Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

ADAC: Srovnávací test systémů varujících před neúmyslným vybočením z pruhu

12 komentářů

.. taký systém funguje na Slovensku kde nám bežne stredové čiary chýbajú? A o čiarach pri krajnici ani nehovoriac ;-\
Bezne ? S takymi autami sa jazdi po cestach prvej mozno druhej triedy kde su cesty bez ciary len vtedy ked sa dava novy koberec. S Lexusom sa po ceste 5 triedy jazdit nebude. 😉
No neviem kade jazdíš ty ale ja na ceste BA - KE také cesty bez čiar vidím bežne. BTW jazdím Mercedes a nie po cestách 5. triedy
Vždyť ony by si ty systémy moc neškrtly, ani na tak, zahraničními turisty, frekventované trase, jako je Praha Komořany - Karlštejn. Na 45 km cesty, tam je maximálně 5 km s nějakými čarami kolem Cukráku. A taky bych rád viděl, co to bude hlásit, až padne sníh na ty naše ,,vždy připravené silničáře". 😉
Tiez jazdim BA-KE a ciary chybaju tam kde je novy koberec-co je na viacerych miestach. Ked pojdem najblizsie tak mrknem blizsie ale doteraz som bral tuto cestu ako jednu z lepsie znacenych.
Klaudius
A jazdis severnou alebo juznou trasou? Aj to je rozdiel, nie?
Pravda. 😄 Jazdim juznou. Koncim par km pred KE ( nedaleko od Moldavy nad Bodvou ). Severom sa podla mna do KE neoplati. Juhom je to kratsie, rychlejsie, menej radarov, ziadne zapchy v okoli Povazskej, Ziliny a Martina.
"Hodnotila se také snadnost ovládání, schopnost orientovat se na staveništi, kde se původní značení často překrývá s dočasně vytvořenými pruhy ..."
Pokiaľ viem tak na stavenisku (rozostavanej alebo opravovanej ceste) je max povolená rýchlosť max 40-50 km/hod. To by potom fungoval len systém v Lexuse (možno). :😉
coolio
60-80. Jestli se tím myslí zúžené jízdní pruhy.
Nejméně rušivý způsob varování - není to protimluv? Ten systém by přeci měl naopak dost důrazně člověka upozornit, že vyjíždí. V případě mikrospánku je nedůrazné varování vcelku k ničemu, nebo se pletu?
Klaudius
Ano, je to uz dost postavene na hlavu. Ale ked sa nyd tym zamyslis, zrejme tym myslia, aby si sa toho varovanie velmi nezlakol a v reflexe na to neurobil nejaku vaznu chybu....
myslia tym, ze system v BMW sa jemne snazi korigovat smer natacanim volantu, takze vlastne system robi to, co ma robit vodic, a vodic to len trochu dotiahne. Ked sedis v tom BMW, citis, ze do riadenia zasahuje elektronika, ale nezasiahne prudko, a zasiahne v semere, ktory je spravny. Naproti tomu nejake vybrovanie sedacky, alebo zvuky a svetla su rusive, pretoze nevies, co to pipa, a napriklad v zmetku si myslis, ze Ti niekto vola, a zacnes hladat mobil. Trochu cierny humor..