Testy
.... ale za ty prachy..... 😢 furt je to tak že takový EV majitel prostě musí chtít.... není to důsledkem jakéhokoliv racionálního rozhodování....
Korejci si s tou cenou teda hodně věří. Pomalá rychlost rychlého nabíjení - problém pro ty, který mají problém s nabíjením doma. A ani doma to není žádná hitparáda, průměrných 11 kW - vzhledem k faktu, že je to novinka a baterku má 65 kWh, tak to mohlo být těch 22 kW. Například u nás zaměstnavatel wallbox má a umí právě 22 kW.
150 kW frčí na přední kola - opět levné řešení, ale cenovka tomu neodpovídá.
Výbava vyšší, kde jsou serepetičky, které u drahých aut očekávám, stojí 1 369 980 a to je hodně.
150 kW frčí na přední kola - opět levné řešení, ale cenovka tomu neodpovídá.
Výbava vyšší, kde jsou serepetičky, které u drahých aut očekávám, stojí 1 369 980 a to je hodně.
A pritom prve niro je tak krasne.... navyse v cene nira je uz nejaka naslapana kona .... ale ok... ako volba z rozumu pre nejakeho svojskeho itckara preco nie... emocionalne ale uz nula bodov...
V porovnaní klasického Nira, PHEV a EV vychádza ako auto s najnižšími emisiami klasické benzínové Niro. A EV ako najhoršie. Teda aspoň podľa Green NCAP... :-!
Kto si to overil na priloženom linku nech dá :no:
Počíta sa životný cyklus 240 tis. km (tj. 16 rokov, 15 tis. km ročne) a pôvod elektriny v ČR.
Zaujímavé. https😐/www.greenncap.com/lca-tool/
Kto si to overil na priloženom linku nech dá :no:
Počíta sa životný cyklus 240 tis. km (tj. 16 rokov, 15 tis. km ročne) a pôvod elektriny v ČR.
Zaujímavé. https😐/www.greenncap.com/lca-tool/
Zvlastni. Mne vysel hybrid 185g a elektro 165g.
S tim, ze baterka je po 240.000km tak v pulce zivotnosti...
Tudiz dalsi km se bude rozdil uz jen zvysovat ve prospech EV!
Kolik to vyslo tobe?
S tim, ze baterka je po 240.000km tak v pulce zivotnosti...
Tudiz dalsi km se bude rozdil uz jen zvysovat ve prospech EV!
Kolik to vyslo tobe?
GreenNCAP, 16 rokov/240 tis. km😒br />
- e-Niro 64kWh = 43 ton CO2
- Niro Hybrid 1.6 = 40 ton CO2
240 tis. km nezvolili v Green NCAP náhodne. Nejde len o baterku. Či po zavedení EV zrazu bude priemerný Čech jazdiť autom 32 rokov/480 000 km? Nie je to nejako málo? :-!
PS: ide o priemer, takže aj o to, že niektoré autá po roku skončia haváriou, apod. Takže naopak podľa priemeru 32 rokov by niektoré jazdili 50-60 rokov… všetko s pôvodnou baterkou… 😲 či to počítaš inak?
- Niro Hybrid 1.6 = 40 ton CO2
240 tis. km nezvolili v Green NCAP náhodne. Nejde len o baterku. Či po zavedení EV zrazu bude priemerný Čech jazdiť autom 32 rokov/480 000 km? Nie je to nejako málo? :-!
PS: ide o priemer, takže aj o to, že niektoré autá po roku skončia haváriou, apod. Takže naopak podľa priemeru 32 rokov by niektoré jazdili 50-60 rokov… všetko s pôvodnou baterkou… 😲 či to počítaš inak?
Přijde mi docela smutné, že kromě lepší servisovatelnosti baterie (což je fajn) se vlastně proti předchozím modelům moc nezměnilo, přitom EV jsou dnes trochu jinde. Zdálo by se, že jednoduchá technika a spřízněnost s ICE se aspoň promítne do zajímavějších cen, ale tohle Niro vůbec levné není. Za podobné peníze se dá pomalu koupit Ioniq 6 s 77kWh baterií a 800V platformou. Což je fakt bizár. A e-Soul za 1.2 se 40kWh baterií je ještě větší nesmysl, oni to snad prodávat nechtějí.
Dálniční spotřeba je 24kWh/100km. To je 24*12=2,88 Kč/km. A to nenabíjím u stojanů, ale doma.
Stejné náklady dostaneme u benzínu při 8l/100km.
Navíc ten dojezd. 10% baterie slouží jako rezerva a nabíjí se na 85%.
S Niro EV se běžně jezdí v celoročním mixu za 16 kWh/100km. Smysl dává nabíjení doma, občas na stojanech, kde je cena dosti rozdílná. Komu to neplatí firma, nabíjí nejčastěji u PRE, kde je cena rozumná ( od 6 do 9 kč/ kWh).
Já jsem z Brna, ale vím, že v Čechách kromě Prahy bude od 1.1. u CEZu sazby D02 cena 10,90.
A jsou i dodavatelé, co si k tomu přirazí ještě 1Kč.
Je fakt že EV jsou drahá, hodně.Ale když u Nira nemají problémy s prodeji, tak je problém pouze u nás spotřebitelů, kteří nakonec EV nekupují 😁 .
Spotřeba takto prostorného auta, klasický benzin ( ne hybrid ta cena, už je pak také trochu jinde) 6,5l/100km . 2,21Kč/100km. To je 1kč rozdíl ve prospěch EV. Hybridní Niro má průměrnou spotřebu 5,08l/100km (opět určitě výborná hodnota). U hybridu se dostaneš na 1,72Kč a u EV o 0,5Kč levněji.
Cenu za elektřinu mám další celý rok, nejsem takto určitě sám. Kolega má od září u Čezu ještě levnější tarif na 3 roky. Další kolegové měli u firmy do konce roku tarif za 2Kč/kW bez distribuce.
Myslím, že nemám žádnou extra cenu, prostě běžný průměr.
Jde to samozřejmě snižovat i FVE.
Je to hodně různé, ale neznám nikoho kdo platí 12Kč/kWh. Palivo také nekupují všichni bez daně, tak proč s tím kalkulovat?
A pak také uživatelská přívětivost, menší servisní náročnost....
Takže pri porovnateľnom aute výhoda 0,5 kč/km pri investícii o 434 tis kč vyššej (verzie hybrid EV vs HEV)? Návratnosť po 868 tis km? Návratnosť po 3,6 násobku priemernej životnosti auta? A to treba pripočítať cenu peňazí. Alebo je to inak?
Do FVE tiež treba investovať, takže tie km nie sú zadarmo.
EV nie je ekonomickou voľbou. Ekologická pri súčasnom stave technológií je na diskusiu… u niekoho to vyjde lepšie, niekde vôbec.
Aj napriek cenovej nevýhode by som zvažoval investíciu do EV ak by to výrazne pomohlo životnému prostrediu. Ale ekologicky napríklad podľa GreenNCAP vychádza EV horšie… žiaľ.
Tenhle výpočet není tak jednoduchý, protože nabíjení se nedá tak snadno paušalizovat. U spalováku natankuješ a jezdíš za víceméně standardní spotřebu. U EV je to složitější. Záleží kde máš možnost nabíjet, kde jezdíš, zda se ti vyplatí platit paušál u některého poskytovatele atd. Proto není a zatím ani nebude EV pro každého.
Jinak u PRE je momentálně cena 6,-/AC, 8,-/DC a 10,-/UFC. To je ale jen detail 😄
Napr:
- Bežná domácnosť platí po vypršaní fixácie vďaka vládnemu stropu / dotácii 6,05 kč + x Kč distribučné poplatky.
- PRE AC 7 kč /kWh vrátane DPH plus poplatok 1 kč/minútu. Zákazníci PRE majú zľavu 6+ 0,5kč/minúta.
Majitel spalovaku obvykle neveri majiteli EV jeho nizke naklady...
Treba nabijeci ztraty 10% jsou nesmysl.
U me tak maximalne 5%. Ale to je jen jedno z obvyklych "zaokrouhleni".