Menší, lehčí, elegantnější a dostupnější, přesto s bohatou výbavou, patřičným luxusem, výkonem i komfortem. Třetí generace Range Roveru Sport tasí opravdu silné karty.
JLR používá jedny z nejkvalitnějších přírodních kůží. Má určitou flexibilitu a může vykazovat jisté řasení. Určitě je potřeba ji udržovat, což se u novinářského kusu zřejmě pravidelně neděje. Přírodní materiály bohužel nutnost péče mají, jinak degradují. Nicméně nejde o vadu, spíše přirozenou vlastnost.
Souhlas. Proste příliš kvalitní a jemná kůže znamená neustálou péči. Pamatuju si, jak se bílá kůže v jaguaru neustále barvila od modrých kalhot. Co 10-15 tisíc jsem ji musel sam nebo nechat čistit, protože od oblekovych kalhot nebo jean byla uplne modrá.
Presne tak, ta udrzba v tomhle veku kuze by se mela omezit na pouhe cisteni, zadna mleka atd. nejsou potreba prvni 2-3 roky. Jen cisteni, pripadne nejaky sealant.
Ta odporná, hrubá základní v BMW opravdu zvláštní péči nevyžaduje. Nicméně čím jemnější, tím je potřeba větší údržba. Kůže je přírodní materiál, pokud se někomu potí půlky, tak na to samosebou reaguje i roztažením.
Já bych z toho zešílel. Já měkkou kůži zkusil jednou a moc rád jsem se vrátil k textilu, nebo Alcantaře a umělé kůži. Nulová péče, stálý vzhled, vysoký komfort.
Nesnáším se plazit okolo auta víc, než je nutné a jen to jednou za uherský rok vysaju a otřu vlhkým mikrovláknem. V životě jsem nikdy nepoužil žádnou autokosmetiku a přesto interiér po 5 i více letech může vypadat jako nový. Včetně volantu, který taky udržuji jen vlhkým mikrovláknem.
Už od mládí, kdykoli jsem viděl interiér v autobazaru lesklý od nějaké pofidérní kosmetiky, dělalo se mi z toho na zvracení.
V podstatě jsem nikdy nechápal, co ti lidé s těmi auty dělají, že z toho jsou za pár let takový pelešiny. Časem jsem ale zjistil, že buď někteří výrobci umí dělat odolné interiéry a jiní ne. A nebo výrobce umí udělat jeden typ dobře a druhý ne.
Urcite koupil, bez vahani. Ta kuze je mekoucka a pak vetrani zad… Zena ma v a6 alcantaru a dobry, ale to vedro v lete je otravny. U me je to taky dany tim, ze kazdej den vystupuju z auta strasne mockrat. Mel jsem treba v superbu opotrebovanou lk kuzi po pul roce. Fakt ale je, ze alcantarovej interier a to nemluve o vyborny napa kuzi v passatu, vydrzel fakt hodne.
Já mám z toho větrání zad smíšený pocity. A v Alcantaře mi vedro není ani v létě.
Přijde mi, že důležitější je to, jak funguje klima a termální skla atd. Potom nemám důvod se potit ve 22-23*C ať je léto, nebo zima.
Samozřejmě je to zcela individuální věc každého majitele a každý má jiný vkus a požadavky.
Já jsem byl naprosto nadšenej s ErgoActive sedaček v G7 před FL. Dělali to pár let a pak přestali. Kombinace Vienna EKO kůže a hrubé matně lesklé látky. Vypadaly parádně, neklouzaly, vůbec to nepouštělo chlupy, nedělalo žmolky, veškerej bordel šel dolů bez námahy, držely tělo. Když šlo auto z domu, kupec se ptal, jestli jsem dával sedačky nový 😂😂😂
Někdy se látka povede úžasně a jindy to je chlupatá tragédie.
Jindy jsem zase viděl popraskaný sedačky z EKO kůže u Mercedesů i Audi po pár letech, nebo kožený v Superbu Laurin a Kléma po 3 letech na cáry. Nevím zda je to problém sérií a výrobce, nebo je majitel totální prase…
Mně se líbí Merino, nebo Nappa v novým autě, ale nejsem šejk, ani takovej automil, abych si to pořizoval a i když jsem si skládal A6 Allroad, tak jsem koukal po textilních sedačkách.
Nappu mám rád spíš na botách. 🤓
V alcantaře se možná člověk nepotí tolik, ale s odvětráváním sedaček se to srovnávat nedá.
U většiny aut jde spíš o prasáctví uživatele auta. Na druhou stranu si pamatuji na aféru u praskajících a olezlých "kožených potahů volantu Hyu i30. Tam to byl prostě šmejd.
Taky ty volanty pamatuju. Prej už to je ale v současnosti OK. Mezi tím se zase loupaly v BMW za násobky ceny i30. Občas si výrobci udělají pěknou ostudu bez ohledu na třídu a cenu.
Ty odvětrávaný sedačky budou taky asi jiný model od modelu a výrobce od výrobce a někde to může být fajn a jinde méně. Pro mne je textil prostě taková cesta praktičnosti, trvanlivosti a ceny.
Potřeboval bych asi delší zkušenost s ventilovanejma, abych si byl jist, že je to pro mne přínos a nebudu mít naopak záda bolavý z ofouknutí, nebo moc nízký teploty. Pro mne to je krapet overkill a desítky tisíc navíc za sedačky, který potřebují péči a stejně se sežvejkaj a navíc je to další zdroj potenciální závady atd.
Ale chápu, že pro někoho, kdo třeba několikrát denně musí sednout do rozpálenýho auta v létě někde v centru a jet na schůzky a nebejt mokrej na zádech a má na to fondy, tak to může být plusem. Mně to nechybělo a nechybí.
Ja nerozporuju potrebu se o kuzi starat, jen upozornuju na to aby to lidi neprehaneli s ruznou "vyzivou" pro kuze v jejich mladem veku. Kuze je z fabriky dostatecne napustena kdecim, co ji udrzi "nazivu" / v kondici 2-3 roky. To neznamena ze bude v kondici jeji povrch, ktery je potreba cistit a chranit pred mechanickym poskozenim, prenosem barvy z jeanu treba, pred tekutinama... Na to ale staci nejakej sealant nebo dnes moderni keramika. Ono ne nadarmo ma vetsina vyrobcu kvalitni autokosmetiky 2 typy produktu pokud jde o kuzi, ty do 3 let stari a ty nad 3r (treba colorlock).
Detailingu se jako hobby venuju asi 12 let a i kdyz mam ted v aute merino, coz je ciste prirodni kuze, tak za rok odeme nedostala nic nez vycisteni a sealant peci, a vypada jako nova. ;-)
moje teda ne, když ji neudržuju tak je rozpraskaná že je to vidět několik m daleko. O ošoupaných místech kde jsou švy ani nemluvě. Auto má něco přes 80tkm a jezdím krátké trasy, nemám nijak zásadně nekonvenční postavu...
Skutecne rozpraskana (naruseny povrch), nebo ma vrasky? To prvni bych rad videl (ne, ze ti neverim, jen bych to vazne chtel videt kde to mas a jak to vypada), to druhe je vlastnost. Jinak BMW Individual je taky Merino, tak me vazne zajima co, kde, jak, a tak :)
Kdykoliv jsem měl tu nejjemnější kůži od JLR, tak chtěla péči. Ale to na co je upozorněno nahoře je jen její pružnost. Prostě někdo seděl s kabátem, přehříval si zadek nebo něco podobného.
V BMW mám větraný základ a ten bude podle mě vypadat pořád stejně.
Já si právě k te základní “kůži” v bmw našel cestu. Je tak tvrdá, ze po 100 tis. vypadá porad stejně, nevyžaduje prakticky žádnou péči a ještě člověk ušetří cca 50 tis. S extra jemnou kůži mám jeste jeden problém, strasne klouže.
Ja mel v G21 bocnice ze Sensatecu a leva u ridice po cca dvou letech praskla.. Zbytek v cajku. Ted mam vse v alcantare a doufam, ze to tri roky vydrzi.
Mel jsem mit původně jine auto v nappe a priznam se bez muceni, ze jsem za alcantaru rad. Nejen ze nappa klouze, v zime je na tom kosa a v lete vedro.
Já měl v GLK bílou kůži, jak to tady popisujete asi hrubou, ta vydržela všechno, jen se barvila od kalhot, za 10 let jsem to nechal vyčistit 1x a zase vypadala jako úplně nové.
Budiž dán GLK dobrý řidič, který si i nadále bude vážit tohoto podařeného vozu. :yes:
Měkká kůže se hodí na bundy, do auta myslím nepatří, nechci ty sedačky udržovat vůbec nijak, jsem lenoch ... :-)
Určitě to nebude špatný auto. Ale je to Teda hrozně hnusný:) Ten předek vypadá jak první verze poslední generace Outlandera a ten zadek k tomu vůbec nepasuje. Zepředu jak 20 let starý auto s novým zadkem. Ale jak říkám, vyjadřuje se pouze k vnějšímu designu...
Range Rover ma u me specialni misto, asi tim jak zvlada spojit naprostou majestatnost a eleganci s modernim vnitrkem a funkcemi. Ne, vazne to nemusi vypadat jako sterilni patlapatla uvnitr Audi a ne, vazne se to nemusi snazit sokovat jako cumak X7 zvenci. Tohle je pro me kral, a to i vedle SUV od Rollse (jeden me vcera vyblikaval, pozdravuju) nebo Bentley, i kdyz chapu ze to je jina liga.
Tenhle šuplík mně zhnusili už asi před 10-ti lety tou splácnutou budkou. Alespoň že ten předek stále vypadá dobře. Ještě se měli vrátit k té normální budce a nenechávat na tom pracovat ty přiteplené creatoury.
RR i RRS to vizuálně, jízdně i funkčně umí. Vyjma ceny (za kterou jsou stejně schopni prodávat) se tomu dá máloco vytknout. Německá D3 vedle nich vypadá v lepším případě nijak, Bentley a Rolls pak spíš mimozně.
Rolls podle mě vypadá tak, jak vypadat má... majestátní auto. Bentayga je obludná.
Mně se (zvenku) dost líbí Q8, ale ta je menší. A X5... no, dá se říct, že vypadá trošku "nijak", ale pro mě je to jedno z tvarově nejlepších bavoráků, takové přirozené.
Novy Rr na zivo vyzera super, sport si oproti minulej generacii podla mna vzhladom pohorsil, take nemastne neslane, bentajaga katastrofa a v cullinanovi by som sa osobne hanbil chodit. Z beznej konfekcie asi x5 sa da. Ale ked mas na bentayagu, beriem flying spur, aspon mas istotu, ze to nema sused
Nemusí a taky není, za mě je Cullinan ok... spíš působivý než krásný, to je pravda... ale ošklivka to není. Kupodivu mi docela sedí světlejší tóny (různé do bronzové, šedé) https://img.carismo.cz/…e7999a2911e7.jpg
X5 je hlavně proporčně v pořádku, bez hypertrofovaných ledvin... pak se dá hezky dotáhnout barvou a kolama... třeba https://www.invelt.com/…SC00272-Edit.jpg . Za mě se nedá říct, že by byl RRS jasně hezčí auto.