Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Supře neulehčuje život, stále zvažuje manuál pro šestiválcovou Z4

Filip Melich
Diskuze (15)

Toyotě Supra je vyčítána přílišná spřízněnost s BMW Z4. Po představení verze s šestiválcem a manuálem měla oproti BMW něco navíc. Brzy by se této kombinace ovšem mohla dočkat i Z4.

Fanoušci Toyoty Supra se loni konečně dočkali manuální převodovky, která je dostupná v kombinaci s šestiválcovou pohonnou jednotkou. Technicky spřízněné BMW Z4 takovou kombinaci nenabídne ani po nedávné modernizaci. Manuál sice dostanete, ale pouze se základním čtyřválcem v provedení sDrive20i. To by se ovšem mohlo brzy změnit.

Mnozí stávající generaci Supry stále nedokáží odpustit přílišnou podobnost se sourozencem z Mnichova. Brzy by toho ale oba modely mohly mít společného zase o něco více. O příchodu šestiválcového BMW Z4 s manuálem se spekuluje už dlouho, ale až nyní se začínají objevovat jednoznačnější zprávy.

Video se připravuje ...

Při příležitosti prezentace modernizovaného BMW Z4 se kolegové ze specializovaného webu BMW Blog na pravdivost spekulací ptali zástupců značky. Nic konkrétního jim potvrzeno nebylo, pouze skutečnost, že BMW o vrcholném Z4 M40i s manuálem uvažuje. BMW Blog informuje, že se mu podařilo získat a ověřit informaci, že M40i s manuálem je skutečně na cestě, alespoň z důvěryhodných zdrojů.

Dočkat bychom se měli v modelovém roce 2024. Teď už jen, aby příchod šestiválce s manuálem potvrdilo i BMW a můžeme se pomalu začít těšit. Šestiválcový roadster s manuálem je v dnešní době vzácná věc. Kolegové z BMW Blog argumentují, že tato kombinace a relativní vzácnost auta – která ho s největší pravděpodobností bude stát další generaci – z něj mohou časem udělat vyhledávanou ojetinu, potažmo sběrateli vyhledávaného veterána, až dosáhne správného věku.

Navíc by si ani BMW Z4 M40i s šestiválcem a manuálem nemuselo vzájemně krást zájemce se Suprou, protože oba modely míří na trochu jiné skupiny zákazníků. Nehledě na odlišné karosářské varianty – roadster vs. kupé. Toyota nacenila šestiválcovou Supru s manuálem stejně jako tu s automatem. Jsme zvědaví, jestli to BMW udělá stejně.

Filip Melich
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - iudex
7. 3. 2023 13:54
Re: Diskuze nula.
Dislajky netreba riešiť, som presvedčený, že to nedávajú reálni užívatelia, ale nejaký algoritmus. V podstate vždy totiž dostanem 13 dislikov, bez ohľadu na diskusiu a obsah príspevku (teda aj keď je to len vecná či technická informácia bez subjektívneho názoru). A vždy je to v priebehu krátkeho okamihu.
Proste úplná zbytočnosť celé lajky. Malo by to ACZ zrušiť (alebo ak už zachovať, tak so zobrazením, kto ich dal).
7. 3. 2023 12:25
Re: Diskuze nula.
Proboha za co ti dali ty dislajky? :-O :-O
Lidi jsou fakt nějaký divný. Že jsem je dostal já nahoře za to, že bych radši hardtop, to ještě pochopím, ale tohle ... :no:
Avatar - iudex
6. 3. 2023 16:08
Re: Diskuze nula.
Pridávam sa, pri takýchto autách som vždy za možnosť voľby. Ono tie ceny sú už tak vysoké, že by tých pár stoviek eur za emisnú pokutu za pár miligramov CO2 naviac (manuál proti automatu) nemalo hrať rolu. A to aj v situácii, že bavorácky manuál (od ZF) nie je žiaden zázrak, ako píše webpaja BMW na neho nesiahlo už roky a bežne pri snahe o rýchle podradenie z 3 na 2 drhnem, to vie hocijaký Japonec (Mazda, Honda) lepšie. Ale furt to stojí za tú zábavu a vtiahnutie do deja.
Avatar - iudex
6. 3. 2023 16:04
Re: Diskuze nula.
Jasné, tých zmien je tam kopec, ale pre bežného záujemcu môže byť legitímna úvaha, či ho neuspokojí výkonovo a podvozkovo už M-lite. Predsalen obe by boli športovo ladené kupé (ak sa bavíme o 2er) s trojlitrovým šesťvalcom, pohonom zadných kolies a manuálom, tie základné veci by boli identické. Takže pri identickej koncepcii by na prvý pohľad bol "len" ten výkonový rozdiel (a pri M240i vs M2 oveľa menší, ako pri M340i vs M3C); tie úpravy na podvozku a pod. nie sú také zrejmé a jednoducho uchopiteľné.
Ja osobne by som sa napr. plne uspokojil s M240i s manuálom. Možno čip na 400+ koní, lepšie platničky a brzdová kvapalina a si na 95% schopností M2ky za 80% ceny.
Avatar - speedfred
6. 3. 2023 15:00
Re: Diskuze nula.
Možnost výberu prevodovky u takto zameraného auta (hlavne kupé) by mala byť až skoro povinnosť. Samozrejme že rýchlejší nebudeš ale ten pocit keď to tam pekne padá tak je moc fajn. Škoda že manuál bude za chvílu nedostatkový material.