Technika
MQB byl krok, který byl pro udržitelný rozvoj VW jednoduše nezbytný. Ten moloch tvoří spoustu značek a nelze držet krok s konkurenty, kteří vyžadují platforem mnohem méně. Navíc si VW uvědomil, že se rozjíždí doba hybridů a platforem bude potřebovat ještě víc a proto musel jednat. Další platformy navíc by ho zničily. Jednoduše All in. Málokterému konkurentovi se něco podobného povedlo, jenže málokterý konkurent to do té doby potřeboval. A žádný to nepotřeboval tak moc jak samotný VW. Univerzální platforma není žádná dokonalá myšlenka VW. Pouze ji musel uskutečnit a stálo to hodně. MQB byla nákladná a aby se investice vrátila, musí ji nadále využívat. To možná přineslo problém s financování elektrické platformy. S MEB už první elektrickou platformou nebyl.
Jinak článek mi přijde jako pochvala pro VW. Pro nás jako zákazníky je univerzální platforma ochuzením a nevýhodou. Sdílená platforma přinese sdílené a velice podobné vlastnosti modelů ve stejné třídě daného koncernu.
Jinak článek mi přijde jako pochvala pro VW. Pro nás jako zákazníky je univerzální platforma ochuzením a nevýhodou. Sdílená platforma přinese sdílené a velice podobné vlastnosti modelů ve stejné třídě daného koncernu.
Všechno co je universální vždycky stojí v nějakém směru za kulový.
A u VW, terý neumí postavit ani benzínový motor (viz slvné TSI a TSFI) to platí desetinásobně.
Jejich podvozky s kusem trubky namísto víceprvku sou směšný 😄 Na zdejších tankodromech plných děr a zplatovaných asfaltem, který roztíraj lopatou to nádherně uskakuje. Kámoš má O4 jako služebák, je z toho nadšen, jízdní vlastnosti na tankodromu peckový 😄 😄 😄
A u VW, terý neumí postavit ani benzínový motor (viz slvné TSI a TSFI) to platí desetinásobně.
Jejich podvozky s kusem trubky namísto víceprvku sou směšný 😄 Na zdejších tankodromech plných děr a zplatovaných asfaltem, který roztíraj lopatou to nádherně uskakuje. Kámoš má O4 jako služebák, je z toho nadšen, jízdní vlastnosti na tankodromu peckový 😄 😄 😄
Hele, vyjmenuj mi tady, které neprémiové automobilky u svých modelů C segmentu v posledních letech montují dozadu výhradně víceprvek! 😒] 😒] 😒] A mimo jiné - u silnějších motorizací koncern na MQB zadní víceprvek montuje, pokud to náhodou nevíš... 😄
bud fer 4,0 tfsi je vybornej motor bez chyb, 3,0 kompresor byl snad neznicitelnej a na nekterejch trzich se toho drzeli jeste nedavno..
Francozska auta zase mivaji jine prednosti...
Enyaq je pomerne tezkopadny.
A to jak podvozkem, tak pohonem nebo brzdami.
Velke ovladaci sily brzdy pusobi, ze auto (pocitove) nebrzdi.
Reakci na "plyn" bych si take predstavoval uplne jinou.
Prijde mi, ze to auto musi clovek ke vsemu premlouvat. 😁
A některé benzíny nejsou taky žádný super etalon a to ani ty ve spolupráci s BMW, co se dávaly třeba do Mini.
To mi bohatě stačí.
Jinak ale ano, byly vzorem pro dost dalších automobilek, ne kvůli technické stránce, ale kvůli té modularite. A právě tím posunuly celý automobilový průmysl.