Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Uvězněn na dálnici: Porouchaný tempomat donutil řidiče jet, dokud mu nedošlo palivo

Nechtěného filmového zážitku se dostalo čínskému řidiči, jehož auto vypovědělo poslušnost a s nastaveným tempomatem pokračovalo v jízdě několik stovek kilometrů.
Zpět na článek
11. 12. 2022 12:39
11. 12. 2022 12:48
11. 12. 2022 13:14
12. 12. 2022 11:50
11. 12. 2022 12:59
11. 12. 2022 13:00
11. 12. 2022 14:38
11. 12. 2022 21:27
11. 12. 2022 21:33
12. 12. 2022 09:29
12. 12. 2022 15:43
Avatar - Mokrous
11. 12. 2022 12:05
Já bych především nevěřil článku.
Brzdový systém vozu je priorita a je nadřazen zbytečným chujovinám typu tempomat.
I když selže elektronika a posilovač, tak pořád lze brzdit silou nohy.
Pořád mají brzdy 2 okruhy, pořád je tu ruční brzda a pořád je tu možnost vypnutí vozu.
Prostě cokoli, krom čtení bulváru.
Rozbalit vlákno
29
11. 12. 2022 13:38
Re: Já bych především nevěřil článku.
zkuste si za pridavaní plynu na dalnici přebrzdit motor a uvidite moc to nepujde a brzdy hodne rychle prestanou brzdit. rucni brzda muže byt elektricka prevodovka automaticka bez mechanicke odezvy vypinani klicku muze byt tlacitkem. Pokud selže v teto konfiguraci palubní system muzou se vsechny tyto veci stat nefunkcni.
12. 12. 2022 09:40
Re: Já bych především nevěřil článku.
Ne. Proste to zabrzdi, ikdybys mel 1000 koni.
Avatar - KANKUNEN
12. 12. 2022 12:07
Re: Já bych především nevěřil článku.
No zkus to ty, když jsi takové jelito. Ani kdybys jel na jedničku a měl plný plyn.
Avatar - Mokrous
12. 12. 2022 14:27
Re: Já bych především nevěřil článku.
Přesně. Nevím jak u TMS Plaid, ale 99,9% aut na planetě má brzdy vždy výkonnější, než motor.
Avatar - Mokrous
12. 12. 2022 14:29
Re: Já bych především nevěřil článku.
OMG! To myslíš vážně? Tady jsi mezi autaři a ne na emimino.cz
Tak to na nás nezkoušej.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2022 11:25
Re: Já bych především nevěřil článku.
:-[] :-[] :-[] :-[]
Mne by nenapadlo, že by někdo, kdo čte web o autech, vůbec mohl myslet, že brzdy neubrzdi motor.

Ted mne neberte za slovo, uz je to davno. kdysi jsem četl, že brzdy mají výkon několik tisícovek koní. A za mne, bych to asi nerozporoval.
11. 12. 2022 13:45
Re: Já bych především nevěřil článku.
zkuste si na dalnici pri seslaplem plynu a dalnicni rychlosti prebrzdit motor hodne rychle zacnou vadnou brzdy k nefunkcnosti. pokud je auto vybavene elektrickou rucni rzdou automatickou prevodovkou bez mechanicke odezvy a tlacitkovým startem a selze centralni elektronika neni moc moznosti pak jak auto zastavit
11. 12. 2022 13:55
Re: Já bych především nevěřil článku.
Presne jak pises. Aby neslo auto zastavit je vylouceny.
Avatar - Mokrous
11. 12. 2022 14:02
Re: Já bych především nevěřil článku.
Základ je krmit lidi od rána do večera ***ma. 100x opakovaná lež se stává pravdou. Goebels rulez!
11. 12. 2022 14:11
Re: Já bych především nevěřil článku.
No netvrdil bych ze to neni mozne
12. 12. 2022 20:30
Re: Já bych především nevěřil článku.
Komu není z hůry dáno...
Avatar - Mikesus
13. 12. 2022 11:26
Re: Já bych především nevěřil článku.
Leda, že by brzdy vůbec nefungovaly, ale pokud fungujou, ubrzdi to
Avatar - speedfred
11. 12. 2022 14:20
Re: Já bych především nevěřil článku.
Možno ho “ heknul Veľký brat”.
Avatar - Mokrous
11. 12. 2022 17:04
Re: Já bych především nevěřil článku.
Jakože mu softwarově odšrouboval pedál a vypustil hydrauliku?
Avatar - speedfred
12. 12. 2022 09:58
Re: Já bych především nevěřil článku.
Drive by wire.
Avatar - Mokrous
12. 12. 2022 10:50
Re: Já bych především nevěřil článku.
Ty už jsi takovou brzdu viděl?
Avatar - speedfred
12. 12. 2022 13:30
Re: Já bych především nevěřil článku.
V Číne je možné šecko 😯.
Podlbný systém má aj Giulia ale malo by to byť poistené ešte mechanicky (aspoň dúfam). Abs tam viac-menej ani není cítiť.
Avatar - Mokrous
12. 12. 2022 14:23
Re: Já bych především nevěřil článku.
Máš vůbec tušení, jak fungují brzdy, když jsi fanda do aut?
Avatar - Mikesus
13. 12. 2022 11:28
Re: Já bych především nevěřil článku.
Jo. Třeba hybrid od Toyoty. Pedálem ovladas elektrické čerpadlo brzdné soustavy. I při vypnutém aute seslapnes brzdu na podlahu bez nějakého odporu.
Máš vůbec tušení jak fungují brzdy v moderním aute, kdyz jsi fanda do aut?
Avatar - Mokrous
13. 12. 2022 12:22
Re: Já bych především nevěřil článku.
Třeba nějak takto ?:
https://motofocus.cz/…amnym-pomocnikem

Už jsem ale psal, že se tu s tebou odmítám dohadovat, protože zase sneseš hromady blábolů a špatně přeložených odkazů a po 3 dnech to nikam nepovede.

Já kdyžtak dnes obvolám všechny kurzy jízdy, aby už *** přestali lidi učit brzdit vší silou, když vůbec nejde o hydraulický tlak v hlavním válci, bez ohledu na podpůrné systémy, které buď tlak pomáhají prudce zvýšit, nebo naopak posouvají jeho inicializační hodnoty, kvůli rekuperaci atd...

Prostě brzdy jsou asi jen další elektrická hračka na které asi nezávisí životy všech účastníků provozu a tlak hydrauliky a síla řidiče jsou asi nepodstatné.

Hydraulické systémy jsou prostě jen další retardovaný přežitek, stejně jako naše špinavé dehty viz ADAC test. Je třeba myslet progresivně a nechat vše na počítači.

A článek bude jistě věrný, protože je zcela běžné, že se v jeden okamžik kompletně všechno rozbije a nejde ovládat, včetně těch brzd, ale zato motor, ten jede na 300%.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2022 14:31
Re: Já bych především nevěřil článku.
Ja jen reagoval na to brake-by-wire. Instruktor na polygonu v mostě mi též nevěřil a šel si to zkusit u vypnuteho auta. Taky na to koukal jako puk, že seslapne brzdu u vypnuteho auta až na podlahu jak nic. Ale s teoretikem bez praxe se člověk nikdy neshodne. I v mém oboru je teoretik fajn, ale ten s praxí, i bez vzdělání, je lepší.
Obvolej. Aspon ti, co jezdí v archaickych autech se zabijou. To, že ty to neznáš, neznamená, že to neexistuje.
Taky přestaň brzdit vsi silou, protoze máš přeci nejmodernější auto, kde to neni potřeba... oh wait, ty vlastně musis pretlacit hydrauliku.
Až seslapnes při vypnutém aute brzdu na podlahu, tak se ozvi. Nebo ti přivezu x různých aut a můžeš si to vyzkoušet sam. Nebo si sedni na showroomu Toyoty do jakéhokoliv hybridu a seslapni brzdu. Schválně, jak velkou sílu budeš potřebovat na selsapnuti na podlahu? I moje mamka v důchodu na polygonu brzdila intenzivněji v hybridním yarisu než frajer, kterej si myslel, že umí vše, v dieselovém smradu v a4
Ano diesel je slepá ulička, do které se zbytečně tlačily peníze na úkor zdraví populace. Diesel patří na dalnici, nikam jinam.

Ale já tomu článku nevěřím. A pokud je pravda, ukazuje co bude činske auto za kvalitu.
Avatar - Mokrous
13. 12. 2022 15:21
Re: Já bych především nevěřil článku.
A zkus si tu brzdu 5x za sebou rychle sešlápnout, zda to taky půjde až na podlahu.
A pak se zkus řítit ve vypnutém autě po dálnici.
Základ je míchat hrušky a jabka a tvářit se u toho děsně chytře, případně se odkázat na nějakého zaručeného "odborníka"
My blbci se spokojíme s funkční technikou, kterou přetláčet nemusíme, když normálně funguje.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2022 19:25
Re: Já bych především nevěřil článku.
Tak jsem to sel udelat. klidne i 10x a vic a porad na doraz bez namahy.
Abys veril, tady mas video

https://www.youtube.com/…orts/TKYh5UxybrM

Vypnuté auto a brzda na podlahu jak nic.

Klidne ve vypnutem aute se budu ritit po dalnici, pokud by se jednalo o brzdy. spis bych se bal o zamek volantu.

Co tam mas dal za nesmysl, ze to neexistuje? Kdyz neco neznas, neznamena ze to neexistuje.
Jake auto mam vzit dalsi? BZ4X, yaris, yaris cross, corolla, camry, rav4, chr. U všech pořád stejné, brzda na podlahu bez námahy i při vypnutém autě.
Avatar - Mokrous
13. 12. 2022 20:38
Re: Já bych především nevěřil článku.
No, tak v tom případě až budu mít čas, zkusím přes nějakého servisního technika zjistit, jak fungují brzdy u hybridních Toyot.
Pokud ale nefungují pomocí přenosu mechanického tlaku přes pedál na hydraulický válec, tak to je pro mne cenná a zcela nová informace a důvod proč se takovému autu vyhnout obloukem.
Zamrzlý rádio, média i plyn člověka naserou, ale pokud nemohu mechanicky převzít kontrolu nad jediným zcela zásadním prvkem bezpečnosti, tak takovej výrobek si můžou strčit do ***e i kdyby stál půlku a najel milion km bez servisu.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2022 21:54
Re: Já bych především nevěřil článku.
Hele, nic proti, já o tom vím kulové, moje brzdy jsou mechanické, ale ty se vždy pustíš do boje proti něčemu, co neznáš a i tak si přesvědčen, že máš pravdu :D
Avatar - Mokrous
13. 12. 2022 22:29
Re: Já bych především nevěřil článku.
Samozřejmě neznám a nemůžu znát všechno a byla to lehce neadekvátní reakce na Mikesusovo rytí, že nevím jak fungují brzdy v autě. Už mám na něj alergii. Ale o tom jak fungují brzdy na valné většině aut mám docela slušné povědomí.

Nicméně, pokud je novinkou v hybridním automobilismu, nebo jen u Toyoty, že brzdy v případě selhání elektroniky nefungují a nejdou ovládat silou nohy, byť bez podtlakové regulace a posilovače, tak takovou pravdu ani znát nechci a už vůbec nikdy nechci takové auto vlastnit a v případě jeho poruchy ho potkat.

Ono, kdoví jak to přesně je v jeho autě a zda skutečně došlápl na dno a nepřenesl by žádnou energii z hlavního brzdového válce, který v autě stejně má. Viz schéma systému od 4:43

Nevěřím, že systém nemá záložní varianty v případě závady na okruhu i v případě přerušené dodávky elektrické energie/napájení.

https://www.youtube.com/watch?…

Ona je jedna věc plně funkční systém včetně všech těch fičur a druhá je záložní mechanické řešení pro případ fatální závady a nouze a tím může být snížený výkon, ale pořád nějaký v dolní polovině chodu pedálu, kdy to působí jako podlaha, protože pokud není systém zavzdušněný a není tam žádná pružná membrána, tak se brzdová kapalina logicky nedá stlačit a odpor tedy působí subjektivně jako nekonečný. A když se zapnou funkční fičury na elektriku, tak nějakej ten selenoid zatlačí na kapalinu a přenese to fyzicky i na ten pedál a zároveň se aktivují další ventily, který umožní modulovat tlak v systému. Ale fakt nějak nemám dnes náladu to do hloubky studovat a pak o tom přednášet. Jako vždy by to bylo k ničemu a nikdo by to nijak neocenil.

https://attachments.priuschat.com/…rcuitDiagram.png

Otázka co tam všechno ty selenoidy můžou napáchat a zda v případě poruchy může nastat fatální problém. V diskuzích majitelé Toyot popisují hrůzné zážitky prošlápnutého pedálu na tvrdo, bez brzdného účinku. Už se loučili se životem. A nevím zda mne paměť neklame, ale nebyl v USA nějakej proces před lety ohledně nebrzdících Toyot? Nebo to bylo ohledně toho, že samy akcelerovaly? Už nevím a nechce se mi to hledat.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2022 06:15
Re: Já bych především nevěřil článku.
On ti to tady psal i Fred a dalsi..

To ostatni nesleduju, kazda automobilka ma ruzne prusery, nepamatuji si vsechno, ale statisticky Toyotu beru jako automobilku, kde se takovych problemu budu bat nejmene, i kdyz nic neni jiste..
Avatar - Mikesus
14. 12. 2022 11:13
Re: Já bych především nevěřil článku.
Ano byl. Toyota to vzala na sebe, ze pry kobereček zablokoval plynovy pedal a pak to pry nešlo ubrzdit, ale bylo na nekterych videii vidět, že brzdová světla nesvítí, kdyz lidi tvrdili, že brzdili. Vyřadit na neutral nikoho nenapadlo. A dost lidí se na tom chtěla jen prizivit. Viz.posledni video s corollou z 80s.

https://youtu.be/N-wD9MkaL3Q
https://youtu.be/DKHa7rxkvK8
https://www.carscoops.com/…iver-demolishes/
https://youtu.be/6cVYInu_cmA

Jo a ABS v pedálu není vůbec cítit. Možná proto při aktivaci ABS bliká kontrolka ESP na palubce, aby sis toho všiml.
A jestli se podíváš na ty videa, "problém s brzdami" byl právě v těch mechanických, ne elektrických, kde to neutlacili nohou údajně. Konkrétně řešen případ lexusu ES 350 ( nehybrid s klasickými brzdami)
12. 12. 2022 17:42
Re: Já bych především nevěřil článku.
Brake-by-wire má F1 od roku 2014, v podstatě také hybridy a elektromobily (např. Porsche Taycan, Audi e-tron, hybridní Toyoty, Lexusy), má to např. i spalovací Corvette C8. Obvykle tam je ale i záložní hydraulický systém.
11. 12. 2022 12:39
Kachna
S mechanickou převokovkou vyšlápnu spojku,to že nefungovaly brzdy je taky blbost.Jedině že by mu někdo říznul hadičky.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Fomax
11. 12. 2022 12:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
11. 12. 2022 13:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 12. 2022 11:50
Re: Kachna
Ja mam i vyzkouseny jak u DSG tak u ZF8HP, ze muzu kdykoliv (i pod plynem) vyhodit na neutral... sice je to shift-by-wire, ale vsechny tyhle veci jsou beztak ASIL-D, vsechno redundantne rizeny a stokrat hlidany a zadna jednotka nebude mit jizdu dopredu jako "safe state"... Takze bud nesmysl, nebo to soudruzi pri vyvoji hodne nedomysleli.
11. 12. 2022 12:59
No, moderni auto
Nekdo mu to malinko hacknul :-)
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2022 13:00
No, moderni auto
Nekdo mu to trosku hacknul :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
11. 12. 2022 14:38
Picovina...
...jak mraky. Nevim, jestli je vetsi idiot ten ridic, ktery s tim nedokazal zastavit, nebo autor clanku, ktery veri tomu, ze auto doopravdy neslo zastavit.
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2022 15:45
mně to přijde jako vymyšlený článek
že by shodou náhod se zároveň rozbil tempomat a nefungovaly brzdy. Leda by to někdo udělal schválně.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
11. 12. 2022 17:06
Re: mně to přijde jako vymyšlený článek
Nezvratný osud 33 a 1/3 :D :D :D

3,14čovina jak cyp.
11. 12. 2022 16:56
Nezastavitelne?
..a co otočiť klucik na startri a vypnut.motor?Alebo aj ten sa zasekol?Nezmysel..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
13. 12. 2022 11:29
Re: Nezastavitelne?
Moderní auto nemá klíček, ale tlačítko :-[]
11. 12. 2022 21:27
Novinar
Toho, kto toto navrhol, by mali okamzite vyhodit.

:no:
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2022 21:33
Řazení
A řadit mohl? Postupně snižovat rychlostní stupeň? Pokud ne a a nešlo brzdit ani řadit, tak vrátí auto zpátky prodejci a ať mu vrátí peníze a pořídí si něco jiného. Já bych minimálně trval na výměně řídící jednotky
Rozbalit vlákno
0
12. 12. 2022 09:29
Ano, verime!
Urcite sa to tak stalo: pokazil sa mu naraz tempomat, prevadzkova aj rucna brzda, vypinanie motora, aj vyradovanie na neutral. Samozrejme tomu verime! A teraz tu o "cervenej karkulke", tu mam najradsej...
Rozbalit vlákno
0
12. 12. 2022 15:25
Članek o tempomatu - NESMYSL.
Co to je zase za blbost ? Jen se zde zesměšňujete. Je několik způsobů, jak nepokračovat v jízdě, samozřejmě nemyslím žadnou sràžku. Ani se mi nechce ty způsoby zastavení uvàdět. Každý řidič to sám ví. Ach jo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - žlababa
12. 12. 2022 15:43
V Číně
už zrušili neutrál?
Rozbalit vlákno
0