Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mazda MX-30 e-Skyactiv 2022 – Osvěžení bez Wankela

47 komentářů

Avatar - POP ART
POP ART
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Wolfalack
Na dojíždění do práce jako druhé auto do rodiny, proč ne. Ale kdo z běžných lidí na to má :-!
kozakm
Druhé auto jo, ovšem nesmíš chtít dát dozadu autosedačku...
Avatar - xxc
xxc
Preco by prave do toho auta chcel niekto dat autosedacku? Trosku horsie je, ze tu sedacku neda ani dopredu. Na to si kupi Megane, ked chce dat do auta autosedacku a nevozit vzadu nikoho, lebo tam nevojde. A aj jazdit to bude mozno lepsie :-) A este dojde aj do Brna :-D
kozakm
Druhé auto do rodiny, pro manželku, do města, ideální na rozvoz dětí (i díky elektru - krátké trasy). Ale Japonci si řekli ne.
Avatar - xxc
xxc
ale netvari sa to aspon rodinne auto, je to prve auto do rodiny pre dochodcov :-)
topten
netusite nekdo, proc je pod predni kapotou v motorovym prosotru takovej bordel?
me to prijde jako by tam nekdo vysypal kontejner s hadickama
tohle jsme vidali a levnejch spalovaku tak pred 30 rokama, a tak sileny to snad nikdy nebylo
cekal bych vetsi usporadanost a mnohem min potrubi
traveldrive
Všade máš to isté. Stačí dať dolu ten plastový kryt za 50 korún...
Avatar - Stejsn
Stejsn
na otočku z práglu do Brna to musím 3x nabíjet? A pokaždé nejméně 26 minut (z 20 na 80 procent, ne z nuly na 100) aby to dojelo od cedule k ceduli? Čili se cesta ze tří hodin protáhne na čtyři a půl? No já vám nevím...
ptr078
Neboj, ochvilu dobehnu ev experti, co ti vypocitaju, ze do brna cestujes aj tak len raz rocne a vobec, sed doma a posli radsej email.
DonVito
Jenze tihle experti, ze kterych si utahujes, jsou skutecne s obdobnymi auty velmi spokojeni.
:-O

Skoda, ze si tohle nedokazou fosilni experti pripustit.
:D
ericn
Jenže ti ev experti jezdí tak maximálně ve městě nebo kolem, takže jsou s tím ok. Pokud by jezdili dlouhý štreky, spokojený nebudou ;-) To je dané povoláním nebo stylem života a chápu, pokud bydlíš do 20km za městem a dojíždíš jen za prací nebo nákupy a o víkendu si doma a 2x za rok někam dál vyjedeš, tak OK. Taková Kona electric ti může udělat výbornou službu. Pokud ale jezdí každý víkend někam 150-250km tam a dalších 150-250km zpět, pracovně uděláš v týdnu 600-1000km, tak vážně nechceš řešit dojezd 150-250km a pak někde čumět hodinu na nabíječce nebo čekat doma ze zásuvky než se to dobije ;-)
DonVito
Můžu tě ubezpečit, že tebou jmenovaných 500km o víkendu PLUS 600-1000km v týdnu je naprostý extrém. Já třeba neznám (kromě zdejších diskutérů...) NIKOHO, kdo by jezdil tolik. Obzvlášť po covidu, kdy se mnoho schůzek přesunulo do on-linu.
Ale to se tě asi netýká...

Bylo by fajn, kdybys z takových extrémů nevycházel pod článkem o MX-30.

WTF
Na takový ježdění (50.000km+ ročně) bych si snad diesel koupil i já. :D

PS ''čekat doma ze zásuvky než se to dobije'' - to pobavilo. :D:D:D
Řekl bych, že je to známka toho, že o EV resp. o jejich provozování moc nevíš. Promiň.
ericn
Tak jsem asi extrém, běžně jezdím za víkend 300-400km, 2-3 měsíčně. V týdnu jsem teď měl cca 800km, nic nenormálního ;-)

“PS ''čekat doma ze zásuvky než se to dobije'' - to pobavilo.
Řekl bych, že je to známka toho, že o EV resp. o jejich provozování moc nevíš. Promiň” - to máš třeba tak, vezmi si tu tebou vychvalovanou super Mazdu, co má reálný dojezd 150-180km. Máš jen jedno auto a jedeš třeba na mé oblíbené Lipno, z Prahy je to 210km = nedojedeš, budeš se muset na chvilku (tak alespoň 20min), aby si dojel těch 30km = čekáš jako ***, aby si mohl dál :-[] Nebo třeba Vysočina 130-150km, máš půjčenou někde chalupu, dojedeš tam večer a něco si zapomněl koupit a potřebuješ to. Nejbližší město 20km, takže 40 tam i zpět… čekáš, dalších 30min+ nebo do rána, aby si tam mohl dojet… Stane se… Fakt super :yes:
DonVito
Za prve: Ja Mazdu nevychvaluju. Ja vysvetluju, ze nekomu smysl davat muze. Treba jako druhy auto. Proc bys proboha potreboval dojezd 500km na baterku, kdyz na tyhle trasy pouzivas spalovak?

Za druhe: A jsme presne u toho. Kdyz jedes na Lipno, tak ti staci zastavka na dobiti 50km. Jak dlouho si myslis, ze ta zastavka bude trvat? Deset minut na rychlonabijecce? :D

Za treti: Normalne nejezdis do nuly. Kdyz prijedes na pujcenou chalupu, 20km jeste vzdy mas. Vyberes si kram u kteryhu bude nabijecka...

A do rana pak nabijes i z jedny faze tuhle Mazdu klidne na 100%.

Vim ze to pro tebe vypada strasne komplikovane. A ono to oproti spalovaku skutecne o neco komplikovanejsi je.
Ale jak porad dokola pisu, realny zdrzeni se pohybuje v radu minut, behem kterych muzu treba napsat tento prispevek. :D
A do par let bude nabijecka (alespon ACcko, ktery ti behem nakupu tech 20km taky doda) skoro u kazdyho kramu...
https://fdrive.cz/…tanice-hos-11252
https://fdrive.cz/…rina-lipno-11707

V tomhle muzu mluvit jen za sebe:
Nabijecky jsou UZ DNES skoro na kazdem rohu, takze pro me tohle neni vubec problem. :-)
A situace se dal velmi rychle zlepsuje.
ericn
Je to zbytečně komplikovaný ;-)
traveldrive
Je to komplikované, lebo to chceš vidieť komplikované. ;-)
ericn
Nevím, proč bych se já jako uživatel měl přizpůsobovat nedokonalé technologii, navíc za ní ještě platit dvojnásobek... ;-)
kozakm
Takže bez otevření předních dveří ty zadní neotevřu a sedáky zadní lavice jsou dosti vzadu, takže i když je vzadu místa dost, tak nastupování/vystupování bude dost nepohodlné, na autosedačku asi rovnou raději zapomenout. Jo, to se bude prodávat jak housky na krámě...
Avatar - Stejsn
Stejsn
"Inspirací se prý staly japonské domácnosti. Tamní lidé milují vzdušnost na malém prostoru a co nejlepší výhled na zahradu." - proto to má místo oken vzadu tankové průzory, to dává smysl.

https://www.auto.cz/…zeni-bez-wankela?…

https://www.auto.cz/…zeni-bez-wankela?…

Když už tam tu sedačku dáte, dítě ven určitě neuvidí. A přední pásy ukotvené do zadních dvěří... no comment.
traveldrive
Bež niekam s takými rečami, keď potrebuješ dať dozadu autosedačku, nekúpiš si toto. Leda keby si bol retardovaný.
kozakm
310 kilo baterky s dojezdem 200 km, takže 0,64 km/kg. Tesla Model 3 má baterku o hmotnosti 481 kg s dojezdem 438 km, takže 0,91 km/kg. Kde udělali japonští soudruzi chybu?
Avatar - pradeda777
pradeda777
....to je tak vše.... :-(
kozakm
Hlavně vevnitř - palubka, zvenku už je tam na můj vkus moc černých plastů.
ericn
Aneb všechno špatně za milion :no:
DonVito
No minimalne kdyz si sednes dovnitr, tak ti vsechno spatne neprijde...

Doporucuji nekdy vyzkouset. ;-)

Kolik ze stoji obdobny fosilni cross-over s obdobnou vybavou?
https://www.sauto.cz/…-cross/181962818
Yaris Cross za 750.000Kc?
ericn
Tak to snad raději takhle:

https://www.sauto.cz/…/kamiq/181961642

Větší ve všech směrech, lepší motor a stojí půlku tý Mazdy ;-)
DonVito
Hloupa Toyota a hloupa Mazda. :D

No, nastesti ne vsichni uvazuji jako ty.
ericn
No nemám pocit, že bych napsal někde “hloupá”… No jo, ať se ti to líbí nebo ne, ten Kamiq nabízí rozhodně víc a bude daleko lépe sloužit svému uživateli než ta Mazda v článku a Toyota Yaris Cross, kterou jsem se prolezl a zkusil se základní 1.5. Kamiq mám rovněž vyzkoušený, protože bych rád náš malý Citroen C3 (třetí auto do rodiny} za něco vyměnil v příštím roce. Nejspíš to bude právě malý crossover, tak si je pomalu zkouším ;-)
DonVito
Heled, nikdo ti Kamiqa nebere.

Skodovka si zaklada na vlastnotech, ktere jsou pro tebe klicove. ;-)

Mazda je premiovejsi s lepsimi jizdnimi vlastnostmi.
Toyota zase spolehlivejsi a uspornejsi.

Chapes?
ericn
Já se za něj nederu, je ve výběru. Jen říkám, že jako celek je lepší než ty dvě auta, co si jmenoval ;-)
Avatar - iudex
iudex
Ja som vyskúšal a zhodnotil by som to takto: všetko, čím je MX-30 klasická Mazda, je super (riadenie, podvozok, agilita, interiér, kvalita, klasické ovládanie...). Všetko, čo je nové, stojí za figu (celý EV pohon, dotykové ovládanie, eko-materiály, otváranie zadných dverí...).
DonVito
Ok.

Ale minimalne prvni polovinou top. :yes:
ericn
Trochu málo ne, když ti to ten zbytek zkazí a jako celek je k ničemu :-[]
Marek H
Počet MX-30 registrovaných letos v ČR odpovídá ceně a dojezdu - pouhých 14 ks
DonVito
Spalovaky se deli do kategorii predevsim podle tvaru a delky karoserie.

Elektromobily se krome vyse jmenovanych kriterii deli jeste podle kapacity baterie / delky dojezdu.

Takze toto je crossover s kratkym dojezdem. :-O

PS Jestli si tohle nekdo koupi na castejsi dojizdeni z Brna do Prahy na otocku, tak je to trouba. :D
Receptem na levnejsi a lehci elektromobil je prave mala baterka...
Gvick2
Pak ovšem ten recept na levné a lehké auto u Mazdy pěkně zvojtili, 1,1 mio. a 1650 kg u auta s vnitřní velikostí menší než Fabka je výsměch. Jediné co si z toho receptu vzali je miniaturní dojezd.
DonVito
Tak za prve:
"fakticky je ale MX-30 pořád jedním z nejdostupnějších elektromobilů. Nissan Leaf, Peugeot e-2008 i Renault Zoe jsou dražší"
Neoveroval jsem to, ale pise se to v clanku.

Za druhe:
Jestli se chces bavit o value for money, ano Fabia na tom bude lip.
Nicmene proc takhle pitomy porovnani nenapises pod CX-30, ktera zacina okolo 700tis Kc? ;-)

Za treti:
Klidne mne tu uved lehci EV. Mne se to nechce hledat. Ale je tak nejak logicke, ze auto s malou baterkou bude lehci nez jiny auto s vetsi baterkou. :D
webpaja
Kolik lidí sdílet může takhle ničemné auto dovolit? kolik si to bude moc dovolit příští rok?

Prostě absolutní nesmysl.
DonVito
Pominu slova jako ''ničemné'' nebo ''nesmysl'' a to, že tvá první věta nedává s chybou žádný smysl. :D

Tak k tomu, kolik lidí si může dovolit nové auto:
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/firemni-vs-soukroma-auta-na-ceskem-trhu-jak-se-vyznat-ve-statistikach-a-co-z-nich-lze-vycist
Mimo firmy se prodalo jen 12,7 procent nových škodovek. I to ale stačí v privátní sféře k vítězství
:-O :-O :-O

Až budeš vytahovat seniory nebo svobodné matky - můžu tě ubezpečit, že valná většina z nich si nemůže dovolit nové auto ani dnes.

PS Udivuje mě, jak se lidé s velmi slušnou životní úrovní stávají v diskuzích o EV levicovými a sdílejí obavy chudších (když jich samotných se hypotetické omezení individuální mobility jistě netýká) a především názory odborářů.
https://www.auto.cz/…nich-mist-141934
webpaja
To byla nějaká automatická oprava, zbytek co jsi napsal jsou žvásty a točení se.

Nemel o odborech, reálně je to auto nesmysl. Lidi si běžně nekupují nová auta za 0,5M, natož naprosto nepraktická za dvojnásobek.
Avatar - xxc
xxc
Ked sa pozrieme na cesty, tak drahych aut jazdi celkom dost.
ericn
To jo, Audi, BMW a MB je na každém rohu, tahle Mazda nikde, jelikož jí nikdo nechce ;-)

Letos krásných 12ks. Kolik že je v ČR dealerů Mazdy?
Avatar - xxc
xxc
Preco by ju mali chciet, Japonci si tiez velmi nekupuju europske auta. Nevidim zmysel nadavat na Cinanov a kupovat auta vyrobene v Japonsku, Cine, Korei, Turecku a plakat nad tym, kam smeruje europsky automobilovy priemysel. Aj keby to jazdilo fantasticky, tak to ma taku malu baterku, ze na nejake zazitky asi miesto nebude. Neviem, co by to auto mohlo ponuknut naviac oproti konkurencii. Ale nesedel som v tom nikdy, ani nejazdil, mozno by som zmenil nazor.
DonVito
A za kolik si lidi bezne kupuji auta?
;-)

https://tn.nova.cz/…vrostly-ceny-aut
Prumerna cena spalovaku v Evrope je pres milion Kc!
;-)
A ano, prumerna cena BEVu je vyssi, asi 1,4 mega?

Mazda za mega je hloupost, zato BMW za dve mega je koupe z rozumu.
:D

Umis napsat neco vecneho nebo jen urazky?
traveldrive
Si si istý, že v časoch, keď autá jazdili len so spaľovákmi, sa nevyrábali nezmysly?
Toto je proste vozík na bežné jazdenie, pre jedného, pre dvoch, občasne, v prípade nutnosti, pre niekoho vzadu, inak sa tam bude voziť max. príručná taška. Fakt si nespomenieš na autá, ktoré mali zadné sedadlá len na ozdobu? A lacné neboli.
Styxik
Hledali jsme náhradu za druhé auto do rodiny a podmínkou bylo elektro, dojezd okolo komína, do práce a za nákupy. Limitem byla cena do 600k a rozumná úroveň vybavení. Nové nejlevnější - Dacia Spring, s katastrofální kvalitou o výbavě nemluvě. Tak jsem slevil na dvouletý vůz s nájezdem do cca 30.000 Km. Za 580.000 to vyhrála MX-30 z Německa s nájezdem 26.000 Km, téměř v plné výbavě. Za nás spokojenost, dokonce trasa Praha Brno, pokud je v cílovce 50kW DC stanice, žádný problém, ta jedna dvě zastávky, dle stylu jízdy je na pohodu, a cena za nabíjení vždy minimálně poloviční proti nášmu druhému spalováku. Takže na cesty do 100km jezdíme už jenom Mazdou. Pokud nemáte možnost nabíjet doma, smysl to nedává, ale pokud jo a máte navíc ještě FVE, naprosto super. Plnou cenu by jsem za ní nedal (cca 1,1mil) ale za těch 580k, přitom vzhledově nové auto s EU zárukou, nemohu si ztěžovat.