Vaše ideální auto? Já bych si nakonfiguroval velký kombík s velkým spalovacím motorem, automatem a čtyřkolkou. Vítej, Audi A6 Avant 55 TFSI (250 kW) quattro S tronic!
...ale za 3M mít de facto DSG a Haldex...
Nemám nic proti haldexu a jeho trakci na sněhu, ale zábava s ním není. Doma mám tuto kombinaci v cupre a k tomu xdrive a musím říct, že při přímém srovnání je to hrozně znát. Nebo zde umí více jak 50% výkonu poslat dozadu?
Jinak, ač milovník BMW, by tato A6 (ideálně Allroad, protože od A6 nikdo sportování nechce) asi taky byla super volba. Jen ty ceny se posunuly o jednu kategorii výše...
V rychlosti připojování, hmotnosti, a taky že sice odpojí hnací hřídel, ale zároveň se roztočí hromada dalších koleček které původně byly v klidu. Tohle asi moc ztráty nezmenší.
Takové vytloukání klínu klínem
No hele, já nejsem odborník na koncernový 4x4, ostatně jsem si radši žádný nekoupil :-!
Ale nemyslím si, že by Quattro Ultra bylo pomalý, spíš naopak. A rozhodně je lehčí a často rychlejší a efektivnější, než klasickej Torsen.
A zase tak moc odlišných rotačních hmot tam není, že bys musel roztáčet extrémní rozdíl kil. Předpokládám, že efektivnější je to občas připojit, než to nechat točit celou dobu jako Torsen.
QU je prostě novější a sofistikovanější a dražší a komplexnější řešení. Haldex je řešení primitivnější, ale zároveň rozumně funkční za přijatelnou cenu a s minimálním vlivem na spotřebu. Dnes už typicky jen asi 0,5/100.
Ani nevím, není už třeba v Gofu R, Tiguanu R atd., taky tohle řešení, kvůli tomu vektorování toč. momentu? A nebo píšu kraviny a umí to s klasickým Haldexem? Asi píšu kraviny, že? :-!
Vím ale, že nějak to Ultra umí spolupracovat s aktivním zadním diferenciálem.
Ale jak jsem psal, já nejsem tester ani závodník a neocením jízdu dveřmi napřed na parkovišti před Lidlem, takže se nijak nesoustředím tady na tyto vymoženosti. V pomalu jedoucím vláčku aut na našich cestách mi zatím nechyběly.
Hele a proč se mě snažíš tolik přesvědčit, když sám říkáš že tomu moc nerozumíš ?
Přece se těžko může něco připojovacího připojovat rychleji, než to co je spojené trvale. Navíc, z čeho soudíš, že dvě spojky každá s vlastním elektromechnickým ovládáním jsou "rozhodně lehčí", než jeden kompaktní torsen ? Ten zhruba půllitr nadspotřeby mají shodně torsen, haldex i ultra, a podle mě to je hlavně kvůli kilům navíc. Odpojování u těch konkrétních konstrukcí takový vliv nemá.
Pochop, že i u Ultra se celá zadní náprava točí furt. Jediný rozdíl je, že se zastaví jen hnací hřídel, ale tím se zase roztočí ty kolečka a spojky vzadu. Já v tomhle případě moc přínosům nevěřím
A na videa nekoukej, ty jsou spíše porovnáním funkce EDS.
A z jiných konstrukčních videí mimo jiné vím, co se tam právě točí a netočí.
Mě je to nakonec fuk, ale je mi divný, proč by se tak snažili vyrábět něco jiného, když Torsen je dokonalý..., ne?
Neumím ti tady z prstu vycucat ztráty z rotace a tření hlavního kardanu vs zbytek atd. Jen si myslím, že nějaký racionální důvody to QU má.
Spise je pravdepodobne vyrobni narocnost torsenu plus nahrazky v podobe spojek jsou univerzalnejsi pro platformu ktera ma umoznit zastavbu jak predokolky tak 4x4.
Nedovedu si představit proč by Torsen měl být náročnější na výrobu než dvě spojky, třecí a zubová, s elektromechanikou, řídícíma jednotkama atd. Torsen je tisíckrát jednodušší
Torsen je klasický mezinápravový diferenciál a tak musí být taky v autě zastavěný a celé auto na to přizpůsobené. Tohle "Ultra quattro" je variace haldexu.
Je to samořejmě jen můj odhad, ale tady jde nejspíš o peníze.
Až tak velké rozdíly tam nebudou , ale i kdyby, ty auta přece na zástavbu torsenu přizpůsobené jsou. Vždyť je tam montovali několik generací a u TDI montují dodnes
Naopak s ultra a DSG to mají variantu navíc, kterou museli za další peníze extra vyvinout
prémiový Torsen, prémiový automat (ZF). místo něj připojitelný pohon všech kol a horší dvouspojku. takhle jsem to myslel. to, na co jsme byli zvyklí u A6 (resp. celé Audi, tj. QUATTRO) celé roky bylo nahrazeno levnějším, nicméně úspornějším řešením. btw. stačí se podívat, kdo všechno Torsen používal, Land Cruiser, Audi, Lexus, všude, kde se chtělo šetřit, nastoupil Haldex a jeho ekvivalenty...
nemuze bejt rychlejsi nez torsen, to technicky neni mozny. pokud to vypada jinak, je to nastavenim elektroniky, tedy brzdenim kol a pseudo omezovani svornosti napravovych diferencialu..
Fakt by mě zajímalo jestli je tohle skutečně pravda, kolik dělá případný rozdíl a z čeho technicky pramení
Mi ultra u auta s podélným motorem žádnou velkou logiku nedává,
A taky je otázka jestli emise mají význam jen u benzínu, když nafta je nadále fulltime?
benzín s Torsenem https://www.spritmonitor.de/…-Audi/22-A6.html?…
12 na sto. U dieselu to taky udělá svoje, ale ještě to není taková hrůza.
Tak když roztáčíš čtyři kola nebo dvě to je nepochybně rozdíl.
jednoduse receno zadni kola jezdi v zatacce kratsi stopu nez predni, kvuli tomu je nutny mezinapravovy dif nebo spojka. V terenu je vyhodou zavrena spojka, rozdilne rychlosti nejsou problem (nebo samosvor, dif s uzaverkou…). Ale na silnici dochazi k rozdilum v utazenych zatackach kde to system musi resit prokluzem nebo rozpojenim spojky (pokud neni dif). To vede k opotrebeni (nektere xdrive) nebo vypnuti (ukazkove haldex). Pokud to system necha zavreny muze dojit parazitnima momentama k namahani dalsich dilu pohonu.
xdrive se v minulosti v uzavrenejch zatackach vypinal, protoze pripojenim prednich kol doslo k jejich zpomaleni, ale uz to tak roky neni. bylo to videt na zaberech rasto chvaly v testu 7er. Haldex se vypinal u skodovky a mnohokrat jsem to nachytal jako predokolku. Nicmene u x3 se to zase prehrejva
nejvetsi problem je to dsg, zaprve je to konstrukcne zgreb od zacatku mizerne naprogramovanej a za druhe je to kram co v tom nevydrzi a to rikam jako majitel minuly a6 jeste s 200kw tdi s dsg. Coz je auto ktery presne ukazuje kam audi a potazmo cely vw smeruje. Proste to ojebe na dren a resi to az kdyz se to masivne sype. Proto ma soucasny tdi uz zf. Ale protoze to jebou porad dal, tak to aspon nacpali do benzinu
Hele a máš nějaký info o tom, že by se systémově sypala nová DQ 381? Ta má vycházet z DQ500/DL501 a nahrazovat spíš DQ250 a prý už se poučili z chyb a vychytali to a já nikde nečetl o systémových problémech za ty cca 4 roky.
Mě DSG principiálně a konstrukčně celkem vyhovuje, tramvaj nehledám, ale samozřejmě nechci něco, co se mi za chvíli vysype. Nicméně, kdo jezdí s autem tak nějak normálně, tak najíždí statisíce i s DSG.
Já vím, že byl průser DQ200 v prvních letech, než ji modifikovali. Tam odcházela mechatronika a klidně to i prasklo. O suchých spojkách provozovaných ve velkoměstech nemá cenu ani mluvit. Ale DQ250 už bejvala docela OK i když kolony a přívěsy a terén taky úplně nemilovala a dokonce jsem četl, že DL501 od Audi se srala víc. No a právě DQ381 by už měla být docela v pohodě. Tak uvidím.
Ovšem opět jsem si vědom limitů DSG a podle toho s ní jezdím. Je to skříň na normální ježdění, ne na extrémy.
Sám jsi měl rád DQ250 v kombinaci s R36 v B6, ne? Emisní naladění DSG je zase jiný téma a není to konstrukční záležitost.
u predokolky zadnej problem nebude pokud budes menit olej. u dynamicky jezdeny 4x4 treba v passatu odchazela u dq250 mechatronika. Dq381 jsem mel v supu a tam se to na silnici chovalo jako predokolka, tzn problem nebude. V passatu byla dq500 bylo to bitdi, to odolny bylo. teda to dq500, bitdi rozhodne ne
To jsem taky četl, že DQ500 byla odolnější než prémiová sestra DL501. Divný.
Podobně moc nechápu, proč by měla 4x4 mít větší vliv na mechatroniku.
Že to dá zabrat lamelám a ložiskům, když to musí rázově přenášet ty vyšší Nm, hlavně na první kvalty, kde předokolka podhrábne, nebo omezí výkon, nebo obojí, to chápu. Ale, že i mechatronika? To jsem si myslel, že když už se podělala, že nezáleželo na poháněný nápravě/nápravách.
A odcházela už při nízkých nájezdech pod 100 tis., nebo až třeba okolo 200 a víc tis.km?
Já právě jezdím předokolku a celkem v klidu i když svižně. Občas člověk dá podlahu, když potřebuje rychle předjet, ale zase to není co pár metrů. Spíš to pružně rozmotávám...
Ona ta 381 je celá překopaná, má 2 ol. čerpadla, docela dost prokluzuje v "D" a dokonce má právě 2 modifikace. 7A pro čtyřkolky a 7S pro předohraby. 7A má interval oleje 60 tis. a 7S natáhli na 120 tis.
vw menilo u dq250 mechatroniku na zaruku, tedy ven do 120tkm. Nevim ale o jediny predokolce kde by se to stalo pred 220tkm. A to byly trapeny auta.. 4mot na to trpelo mnohem vic, ale jenom kdyz si to trapil. Byly auta co najezdily nesmyslny km bez servisu dsg vcetne 4mot
Tak podělat se může kdykoli cokoli. Já míval štěstí i na rozbitý High-end CD přehrávač před rokem 2000 z Japonska. Dáš ranec, doma orgasticky rozbalíš a jdeš si hrát a ono v perdeli servo.
A nemluvím o bazarovce :-! Shit happens.
To je to, proč lidé mají tak v oblibě naftové šestiválce. Jsou úsporné i když si jedeš podle svého, prostě nemáš pocit, že zbytečně plýtváš. Je to i na dálnici. Dodávkou předjíždím 55 TFSI, 40i, Tesly a mě předjíždí 50 TDI, 40d, no a ještě boxer diesel. :-)
Pamatuju, když s tím Audi přišlo, jak jsme se na to ptali. Co to znamená? To je rozsah, jakože 55 je víc než 40. Říkali nám. Děkuju, chápu. A proč zrovna 55? Ptali jsme se. Pokrčení ramenama si pamatuju doteď. Opět prý Čína, jsou tam jiní.
Ono je to evidentně reakce na downsizing a označování motorů u BMW a Mercedesu. Akorát dle asijského "čím více proužků, tím více Adidas" je to číslování posazené o něco výše. Takže 40 není to, co by člověk očekával od dynamiky atmosferického čtyřlitru či BMW 540i, ale od třílitru nebo 530i.
U dieselů je to jinak, ale to je tím, že v Číně diesely v osobních autech neznají a Audi pro Evropu zvolilo přístup "označovat jako výkonově podobný benzín", zatímco BMW a Mercedes razí cestu "označovat jako starší turbodiesely".
Z mého pohledu je nejzajímavější Audi A4 Avant 2.0 TFSI 110 kW. Manuální převodovku dnes ve střední třídě žádná jiná prémie nenabídne, podladěný turbodvoulitr na běžné cestování stačí, základní cena je nižší než třeba u Peugeotu 508 SW. Nevýhodou je pouze ceník udělaný tak, že donutí i největšího skrblíka zaškrtávat tučně naceněnou příplatkovou výbavu. Ale i tak se dá dostat někde na ceníkových 1,2 milionu. Otázkou je slevová politika koncernu VW, kde bohužel nepatřím do žádné z preferovaných kategorií.
Určitě bych bral radši podladěnej dvoulitr, než přefoukanou 1.5. U Audi je ale příšerná ta politika naprostého holobytu a člověk fakt musí trávit konfigurací hodiny času a utratit nesmysl, aby v tom autě něco bylo. Vždycky dostane oproti Škodě, VW a Seatu něco navíc a lepší techniku, ale je fakt sprostý, že v těchto vodách člověk musí zaškrtávat takový banality jako bederku. To samý BMW apod.
A taky mi přijde sprostý, když si říkají výrobci za stejnou věc naprosto jiný prachy.
To je taky skoro všude. Já nevím třeba věci jako Keyless.
Nechce se mi hledat přesný data z ceníků, navíc se to furt mění a někdy se to váže na různý pakety atd... Ale principielně třeba Octavia v sérii a nebo za 5 tisíc, Golf za 10 tisíc, Passat za 15 tisíc a předchozí Touareg klidně přes 30 tisíc. A přitom stejná věc se stejnou funkcí.
No a u Audi, díky prémiové třídě to leze zase vejš a vejš a ne vždy za vyšší cenu člověk dostane vyšší kvalitu, nebo funkčnost.
Jo, je to přesně tak. Za to samé se připlácí tím více, čím je to výše v hiearchii koncernu.
Dříve to bývalo ještě horší. Mercedes třídy E měl ještě na začátku 90. let v základní ceně jen 4-stupňovou manuální převovodvku a za 5-stupňovou se potupně muselo připlácet.
No tak to záleží, kolik těch vlastních zdaněných peněz máš a co s tím autem chceš dělat, ne?
Jinak... prémie mi dává největší smysl v těch konfiguracích, co už mainstream neumí. 150k kombík FWD, v poměrně skromné konfiguraci za 1,25M... to mě úplně nebere, asi bych radši vzal silnější motor v Superbu - i když teda s povinným automatem, no. Nebo je tu za mega 165k Mazda 6 Revolution nebo Homura (ale jasně, tolik to nepojede).
Samozřejmě, vždy záleží na rozpočtu a na předpokládádaném využití auta.
Co se týče mainstreamu, tak ten dneska neumí skoro nic. Ford, Opel, Renault = 0. Peugeot slaboučký diesel nebo hybrid. Superb už je ceníkově dražší než Passat. Jen Mazda myslí na staromilce, ale základní Audi ji ujede s prstem v nose, protože maximum výkonu je sice skromné, ale už v 3900 rpm.
Superb může být ceníkově dražší než Passat... to je za mě v pořádku, je to o kus auta víc, osobně bych za Superba dal víc než za Passat (a díky slevám to tak bývalo i dřív, že byl Passat levnější). V rámci koncernu se každopádně v té střední pořád vybírat dá - Arteon / Superb / Passat.
Mazdě Audi ujede, ale s prstem v nose ne... když budeš oboje držet pod krkem, tak ti větší krouťák bude +- kompenzovat menší výkon. Ostatně i papírové údaje jsou v rámci chyby měření (5km/h a 0,4s ve prospěch Audi). Větší rozdíl bude logicky v té pružnosti při normálním ježdění. Jinak samozřejmě bys za cenu Audi mohl mít i (povinně automatovou) 2.5G.
Superb dražší, než Passat? Schválně jsem se šel podívat, co se stalo a nestalo se nic. Srovnatelné varianty Supa vychází o cca 100 níž než Passat.
Ještě před 2 roky se daly na Passata získat ale obrovské slevy a potom vyšel o hodně líp.
Za mne SUP vs B8 si musí každý zvážit o co mu jde. Dnes už asi díky obrovským změnám cen a minimálním slevám na tom bude SUP cenově o trošku líp, ale nedávno to bylo naopak.
SUP je sice větší, ale jen o kousek a jen na kolena vzadu, kde i B8 má královsky místa a pak 10 litrů v kufru. Vnější design je u SUPU moc fajn. Ale zbytkem u mne teda vyhrál B8FL na celé čáře. Sedačky, matrixy, odhlučnění, design a ovládání v interiéru, audio, krytá kamera, ovladatelnost,... Ale každý má jiné priority a neřeší naopak spousty výbavy atd. Takže jak říkám, je to o vkusu každého soudruha.
Nevím, ceníky jsem nesjížděl... co pamatuju tak byl Passat levnější díky větším slevám. Ten Business vychází +- podobně jako Style, i tam jsou podobné věci.
Mně se Superb prostě víc líbí, zvenku i zevnitř (s výjimkou těch sedaček)... a nevidím moc žádná proti. Ty máš třeba vyzkoušené, že jsou matrixy v Passatu lepší?
No, já pro sebe si vzal Insignii a jinak prošlo firmou víc Passatů než Superbů... u sdílených aut prostě rozhodla cena. Takže Passat znám TSI TDI manuál automat... Superba pořádně jen naftu automat.
Style je spíš srovnatelná s Elegance, ale to je akademická debata :-)
Důležitá je finální konfigurace a reálná cena u dealera.
Matrixy v Supu jsou o třídu níž. Polovina segmentů, světlo je rozpůlené na dvě části s černou čárou uprostřed. Možná už to opravili. V době mého rozhodování to byla běžná vada.
Nad Insi jsem taky uvažoval. Určitě má super Matrixy. Možná i lepší, než Passat. Sedačky taky fajn, podvozek i odhlučnění. Cena taky solidní. Pár věcí mi tam nesedlo a trošku byly obavy o spolehlivost, spotřebu, následný prodej a i fakt, že spadla pod Stelantis a nástupce nebude atd...
Ale určitě zajímavá alternativa.
Kdepak jsi našel Superb dražší, než Passat? Schválně jsem se šel podívat, co se stalo a nestalo se nic. Srovnatelné varianty Supa vychází o cca 100 níž než Passat.
Ještě před 2 roky se daly na Passata získat ale obrovské slevy a potom vyšel líp.
Tady nešlo o nějaký třídní boj, ale o specifikum českého trhu, kde je velmi vzácné, že by si Audi koupila soukromá osoba, třeba šéfredaktor motoristického časopisu/webu. Zhruba 96 % Audi je registrováno na IČO. Specifikum českého trhu je velký podíl firemních aut používaných pro soukromé účely. Celé je to dáno zejména nastavením českého daňového systému. Zkuste si najít, jak se daní používání firemního auta k soukromým účelům (BiK, Benefit in Kind) v UK.
Konkrétně například za listopad bylo v ČR zaregistrováno pouhopouhých 14 kusů Audi jako soukromá auta. Autorizovaných dealerství je přitom 19.
Pro porovnání v Německu se za listopad prodalo 4733 kusů Audi jako soukromá auta.
No ale tak je to s každým drazsim autem. Proč nemít auto o 20% levněji:) znam i soukromé osoby, co si koupi auto přes firmu známého, aby neplatili DPH.
Je to k vzteku jak si Audi vybírá kam dá S tronic a kam Tiptronic. Třeba A4 měla tiptronic pouze u TDi 200kw, později 210kw (50 TDI). V modelovým roce 2019 ovšem byl Tiptronic i u 170kw verze (45 TDI). Jak to bylo u faceliftu v roce 2020 nevím, ale variantu 45 TDi už u A4 nenabízí a v A6 už tento motor má 180kW a opět S tronic.
Kdyby to rozsekly a aspoň do všech 6ti válců dali Tiptronic, tak by udělali lépe.