tridy vyse, bude to zajimavy
200km elektrickejch + zalozni benzinak s treba i jen 50kW vykonu pracujici v optimalnim rezimu - v mem pripade by to znamenalo jezdit minimalne 80% jen na elektriku.
bez obavy, ze nekde zustanu viset

a v tyhle prvni fazi elektrifikace by to resilo i nedostatek a tim i vysokou ceny baterek
protoze jestli chce VW dal vyrabet 10mil at rocne, v pripade EV z prumernejma 60kWh baterek na auto to znamena vyrobit 10E6*60E3/1E9 = 600GWh baterek rocne jen pro koncern
tedy 15 standardnich gigafactory po 40GWh rocne na vyrobu baterek jen pro VW v pripade plne elektrifikace
to podle me neni behem 12 let realny
ACE.
Na zvětšení baterky se nic moc nezíská, bude jen další elektro s max půměrným dojezdem. Já bych radši tohle, pokud to bude i s bezproblémovým motorem dobře fungovat, bude to daleko výhodnější.
pevec1
Mě se to taky líbí. Hodně lidem by ty elektrické km stačily, a spalovák jim dodá jistotu, že nezůstanou nikde viset.
ACE.
Když nevidíš důvod tak si zjisti něco víc.
PowerHouse
ale na dlouhé cesty to bude předražený.

Někomu ta baterka bude stačit na jízdu kolem komína. Ale ta cena bude značná.
rohor
takže v Evropě se to nebude smět prodávat.
Radimx
Proč by se to nesmělo prodávat v EU?
topten
necelejch 200km na elekriku a kdyz jedes dal, tak hodinu pobezi spalovak v optimalnim rezimu a dalsi hodinu jedes zase na elektriku.
castecne se tak resi i topeni.
skoda, ze tohle reseni (zatim) neni u auta aspon od stredni tridy vys, kde by to melo vetsi vyznam, nez u mestskyho prcka, kterej bude 90% jizd jezdit po meste a okreskach jen na elektriku, protoze se s nim do zadnych vetsich akci poustet nebudes