Šéfka udržitelnosti v BMW věří, že by motoristé měli mít možnost prodlužovat životnost a atraktivnost již vlastněných vozů, namísto kupování nových modelů. A automobilky by jim v tom měly výrazně pomoci.
Takže na kolik by chtěla těch 16 let prodloužit?
Mám auto 19 let a sedačky si můžu dát klidně vyměnit? Problém je, že ty sedačky budou stát stejně, jako to staré auto.
...prodeje normálních spalovacíh aut od roku 2035, evropské silnice se budou rychle měnit na "Kubu". A bude se renovovat a generálkovat do nekonečna, zatímsco statisíce lidí v evropské automotive příjdou zcela zbytečně o obživu! :-O
Ok. Je ale třeba se ptát....co a kdo za tím vlastně stojí....oni totiž ti tupani z Bruselu jsou jen vykonavatelé něčí vůle....jaký je motiv a kdo bude mít z celé věci prospěch? "Ochranu životního prostředí" jen zneužívají pro dosažení svých cílů.... https://w3.newsmax.com/…/RWL-Dark-Winter?…
ano, takhle to dopadne. Ale ne v roce 2035 ale uz mnohem driv. Aktualne povinnej lineassist a od 7/2024 pro vsechny vyrobeny auta asistent rychlosti. Dost premejslim, ze posledni novy auto bude 6/2024...
Dokud nepřijdou o místa lidi jako je tato paní, bude stále hůř.
Nakonec přijde drtivý dopad na samotné dno.
Člověk má mozek, aby takovým to situacím zabránil, ale jde o to jestli CHCE ten mozek používat.
V USA lze jako náhradní díl koupit i celou novou karosérii. Můžete tak udržet v provozu auta napadena korozí a nemusíte neustále vyrábět celá nová.
Ale mám pocit, že skalní bojovníky za klima to neuspokojí, protože jejich víra je hnaná spíše snahou odebrat nám individuální mobilitu a rozvrátit ekonomiku, než řešit emise CO2. To by hledali úspory úplně jinde, než u evropských osobních automobilů.
Konečně někdo pochopil, kde je smysluplná ekologie. Protože, podle mého názoru, není ekologie v tom, že zavedem "ekologická" auta typu elektromobil (kdy znečštění přeneseme jinam než na výfuk). Ekologie je, jak se říká, v udržitelnosti. Proč máme mít každé 3 roky nové auto, když to starší stále funguje dobře. A "ošoupaný" vnitřek by se dal vyměnit - to je dobrá myšlenka.
Tož ano....ale.....pravdou je, že starší auta....řekněme 20 a více let, která "smrdí", nemají ve městě co dělat. A pravdou také je, že auta, která splňují normu EURO 4 a výše (a jsou udržovaná) již "nesmrdí", a neměl by být problém je provozovat dál.
...svou pětku nechám navěky. Zvlášť, když vidím design nových BMW a fakt, že nehybridní V8 mi už BMW asi nenabídne. Pravda, motor zrovna levný není (prý 1 milion), k tomu převodovka a další věci (stejně se to nevysype naráz), ale jestli mi má to auto vydržet třeba 30 let, tak na něm za ty roky vyměním všechno. :D