Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Martin Vaculík se loučí s lidovým Hyundaiem i30. Jedním z posledních normálních kombi

23 komentářů

Tom Pro
Autu a redneckum
Avatar - Tycoon
Tycoon
1) Všeschny kombíky Hyundai i30 a Ceed odjakživa vidívám se zádí u asfaltu.Tak jako jedničkové Fabie. Holt kombík potřebuje tužší pružiny a tlumiče.
2) Je divné, že je motor tichoučký na volnoběh a rozumně tichý na vysoké otáčky, zatímco při 3500 rpm duní. To vypadá na špatně odladěný tlumič výfuku. Dřívější atmosféry často mívaly dva. Kolik jich má Hyundai 1.5?
3) Tažné je papírově odnímatelné? Pokud ne, tak se prostě jednou nasadí a není co řešit. Navíc pak funguje jako mechanický parkovací senzor :D:D:D
4) Kalibraci pedálu plynu "zmáčkni na třetinu, klapka se otevře na plno" měla už Fabia HTP. Je to hodně nepříjemné i pro zkušenější řidiče.
renda4
Jednou to bude drahá ojetina. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Presne... podobne ako dnes corolla este s tou 1,6tkou ci vitara 1,6...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ten motor by mohl vydrzet hodne. Je to bezna kubatura pro osobni auto neaportovniho charakteru.
6q je prijemna. Kdo chce, muze s tim jezdit 1-4, jako se Š120 :-)
Jezdec667
V krátké verzi žádné dunění na dálnici neslyším. Buď jsem hluchej, nebo to v krátké vůbec nedělá, připadne mi tam úplný klid. Vítr mi opravdu dělá problém, v octavii vůbec nevím, že fouká. Hyundai řve spíš ve vysokých otáčkách při akceleraci, to bude ten nadčtvercový motor.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
By mi ako ideal pasovala do bayonu ci i20tky a snad aj do kony ako zaklad ... velka skoda... ale ok vieme ako to dnes uz chodi... budme radi ze ju ma aspon i30tka ... a casom este aj ako jazdeny kusok to bude urcite ziadany voz :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejsem si jistý hodnocením autora. Přijde mi že některé věci šlo lépe podchytit.

Třeba kvalita laku. Není nic jednoduššího než si vzít lakoměrku. 30 tis. km a 1 rok za mě není vypovídací. Nevím že by nějaké auto mělo po 30ti návštěvách myčky sedřený lak.

K poklesu zádi - opět nevím, ale pokud stejně zatížím Octavii nebo třeba Superba, tak ty taky tahají zádě po zemi. K ukázce s koly na nosiči - to zatížení svislé je až na kouli, takže tam je logicky výrazná páka a je to dost možná horší než plný kufr vánočních dárků.

Stejně tak dynamika - za mě je to především o 150 Nm a ne o naladění pedálu plynu ani o průběhu výkonu. Výkon je totiž pořád stejný průběh ať jedu po rovince nebo v kopcích. Jenže při náročnějším profilu jízdy prostě chybí Nm. A stejně je to s klimou. Samozřejmě že u tohoto objemu a atmosferické jednotky bude znát nějaký rozdíl. Ale zhodnotit to kvůli tomu že to je leda tak pro důchodce?!? ...

Přijde mi zkrátka že hodnocení autora je občas trochu prazvláštní... Myslím že by pan Vaculík měl přistát zpátky na Zemi :D
Johnn
:yes: Správné postřehy. Ač patří pan Vaculík mezi naše nejlepší autonovináře, tak prostě hodně hodnocení je pocitově, nikoliv měřené a nakonec znalosti týmů konstruktérů jsou vyšší ( v diskuzi pod prvním videem na yutubu to vypadalo opačné),než u recenzentů. U motoru jsem očekával rozsáhlejší popis funkce proměného časování a zdvihu ventilů, noboť toto má nasvědomi poměrně plochou křivku točivého momentu, možnost mít plné otevřenou škrtící klapku a přitom neplnit válce maximálním objemem směsi. Dále bych očekával hodnocení dávkování minimálního výkonu při popojíždění, hodí se v kolonách nebo při parkování. Mohlo toho být více. I tak děkuji panu Vaculíkovi za snahu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano toto video patří určitě k tomu nejlepšímu (bohužel) co dokáže ACZ vyprodukovat.

Jen jsem čím dál víc v rozpacích právě s hodnocením a komentáři pana Vaculika k nepochybně zjištěným faktům.
Ginger Kyriakos
Tak to asi těžko. Dynamika s kroutakem nemám toliko společného, jako s absolutním výkonem. Ono když to ma 40 kW při 3 tis ot, je jasný, ze to ten kopec na pětku nevyjede. 70kW má až v 6 tis otáčkách, takže tam je zakopanej pes.... Pocitově to tedy po rovině "táhne" díky "slušnému" kroutaku v nízkých otáčkách i pri nizkem absolutním výkonu, který se však naplno projeví v prvním kopci....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To asi lehko. Jízda do kopce je o Nm a ne o kW. Nevím co vymýšlíš pod pojmem "absolutní dynamika".

Jinak řečeno při stejném výkonu pojede více Nm do kopce líp. Nebo?
Ginger Kyriakos
No nepojede...Výkon je součinem otáček motoru (RPM) a kroutaku (Nm). Takže ohánět se Nm je pro výkon motoru jen jedna ze dvou promennych. Můžu mít nízký kroutak a vysoké otáčky a dosahovat stejného výkonu (a jet do kopce úplně v pohodě) jako při vysokém kroutaku a nizkych otáčkách.. kroutak sám o sobě tě do kopce nevytahne. Turbomotory mají vysoký kroutak, který jim v nízkých otáčkách zajišťuje vysoký výkon, ale i atmosféra může mít takový výkon, jen musí mít otáčky pomalu do červeného..a o tom to je...O zprevodovani... Jenže když má někdo dlouhe převody jak týden před výplatou (bo emise) tak je jasný, ze na tu pětku to na dálnici do kopce při 3500 tis nejede..Udělat kratsi převody, mají ve 130 vyšší výkon díky vyšším otáčkám...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dobře, rozumím tomu co chceš říct. Tak jinak - opravují se. Při stejných otáčkách pojede auto s více Nm do kopce lépe.
Radovan Pastucha
pojde lepsie preto,lebo viac Nm v danych otackach znamena logicky viac vykonu v danych otackach. Jedine vykon motora hybe autom,kedze krutiaci moment je staticka sila na paku. Co je ohlafom krutiacehp momentu podstatne je jeho priebeh vs otacky,co definuja priebeh vykonu a ten definuje ako sa ti s autom bude jazdit.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A proto jsou tak oblíbené ty 2L turbochrochtáky a poslední roky i silnější verze foukaných 2L benzínů. Protože je jízda s nimi relax, kopec nekopec.
A 3L jsou ještě lepší atd...
Jde to i s litrem, ale člověk, nebo převodovka a nakonec i turbo a sám motor se nadřou. Kdo se chce vyblbnout, tak ho může bavit točit to do červenýho, ale běžný motorista se chce v klidu svižně přepravovat a tam ty Nm hrají roli.

Tehhle motůrek bude prostě super do města a jeho okolí pro starší lidi, nebo i nenáročný ženský na nákupy a rozvoz dětí atd... Nepřímý vstřik, nízká spotřeba, nízké tlaky v motoru atd. by měly zaručit dlouhodobý levný a servisně nenáročný provoz a o to jde. Buďme za taková auta rádi.
Na přelety Evropou v 5 lidech s bagáží a koly na kouli a pro závodníky to zrovna není ideální model.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak to snad od tohoto základu nikdo nečeká ;-)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Někdy mám pocit, že jo a pak z toho vznikají podivná hodnocení takových vozů.
Avatar - Mikesus
Mikesus
"A jak už víme, pro dynamiku auta je rozhodující výhradně výkon."
https://www.autoforum.cz/…o-jde-predevsim/?4
Avatar - Jenik3
Jenik3
Vykon tam je. Jen si pro nej ridic musi dojit, tedy protocit.
Zajimalo by mne, jaky vykon ma tento motor v beznych otackach, napr. pri 2500.
1944Jan
Pri 2,5k otacek cca 37,5kW, jak je videt na grafu ve videu..
Ginger Kyriakos
I ten turbo litrak zvládne dálniční kopec v pohodě na šestku, protože ten vysoký výkon v dálničních 3 tis otáčkách je prostě hrozně fajn, a ne že ne. Jak v testu zaznělo, pro starší pár na ježdění okolo komína je taková atmosféra ideál. Samozřejmě, ze se s tím dá jet i do Chorvatska, ostatně to zvládne každé auto, záleží jen míře sebeobětování jízdního komfortu.
Avatar - Tomogo
Tomogo
... za skvělé video. Takto by se asi měly dělat všechny testy.
Pak si každý může říct, jestli mu něco z toho vadí, nebo to kousne. Důležité je o těch věcech vědět a třeba si je i vyzkoušet.