Navrhovaná emisní norma Euro 7 zabrání Škodě Auto vyrábět a homologovat malé vozy, jako jsou Kamiq, Scala a Fabia. V novém vydání časopisu Škodovácký odborář to uvedl předseda podnikové rady Škody Jaroslav Povšík.
Buď jedno a nebo druhé. Případně Euro 7 od 2028 a ukončení spalováků od 2045. Nebo tak něco :-) .
Mimochodem výše uvedené se ale stejně týká spíš civilizovaného světa. My bychom potřebovali zatím alespoň:
1. nízkoemisní zóny
2. funkční STK
Oboje je zřejmě nedostižný sen, protože kdyby s tím nějaký politik přišel, bude utlučen dozolátními argumenty o daních z chudoby bla bla bla :D
No nízkoemisní zóny jsou hovadina, v žádném městě to nepomohlo, jen naštve lidi. Navíc odtamtud dostaneš služby a lidi, hrozí mrtvá centra bez rezidentů. Měření policií? No nevím, kde by to v centru Prahy asi dělali, to je utopie. Spíš přitvrdit na STK - bez podvodů a uplácení, neplní tvé auto předpisy? Nejede... ;-)
Já tomu nerozumím co máte pořád s tou korupci? Normálně chodím na ME a STK a sám, nikoho tam neznám. Minule mě vyhodili, opravil jsem za 2000 a opakovaná v pořádku. Auto skoro 30 let staré. Kdybych toho chlapa chtěl uplácet vyšlo by to ještě dráž.
Já podobně, auto 20 let staré a na emisích mi řekli že má emise jako nové auto. Fabia 2001, benzín 1,4 44kW. Ale 2 roky před tím jsem neprošel, protože odešla lambda sonda.
A tento uplácel úplně zbytečně. :-)https://zpravy.aktualne.cz/…1f50cc47ab5f122/
Dokonce jsem vlastně upřímně rád za to, že mi to auto zkontrolují. Opravím zjištěné závady a bez obav jezdím. Prostě se mi zdá jakákoli korupce na STK absurdní a zbytečná.
Seš borec, za 2000 opravíš uníky provozních kapalin ve stylu loužička 5x8 cm za 3 měsíce, kde dolití kapalin tímto stylem stojí za rok 800 kč a kompletní rozborka přetěsnění motoru, chaldiče, převodovky a tyče řízení nebo hydraliky brzd a podvozku cca 75-130 000 kč :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) A někdo na tom stráví 60 hodin práce
Jako kontrola auta proč ne, ale minimálně 2000 se mi zdá celkem dost. Teda emise + STK. Tak mi například kdysi zjistili, že nebrzdí zadní kolo ( nutná výměna prasátka). To na běžné garančce zjistí asi těžko.
Nízkoemisní zóny nefungují tam, kde mají jen minimální vliv na složení vozového parku, což není případ Česka, kde se centrem Prahy prohánějí jedničkové Octávky a i horrší krumply (a úplně nejhorší je, že to často ani není retail, ale různé rozvozy, co v těch ulicích smrdí celé dny)
Dneska sem cestou potkal Mercedes řady 123, Ford Granada Turnier a Tatru 613 :-)
Včera dva Liazy, Traboše a Favorit
Začíná to být nebezpečný, bejt tebou už stavím v Boubíně chatrč :-)
PS: Můj děda jezdil 10 let na Tatrách 111, Pragovkách S5T a V3S kdy ty auta jezdily za sebou třeba jako kolona 5 aut a smrděli si tak navzájem do kabin a pak ještě dalších 5 let na Pobědách, Volha GAZ 21 a škoda 1202.
A dožil se skoro 88 let. A to ještě dalších 6 let + vyučení dělal mlynáře v mlýnech, tj pro změnu prach.
Tak jasně a strýček pracoval v azbestárně a tetička v JZD práškovala pole DDT. Všichni navíc kouřili 60 cigaret denně a stejně se dožili 90 let. To jsou fakt argumenty jak noha. Ještě přidej chatrč na Boubíně, kam se má všechna ta progresivistická zelená svoloč přestěhovat.
V roce 1929 byla na základě smlouvy o spolupráci mezi SSSR a americkou automobilkou Ford započata stavba továrny v Nižním Novgorodu, kde měl být podle dohody vyráběn nový osobní a lehký užitkový automobil podle licence fordu. Sériová výroba se rozběhla v lednu 1932, kdy vznikl první vůz NAZ-AA, založený na malém nákladním Fordu-AA. V témže roce následoval osobní model NAZ-A, shodný dle licence s Fordem-A. Automobilka byla oficiálně založena v roce 1932 jako Nižegorodskij avtomobilnyj zavod imeni V. Molotova (Nižěgorodský automobilový závod V. Molotova), a proto nesly první nové vozy jméno NAZ. Od roku 1933, po přejmenování města Nižný Novgorod na Gorkij v roce 1932, jsou všechny vozy označované jako GAZ. Inspiraci vozy Ford nesly také modely AAA a od roku 1936 nástupce modelu A, GAZ M-1. S postupem času byli sovětští konstruktéři schopni samostatně vytvářet vlastní automobily.
O motorech v ZILu 135, nosiče raket 9K52 Luna-M, kód FROG-7, které používá dodnes jak rusko tak ukrajina víš? To jsou motry Buick, licence GM. řádně zaplacená licence.
Tak to fakt po bolševicku srovnáváš nesrovnatelné. :-O:no: Ano, USA po válce využila nejlepší německé mozky, ale nejdřív za to zaplatila statisíci životů a zdraví amerických vojáků, když předtím osvobodili od Hitlera půlku Evropy! A nejtragičtější na tom je, že US Army v květnu 1945 nedorazila až do Prahy... :-|
Sojuz osvobodil taky půlku Evropy, Mandžusko a nebýt atomovek na Japonsko, osvobodili by i půlku asie....(což byl taky jeden z důvodů USA proč to tam hodili, jednak si to chtěli vyzkošuet a jednak nechtěli aby to Sojuz osvobodil a získal tam další vliv)
Sojuz taky využil ty nejlepší mozky, tím že se NKVD podařilo je získat na jejich stranu a mít dvojité agenty. Jeden z největších majstrštyků tajných služeb získat tolik lidí v USA a Británii, co budou předávat informace.....
Navíc plány sou jedna věc a podle nich všechno vyrobit, otestovat a postavit k tomu celou infrasktrukturu věc druhá. Navíc to nebylo o tom, že bez plánů v Sojuzu neprobíhal žádný výzkum a vývoj na téma atom, lidi jako Kurčatov se neobjevili někde ze dne na den tak, že odložili pluh a druhej den začli obohacovat uran.
Stejně jako Koroljev nepásl husy a když zatkli německé raketové experty (navíc druhořadé, ty špičkové měla dávno usa) tak najednou nezačal podle nich vyvíjet rakety na zelený louce.
Hluboce se mýlíš, Bariku. RuSSáci půlku Evropy "neosvobodili", ale dobili, aby ji vzápětí zotročili. A v tom je gigantický rozdíl. V jakékoliv zemi, kterou kdy RuSSáci dostali pod svoji plnou kontrolu, vždy zavládl jen teror, nesvoboda, morální devastace a ekonomický úpadek. Tragický vývoj naší země v letech 1948-1989 je ukázkový případ! :-O:-O:-O:no: Dodnes jsme se z toho plně nevyhrabali!
V průměru tak vláda SSSR zabavila ročně kolem 30% celkové produkce obilí zejména pro svojí armádu a částečně také za platby Německu, ČSR, Británii a USA, které stavěly v SSSR masivně moderní továrny, prodávali strojní zařízení či poskytovali licence. Pro zemědělství je důležité zmínit, že Američané a Němci dovezli stroje a prodali licence na výrobu traktorů a kombajnů, které pak Rusové začali vyrábět v obrovských sériích tak, jak je naučili Američané – jedná se o traktory Caterpillar 15/30, traktor International Harvester Corporation, Farmall traktor od Fordu, Holtův kombajn, nákladní vůz Ford Model A, německý zemědělský soustruh DIN, a navíc s tím dieselové motory od Sulzeru, Deutze a MANu.
:-):-):-):-):-)
Zlato a peníze od masového vraha nesmrděli co, divný vid
Je třeba bojovat, naděje umírá poslední!
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/zasahnete-proti-zakazu-spalovacich-motoru-zadaji-vedci-fialu-jinak-bude-doprava-jen-pro-bohate
Je třeba udělat totální blokády aby tahle zelená svoloč ZDECHLA HLADAEM
Ideální bude, když během blokády vysotupaj ceny rohlíku a housky v rozmezí 25-110 kč, chleba v rozemzí 90-500 kč a máslíčko kdyby bylo mezi 150-700 kč za kus. A svíčková třeba v rozmezí 500-1500 za kilo a zvěřina třeba za 600-4500 kč za kilo.
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) Uvidíme, jak budou za té situace podporovat zákazy fosilu a jak je rozlícený dva odmění za propagaci zákazů dieslových kamionů, dodávek a aut se spelováky obecně :-):-):-):-):-):-):-):-)
Mně ty ceny přijdou nepřijatejné už dnes, octavia se základním benzinovým motorem ve verzi ambition s pár prvky výbavy stojí pro mne šokujících 730 tisíc. Jsem mále spadl ze židle. Kolik to bude po euro 7.
A není to jedno, kolik to bude stát? Pokud to na mě bude při každém překročení rychlosti křičet, tak si to stejně nebudu chtít koupit, alespoň se naučíme se řádně starat o naše současná auta, protože nám budou muset vydržet hodně dlouho :-).
Tak tak. Časem to bude v EU vypadat jako na Kubě, nemluvě o statisících nezaměstnaných, kteří příjdou o práci v evropském automotive. No, kdo chce kam... :-O:-O:no:
Odporcom elektrifikácie, ktorí sa pýtajú, že prečo by si mali oni kupovať elektromobil alebo aspoň hybrid, keď iní tak nerobia, že je to podobné zmýšľanie ako s riešením odpadu. Najjednoduchšie je predsa vyhodiť ho len tak z okna von. Lenže (až na nejaké tie menšinové výnimky) žijeme v civilizovanej spoločnosti a malo by nám záležať na našom okolí.
Podobne je to aj s elektromobilmi. Niečo nás to bude stáť, finančne, ale aj návykmi. Tak ako sme sa naučili vracať do obchodov plastové fľaše, zvykneme si aj na turtúry s nabíjaním. Je totiž smiešne počúvať od elektroskeptikov ako sa zrazu zaujímajú o planétu, ktorej to vraj nepomôže. Veď nech začne najprv od seba a lokálne. Určite to má zmysel.
Je tu však jedno veľké ALE, ktoré nejak nedokážem ani ja pochopiť. Aj relatívne lokálne v Európe a jej okolí, nám snahu o čisté ovzdušie dosť drasticky kazia prírodné katastrofy, ktorých následkom by sa dalo lepšie predísť (viď Turecko) a žiaľ aj vojnové konflikty, ktoré by sa vo vyspelej spoločnosti nemali diať a ani tolerovať.
Už rok na Ukrajine dochádza k úplne zbytočným a rozsiahlym materiálnym škodám. Ich likvidácia bude veľmi náročná a zdĺhavá, čo však teraz platí aj o Turecku. A práve v tomto kontexte príde aj mne príde až tragikomické sa tu oháňať nejakou normou Euro 7.
Miesto toho sme mohli mať systematickú podporu full-hybridov, ktoré by pomohli dostať z ciest dymiace vraky a určite by tak prechod na elektromobilitu nebol taký radikálny. Nuž, ale to by to všetkému nemohli vládnuť populistické riešenia.
Jak si proboha přišel na takovou blbost, že jsou zkratowozy ekologičtější, než současná moderní spalovací auta? Taky tě demagogicky zajímá jen fakt, že EV nemají výfuk? :-[]:-[]:-[]:no:
Samozrejme, že sú, minimálne lokálne pri prevádzke v meste určite, ale o nahrádzaní súčasných moderných áut som nepísal, ale o tom, že by bolo stále efektívnejšie podporovať výmenu starých áut za full-hybridy. Vzhľadom na ich ceny by to malo určite lepší efekt ako keď dnes na 20 starých dieselov pripadá jeden elektromobil. To, čo sa deje vôbec nerieši starnutie autoparku krajín strednej a východnej Európy.
Tak proti šrotovnému, kdy by přestárlá auta nahradila moderní, supernízkoemisní spalovací, bych samozřejmě nic neměl. Toto by měla EU zafinancovat! :-)
Evropa vypouští 10% světových emisí, z toho individuální doprava + kamiony + busy dělá cca 4,5-5% :-):-):-):-)
Tady prolhaná, neomarxistická zelená utopistická skvadra mele naučené plky , jak vystřižený z pera vrchního ideologa GD - soudruha Timmermanse, přezdívaného zelený Suslov - o záchraně světa, zatímco Čína a Afrika vesele staví nové uhelky, na Sibiři taje permafrost a denně letí do atsmoféry stovky tun metanu, v Indii pálí pneumatiky, lejou do vody všechno možné, na Ukrajině denně lít do vzduchu mraky škodlivin ze zbraní, prohání se tam 40-60 let stará technika neplnící žádné euro a mající spotřebu v terénu 100-250 litrů na 100 km (to samé v bleděmodrém některé lokální africké konflikty) ; oceány sou plný plastů, barbíny a sugardaddy, kterých je tak 50 milionů po světe a plnej instáč lítaj 25x ročně na dovolené po celém světě letadly a každý den desítky letadle vozí cetky z Asie do Evropy a USA......
A pokrytecká svoloč navíc kupuje naftu a ropu a LNG z číny, což je překoupená ruská ropa, z ní v Číně vyrobená nafta a překoupený zemní plyn, v Číně zkapalněný na LNG. Akorát to objelo půl světa tankery - to je ekologie :-):-):-)
Totot všechno vyprodukuje cca 900000000000000000 x víc škodlivin a emsí jak osobáky v EU a tady se svět bude zachranovat EV plečkami a utopistickými neostalinistkými nesmysly pomatených zelených mičirinců - OZE a vodíkem :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Tak ono je fajn lítat si na růžovoučkých "ekoelektro" obláčích a koukat jen vzhuru, kde všichni mají všechno "bo tak je to správné, kázeň je to hlavní". Ale je také potřeba podívat se i dolů, kde se občané "plácají" v realitě neveselé současnosti. Kolik byl předloní průměrný věk automobilů v ČR a kolikpak loni? Byl loni vyšší či nižší než předloni? A jakýpak asi bude trend v letech příštích, vzhledem k cenám jak spalovacích aut, tak elektromobilů, při nynější inflaci a dalším neveselým ekonomickým a geopolitickým výhledům? Ano, modří již vědí, bude dál stoupat. A rovnou říkám, na dotace elektrovozů zapomeňte, nebude na ně. No a včíl mi řekněte jak z této šlamastiky ven, Tož tak.
Ježkovy zraky, nech si ty kecy... Odpad třídím, protože mě to nic nestojí, dokonce je to praktičtější a bude to (no, aspoň teoreticky) mít velký vliv na to, kolik svinstva se bude v přírodě po tisíce let válet a kolik zdrojů se bude drancovat. Rozhodl jsem se pro to sám. Elektromobilita znamená, že abych si mohl autem najet těch svých pár tisíc km ročně, nařídí mi nějací eurozku*venci vysolit statisíce navíc při horší užitné hodnotě a vyšší emisní stopě z výroby. Po deseti letech tomu někde na dovolené zdechne baterka a můžu si koupit nové. Briliantní přínos lidstvu. Nejšťastnější budou ti, kdo na to mít prostě nebudou. Ale nikdo se jich neptá. Nikoho jejich názor nezajímá, ani ve volbách. Ve výsledku než jim to bude opět zakázáno, budou jezdit naftovými oktávkami držícími pohromadě silou vůle. Ostatně asi to tak nějak budu řešit taky, protože proč se vůbec nemáhat a snažit se podporovat ekonomiku tohoto ujetého zřízení, jen bych si koupil produkt, který mi byl vnucen.
Nějaký podklad tohoto tvrzeni?
Všechna data tvrdy opak. Trend zlevnovani EV je dlouhodoby a dale pokracuje. Dalsi zlevneni prichazi s narustem vyrobenych kusu.
Ed suroviny. Krome te skutecnosti, ze lithia je v baterii v radu kg je tu druha vec. Vysoké ceny znamenaji nove dodavatele a tim zas snizeni cen.
Dotace slouzi prave k nastartovani zmeny
Všechny suroviny drží čína, s ní spřátelené africké země, rusko - s ním spřátelené africké země a jihoamerické země, které zas kamarádí s činou a ruskem. A mongolsko. Tito maj 75% surovin tpyu měd, kobalt, nikl, lithium, platin, titan, zlato atd potřevných pro výrobu baterií, Ev aut, OZE a jednotek na výrobu vodíku a ještě asi 60% výrobních kapacit továren.
HAHA.
Jo mainstrem zas lhal vid, prej Rusko dostává za ropu zásadně všude jen 45 usd za barel a brzy už zkrachuje.
Dneska najedou dostává 80, divný co https://oenergetice.cz/…-cenovym-stropem
Když bylo potřeba podpořit zkratomobily, Povší zpíval zkratomobilní písničku dle not Schade.
Teď ve VW a Schade panikaří, nechtějí utrácet za Euro 7 a Povšík najednou zpívá ÚPLNĚ JINOU PÍSNIČKU. Fuj Povšíku, fuj !!! :no::no::no::no::no: