Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW s platformou MQB změnil autoprůmysl, je základem 40 milionů aut

Koncernu Volkswagen se s platformou MQB podařil zázrak, který v automobilovém průmyslu přinesl velkou změnu. Jen málokterému konkurentovi se něco podobného podařilo zopakovat.
Zpět na článek
9. 2. 2023 08:21
8. 2. 2023 17:31
Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
MQB je skutečně mimořádně povedený projekt a zdaleka ne jen proto, že VW šetří velké peníze. Však také ne náhodou její vznik spadá do skvostného období panování F. Piëcha. Zvláště oceňuji její vynikající využití obestavěného prostoru (např. platformy PSA a Renaultu ji v této oblasti nesahají ani po kotníky), ale i to, že je výborným předpokladem pro dobré jízdní vlastnosti (bez problémů zvládá i modely s výkony přes 300 k s poháněnou přední nápravou). Další velkou předností je její tuhost v kombinaci s velmi příznivou hmotností (výsledky jejích nárazových testů jsou přesto velmi dobré) a také široký rozsah seřízení volantu a správně umístěné pedály. Navíc MQB je připravena nejen na dva základní druhy zadní nápravy, ale i na alternativní pohon všech kol. Na to třeba Francouzi rovněž nemají žádnou odpověď. Na MQB jezdí obě naše rodinná auta a právě mimořádná povedenost jejich platforem MQB byla jedním z hlavních důvodů k jejich koupi. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
30
8. 2. 2023 18:51
Moje garaz je nejvic nejlepci
Zkus nekdy vyzkouset Civic nebo Focus, nez zacnes psat o jizdnich vlastnotech. :D

Francozska auta zase mivaji jine prednosti...
Avatar - xxc
8. 2. 2023 20:47
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Ked nieco mozem pridat z mojej garaze, tak od soboty jazdim MEB platformou a nadseny vobec nie som, skor som smutny, ze pred tym nikde nevaruju, ako nezabavne a tazkopadne to jazdi. A teraz VW prizna, ze s tym maju problemy a pripravuju novu verziu :-D
8. 2. 2023 23:09
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
A to ty sám nebo vyfasováno? Btw a co to je?
Avatar - xxc
9. 2. 2023 06:24
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Sam som si vybral, co vyfasujem :-) Je to Enyaq sportline a sportove na tom nie je nic, dokonca ma zarazilo ako zle, nekomunikujuco to jazdi, hlavne teraz na lade a ludia sa na to nejak nestazuju, recenzenti neupozornuju.
9. 2. 2023 09:53
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Proč sis vybral takovou elektrickou s.r.a.č.k.u? :-O :-O :-O :no:
9. 2. 2023 10:16
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Bohuzel musim souhlasit s xxc.
Enyaq je pomerne tezkopadny.
A to jak podvozkem, tak pohonem nebo brzdami.
Velke ovladaci sily brzdy pusobi, ze auto (pocitove) nebrzdi.
Reakci na "plyn" bych si take predstavoval uplne jinou.
Prijde mi, ze to auto musi clovek ke vsemu premlouvat. :D
Avatar - xxc
9. 2. 2023 13:26
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Velmi dobre popisane, ale ono ked sa premluvi, tak vies ist dost rychlo a komfortne, len nie je z toho ziadna zabava, skor obavy, kedy vyletim necakane z cesty. Brzdy su ina kapitola, mozno objektivne auto brzdi, ale subjektivne vobec, tak slabe brzdy a tvrdy brzdovy pedal som este nezazil v ziadnom aute.
9. 2. 2023 10:33
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Snáď si neočakával zábavu od 2 tonovej vysokej krabice? Na zábavu si vybral dosť zlé auto, viac menej ani so Scenicom si sa moc netrafil :-[] :-[]
Avatar - xxc
9. 2. 2023 13:23
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Scenic bol ovela zabavnejsi, tam zase boli ine problemy. Aky je rozdiel, ci ma krabica 1,7 tony a je zabavna, alebo 2,2 tony. V tomto som to az tak nepredpokladal. Male Citigo je ovela viac zabavnejsie, tak som nejak predpokladal, ze vw platformy vie :-D
9. 2. 2023 08:38
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
No to je právě ta kardinální chyba, vybrat si z nabídky VW model postavený nikoliv na skvělé MQB, ale na stupidní MEB. :-)
Avatar - Barrichello
9. 2. 2023 09:40
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Jojo, většinou se jim se*e eletrika a dieslové motory od PSA jsou doslova tragédie, zejména slavná 2,7 V6, to je pecka, z 10 motorů už tak 6 dojezdilo a 2 sou po GO :-) :-) :-) :-) :-)

A některé benzíny nejsou taky žádný super etalon a to ani ty ve spolupráci s BMW, co se dávaly třeba do Mini.
9. 2. 2023 09:58
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Máš nejakú osobnú skúsenosť s tou elektrikou, alebo len klasické kamarátov známy povedal.... :-[]
Avatar - Barrichello
9. 2. 2023 12:42
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Mam info od lidí ze skupin, co ta auta vlastní. A pak o lidí co ta auta servisují....

To mi bohatě stačí.
9. 2. 2023 13:08
Re: Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Asi som vždy vlastnil zlé kusy 😁😁😁
9. 2. 2023 09:55
Re: Moje garaz je nejvic nejlepci
Hele, a jaké že "jiné přednosti" mají současná francozská auta? :-O :-[] :-[] To by mě fakt zajímalo! Snad ne i-Cocpit s neviditelným přístrojovým štítem a volantem na varlatech? :-[] :-[] :-[] Nebo snad Megane "100% elektrický"? Nebo ty příšerné patlanice typu nový Peugeot 408 nebo Renault Arkana? :no: :no: :no: :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
8. 2. 2023 21:30
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Zrovna skvele jízdní vlastnosti bych netvrdil.
Jinak ale ano, byly vzorem pro dost dalších automobilek, ne kvůli technické stránce, ale kvůli té modularite. A právě tím posunuly celý automobilový průmysl.
8. 2. 2023 21:45
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Vážně chceš tvrdit, že třeba VW Golf GTI má nepovedený podvozek? :-[]
Avatar - Mikesus
8. 2. 2023 22:12
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Vážně chceš tvrdit, že octavia 3/4, karoq atd mají povedený? To je tragédie nad tragédií. Uskakana vlečka, pak se takový trouba chtěl držet za mnou kdyz jsem zkousel ES ( a moc neprehanel, protoze s tim aute jsem mel cca 15 km ) a skončil v hodinách na mokru, protoze mu v zatáčce uskocil zadek. Ne to fakt nejsou povedené podvozky.
8. 2. 2023 23:07
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
... skončil v hodinách...a jestli neumřel, milé děti, tak se tam v nich točí dodnes.
Avatar - Mikesus
9. 2. 2023 08:30
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Je škoda, že jsem neměl kameru. Fakt do predvadecek si je nedávám. Takhle můžeš tvrdit co chceš, fanatik skodovek nebude věřit nikdy.
9. 2. 2023 09:19
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
jestli je nejaky auto na mqb ktery jezdi pretacivym smykem tak ho kupuju!! Krom tech s twinsterem…
8. 2. 2023 23:14
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
No nevim na OIII a IV mám dost najeto, cca 250tis km a rozhodně bych neřekl, že to má špatný podvozek. OIII měla víceprvek a OIV má vlečku, ale dobře naladěnou. Jasně, FoFo 3G měl podvozek o chlup lepší, najel jsem s ním asi 40tis km, ale MQB se za mě povedla ;-)
Avatar - Mikesus
9. 2. 2023 08:31
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Je to osobní zkušenost, důvod vymyslet si nemám. Jen je to pro mne připomínka toho technologicky špičkového podvozku. A dost lidí, co už u škodovky není, ale mělo tu čest s tím souhlasí, že jsou podvozkove hodně slabé. Jen ti, co u nich zůstávají tvrdí, že jsou top.
9. 2. 2023 09:57
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Hele, nikdy jsem tady netvrdil, že auta na MQB jezdí líp než Focus, ani to, že jízdní vlastnosti MQB jsou ve svém segmentu celosvětově nejlepší! :-)
9. 2. 2023 08:24
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
pockej pomoz mi trosku ES je ta parodie na 3er kam neumej namontovat poradne motor? Takze to ma bliz k oktavce nez ke slusnymu autu nebo se pletu?
Avatar - Mikesus
9. 2. 2023 08:32
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Presne tak. Proto zaslouží srovnani s tou octavkou, která mimochodem měla problém držet krok. Asi měl super technologicky vyspělou torzku
9. 2. 2023 08:39
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Jasně, je velmi slušný, s víceprvkem vzadu dokonce výborný. :-) :yes:
9. 2. 2023 10:38
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Podvozok GTI tu asi nikto nespochybňuje, ale asi sám uznáš, že podobne odladený podvozok v bežných modeloch nenájdeš
9. 2. 2023 08:22
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
S tímhle příspěvkem jsi měl počkat na 1. dubna...
9. 2. 2023 08:49
Re: Bravo VW, MQB se ti opravdu povedla!
Jasně, tomu říkám reakce "nabitá" protiargumenty! :-[] :-[] :-[] :no:
9. 2. 2023 08:21
Ale houbelec
MQB byl krok, který byl pro udržitelný rozvoj VW jednoduše nezbytný. Ten moloch tvoří spoustu značek a nelze držet krok s konkurenty, kteří vyžadují platforem mnohem méně. Navíc si VW uvědomil, že se rozjíždí doba hybridů a platforem bude potřebovat ještě víc a proto musel jednat. Další platformy navíc by ho zničily. Jednoduše All in. Málokterému konkurentovi se něco podobného povedlo, jenže málokterý konkurent to do té doby potřeboval. A žádný to nepotřeboval tak moc jak samotný VW. Univerzální platforma není žádná dokonalá myšlenka VW. Pouze ji musel uskutečnit a stálo to hodně. MQB byla nákladná a aby se investice vrátila, musí ji nadále využívat. To možná přineslo problém s financování elektrické platformy. S MEB už první elektrickou platformou nebyl.

Jinak článek mi přijde jako pochvala pro VW. Pro nás jako zákazníky je univerzální platforma ochuzením a nevýhodou. Sdílená platforma přinese sdílené a velice podobné vlastnosti modelů ve stejné třídě daného koncernu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
9. 2. 2023 09:44
Re: Ale houbelec
Všechno co je universální vždycky stojí v nějakém směru za kulový.
A u VW, terý neumí postavit ani benzínový motor (viz slvné TSI a TSFI) to platí desetinásobně.

Jejich podvozky s kusem trubky namísto víceprvku sou směšný :-) Na zdejších tankodromech plných děr a zplatovaných asfaltem, který roztíraj lopatou to nádherně uskakuje. Kámoš má O4 jako služebák, je z toho nadšen, jízdní vlastnosti na tankodromu peckový :-) :-) :-)
9. 2. 2023 09:59
Re: Ale houbelec
Hele, vyjmenuj mi tady, které neprémiové automobilky u svých modelů C segmentu v posledních letech montují dozadu výhradně víceprvek! :-[] :-[] :-[] A mimo jiné - u silnějších motorizací koncern na MQB zadní víceprvek montuje, pokud to náhodou nevíš... :-)
9. 2. 2023 15:50
Re: Ale houbelec
bud fer 4,0 tfsi je vybornej motor bez chyb, 3,0 kompresor byl snad neznicitelnej a na nekterejch trzich se toho drzeli jeste nedavno..
Avatar - Barrichello
9. 2. 2023 18:43
Re: Ale houbelec
všechno je to výborný, jenom to žere 1,5 litry oleje na 15-20 tis km, praskaj tomu řetezy a řemeny, ulítavaj tomu šrouby od přenastavovače vačkového hřídele a další perly
9. 2. 2023 23:45
Re: Ale houbelec
ale prdlajs internetovy kecy, funkcni motory bez problemu