Nechtěného filmového zážitku se dostalo čínskému řidiči, jehož auto vypovědělo poslušnost a s nastaveným tempomatem pokračovalo v jízdě několik stovek kilometrů.
Brzdový systém vozu je priorita a je nadřazen zbytečným chujovinám typu tempomat.
I když selže elektronika a posilovač, tak pořád lze brzdit silou nohy.
Pořád mají brzdy 2 okruhy, pořád je tu ruční brzda a pořád je tu možnost vypnutí vozu.
Prostě cokoli, krom čtení bulváru.
zkuste si za pridavaní plynu na dalnici přebrzdit motor a uvidite moc to nepujde a brzdy hodne rychle prestanou brzdit. rucni brzda muže byt elektricka prevodovka automaticka bez mechanicke odezvy vypinani klicku muze byt tlacitkem. Pokud selže v teto konfiguraci palubní system muzou se vsechny tyto veci stat nefunkcni.
zkuste si na dalnici pri seslaplem plynu a dalnicni rychlosti prebrzdit motor hodne rychle zacnou vadnou brzdy k nefunkcnosti. pokud je auto vybavene elektrickou rucni rzdou automatickou prevodovkou bez mechanicke odezvy a tlacitkovým startem a selze centralni elektronika neni moc moznosti pak jak auto zastavit
Jo. Třeba hybrid od Toyoty. Pedálem ovladas elektrické čerpadlo brzdné soustavy. I při vypnutém aute seslapnes brzdu na podlahu bez nějakého odporu.
Máš vůbec tušení jak fungují brzdy v moderním aute, kdyz jsi fanda do aut?
Už jsem ale psal, že se tu s tebou odmítám dohadovat, protože zase sneseš hromady blábolů a špatně přeložených odkazů a po 3 dnech to nikam nepovede.
Já kdyžtak dnes obvolám všechny kurzy jízdy, aby už *** přestali lidi učit brzdit vší silou, když vůbec nejde o hydraulický tlak v hlavním válci, bez ohledu na podpůrné systémy, které buď tlak pomáhají prudce zvýšit, nebo naopak posouvají jeho inicializační hodnoty, kvůli rekuperaci atd...
Prostě brzdy jsou asi jen další elektrická hračka na které asi nezávisí životy všech účastníků provozu a tlak hydrauliky a síla řidiče jsou asi nepodstatné.
Hydraulické systémy jsou prostě jen další retardovaný přežitek, stejně jako naše špinavé dehty viz ADAC test. Je třeba myslet progresivně a nechat vše na počítači.
A článek bude jistě věrný, protože je zcela běžné, že se v jeden okamžik kompletně všechno rozbije a nejde ovládat, včetně těch brzd, ale zato motor, ten jede na 300%.
Ja jen reagoval na to brake-by-wire. Instruktor na polygonu v mostě mi též nevěřil a šel si to zkusit u vypnuteho auta. Taky na to koukal jako puk, že seslapne brzdu u vypnuteho auta až na podlahu jak nic. Ale s teoretikem bez praxe se člověk nikdy neshodne. I v mém oboru je teoretik fajn, ale ten s praxí, i bez vzdělání, je lepší.
Obvolej. Aspon ti, co jezdí v archaickych autech se zabijou. To, že ty to neznáš, neznamená, že to neexistuje.
Taky přestaň brzdit vsi silou, protoze máš přeci nejmodernější auto, kde to neni potřeba... oh wait, ty vlastně musis pretlacit hydrauliku.
Až seslapnes při vypnutém aute brzdu na podlahu, tak se ozvi. Nebo ti přivezu x různých aut a můžeš si to vyzkoušet sam. Nebo si sedni na showroomu Toyoty do jakéhokoliv hybridu a seslapni brzdu. Schválně, jak velkou sílu budeš potřebovat na selsapnuti na podlahu? I moje mamka v důchodu na polygonu brzdila intenzivněji v hybridním yarisu než frajer, kterej si myslel, že umí vše, v dieselovém smradu v a4
Ano diesel je slepá ulička, do které se zbytečně tlačily peníze na úkor zdraví populace. Diesel patří na dalnici, nikam jinam.
Ale já tomu článku nevěřím. A pokud je pravda, ukazuje co bude činske auto za kvalitu.
A zkus si tu brzdu 5x za sebou rychle sešlápnout, zda to taky půjde až na podlahu.
A pak se zkus řítit ve vypnutém autě po dálnici.
Základ je míchat hrušky a jabka a tvářit se u toho děsně chytře, případně se odkázat na nějakého zaručeného "odborníka"
My blbci se spokojíme s funkční technikou, kterou přetláčet nemusíme, když normálně funguje.
Klidne ve vypnutem aute se budu ritit po dalnici, pokud by se jednalo o brzdy. spis bych se bal o zamek volantu.
Co tam mas dal za nesmysl, ze to neexistuje? Kdyz neco neznas, neznamena ze to neexistuje.
Jake auto mam vzit dalsi? BZ4X, yaris, yaris cross, corolla, camry, rav4, chr. U všech pořád stejné, brzda na podlahu bez námahy i při vypnutém autě.
No, tak v tom případě až budu mít čas, zkusím přes nějakého servisního technika zjistit, jak fungují brzdy u hybridních Toyot.
Pokud ale nefungují pomocí přenosu mechanického tlaku přes pedál na hydraulický válec, tak to je pro mne cenná a zcela nová informace a důvod proč se takovému autu vyhnout obloukem.
Zamrzlý rádio, média i plyn člověka naserou, ale pokud nemohu mechanicky převzít kontrolu nad jediným zcela zásadním prvkem bezpečnosti, tak takovej výrobek si můžou strčit do ***e i kdyby stál půlku a najel milion km bez servisu.
Hele, nic proti, já o tom vím kulové, moje brzdy jsou mechanické, ale ty se vždy pustíš do boje proti něčemu, co neznáš a i tak si přesvědčen, že máš pravdu :D
Samozřejmě neznám a nemůžu znát všechno a byla to lehce neadekvátní reakce na Mikesusovo rytí, že nevím jak fungují brzdy v autě. Už mám na něj alergii. Ale o tom jak fungují brzdy na valné většině aut mám docela slušné povědomí.
Nicméně, pokud je novinkou v hybridním automobilismu, nebo jen u Toyoty, že brzdy v případě selhání elektroniky nefungují a nejdou ovládat silou nohy, byť bez podtlakové regulace a posilovače, tak takovou pravdu ani znát nechci a už vůbec nikdy nechci takové auto vlastnit a v případě jeho poruchy ho potkat.
Ono, kdoví jak to přesně je v jeho autě a zda skutečně došlápl na dno a nepřenesl by žádnou energii z hlavního brzdového válce, který v autě stejně má. Viz schéma systému od 4:43
Nevěřím, že systém nemá záložní varianty v případě závady na okruhu i v případě přerušené dodávky elektrické energie/napájení.
Ona je jedna věc plně funkční systém včetně všech těch fičur a druhá je záložní mechanické řešení pro případ fatální závady a nouze a tím může být snížený výkon, ale pořád nějaký v dolní polovině chodu pedálu, kdy to působí jako podlaha, protože pokud není systém zavzdušněný a není tam žádná pružná membrána, tak se brzdová kapalina logicky nedá stlačit a odpor tedy působí subjektivně jako nekonečný. A když se zapnou funkční fičury na elektriku, tak nějakej ten selenoid zatlačí na kapalinu a přenese to fyzicky i na ten pedál a zároveň se aktivují další ventily, který umožní modulovat tlak v systému. Ale fakt nějak nemám dnes náladu to do hloubky studovat a pak o tom přednášet. Jako vždy by to bylo k ničemu a nikdo by to nijak neocenil.
Otázka co tam všechno ty selenoidy můžou napáchat a zda v případě poruchy může nastat fatální problém. V diskuzích majitelé Toyot popisují hrůzné zážitky prošlápnutého pedálu na tvrdo, bez brzdného účinku. Už se loučili se životem. A nevím zda mne paměť neklame, ale nebyl v USA nějakej proces před lety ohledně nebrzdících Toyot? Nebo to bylo ohledně toho, že samy akcelerovaly? Už nevím a nechce se mi to hledat.
To ostatni nesleduju, kazda automobilka ma ruzne prusery, nepamatuji si vsechno, ale statisticky Toyotu beru jako automobilku, kde se takovych problemu budu bat nejmene, i kdyz nic neni jiste..
Ano byl. Toyota to vzala na sebe, ze pry kobereček zablokoval plynovy pedal a pak to pry nešlo ubrzdit, ale bylo na nekterych videii vidět, že brzdová světla nesvítí, kdyz lidi tvrdili, že brzdili. Vyřadit na neutral nikoho nenapadlo. A dost lidí se na tom chtěla jen prizivit. Viz.posledni video s corollou z 80s.
Jo a ABS v pedálu není vůbec cítit. Možná proto při aktivaci ABS bliká kontrolka ESP na palubce, aby sis toho všiml.
A jestli se podíváš na ty videa, "problém s brzdami" byl právě v těch mechanických, ne elektrických, kde to neutlacili nohou údajně. Konkrétně řešen případ lexusu ES 350 ( nehybrid s klasickými brzdami)
Brake-by-wire má F1 od roku 2014, v podstatě také hybridy a elektromobily (např. Porsche Taycan, Audi e-tron, hybridní Toyoty, Lexusy), má to např. i spalovací Corvette C8. Obvykle tam je ale i záložní hydraulický systém.
Ja mam i vyzkouseny jak u DSG tak u ZF8HP, ze muzu kdykoliv (i pod plynem) vyhodit na neutral... sice je to shift-by-wire, ale vsechny tyhle veci jsou beztak ASIL-D, vsechno redundantne rizeny a stokrat hlidany a zadna jednotka nebude mit jizdu dopredu jako "safe state"... Takze bud nesmysl, nebo to soudruzi pri vyvoji hodne nedomysleli.
...jak mraky. Nevim, jestli je vetsi idiot ten ridic, ktery s tim nedokazal zastavit, nebo autor clanku, ktery veri tomu, ze auto doopravdy neslo zastavit.
A řadit mohl? Postupně snižovat rychlostní stupeň? Pokud ne a a nešlo brzdit ani řadit, tak vrátí auto zpátky prodejci a ať mu vrátí peníze a pořídí si něco jiného. Já bych minimálně trval na výměně řídící jednotky
Urcite sa to tak stalo: pokazil sa mu naraz tempomat, prevadzkova aj rucna brzda, vypinanie motora, aj vyradovanie na neutral. Samozrejme tomu verime! A teraz tu o "cervenej karkulke", tu mam najradsej...
Co to je zase za blbost ? Jen se zde zesměšňujete. Je několik způsobů, jak nepokračovat v jízdě, samozřejmě nemyslím žadnou sràžku. Ani se mi nechce ty způsoby zastavení uvàdět. Každý řidič to sám ví. Ach jo.