Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Multivan T7 eHybrid – Nejpraktičtější plug-in hybrid dneška

Myšlenka testu velkého plug-in hybridu v zimních podmínkách nebyla vůbec špatná. Kdyby si letošní prosinec nehrál na jaro…
Zpět na článek
11. 1. 2023 13:11
11. 1. 2023 13:14
11. 1. 2023 13:33
11. 1. 2023 15:31
11. 1. 2023 16:28
11. 1. 2023 23:28
11. 1. 2023 13:25
11. 1. 2023 13:33
11. 1. 2023 13:51
11. 1. 2023 15:04
11. 1. 2023 16:41
11. 1. 2023 17:00
11. 1. 2023 17:26
11. 1. 2023 14:56
11. 1. 2023 15:11
11. 1. 2023 16:15
12. 1. 2023 09:06
12. 1. 2023 09:37
12. 1. 2023 12:18
13. 1. 2023 09:13
11. 1. 2023 14:05
11. 1. 2023 16:19
11. 1. 2023 14:07
11. 1. 2023 16:32
11. 1. 2023 22:44
13. 1. 2023 00:22
12. 1. 2023 09:41
13. 1. 2023 11:12
Avatar - Fomax
11. 1. 2023 13:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
11. 1. 2023 13:14
No nevím
Auto má 2,2 tuny. Nějaký náklad plis posádka a jsme na 2,5 i víc. A to celé pohání 1,4 s elektromotorem. Pojedu-li někam dál, je šance, že baterka bude téměř prázdná a vše bude muset táhnout ten malý motorek. S 2.0 TSI 140kW by tam byl alespoň dostačující motor. Tu 1,4 PHEV vidím tak do oktavky.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2023 13:25
Re: No nevím
nevím proč tam tlačí prapodivné hybridy, když diesely jsou přirozeným pohonem těchto vysokých aut
Avatar - kari.laz
11. 1. 2023 13:33
Re: No nevím
nemám pochyb, že 2.0 TDI bude nejprodávanější motorizace v tomto autě.
11. 1. 2023 15:31
Re: No nevím
Je, ale má svoje limity. Malý výkon, nemožnost volit AWD, obecně zatím problémové auto.
11. 1. 2023 16:28
Re: No nevím
Tak s 2.0TDI jen 110kw, automat a jen předokolka, od 1.34mil Kč.. Podle mě si myslí, že hybrid potáhne. Hmmm letos 44 hybridních registrací, i čistého benzinu je víc 72 ks... No nevim...
Avatar - kari.laz
11. 1. 2023 23:28
Re: No nevím
To každopádně. Těch "ale" tam je hodně. Skoro jak kdyby nechtěli, aby se to prodávalo. Což asi ani nechtějí, respektive chtějí, aby se místo toho prodával hybrid.
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2023 13:25
Re: No nevím
Pohon, který je nejvýhodnější v městském autě použitý v autě na delší jízdy.
Avatar - Emel
11. 1. 2023 13:33
Re: No nevím
Baterka tam není jen od toho, aby se na začátku nabila a pak se z ní čerpalo. Na jedno (nebo třeba deset) zrychlení nebo předjetí tam energie bude vždycky... a na jízdu konstantní rychlostí ta 1.4 stačí... v rámci českých limitů nebo mírně nad.
11. 1. 2023 13:51
Re: No nevím
presne tak
na 130km/h staci necelejch 50koni, tedy tretina vykonu spalovaku
to motor da od 1500 ot
kdyz to roztocis, mas k dispozici dalsich 100 spalovacich koni
+ dalsi porci elektrickejch
a kdyz nepojedes vylozene brzda-plyn, tak v baterce bude porad dost na pomoc pri zrychlovani
Avatar - Emel
11. 1. 2023 15:04
Re: No nevím
Možná ne autu velikosti Multivanu...
Ale v principu souhlas :)
11. 1. 2023 16:41
Re: No nevím
jestlize se 150 konma udela 190, tak s 50 konma udela 130
oktavce by na 130km/h melo stacit koni 30
Avatar - Emel
11. 1. 2023 17:00
Re: No nevím
Nikde není psáno, že 190 udělá se 150k... ale z technických dat ostatních motorizací to vypadá, že by mohl.
11. 1. 2023 17:26
Re: No nevím
chrocht 110kW udela 190
Avatar - kari.laz
11. 1. 2023 14:56
Re: No nevím
Sice se to snažíš omluvit, ale tohle auto často pojede dlouhou trasu a určitě ne prázdné, takže na své limity narazí.
Avatar - Emel
11. 1. 2023 15:11
Re: No nevím
A v čem je problém dlouhé trasy? Ano jasně, už nejedeš na energii ze zdi, ale jedeš hybridem s velkou baterkou... a ona ta 1.4TSI není o moc slabší, než řekněme standardní dvoulitrová nafta o stejném výkonu.
Jo, vídám borce, co s Multivanama lítaj 180... no tak pro ty to holt asi není. Ale pokud pojedeš dálnici 150 tempomat, tak na žádné limity nenarazíš bez ohledu na délku trasy.
11. 1. 2023 15:48
Re: Re: No nevím
Limitom bude asi spotreba pri 150 tempomat, tipujem 11l
Avatar - Emel
11. 1. 2023 16:15
Re: Re: No nevím
kari.laz volal po 2.0TSI a to by to asi nevytrhlo.
Jasně, s touhle čelní plochou už to při 150 za hubičku jezdit nebude... to ale ani ta nafta ne.
11. 1. 2023 16:44
Re: Re: No nevím
ja mel parkrat pujcenej T5 a delsi trasy jsem s lehkou nohou mimo dalnice jezdil za 9
cekal sem teda min
12. 1. 2023 07:06
Re: Re: No nevím
To ta lehká noha asi nebyla moc lehká. My jsme v létě ve čtyřech lidech a čtyřech kolech lítali kolem osmi. Na dálnici max tak 130 tacho.
12. 1. 2023 11:16
Re: Re: No nevím
byl to 170k+ petivalec ve ctyrkolce
tehdy uz skoro 10 letej historickej kousek
tak mozna proto ta spotreba
navic mi do rizeni kecal nas pejsek
11. 1. 2023 17:10
Re: Re: Re: No nevím
To mas pravdu, na taku opicku treba vela bananov
Avatar - kari.laz
11. 1. 2023 23:27
Re: Re: No nevím
Jenže na kratší trasy to stejně pojede jako klasické PHEV, takže spotřeba nebude o nic vyšší, ale v zápřahu už možná ten 1,4 vezme víc, protože na to bude šlapat jak na rýč.
Avatar - Emel
12. 1. 2023 09:06
Re: Re: No nevím
Pořád je na výběr. Z mého pohledu... u auta za 1,8M není nějaká třeba koruna na kilometr až tak zásadní. Samozřejmě je tu PHEV primárně pro ty, kteří něco pojezdí na šťávu ze zdi... ale pak na rozdíl od eZafiry mají auto, které je v ničem neomezuje ani při té cestě 1000+.
Avatar - kari.laz
12. 1. 2023 09:24
Re: Re: No nevím
no tím spíše bych u auta za 1,8M čekal adekvátní techniku, myšleno pohonné ústrojí.
Avatar - Emel
12. 1. 2023 09:37
Re: Re: No nevím
Podle jakých kritérií hodnotíš adekvátnost?
Avatar - kari.laz
12. 1. 2023 12:13
Re: Re: No nevím
Podle toho co tu píšíšu celou dobu, nebo jsem to popsal málo?
Avatar - Emel
12. 1. 2023 12:18
Re: Re: No nevím
Jo, respektive... na začátku mluvíš o dynamice a tam se podle mě pleteš, dynamika toho PHEV na žádné limity narážet nebude, pokud to teda nebudeš drtit na dálnici v rychlostech 170+.
Pokud mluvíš o spotřebě, tak budiž, v tom nepluginovém režimu bude asi nafta o něco úspornější.. já osobně tipuju že ne o tolik, aby to majitele auta v téhle cenové mělo trápit.
Takže explicitně - myslíš dynamiku, spotřebu, životnost nebo ještě něco jiného?
Avatar - kari.laz
12. 1. 2023 14:05
Re: Re: No nevím
To jako fakt? :D
Pamatuješ si ještě na začátek vlákna co jsem psal? :D

Celou dobu reaguji na to, že na spalovák tam je malorážka 1,4. U auta této velikosti a hmotnosti s příhlédnutím k tomu, že se dá očekávat, že prázdné to jezdit často nebude. Jakkoli to bude potřeba více honit a bude muset makat spalovací motor, byl by větší určitě vhodnější.
X5 45e má třílitr a spotřeba taky není extrémní, už jen proto, že ten motor se může "převalovat" a ne být vytočený jak klíště, pokud je potřeba.
Avatar - Emel
13. 1. 2023 09:13
Re: Re: No nevím
Další příspěvek ale byl "Jenže na kratší trasy to stejně pojede jako klasické PHEV, takže spotřeba nebude o nic vyšší, ale v zápřahu už možná ten 1,4 vezme víc, protože na to bude šlapat jak na rýč."

Takže ještě jednou - jde o dynamiku nebo o spotřebu?

Takhle... taky by se mi v hybridu víc líbila kombinace 2.0TSI + EV... ale na 2.0TDI 110kW bude tahle motorizace stačit kdykoli kdekoli.
11. 1. 2023 14:05
Re: No nevím
táhl jsem párkrát za Octavií 1.4TSI vlek skoro 1.5t a motoricky si s tím poradila v pohodě, takže na občasné popotažení něčeho bych se to Multivana nebál, sice těžší, ale zase pomůže baterka.
Avatar - Barry Lyndon
11. 1. 2023 14:06
Re: No nevím
Takto se ale s PHEV nejezdí. Když jedu dál, stále si nechávám v baterce alespoň 50 %, auto je pak živější. Pokud je na místě možnost dobíjení, tak těch 50 % vyjedu v EV režimu před cílem.
Vyjet si vše už na začátku a pak se plahočit s prázdnou baterií není dobrý nápad, auto je prostě línější (ať si říká kdo chce, co chce). Konkrétně píšu o RAV4 PHEV, ale předpokládám, že tohle bude všude obdobné.
11. 1. 2023 14:17
Re: No nevím
v bmw elektřinu rozvrhne navigace a všechna městečka projede s ní a dojde plus mínus v cíli.
Avatar - Barry Lyndon
11. 1. 2023 14:34
Re: No nevím
To je super a měl by to být myslím standard. Nicméně Toyota toto neumí, ta má infotainment z doby krále klacka, takže to, co popisuješ, tam člověk musí dělat ručně. Ale zase alespoň nějaká zábava - člověk si připadá trochu jako kapitán ponorky (tichý chod!!! :D ) a trochu jako na rally pravidelnosti :D .
Avatar - JirkaVejrazka
13. 1. 2023 20:11
Re: No nevím
Ona ta RAV4 nekdy uplne vyprazdni baterii? To by pak byl o dost jiny system nez Prius PHEV, o cemz pochybuju. Ten si necha vybit baterku nekam k 15% a tam uz se drzi, takze je vzdy rezerva na akceleraci atd. Nepozoruju rozdil ve vykonu mezi baterkou na 15% a baterkou okolo 50%. To ale muze byt tim, ze Prius neni trhac asfaltu, zatimco RAV4 ma vykonu docela dost. Proto se na to ptam, fakt te RAV4 necha vybit baterku do nuly?
Avatar - Ham.
11. 1. 2023 16:19
Re: No nevím
T7 mám vyzkoušenou jak s tímto hybridem, tak s 2.0 TSI i 2.0 TDI. A co se týče dynamiky, tak ten hybrid je na úrovni 2.0 TSI (150kW), daleko před 2.0 TDI (110 kW). Takže pořadí pro dlouhé trasy s nákladem je 1.-2. Hybrid a 2.0 TSI, 3. 2.0 TDI, 4. 1.5 TSI. Pokud diesel, tak je potřeba počkat si na silnější 150 kW variantu, která ale bude povinně spojená se čtyřkolkou a bude to finančně dost velká darda.
Avatar - m.z.
11. 1. 2023 14:07
t7 multivan
teprve v pátek jsem to viděl na vlastní bulvy a vůbec se mi nelíbí. Naopak na klasické T6.1 můj zrak s potěšením spočinul :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
11. 1. 2023 16:17
Re: t7 multivan
"můj zrak s potěšením spočinul " trochu pobavilo. :-)
Inak za mňa celkom pekné, opticky menšie ako 6.1 a mohlo by byť.
Toto mi dáva za 2M väčší zmysel ako EV Hafira.
11. 1. 2023 16:32
Re: t7 multivan
Tak pokud je dáš vedle sebe, T6.1 působí o dost hodnotněji. T7 je designový paskvil, vpředu masa plastu bez mlhovek, vzadu je useknutý a navíc ti "křidélka" kvůli aerodynamice vypadají strašně, stejně tak jako když si sedneš dovnitř a koukáš šikmo vpřed přes ten rozdvojený masivní sloupek, tam se ti schová Tatra :no: Navíc ta brutální cena za slabé motory... Za mě ne... :no:
Avatar - wakantanka
11. 1. 2023 19:20
No ja neviem,
ale za tieto peniaze je Staria úplne v plnke aj so 4x4 či? Jediný plus vidím u Multivanu vo variabilite interiéru. Tam Hyundai prepásol svoju šancu.
Rozbalit vlákno
1
13. 1. 2023 16:19
Re: No ja neviem,
Staria ma bohuzel dost vyznamnou nevyhodu tykajici se takoveho druhu auta. Konfigurace neumoznuje sedet trem lidem(detem) vedle sebe. NAvic ta variabilita take neni nic moc, ale ta 3-sedacka je pro me zasadni. Navic ani nedokazou rici, zda-li vyubec a kdy bude hybdri....
11. 1. 2023 22:44
Shuttle
Hotelový shuttle na letiste a po městě. Určitě ne s rodinou a kolama do Alp.
Rozbalit vlákno
1
13. 1. 2023 00:22
Re: Shuttle
Měl jsem půjčený dlouhý hybrid a s rodinkou 2+2 jsme s kolama na výlet jeli a úplně v pohodě. Za mě má multivan smůlu, že vznikl v dnešní době, jinak mohl mít normálně 200kobyl tdi a chybí mu takové věci jako otočné přední sedačky nebo výklopné zadní okno...a větší doložnost. Jinak je to supr moderní kára. Hlavně adaptivní tempomat s bržděním do zatáček je super na dlouhé cestování.
12. 1. 2023 07:24
Jako vždy, není to pro každýho, ale...
.... svůj part si to auto odehraje. Se Supem iV (stejný motor) mám 60tkm a jsem stále spokojen....kdo s tím chce denně rozvézt děcka nebo dojet do práce a o víkendu jet někam dál, bude spokojen. Kdo chce denně lítat po dálnici 130+ tak pak je nafta lepší volba.... Ony obligátní Alpy se s tím PHEV dají dát na pohodu taky - samozřejmě při reál 130 ještě s rakví na střeše to určitě pojede za víc než nafta, ale stačí těch 20km povinnou stovkou kolem Salzburku a nebo ta šílená zóna kolem Innsbrucku a tam to ten hybrid hravě dotáhne....

Jinak pomůžu redakci s tou spotřebou v mrazech, když jim to nevyšlo.... Je prostě 2x vyšší než v létě.... Čili z dojezdu 56km (Sup) máte v zimě pod 30.... U Multivanu s jeho objemem boudy co je potřeba vytopit to vidím ještě míň.... To už je fakt maličký dojezd, ale co si budem povídat, v Česku takových dnů v roce bude bývat tak 15 za rok. To se asi dá vydržet.

Tenhle PHEV se za mě VW povedl.... za těch 60tkm jsem neřešil absolutně NIC. Akorát třeba při kalkulaci nákladů je potřeba brát v úvahu výměnu oleje co 15tkm a taky třeba fakt, že v DSG se u tohodle auta mění olej co 60tkm, takže prohlídka v 60tkm je za výživných cca 15 tisíc....
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Franta Dobro
12. 1. 2023 07:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 1. 2023 15:28
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
... jasně, bylo to za den... a ano, taky co 15tkm měním olej, na kterém je reálně najeto tak 7 tisíc.... :'-(
12. 1. 2023 08:58
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
výživných 15 tis?!?

To v Toyotě je za pozdrav...
Avatar - Mikesus
12. 1. 2023 12:48
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
Odkdy? Tolik jsem v životě za žádné auto na servisu nedal. Corolla 2.0 byla nejčastěji kolem 4tis, HL teď se pohybuje kolem 6tis. Camry to samé. Kde bereš takovou blbost?
12. 1. 2023 13:45
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
To kde chodis? Ja som za Corollu platieval pred 3-4 rokmi v Ziline 200-300eur podla velkosti prehliadky. Nechce sa mi verit, ze za Highlander beru rovnako v Prahe, jedine ak mas nejaku mnozstevnu zlavu.

Ale Passat v Prahe teda lacnejsi nieje. Tam som este nikdy nenechal menej ako 20 000. Ale vzdy sa teda robil nejaky vacsi servis + brzdy (raz predne, raz zadne). Na druhej strane tam chodim raz za 30 000km.
Avatar - Mikesus
12. 1. 2023 17:29
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
Servisní úkony na hybridu jsou stejné drahé, bez ohledu na auto. Jen hodinovku mají vyšší u HL, proto to navýšení. A celkově těch 1.5h na servis prostě dá navíc cca 2000 oproti corolle.
Jak máte ceny na Slovensku, to netuším samozřejmě.
12. 1. 2023 23:02
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
Tak toyota to má dokonca online: https://toyota.autoeder.cz/…servisnich-ukonu#…
Neviem kde chodíš, ale napríklad Emil Frey Stodulky Highlander:
15 000: 6 981kč
30 000: 10 792kč
45 000:7 259kč
60 000:12 129kč
75 000: 6 981kč
90 000:14 991kč
čo som ostatné pražské servisy náhodne preklikal je to +- podobné.
Ak si urobíš priemer tak to je cca 9 000kč na prehliadku.
Avatar - Emel
12. 1. 2023 09:08
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
Olej co 15tkm je docela rozumná volba tak jako tak... tedy u benzínového auta, pokud je půlka z toho na elektro tak nevím.
Avatar - Ham.
12. 1. 2023 10:33
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
Asi stejně důležitý limit je limit délky používání oleje bez ohledu na nájezd. Někde v Autobildu byl před cca 5 roky velmi podrobný test olejů a jejich degradace (měřené v laboratoři výzkumného ústavu maziv) v závislosti na nájezdu a v závislosti na době používání v motoru. Motor s nájezdem 5 tkm ročně byl po 3 letech v motoru (a celkovém nájezdu 15tkm) v horším stavu než olej s nájezdem 30tkm ale za jediný rok. Takže rozumná volba je 15tkm nebo 1 rok. Ten, kdo jezdí 60tkm ročně může do servisu jenom 2x ročně po 30tkm a motor nijak neničí. Kdyby stejný řidič jezdil jenom 5tkm ročně a jel do servisu za 6 let (stejný nájezd na jednu náplň 30 tkm), tak je čuně, protože jezdí na zcela degradovanou tekutinu prakticky bez mazacích schopností. Zároveň tam uváděli, že nejhorší kapky dostává olej po startu, no a platí, že ten kdo najede 60tkm ročně, tak většinou nastartuje a mastí 200 km někam a 200km zpátky v nějakém relativně pro olej ideálním režimu (zahřátý olej), naopak ten, co jezdí 5km ročně se v drtivé většině motá kolem komína, startuje a jede krátkou trasu, opět startuje a jede krátkou trasu a jen sporadicky jede nějakou štreku, olej tedy pracuje po většinu času v neprohřátém motoru, což je pro jeho degradací to nejhorší co může být.Olej prostě degraduje mechanicky použitím v motoru a zároveň odvíčkováním přepravní nádoby začne probíhat jeho stárnutí (oxidací jednotlivých jeho složek, která se multiplikuje startováním studeného motoru).
Avatar - Emel
12. 1. 2023 10:37
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
To by mě zajímalo, jak je olej starý ve chvíli, kdy ho liješ do motoru. Nebo v sudu/petce nedegraduje?
12. 1. 2023 10:43
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
Myslím že skoro ne. Do petky nemá přístup vzdušná vlhkost, nejsou v ní žádné produkty spalování atd.
Avatar - Ham.
12. 1. 2023 10:50
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
No to je lehké zjistit, pokud nekupuješ olej někde na netu od ruských pančovačů, tak na každé originální nádobě (bez ohledu jestli je to litrovka, pětilitrovka nebo sud) Shellu, Castrolu nebo dalších značek je vyražená/vytištěná šarže z které to bylo stočené a datum výroby, třeba 02/22 což je měsíc a rok výroby té šarže (podobný systém jako u pneu). A v sudu nebo v originál nádobě nedegraduje, právě kvůli tomu je tam to hliníkové víčko, všimni si, že je prohnuté dovnitř, tedy je pod ním vakuum. U slušnějších výrobců se dočteš, že po otevření bys měl olej spotřebovat nebo maximálně použít na nějaké dolití během intervalu používání v motoru. Nechat načatou flašku v garáži 10 let a pak ji nalít do motoru není nejlepší nápad (opět analogie s pneu, deset let ležící guma v regálu je v daleko horším stavu než roční pneu s nájezdem 30 tkm).
12. 1. 2023 16:41
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
hele to je jasný.... já to u svého PHEV mám tak že jezdím týden jen na baterku a pak jedu jednou někam dál. Takže reálně fakt měním olej třeba co 9 měsíců když má najeto 7tkm na dlouhých cestách. Až bude po záruce, prodloužím to prostě na 12měsíců defacto bez ohledu na to, co najedu (víc než 10tkm na benzín to nebude).

Samozřejmě že když někdo s PHEV jezdí tak, že jede denně do práce a zpátky a třeba posledních 10km dá denně na benzín, tak se mu ty studené starty sakra hromadí a to by měl v servisním plánu zohlednit.

Kvalitnímu servisu zdar :yes: ;-)
Avatar - Ham.
12. 1. 2023 17:15
Re: Jako vždy, není to pro každýho, ale...
To co jsem psal jsem myslel na ICE auta, u PHEV bych řekl, že spalovák trpí méně než běžné ICE pokud se používá tak jak má, tedy na krátké poskakování po městě práci odvede elektromotor a ICE se zapojí jenom při delších trasách, kdy ale spalovací jednotka běží v optimálním režimu zahřátého motoru a eliminuje se tak velké množství studených startů ICE při poskakování po městě díky EV (největší kazisvět motorového oleje je velké množství studených startů), takže pokud bych u čisté a zajeté 1.4 nechal interval 15tkm nebo 1 rok, tak u 1.4 v kombu s EV a používané tak jak se má PHEV používat (což z toho co píšeš tvoje používání splňuje) bych se nebál klidně i většího nájezdu pokud nastane a měnil po roce i kdyby roční nájezd byl třeba 30 tkm.
12. 1. 2023 09:41
MPV
Tam kde končí tento PHEV, začíná čistý BEV EQV.
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2023 11:12
idealni auto
za mne idealni vuz, pres tyden po meste a o vokendu/dovolene , delsi trasa. Majic 3 deti a Vecko, rad bych jej vymenil, nicmene prakticky nejsou ....
Rozbalit vlákno
0