Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Start dlouhodobého testu: Audi A6 Avant 55 TFSI (250 kW) quattro S tronic. Může být líp?

Vaše ideální auto? Já bych si nakonfiguroval velký kombík s velkým spalovacím motorem, automatem a čtyřkolkou. Vítej, Audi A6 Avant 55 TFSI (250 kW) quattro S tronic!
Zpět na článek
23. 12. 2022 08:46
23. 12. 2022 10:17
23. 12. 2022 16:43
23. 12. 2022 22:21
23. 12. 2022 18:30
23. 12. 2022 20:53
24. 12. 2022 00:14
24. 12. 2022 09:02
23. 12. 2022 22:05
23. 12. 2022 08:46
Auto jistě fajn...
...ale za 3M mít de facto DSG a Haldex...
Nemám nic proti haldexu a jeho trakci na sněhu, ale zábava s ním není. Doma mám tuto kombinaci v cupre a k tomu xdrive a musím říct, že při přímém srovnání je to hrozně znát. Nebo zde umí více jak 50% výkonu poslat dozadu?
Jinak, ač milovník BMW, by tato A6 (ideálně Allroad, protože od A6 nikdo sportování nechce) asi taky byla super volba. Jen ty ceny se posunuly o jednu kategorii výše...
Rozbalit vlákno
33
23. 12. 2022 09:16
Re: Auto jistě fajn...
A to je ultra funkčně ještě horší než haldex
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 11:25
Re: Auto jistě fajn...
To jako proč a v čem? Krom ceny a složitosti.
23. 12. 2022 11:51
Re: Auto jistě fajn...
V rychlosti připojování, hmotnosti, a taky že sice odpojí hnací hřídel, ale zároveň se roztočí hromada dalších koleček které původně byly v klidu. Tohle asi moc ztráty nezmenší.
Takové vytloukání klínu klínem
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 15:22
Re: Auto jistě fajn...
No hele, já nejsem odborník na koncernový 4x4, ostatně jsem si radši žádný nekoupil :-!
Ale nemyslím si, že by Quattro Ultra bylo pomalý, spíš naopak. A rozhodně je lehčí a často rychlejší a efektivnější, než klasickej Torsen.

Možná něco naznačí praktická ukázka:

https://www.youtube.com/watch?…

A zase tak moc odlišných rotačních hmot tam není, že bys musel roztáčet extrémní rozdíl kil. Předpokládám, že efektivnější je to občas připojit, než to nechat točit celou dobu jako Torsen.

QU je prostě novější a sofistikovanější a dražší a komplexnější řešení. Haldex je řešení primitivnější, ale zároveň rozumně funkční za přijatelnou cenu a s minimálním vlivem na spotřebu. Dnes už typicky jen asi 0,5/100.

https://www.youtube.com/watch?…

Ani nevím, není už třeba v Gofu R, Tiguanu R atd., taky tohle řešení, kvůli tomu vektorování toč. momentu? A nebo píšu kraviny a umí to s klasickým Haldexem? Asi píšu kraviny, že? :-!

Vím ale, že nějak to Ultra umí spolupracovat s aktivním zadním diferenciálem.

Ale jak jsem psal, já nejsem tester ani závodník a neocením jízdu dveřmi napřed na parkovišti před Lidlem, takže se nijak nesoustředím tady na tyto vymoženosti. V pomalu jedoucím vláčku aut na našich cestách mi zatím nechyběly.
23. 12. 2022 16:55
Re: Auto jistě fajn...
Hele a proč se mě snažíš tolik přesvědčit, když sám říkáš že tomu moc nerozumíš ?
Přece se těžko může něco připojovacího připojovat rychleji, než to co je spojené trvale. Navíc, z čeho soudíš, že dvě spojky každá s vlastním elektromechnickým ovládáním jsou "rozhodně lehčí", než jeden kompaktní torsen ? Ten zhruba půllitr nadspotřeby mají shodně torsen, haldex i ultra, a podle mě to je hlavně kvůli kilům navíc. Odpojování u těch konkrétních konstrukcí takový vliv nemá.

Pochop, že i u Ultra se celá zadní náprava točí furt. Jediný rozdíl je, že se zastaví jen hnací hřídel, ale tím se zase roztočí ty kolečka a spojky vzadu. Já v tomhle případě moc přínosům nevěřím

A na videa nekoukej, ty jsou spíše porovnáním funkce EDS.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 18:51
Re: Auto jistě fajn...
Hele, já tě přesvědčovat nechci. :D

A z jiných konstrukčních videí mimo jiné vím, co se tam právě točí a netočí.

Mě je to nakonec fuk, ale je mi divný, proč by se tak snažili vyrábět něco jiného, když Torsen je dokonalý..., ne?
Neumím ti tady z prstu vycucat ztráty z rotace a tření hlavního kardanu vs zbytek atd. Jen si myslím, že nějaký racionální důvody to QU má.
23. 12. 2022 19:15
Re: Auto jistě fajn...
Torsen z meho pohledu dokonaly je. Duvod bych hledal v cene.
23. 12. 2022 20:53
Re: Auto jistě fajn...
Racionální důvod bude úspora dvou miligramů CO2 a fiktivní záchrana čtvrtiny ledního medvěda. Za cenu podstatně horší funkce
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 21:05
Re: Auto jistě fajn...
Možné to je. ;-\
23. 12. 2022 21:09
Re: Auto jistě fajn...
Spise je pravdepodobne vyrobni narocnost torsenu plus nahrazky v podobe spojek jsou univerzalnejsi pro platformu ktera ma umoznit zastavbu jak predokolky tak 4x4.
23. 12. 2022 21:59
Re: Auto jistě fajn...
Nedovedu si představit proč by Torsen měl být náročnější na výrobu než dvě spojky, třecí a zubová, s elektromechanikou, řídícíma jednotkama atd. Torsen je tisíckrát jednodušší
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 22:07
Re: Auto jistě fajn...
Taky myslím.
23. 12. 2022 23:05
Re: Auto jistě fajn...
Torsen je klasický mezinápravový diferenciál a tak musí být taky v autě zastavěný a celé auto na to přizpůsobené. Tohle "Ultra quattro" je variace haldexu.
Je to samořejmě jen můj odhad, ale tady jde nejspíš o peníze.
24. 12. 2022 06:15
Re: Auto jistě fajn...
Až tak velké rozdíly tam nebudou , ale i kdyby, ty auta přece na zástavbu torsenu přizpůsobené jsou. Vždyť je tam montovali několik generací a u TDI montují dodnes
Naopak s ultra a DSG to mají variantu navíc, kterou museli za další peníze extra vyvinout
24. 12. 2022 07:58
Re: Auto jistě fajn...
Tohle auto ma ve variantě s dieslem klasicky torsen?
24. 12. 2022 08:35
Re: Auto jistě fajn...
Ano, a k tomu i měničový automat. Je to myslím i uvedené v textu
24. 12. 2022 09:56
Re: Auto jistě fajn...
Ro uz je teda uplne zvlastni😀
Kazdopadne si myslim, ze duvody muzeme jen hadat.

Zakaznikum A6 ale asi nevadi ze misto opravdove 4x4 maji vlastne haldex.
24. 12. 2022 09:50
Re: Auto jistě fajn...
Ano, opravdu prémiový Torsen plus ZF jedině s dieselem. Nebo Touareg.
24. 12. 2022 09:58
Re: Auto jistě fajn...
Ty pises jako clovek z reklamky. “Premiovy”torsen, torsen je jen jeden😀
Nemyslim to zle.
24. 12. 2022 10:11
Re: Auto jistě fajn...
prémiový Torsen, prémiový automat (ZF). místo něj připojitelný pohon všech kol a horší dvouspojku. takhle jsem to myslel. to, na co jsme byli zvyklí u A6 (resp. celé Audi, tj. QUATTRO) celé roky bylo nahrazeno levnějším, nicméně úspornějším řešením. btw. stačí se podívat, kdo všechno Torsen používal, Land Cruiser, Audi, Lexus, všude, kde se chtělo šetřit, nastoupil Haldex a jeho ekvivalenty...
23. 12. 2022 18:19
Re: Auto jistě fajn...
nemuze bejt rychlejsi nez torsen, to technicky neni mozny. pokud to vypada jinak, je to nastavenim elektroniky, tedy brzdenim kol a pseudo omezovani svornosti napravovych diferencialu..
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 18:52
Re: Auto jistě fajn...
Asi je to tak, jak říkáš. Třeba jde jen o třecí ztráty a ztráty z rotačních hmot kardanu... nevím, ale nějakej důvod výroba QU má.
24. 12. 2022 08:54
Re: Auto jistě fajn...
Emise. Trvala ctyrkolka žere víc, než pripojitelna
24. 12. 2022 08:56
Re: Auto jistě fajn...
Fakt by mě zajímalo jestli je tohle skutečně pravda, kolik dělá případný rozdíl a z čeho technicky pramení
Mi ultra u auta s podélným motorem žádnou velkou logiku nedává,

A taky je otázka jestli emise mají význam jen u benzínu, když nafta je nadále fulltime?
24. 12. 2022 09:53
Re: Auto jistě fajn...
benzín s Torsenem
https://www.spritmonitor.de/…-Audi/22-A6.html?…
12 na sto. U dieselu to taky udělá svoje, ale ještě to není taková hrůza.
Tak když roztáčíš čtyři kola nebo dvě to je nepochybně rozdíl.
24. 12. 2022 10:35
Re: Auto jistě fajn...
to teď vyznělo jako by se s ultra ty zadní kola vůbec netočily :-)
24. 12. 2022 11:29
Re: Auto jistě fajn...
jestli je to jako s x-drivem, tak jsou poháněny 5 procent celkového času.
24. 12. 2022 11:47
Re: Auto jistě fajn...
I tak se ale točí pořád, proto si myslím že odpojení samotného kardanu moc neřeší
25. 12. 2022 07:16
Re: Auto jistě fajn...
Takže se to všude píše, ale není to pravda.
23. 12. 2022 18:27
Re: Auto jistě fajn...
jednoduse receno zadni kola jezdi v zatacce kratsi stopu nez predni, kvuli tomu je nutny mezinapravovy dif nebo spojka. V terenu je vyhodou zavrena spojka, rozdilne rychlosti nejsou problem (nebo samosvor, dif s uzaverkou…). Ale na silnici dochazi k rozdilum v utazenych zatackach kde to system musi resit prokluzem nebo rozpojenim spojky (pokud neni dif). To vede k opotrebeni (nektere xdrive) nebo vypnuti (ukazkove haldex). Pokud to system necha zavreny muze dojit parazitnima momentama k namahani dalsich dilu pohonu.
23. 12. 2022 19:18
Re: Auto jistě fajn...
Nemas to opacne? Podle me se haldex opotrebovava a xdrive vypina.

Xdrive mi vzdy prisel spis jako drbani se levou rukou za pravym uchem.
23. 12. 2022 20:51
Re: Auto jistě fajn...
xdrive se v minulosti v uzavrenejch zatackach vypinal, protoze pripojenim prednich kol doslo k jejich zpomaleni, ale uz to tak roky neni. bylo to videt na zaberech rasto chvaly v testu 7er. Haldex se vypinal u skodovky a mnohokrat jsem to nachytal jako predokolku. Nicmene u x3 se to zase prehrejva
23. 12. 2022 21:10
Re: Auto jistě fajn...
o tomhle se furt u xdrive mluvi, ale nikdy jsem neslysel jak je to technicky vyreseno.
23. 12. 2022 08:46
Ultra quattro
Ultra quattro asi nebude na spotřebu žádný zázrak když to stejně žere jak prokopnuté. A podobně to platí i pro DSG.

Pokud bych vybiral, šel bych do nafty
Rozbalit vlákno
16
23. 12. 2022 10:17
Re: Ultra quattro
spritmonitor, 50 TDi, spotřeba 8,9 na sto. žere jak prokoplé? no benzín bude mít vždycky trochu větší spotřebu. větší problém je ta koncepce:(
23. 12. 2022 11:53
Re: Ultra quattro
Kolik má v SM to tfsi?
23. 12. 2022 16:43
Re: Ultra quattro
okolo deseti. no prostě benzín nafta rozdíl litr až dva jak vždy.
23. 12. 2022 17:46
Re: Ultra quattro
To potvrzuje že ani DSG, ani Ultra nejsou pro spotřebu žádný významný přínos
23. 12. 2022 22:21
Re: Ultra quattro
Předchozí generace 3.0 TFSi s Torsen běžně 12-13
Avatar - KANKUNEN
23. 12. 2022 17:52
Re: Ultra quattro
Protože jezdí o 20 km níže.
23. 12. 2022 18:30
Re: Ultra quattro
nejvetsi problem je to dsg, zaprve je to konstrukcne zgreb od zacatku mizerne naprogramovanej a za druhe je to kram co v tom nevydrzi a to rikam jako majitel minuly a6 jeste s 200kw tdi s dsg. Coz je auto ktery presne ukazuje kam audi a potazmo cely vw smeruje. Proste to ojebe na dren a resi to az kdyz se to masivne sype. Proto ma soucasny tdi uz zf. Ale protoze to jebou porad dal, tak to aspon nacpali do benzinu
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 19:14
Re: Ultra quattro
Hele a máš nějaký info o tom, že by se systémově sypala nová DQ 381? Ta má vycházet z DQ500/DL501 a nahrazovat spíš DQ250 a prý už se poučili z chyb a vychytali to a já nikde nečetl o systémových problémech za ty cca 4 roky.
Mě DSG principiálně a konstrukčně celkem vyhovuje, tramvaj nehledám, ale samozřejmě nechci něco, co se mi za chvíli vysype. Nicméně, kdo jezdí s autem tak nějak normálně, tak najíždí statisíce i s DSG.
Já vím, že byl průser DQ200 v prvních letech, než ji modifikovali. Tam odcházela mechatronika a klidně to i prasklo. O suchých spojkách provozovaných ve velkoměstech nemá cenu ani mluvit. Ale DQ250 už bejvala docela OK i když kolony a přívěsy a terén taky úplně nemilovala a dokonce jsem četl, že DL501 od Audi se srala víc. No a právě DQ381 by už měla být docela v pohodě. Tak uvidím.
Ovšem opět jsem si vědom limitů DSG a podle toho s ní jezdím. Je to skříň na normální ježdění, ne na extrémy.
Sám jsi měl rád DQ250 v kombinaci s R36 v B6, ne? Emisní naladění DSG je zase jiný téma a není to konstrukční záležitost.
23. 12. 2022 20:53
Re: Ultra quattro
u predokolky zadnej problem nebude pokud budes menit olej. u dynamicky jezdeny 4x4 treba v passatu odchazela u dq250 mechatronika. Dq381 jsem mel v supu a tam se to na silnici chovalo jako predokolka, tzn problem nebude. V passatu byla dq500 bylo to bitdi, to odolny bylo. teda to dq500, bitdi rozhodne ne
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 21:16
Re: Ultra quattro
To jsem taky četl, že DQ500 byla odolnější než prémiová sestra DL501. Divný.
Podobně moc nechápu, proč by měla 4x4 mít větší vliv na mechatroniku.
Že to dá zabrat lamelám a ložiskům, když to musí rázově přenášet ty vyšší Nm, hlavně na první kvalty, kde předokolka podhrábne, nebo omezí výkon, nebo obojí, to chápu. Ale, že i mechatronika? To jsem si myslel, že když už se podělala, že nezáleželo na poháněný nápravě/nápravách.
A odcházela už při nízkých nájezdech pod 100 tis., nebo až třeba okolo 200 a víc tis.km?
Já právě jezdím předokolku a celkem v klidu i když svižně. Občas člověk dá podlahu, když potřebuje rychle předjet, ale zase to není co pár metrů. Spíš to pružně rozmotávám...
Ona ta 381 je celá překopaná, má 2 ol. čerpadla, docela dost prokluzuje v "D" a dokonce má právě 2 modifikace. 7A pro čtyřkolky a 7S pro předohraby. 7A má interval oleje 60 tis. a 7S natáhli na 120 tis.
24. 12. 2022 00:14
Re: Ultra quattro
vw menilo u dq250 mechatroniku na zaruku, tedy ven do 120tkm. Nevim ale o jediny predokolce kde by se to stalo pred 220tkm. A to byly trapeny auta.. 4mot na to trpelo mnohem vic, ale jenom kdyz si to trapil. Byly auta co najezdily nesmyslny km bez servisu dsg vcetne 4mot
Avatar - Mokrous
24. 12. 2022 11:27
Re: Ultra quattro
Tak podělat se může kdykoli cokoli. Já míval štěstí i na rozbitý High-end CD přehrávač před rokem 2000 z Japonska. Dáš ranec, doma orgasticky rozbalíš a jdeš si hrát a ono v perdeli servo.
A nemluvím o bazarovce :-! Shit happens.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 09:02
Re: Ultra quattro
Já bych to radši vědět nechtěl.... :D Taky dělám , že moje auta jsou spolehlivá, zatím to funguje :D Radši nehledám, jak na to doopravdy jsou
24. 12. 2022 10:31
Re: Ultra quattro
S dieslem ti nic jinyho nezbyva. :D
Avatar - Mikesus
24. 12. 2022 11:21
Re: Ultra quattro
S dieselem a dvouspojkou :-[]
Avatar - KANKUNEN
23. 12. 2022 08:46
Neúspornost a plýtvání
To je to, proč lidé mají tak v oblibě naftové šestiválce. Jsou úsporné i když si jedeš podle svého, prostě nemáš pocit, že zbytečně plýtváš. Je to i na dálnici. Dodávkou předjíždím 55 TFSI, 40i, Tesly a mě předjíždí 50 TDI, 40d, no a ještě boxer diesel. :-)
Rozbalit vlákno
3
23. 12. 2022 09:59
Re: Neúspornost a plýtvání
Mě se 40i určitě nepředjíždíš :-[] A benzínové R6 od BMW jsou mnohem šetrnější než V6 od Audi.
23. 12. 2022 18:32
Re: Neúspornost a plýtvání
neverim ze nejhorsi naftovej motor vsech dob, kourici jebka ze kam se hrabe nacipovany tdi s milionem na hrbu, tedy boxer diesel jeste nekomu jezdi
24. 12. 2022 09:20
Re: Neúspornost a plýtvání
píšeš o plytvaní , mne osobne tá spotreba ako ťažké plytvanie nepripadá, pokiaľ to bude jazdiť zhruba za tých 10 na 100 po zabehnutí.
Avatar - KANKUNEN
23. 12. 2022 08:48
Tomu kdo vymyslel a schválil např. 50 nebo 35
tak ať mu vyroste z čela penis.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
23. 12. 2022 09:47
Re: Tomu kdo vymyslel a schválil např. 50 nebo 35
:-[] :-[] inak súhlas s tým divným značením.
23. 12. 2022 10:02
Re: Tomu kdo vymyslel a schválil např. 50 nebo 35
No podla mna to zasa nie az taky velky trest. Taka poloha 69 by ziskala uplne iny rozmer.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 11:27
Re: Tomu kdo vymyslel a schválil např. 50 nebo 35
:D :D :D :D :D :D
23. 12. 2022 13:33
Re: Tomu kdo vymyslel a schválil např. 50 nebo 35
Pamatuju, když s tím Audi přišlo, jak jsme se na to ptali. Co to znamená? To je rozsah, jakože 55 je víc než 40. Říkali nám. Děkuju, chápu. A proč zrovna 55? Ptali jsme se. Pokrčení ramenama si pamatuju doteď. Opět prý Čína, jsou tam jiní.
23. 12. 2022 22:26
Re: Tomu kdo vymyslel a schválil např. 50 nebo 35
Ono je to evidentně reakce na downsizing a označování motorů u BMW a Mercedesu. Akorát dle asijského "čím více proužků, tím více Adidas" je to číslování posazené o něco výše. Takže 40 není to, co by člověk očekával od dynamiky atmosferického čtyřlitru či BMW 540i, ale od třílitru nebo 530i.
U dieselů je to jinak, ale to je tím, že v Číně diesely v osobních autech neznají a Audi pro Evropu zvolilo přístup "označovat jako výkonově podobný benzín", zatímco BMW a Mercedes razí cestu "označovat jako starší turbodiesely".
23. 12. 2022 19:20
Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Z mého pohledu je nejzajímavější Audi A4 Avant 2.0 TFSI 110 kW. Manuální převodovku dnes ve střední třídě žádná jiná prémie nenabídne, podladěný turbodvoulitr na běžné cestování stačí, základní cena je nižší než třeba u Peugeotu 508 SW. Nevýhodou je pouze ceník udělaný tak, že donutí i největšího skrblíka zaškrtávat tučně naceněnou příplatkovou výbavu. Ale i tak se dá dostat někde na ceníkových 1,2 milionu. Otázkou je slevová politika koncernu VW, kde bohužel nepatřím do žádné z preferovaných kategorií.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 20:40
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Určitě bych bral radši podladěnej dvoulitr, než přefoukanou 1.5. U Audi je ale příšerná ta politika naprostého holobytu a člověk fakt musí trávit konfigurací hodiny času a utratit nesmysl, aby v tom autě něco bylo. Vždycky dostane oproti Škodě, VW a Seatu něco navíc a lepší techniku, ale je fakt sprostý, že v těchto vodách člověk musí zaškrtávat takový banality jako bederku. To samý BMW apod.
A taky mi přijde sprostý, když si říkají výrobci za stejnou věc naprosto jiný prachy.
To je taky skoro všude. Já nevím třeba věci jako Keyless.
Nechce se mi hledat přesný data z ceníků, navíc se to furt mění a někdy se to váže na různý pakety atd... Ale principielně třeba Octavia v sérii a nebo za 5 tisíc, Golf za 10 tisíc, Passat za 15 tisíc a předchozí Touareg klidně přes 30 tisíc. A přitom stejná věc se stejnou funkcí.
No a u Audi, díky prémiové třídě to leze zase vejš a vejš a ne vždy za vyšší cenu člověk dostane vyšší kvalitu, nebo funkčnost.
23. 12. 2022 21:08
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Jo, je to přesně tak. Za to samé se připlácí tím více, čím je to výše v hiearchii koncernu.
Dříve to bývalo ještě horší. Mercedes třídy E měl ještě na začátku 90. let v základní ceně jen 4-stupňovou manuální převovodvku a za 5-stupňovou se potupně muselo připlácet.
Avatar - Emel
23. 12. 2022 21:13
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
No tak to záleží, kolik těch vlastních zdaněných peněz máš a co s tím autem chceš dělat, ne?
Jinak... prémie mi dává největší smysl v těch konfiguracích, co už mainstream neumí. 150k kombík FWD, v poměrně skromné konfiguraci za 1,25M... to mě úplně nebere, asi bych radši vzal silnější motor v Superbu - i když teda s povinným automatem, no. Nebo je tu za mega 165k Mazda 6 Revolution nebo Homura (ale jasně, tolik to nepojede).
23. 12. 2022 22:08
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Samozřejmě, vždy záleží na rozpočtu a na předpokládádaném využití auta.
Co se týče mainstreamu, tak ten dneska neumí skoro nic. Ford, Opel, Renault = 0. Peugeot slaboučký diesel nebo hybrid. Superb už je ceníkově dražší než Passat. Jen Mazda myslí na staromilce, ale základní Audi ji ujede s prstem v nose, protože maximum výkonu je sice skromné, ale už v 3900 rpm.
Avatar - Emel
23. 12. 2022 22:42
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Superb může být ceníkově dražší než Passat... to je za mě v pořádku, je to o kus auta víc, osobně bych za Superba dal víc než za Passat (a díky slevám to tak bývalo i dřív, že byl Passat levnější). V rámci koncernu se každopádně v té střední pořád vybírat dá - Arteon / Superb / Passat.

Mazdě Audi ujede, ale s prstem v nose ne... když budeš oboje držet pod krkem, tak ti větší krouťák bude +- kompenzovat menší výkon. Ostatně i papírové údaje jsou v rámci chyby měření (5km/h a 0,4s ve prospěch Audi). Větší rozdíl bude logicky v té pružnosti při normálním ježdění. Jinak samozřejmě bys za cenu Audi mohl mít i (povinně automatovou) 2.5G.
Avatar - Mokrous
24. 12. 2022 11:24
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Superb dražší, než Passat? Schválně jsem se šel podívat, co se stalo a nestalo se nic. Srovnatelné varianty Supa vychází o cca 100 níž než Passat.
Ještě před 2 roky se daly na Passata získat ale obrovské slevy a potom vyšel o hodně líp.

Za mne SUP vs B8 si musí každý zvážit o co mu jde. Dnes už asi díky obrovským změnám cen a minimálním slevám na tom bude SUP cenově o trošku líp, ale nedávno to bylo naopak.

SUP je sice větší, ale jen o kousek a jen na kolena vzadu, kde i B8 má královsky místa a pak 10 litrů v kufru. Vnější design je u SUPU moc fajn. Ale zbytkem u mne teda vyhrál B8FL na celé čáře. Sedačky, matrixy, odhlučnění, design a ovládání v interiéru, audio, krytá kamera, ovladatelnost,... Ale každý má jiné priority a neřeší naopak spousty výbavy atd. Takže jak říkám, je to o vkusu každého soudruha.
Avatar - Emel
24. 12. 2022 15:48
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Nevím, ceníky jsem nesjížděl... co pamatuju tak byl Passat levnější díky větším slevám. Ten Business vychází +- podobně jako Style, i tam jsou podobné věci.
Mně se Superb prostě víc líbí, zvenku i zevnitř (s výjimkou těch sedaček)... a nevidím moc žádná proti. Ty máš třeba vyzkoušené, že jsou matrixy v Passatu lepší?
No, já pro sebe si vzal Insignii a jinak prošlo firmou víc Passatů než Superbů... u sdílených aut prostě rozhodla cena. Takže Passat znám TSI TDI manuál automat... Superba pořádně jen naftu automat.
Avatar - Mokrous
24. 12. 2022 16:38
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Style je spíš srovnatelná s Elegance, ale to je akademická debata :-)
Důležitá je finální konfigurace a reálná cena u dealera.

Matrixy v Supu jsou o třídu níž. Polovina segmentů, světlo je rozpůlené na dvě části s černou čárou uprostřed. Možná už to opravili. V době mého rozhodování to byla běžná vada.

Nad Insi jsem taky uvažoval. Určitě má super Matrixy. Možná i lepší, než Passat. Sedačky taky fajn, podvozek i odhlučnění. Cena taky solidní. Pár věcí mi tam nesedlo a trošku byly obavy o spolehlivost, spotřebu, následný prodej a i fakt, že spadla pod Stelantis a nástupce nebude atd...
Ale určitě zajímavá alternativa.
Avatar - Mokrous
24. 12. 2022 11:16
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Kdepak jsi našel Superb dražší, než Passat? Schválně jsem se šel podívat, co se stalo a nestalo se nic. Srovnatelné varianty Supa vychází o cca 100 níž než Passat.
Ještě před 2 roky se daly na Passata získat ale obrovské slevy a potom vyšel líp.
Avatar - Mikesus
24. 12. 2022 11:24
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Proč by ti měl odpovídat? Ty taky nejsi schopen odpovědět a utikas z diskuzi, kdyz se ukáže že nemáš pravdu a byl to od začátku jen tvůj vymysl.
24. 12. 2022 03:53
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Co je auto za "vlastní zdaněné"? Počítá se do toho dědictví, dary apod?

Je snad ten, kdo se snaží zaměstnávat lidi, vytvářet přidanou hodnotu pro společnost, dnes vyvrhel a veřejný nepřítel?
24. 12. 2022 10:14
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
no já myslím, že to kolega nemyslel nijak pejorativně. nebo ten kdo zaměstnává lidi nedaní? s výjimkou provozovatele třeba bordelu asi:)
24. 12. 2022 10:35
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
Tady nešlo o nějaký třídní boj, ale o specifikum českého trhu, kde je velmi vzácné, že by si Audi koupila soukromá osoba, třeba šéfredaktor motoristického časopisu/webu. Zhruba 96 % Audi je registrováno na IČO. Specifikum českého trhu je velký podíl firemních aut používaných pro soukromé účely. Celé je to dáno zejména nastavením českého daňového systému. Zkuste si najít, jak se daní používání firemního auta k soukromým účelům (BiK, Benefit in Kind) v UK.
Konkrétně například za listopad bylo v ČR zaregistrováno pouhopouhých 14 kusů Audi jako soukromá auta. Autorizovaných dealerství je přitom 19.
Pro porovnání v Německu se za listopad prodalo 4733 kusů Audi jako soukromá auta.
25. 12. 2022 07:19
Re: Jaké Audi za vlastní zdaněné peníze?
No ale tak je to s každým drazsim autem. Proč nemít auto o 20% levněji:) znam i soukromé osoby, co si koupi auto přes firmu známého, aby neplatili DPH.
23. 12. 2022 22:05
S tronic
Je to k vzteku jak si Audi vybírá kam dá S tronic a kam Tiptronic. Třeba A4 měla tiptronic pouze u TDi 200kw, později 210kw (50 TDI). V modelovým roce 2019 ovšem byl Tiptronic i u 170kw verze (45 TDI). Jak to bylo u faceliftu v roce 2020 nevím, ale variantu 45 TDi už u A4 nenabízí a v A6 už tento motor má 180kW a opět S tronic.
Kdyby to rozsekly a aspoň do všech 6ti válců dali Tiptronic, tak by udělali lépe.
Rozbalit vlákno
0