Koncernu Volkswagen se s platformou MQB podařil zázrak, který v automobilovém průmyslu přinesl velkou změnu. Jen málokterému konkurentovi se něco podobného podařilo zopakovat.
MQB je skutečně mimořádně povedený projekt a zdaleka ne jen proto, že VW šetří velké peníze. Však také ne náhodou její vznik spadá do skvostného období panování F. Piëcha. Zvláště oceňuji její vynikající využití obestavěného prostoru (např. platformy PSA a Renaultu ji v této oblasti nesahají ani po kotníky), ale i to, že je výborným předpokladem pro dobré jízdní vlastnosti (bez problémů zvládá i modely s výkony přes 300 k s poháněnou přední nápravou). Další velkou předností je její tuhost v kombinaci s velmi příznivou hmotností (výsledky jejích nárazových testů jsou přesto velmi dobré) a také široký rozsah seřízení volantu a správně umístěné pedály. Navíc MQB je připravena nejen na dva základní druhy zadní nápravy, ale i na alternativní pohon všech kol. Na to třeba Francouzi rovněž nemají žádnou odpověď. Na MQB jezdí obě naše rodinná auta a právě mimořádná povedenost jejich platforem MQB byla jedním z hlavních důvodů k jejich koupi. :-):yes:
Ked nieco mozem pridat z mojej garaze, tak od soboty jazdim MEB platformou a nadseny vobec nie som, skor som smutny, ze pred tym nikde nevaruju, ako nezabavne a tazkopadne to jazdi. A teraz VW prizna, ze s tym maju problemy a pripravuju novu verziu :-D
Sam som si vybral, co vyfasujem :-) Je to Enyaq sportline a sportove na tom nie je nic, dokonca ma zarazilo ako zle, nekomunikujuco to jazdi, hlavne teraz na lade a ludia sa na to nejak nestazuju, recenzenti neupozornuju.
Bohuzel musim souhlasit s xxc.
Enyaq je pomerne tezkopadny.
A to jak podvozkem, tak pohonem nebo brzdami.
Velke ovladaci sily brzdy pusobi, ze auto (pocitove) nebrzdi.
Reakci na "plyn" bych si take predstavoval uplne jinou.
Prijde mi, ze to auto musi clovek ke vsemu premlouvat. :D
Velmi dobre popisane, ale ono ked sa premluvi, tak vies ist dost rychlo a komfortne, len nie je z toho ziadna zabava, skor obavy, kedy vyletim necakane z cesty. Brzdy su ina kapitola, mozno objektivne auto brzdi, ale subjektivne vobec, tak slabe brzdy a tvrdy brzdovy pedal som este nezazil v ziadnom aute.
Scenic bol ovela zabavnejsi, tam zase boli ine problemy. Aky je rozdiel, ci ma krabica 1,7 tony a je zabavna, alebo 2,2 tony. V tomto som to az tak nepredpokladal. Male Citigo je ovela viac zabavnejsie, tak som nejak predpokladal, ze vw platformy vie :-D
Jojo, většinou se jim se*e eletrika a dieslové motory od PSA jsou doslova tragédie, zejména slavná 2,7 V6, to je pecka, z 10 motorů už tak 6 dojezdilo a 2 sou po GO :-):-):-):-):-)
A některé benzíny nejsou taky žádný super etalon a to ani ty ve spolupráci s BMW, co se dávaly třeba do Mini.
Hele, a jaké že "jiné přednosti" mají současná francozská auta? :-O:-[]:-[] To by mě fakt zajímalo! Snad ne i-Cocpit s neviditelným přístrojovým štítem a volantem na varlatech? :-[]:-[]:-[] Nebo snad Megane "100% elektrický"? Nebo ty příšerné patlanice typu nový Peugeot 408 nebo Renault Arkana? :no::no::no::-[]:-[]:-[]
Zrovna skvele jízdní vlastnosti bych netvrdil.
Jinak ale ano, byly vzorem pro dost dalších automobilek, ne kvůli technické stránce, ale kvůli té modularite. A právě tím posunuly celý automobilový průmysl.
Vážně chceš tvrdit, že octavia 3/4, karoq atd mají povedený? To je tragédie nad tragédií. Uskakana vlečka, pak se takový trouba chtěl držet za mnou kdyz jsem zkousel ES ( a moc neprehanel, protoze s tim aute jsem mel cca 15 km ) a skončil v hodinách na mokru, protoze mu v zatáčce uskocil zadek. Ne to fakt nejsou povedené podvozky.
No nevim na OIII a IV mám dost najeto, cca 250tis km a rozhodně bych neřekl, že to má špatný podvozek. OIII měla víceprvek a OIV má vlečku, ale dobře naladěnou. Jasně, FoFo 3G měl podvozek o chlup lepší, najel jsem s ním asi 40tis km, ale MQB se za mě povedla ;-)
Je to osobní zkušenost, důvod vymyslet si nemám. Jen je to pro mne připomínka toho technologicky špičkového podvozku. A dost lidí, co už u škodovky není, ale mělo tu čest s tím souhlasí, že jsou podvozkove hodně slabé. Jen ti, co u nich zůstávají tvrdí, že jsou top.
MQB byl krok, který byl pro udržitelný rozvoj VW jednoduše nezbytný. Ten moloch tvoří spoustu značek a nelze držet krok s konkurenty, kteří vyžadují platforem mnohem méně. Navíc si VW uvědomil, že se rozjíždí doba hybridů a platforem bude potřebovat ještě víc a proto musel jednat. Další platformy navíc by ho zničily. Jednoduše All in. Málokterému konkurentovi se něco podobného povedlo, jenže málokterý konkurent to do té doby potřeboval. A žádný to nepotřeboval tak moc jak samotný VW. Univerzální platforma není žádná dokonalá myšlenka VW. Pouze ji musel uskutečnit a stálo to hodně. MQB byla nákladná a aby se investice vrátila, musí ji nadále využívat. To možná přineslo problém s financování elektrické platformy. S MEB už první elektrickou platformou nebyl.
Jinak článek mi přijde jako pochvala pro VW. Pro nás jako zákazníky je univerzální platforma ochuzením a nevýhodou. Sdílená platforma přinese sdílené a velice podobné vlastnosti modelů ve stejné třídě daného koncernu.
Všechno co je universální vždycky stojí v nějakém směru za kulový.
A u VW, terý neumí postavit ani benzínový motor (viz slvné TSI a TSFI) to platí desetinásobně.
Jejich podvozky s kusem trubky namísto víceprvku sou směšný :-) Na zdejších tankodromech plných děr a zplatovaných asfaltem, který roztíraj lopatou to nádherně uskakuje. Kámoš má O4 jako služebák, je z toho nadšen, jízdní vlastnosti na tankodromu peckový :-):-):-)
Hele, vyjmenuj mi tady, které neprémiové automobilky u svých modelů C segmentu v posledních letech montují dozadu výhradně víceprvek! :-[]:-[]:-[] A mimo jiné - u silnějších motorizací koncern na MQB zadní víceprvek montuje, pokud to náhodou nevíš... :-)
všechno je to výborný, jenom to žere 1,5 litry oleje na 15-20 tis km, praskaj tomu řetezy a řemeny, ulítavaj tomu šrouby od přenastavovače vačkového hřídele a další perly