Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uvězněn na dálnici: Porouchaný tempomat donutil řidiče jet, dokud mu nedošlo palivo

Filip Melich
Diskuze (48)

Nechtěného filmového zážitku se dostalo čínskému řidiči, jehož auto vypovědělo poslušnost a s nastaveným tempomatem pokračovalo v jízdě několik stovek kilometrů.

Situaci skoro jako z filmu Nebezpečná rychlost zažil řidič, jehož auto odmítlo vypnout nastavený tempomat. Těžko uvěřitelný zážitek si odnesl Číňan, který řídil domácí crossover Haval H6 v provincii Chu-nan. Podle řidiče se tempomat zasekl na rychlosti zhruba 100 km/h a auto nereagovalo ani na brzdový pedál, takže byl nucen po dálnici jet tak dlouho, dokud mu nedošlo palivo.

O situaci informoval čínský web AutoHome, podle nějž řidič s porouchaným tempomatem ujel zhruba 500 kilometrů, než mu konečně došlo palivo a auto zastavilo. Během jízdy informoval policii, která mu poskytla doprovod, aby zajistila, že nezastavitelné vozidlo nezpůsobí nějakou dopravní nehodu.

Video se připravuje ...

Na pomoc byli povoláni také technici automobilky Haval, ale s vozem prý nešlo nic udělat, takže pokračovat v jízdě, dokud nedojde palivo, bylo nakonec jediným řešením. Ať už neposlušnost vozu způsobilo cokoliv, nakonec jej nedostatek paliva zastavil bez způsobení jakékoliv nehody. V Havalu H6 jel řidič sám a kromě toho, že ho zážitek vyděsil, se mu nic nestalo.

Crossover byl odeslán do servisu ke zjištění příčin selhání tempomatu i brzd. Zatím je to zřejmě jediný podobný případ, což by mohlo znamenat chybu na straně konkrétního vozu, nikoliv systémovou závadu modelu jako takového. Bližší informace však zatím nebyly zveřejněny. Jak byste se v podobné situaci zachovali vy?

Filip Melich
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
14. 12. 2022 11:13
Re: Já bych především nevěřil článku.
Ano byl. Toyota to vzala na sebe, ze pry kobereček zablokoval plynovy pedal a pak to pry nešlo ubrzdit, ale bylo na nekterych videii vidět, že brzdová světla nesvítí, kdyz lidi tvrdili, že brzdili. Vyřadit na neutral nikoho nenapadlo. A dost lidí se na tom chtěla jen prizivit. Viz.posledni video s corollou z 80s.

https://youtu.be/N-wD9MkaL3Q
https://youtu.be/DKHa7rxkvK8
https://www.carscoops.com/…iver-demolishes/
https://youtu.be/6cVYInu_cmA

Jo a ABS v pedálu není vůbec cítit. Možná proto při aktivaci ABS bliká kontrolka ESP na palubce, aby sis toho všiml.
A jestli se podíváš na ty videa, "problém s brzdami" byl právě v těch mechanických, ne elektrických, kde to neutlacili nohou údajně. Konkrétně řešen případ lexusu ES 350 ( nehybrid s klasickými brzdami)
Avatar - Ozzman
14. 12. 2022 06:15
Re: Já bych především nevěřil článku.
On ti to tady psal i Fred a dalsi..

To ostatni nesleduju, kazda automobilka ma ruzne prusery, nepamatuji si vsechno, ale statisticky Toyotu beru jako automobilku, kde se takovych problemu budu bat nejmene, i kdyz nic neni jiste..
Avatar - Mokrous
13. 12. 2022 22:29
Re: Já bych především nevěřil článku.
Samozřejmě neznám a nemůžu znát všechno a byla to lehce neadekvátní reakce na Mikesusovo rytí, že nevím jak fungují brzdy v autě. Už mám na něj alergii. Ale o tom jak fungují brzdy na valné většině aut mám docela slušné povědomí.

Nicméně, pokud je novinkou v hybridním automobilismu, nebo jen u Toyoty, že brzdy v případě selhání elektroniky nefungují a nejdou ovládat silou nohy, byť bez podtlakové regulace a posilovače, tak takovou pravdu ani znát nechci a už vůbec nikdy nechci takové auto vlastnit a v případě jeho poruchy ho potkat.

Ono, kdoví jak to přesně je v jeho autě a zda skutečně došlápl na dno a nepřenesl by žádnou energii z hlavního brzdového válce, který v autě stejně má. Viz schéma systému od 4:43

Nevěřím, že systém nemá záložní varianty v případě závady na okruhu i v případě přerušené dodávky elektrické energie/napájení.

https://www.youtube.com/watch?…

Ona je jedna věc plně funkční systém včetně všech těch fičur a druhá je záložní mechanické řešení pro případ fatální závady a nouze a tím může být snížený výkon, ale pořád nějaký v dolní polovině chodu pedálu, kdy to působí jako podlaha, protože pokud není systém zavzdušněný a není tam žádná pružná membrána, tak se brzdová kapalina logicky nedá stlačit a odpor tedy působí subjektivně jako nekonečný. A když se zapnou funkční fičury na elektriku, tak nějakej ten selenoid zatlačí na kapalinu a přenese to fyzicky i na ten pedál a zároveň se aktivují další ventily, který umožní modulovat tlak v systému. Ale fakt nějak nemám dnes náladu to do hloubky studovat a pak o tom přednášet. Jako vždy by to bylo k ničemu a nikdo by to nijak neocenil.

https://attachments.priuschat.com/…rcuitDiagram.png

Otázka co tam všechno ty selenoidy můžou napáchat a zda v případě poruchy může nastat fatální problém. V diskuzích majitelé Toyot popisují hrůzné zážitky prošlápnutého pedálu na tvrdo, bez brzdného účinku. Už se loučili se životem. A nevím zda mne paměť neklame, ale nebyl v USA nějakej proces před lety ohledně nebrzdících Toyot? Nebo to bylo ohledně toho, že samy akcelerovaly? Už nevím a nechce se mi to hledat.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2022 21:54
Re: Já bych především nevěřil článku.
Hele, nic proti, já o tom vím kulové, moje brzdy jsou mechanické, ale ty se vždy pustíš do boje proti něčemu, co neznáš a i tak si přesvědčen, že máš pravdu :D
Avatar - Mokrous
13. 12. 2022 20:38
Re: Já bych především nevěřil článku.
No, tak v tom případě až budu mít čas, zkusím přes nějakého servisního technika zjistit, jak fungují brzdy u hybridních Toyot.
Pokud ale nefungují pomocí přenosu mechanického tlaku přes pedál na hydraulický válec, tak to je pro mne cenná a zcela nová informace a důvod proč se takovému autu vyhnout obloukem.
Zamrzlý rádio, média i plyn člověka naserou, ale pokud nemohu mechanicky převzít kontrolu nad jediným zcela zásadním prvkem bezpečnosti, tak takovej výrobek si můžou strčit do ***e i kdyby stál půlku a najel milion km bez servisu.