Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW Supře neulehčuje život, stále zvažuje manuál pro šestiválcovou Z4

Toyotě Supra je vyčítána přílišná spřízněnost s BMW Z4. Po představení verze s šestiválcem a manuálem měla oproti BMW něco navíc. Brzy by se této kombinace ovšem mohla dočkat i Z4.
Zpět na článek
6. 3. 2023 11:41
6. 3. 2023 11:47
6. 3. 2023 11:41
Hardtop
Copak manual, toho se proda doslova par kusu, ale takhle hardtop kdyby byl!
Rozbalit vlákno
0
6. 3. 2023 11:47
Diskuze nula.
BMW, hezký kabriolet, R6, možná i manuál - nikoho to nezajímá.

Jó, neekologická výroba niklu, to je jiná káva, už 54 příspěvků, přijde mi to divné.Skladba diskutérů se za poslední roky změnila a ten, kdo má rád auta, pokud sem ještě chodí, si raději raději rozmyslí něco napsat. Agresivní útoky, mnohdy mimo téma, není každý ochoten snášet. Škoda takového vývoje.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - iudex
6. 3. 2023 12:04
Re: Diskuze nula.
Tak niežeby ma manuál nelákal (kúpou i diskusne), ale popravde otvorené dvojdverové auto je tak okrajová záležitosť, že má len minimum skutočných kupujúcich. Hoci Z4 (M40i) som konkrétne šoféroval a zvezenie to je parádne. Každopádne mňa by oveľa viac zaujímal manuál v 2er kupé alebo v 3er. Taká M240i s manuálom, to by bolo niečo podľa môjho gusta, detto M340i. A aj by to malo oveľa väčší trhový význam, predsalen predaje 2er a 3er sú niekde úplne inde, ako predaje Z4 (to je úplne okrajový model a divím sa, že ho BMW stále dokáže udržať).
Osobitne pri modeloch 40i by bol manuál veľmi zaujímavý, ako lacnejšia alternatíva k M2/M3, ktoré manuál majú. Lenže ak by to bolo i z hľadiska emisií a pokút relevantné (čo nie je), nebolo by to pre BMW zaujímavé z ekonomického hľadiska, takéto motorizácie by kanibalizovali drahšie a finančne zaujímavejšie čistokrvné Mká a to BMW nechce. Pretože taká M240i ako zadokolka s manuálom, to by bola petrolheadská lahôdka, naviac laditeľnosť motora B58 je ďaleko cez 400 koní a to je nebezpečne blízko M2ky. Koľko ľudí by si povedalo, musím skutočne priplácať 17000 eur za M2?
Ad diskusie: ja sa osobne diskusiám na tému elektromobilita a baterky vyhýbam, ako píšeš nemá to zmysel, je to viac ideologická hádka ako zmysluplná debata.
6. 3. 2023 12:23
Re: Diskuze nula.
Jistě že Z4 je daleko víc výkladní skříň než nosný program.

Na diskuzi o elekromobilitě mám stejný názor i když jsem se občas zúčastnil, samozřejmě zcela marně.
6. 3. 2023 13:12
Re: Diskuze nula.
Jenže ona plnotučná eMka mají mnohem víc než jen posílený motor. Takže navýšení výkonu není jedinou věcí, která by je sjednotila. ;-)
Avatar - iudex
6. 3. 2023 16:04
Re: Diskuze nula.
Jasné, tých zmien je tam kopec, ale pre bežného záujemcu môže byť legitímna úvaha, či ho neuspokojí výkonovo a podvozkovo už M-lite. Predsalen obe by boli športovo ladené kupé (ak sa bavíme o 2er) s trojlitrovým šesťvalcom, pohonom zadných kolies a manuálom, tie základné veci by boli identické. Takže pri identickej koncepcii by na prvý pohľad bol "len" ten výkonový rozdiel (a pri M240i vs M2 oveľa menší, ako pri M340i vs M3C); tie úpravy na podvozku a pod. nie sú také zrejmé a jednoducho uchopiteľné.
Ja osobne by som sa napr. plne uspokojil s M240i s manuálom. Možno čip na 400+ koní, lepšie platničky a brzdová kvapalina a si na 95% schopností M2ky za 80% ceny.
6. 3. 2023 13:09
Re: Diskuze nula.
Já se tedy chytnu... Samozřejmě, že manuál by byl u této poloM motorizace skvělý. A nejen pro Z4. Tam dává smysl už kvůli tomu, že jde o auto pro zábavu. Iudex přidává další modely a nemůžu jinak než souhlasit.
Bohužel si myslím, že je to ve stylu "přání otcem myšlenky". Zvlášť po tom co se chystá u větších modelů, kde byl R6 standardem a R4 doplňkem. Byl bych rád, kdyby tomu bylo naopak.
6. 3. 2023 13:40
Re: Diskuze nula.
Jsem stará škola, tím myslím, že mám raději možnost volby, pokud to dává smysl. Uznávám však i argumenty nevyplatí se, emise, málo zájemců a ....
Sedana mám s automatem a záměrně (ani si už nepamatuji, jestli tehdy u nás šel koupit s manuálem), Z4 by mě lákala daleko víc s manuálem a to je mi málem sto. A asi i jedno, s jakým motorem.
6. 3. 2023 13:46
Re: Diskuze nula.
Jezdil jsem Z4 po představení jeden víkend. Auto se krásně řídí, jen je až moc hodné. U top verze by mohlo zůstat víc kousavosti a souhlasím, že jednoduchost díky AT je škoda. Kdyby si člověk zážitky víc odpracoval, už by ten hodný setup tolik nevadil.
Na elektrickém řízení BMW hodně zapracovalo a dnes v zásadě nemá mezi konkurencí obdoby. To samé podvozek, je i u roadsteru za běžných okolností pohodlný i na velkých kolech a dovolí draft i neumětelům jako jsem já i na seznamovací jízdě.
Prostě manuál by tam byl fajn, přestože k tomu bavoráckému mám výhrady obzvláště při řazení 2-3-4 nebo zpět.
6. 3. 2023 14:08
Re: Diskuze nula.
Je fajn mít možnost si přečíst pár postřehů od někoho, kdo ví o čem píše. Lenost mi brání zkoušet něco, co je mimo mé potřeby a možnosti, zejména, když už jsem prakticky zkostnatěl roky v jednom autě. Pak krátkou zkušební jízdou člověk nezjistí ani půlku potenciálu. Časy, kdy jsem přeskakoval z Integrály do Coswortha a lítal s nima jako blázen, jsou dávno pryč.
Takže za autentické postřehy děkuji.
6. 3. 2023 14:44
Re: Diskuze nula.
Objednával jsem tenkrát nové auto a dealer úžasný, kdy mi vybudoval na Z4 M40i celý víkend. Navíc vyšlo krásně počasí.
Zpátky k MT, je škoda, že BMW už léta na tu převodovku nesáhlo. Pak si sedneš do jakéhokoliv sportovního Porsche a cítíš o kolik lepší to může být. Ale Jag nebo AM to samé v zásadě ještě nedávno používal taky, Vantage si myslím jako manuál ještě koupit téměř nový jde. Samozřejmě za příšerný obklad.

Kdy jindy zkoušet než teď, většina z nás si koupí něco podobného dle možností kapsy levnější nebo dražší do garáže na občasné projetí. ;-)
Avatar - speedfred
6. 3. 2023 15:00
Re: Diskuze nula.
Možnost výberu prevodovky u takto zameraného auta (hlavne kupé) by mala byť až skoro povinnosť. Samozrejme že rýchlejší nebudeš ale ten pocit keď to tam pekne padá tak je moc fajn. Škoda že manuál bude za chvílu nedostatkový material.
Avatar - iudex
6. 3. 2023 16:08
Re: Diskuze nula.
Pridávam sa, pri takýchto autách som vždy za možnosť voľby. Ono tie ceny sú už tak vysoké, že by tých pár stoviek eur za emisnú pokutu za pár miligramov CO2 naviac (manuál proti automatu) nemalo hrať rolu. A to aj v situácii, že bavorácky manuál (od ZF) nie je žiaden zázrak, ako píše webpaja BMW na neho nesiahlo už roky a bežne pri snahe o rýchle podradenie z 3 na 2 drhnem, to vie hocijaký Japonec (Mazda, Honda) lepšie. Ale furt to stojí za tú zábavu a vtiahnutie do deja.
7. 3. 2023 12:25
Re: Diskuze nula.
Proboha za co ti dali ty dislajky? :-O :-O
Lidi jsou fakt nějaký divný. Že jsem je dostal já nahoře za to, že bych radši hardtop, to ještě pochopím, ale tohle ... :no:
Avatar - iudex
7. 3. 2023 13:54
Re: Diskuze nula.
Dislajky netreba riešiť, som presvedčený, že to nedávajú reálni užívatelia, ale nejaký algoritmus. V podstate vždy totiž dostanem 13 dislikov, bez ohľadu na diskusiu a obsah príspevku (teda aj keď je to len vecná či technická informácia bez subjektívneho názoru). A vždy je to v priebehu krátkeho okamihu.
Proste úplná zbytočnosť celé lajky. Malo by to ACZ zrušiť (alebo ak už zachovať, tak so zobrazením, kto ich dal).