Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík a ojetý Renault Talisman: Skvělou technikou ke smutnému konci

Talisman v roce 2015 nahradil jak slavnou lagunu, tak prapodivný kolos Latitude. V roce 2023 skončí bez náhrady i on. Má cenu o posledním z velkých renaultů přemýšlet?
Zpět na článek
23. 11. 2023 23:22
23. 11. 2023 09:18
Aktuální článek?
Mám pocit, že článek rok hnil někde v šuplíku, protože Talisman se přestal vyrábět už letos na jaře...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
23. 11. 2023 09:33
Re: Aktuální článek?
Je to článek v rubrice "ojetiny"
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2023 11:00
Tento barokovy dizajn
Ktory letel tak 10 rokov dozadu Talismana pochoval bez ohladu na akukolvek super techniku ... ono co sedi na cliu uz nemusi sediet na aute o 2 triedy vyssie ... a este budme uprimni.. ani samotne to nove meno talisman ( vedla daleko znamejsieho mena laguna ) predajnosti tohto auta nepomohla... skor naopak... skoda.. lebo laguna svojho casu bola fakt podarena ...
Rozbalit vlákno
11
23. 11. 2023 11:35
Re: Tento barokovy dizajn
Jaky barokni design? Talisman byl prave na pomery znacky velmi konzervativni a dustojny. A soucasne modely v jeho designovem smeru stale pokracuji.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2023 11:42
Re: Tento barokovy dizajn
Přesně, Talisman v hezké výbavě pořád působí jako reprezentativní auto
23. 11. 2023 15:00
Re: Tento barokovy dizajn
Len tie jednasestky uz moc dostojne nie su
23. 11. 2023 16:19
Re: Tento barokovy dizajn
Já jezdil jak s naftou 1,6 (118kW v Espace s 4control), tak s benálem 1,6 (147kw v Talismanu) a zas taková bída to nebyla. Ta nafta jela hezky, byla tichoučká a nežrala. Benzín byl akorát, když jsi mu šlapal na krk, tak pápnul, ale dokázal jsem jezdit i mezi 7 a 8 litry. Takže pokud člověk odhlídnul o toho, že jde o 1,6, pak nebyl problém. Pokud si někdo myslel, že kW z dvoulitru jsou silnější než kW z jednašestky, pak to bylo v hlavě. Toť můj názor. A k designu? Mně se to líbilo, možná na předek je to opticky těžký. Ale pamatuju, jak se testeři mohli po.rat z tlačítkového ovládání hlasitosti a srovnávali to s intuitivností VW. Kdyby věděli, jak se to otočí. :-D
Avatar - Ozzman
23. 11. 2023 21:32
Re: Tento barokovy dizajn
Tak já ti asi budu lehce oponovat, také sem jezdil tím biturbem a oproti dvoulitru jsem cítil rozdíl na dálnici až, kde se hůře sbírala, než podobné dvoulitry, naložené jsem to neporovnával, ale tam bych si tipl, že rozdíl bude znatelnější. Tím nechci říct, že by se jednalo o nějakou slabou motorizaci, žít bych s tím uměl. Možná bych spíš ještě vytkl docela hrubé kopání EDC, ale všichni říkají, že s benzínem se EDC chová lépe, to jsem nezkoušel.

A ovládání hlasitosti ? To je pod volantem, osobně mi ergonomie Renaultu příjde naprosto bezkonkurenční a tohle, či kolébky na tempomat či vyhřívání jsou prostě top.
23. 11. 2023 22:26
Re: Tento barokovy dizajn
AD ovládání: jasný, pro mne to taky neby nikdy problém, ale asi sám pamatuješ, co se strhlo, když přišel Renault s tímhle. Stejně, nejvíc byl VWavwerka a jeho test, kde za celý týden nenašel nebo nepochopil ovládání tempomatu. :-D
Avatar - xxc
23. 11. 2023 22:57
Re: Re: Tento barokovy dizajn
Tak ovládanie tempomatu bolo určite lepšie, ako na škode, tam to doteraz neviem ovládať. Ale celý ten Renault bol dosť omyl, kedysi mali ľudia skupinu na facebooku a riešili problémy, boli nešťastní, kúpili talisman iniciale paris za milión a plakali nad kvalitou. Presne to možno s odstupom času vystihuje povesť automobilky, keď som mal nový scenic a ľudia ma zastavili na parkovisku, že čo to je, že aj oni mali kedysi scenic a vkuse to mali v servise, len zalamovali rukami. Také auto som odvtedy nemal, ešte aj na oltcit ostali krajšie spomienky, ako na Renault 🙂
Avatar - Ozzman
23. 11. 2023 21:27
Re: Tento barokovy dizajn
Kdo ví na parkovišti, co to má pod kapotou ? Bavíme se o vzhledu.... Jinak ta jednašestka jede normálně, uměl bych s tím žít, ale dvoulitr je dvoulitr...
23. 11. 2023 22:53
Re: Tento barokovy dizajn
Vždyť pak dostal i naftový dvoulitr a tušiím, že i benzínovou 1.8, ne?
Avatar - xxc
23. 11. 2023 22:58
Re: Re: Tento barokovy dizajn
A nepomohlo v predajoch, to nebolo o motore.
Avatar - soobik
24. 11. 2023 16:12
Re: Tento barokovy dizajn
V Espace 118Kw EDC mam najazdenych 230000km na tejto 1.6 a s motorom ani prevodovkou nebol ziadny problem. Jedina vymenena vec je na nom EGR. Oproti inym motorom s podobnym vykonom s vyssou kubaturou na nom nieje nic nedostojne. Prijemny usporny motor a ked sa clovek vyhne eco rezimu tak aj pruzny a primerane vykonny.
23. 11. 2023 23:22
Infotainment
Tchyně ho má, auto je to hezký a pohodlný, ale ten infotainment je něco příšernýho. Něco tam najít, spárovat telefon, nebo prostě cokoli, to je na sebevraždu a to nemluvim o tom, když se to totál zasekne. Prostě prodávat auto za takový peníze s tak hloupym infotainmentem byla chyba už od začátku, ale řikám si že mohl zkusit rencek udělat facelift, tohle napravit a zlepšit cenu. Pak by se to prodávat mohlo, ale byl to zřejmě takovej propadák, že už si nikdo nelajznul do toho projektu dát ani euro..
Rozbalit vlákno
1
24. 11. 2023 20:48
Re: Infotainment
Ako píše nižšie Pavel, asi máme talismany od iných výrobcov. Nikdy som s tým nemal problém. Som hrdým majiteľom jedného zo 6 predaných Talismanov v roku 2020. Dvojlitrový diesel 147 kW, initiale paris. Viezol som sa teraz v trojročnom superbe Laurin and Klement. No, nejdem ten rozdiel nejako bližšie komentovať.
Čo sa týka Talismanu, chce to naozaj dvojliter. 4control je neskutočná vec, aj čo sa týka manévrovania, aj čo sa týka stability v tiahlych zákrutách. Masážne kreslá sú neskutočné, ani v päťke s comfort sedadlami som si tak neposedel.
Sú tri veci, ktoré vytýkam Talismanu, ale treba to brať v kontexte toho, že to auto stojí, resp. stálo 60 % podobne vybavenej päťky 20d, ktorá nemá 4control. A nie, nie je lepšia o 40 %. Bude to moje ďalšie auto - posledné kusy z končiacej generácie. Tým aj chcem povedať, že nie som nejaký zaslepenec, ktorý objektívne neuzná kvality toho či oného modelu. Ostatne, do Talismana som šiel z Mondea, tichučkého stroja, o kvalitách ktorého mohol Passat s jeho šialeným dotykovaním iba snívať.
No a teraz tie tri veci konečne:
1. slabšie Ledky pur vision, resp iba priemer
2. iba 6-stupňová prevodovka, prevody sú ťažšie, trolinku, nie moc to znižuje pocitovú dynamiku, na stovku je to nejaká tá se*** navyše oproti päťke, ale pružnosť je rovnaká.
3. toto je podstatné: to auto je na mňa tvrdé, aj v režime comfort.19-ky s profilom 40 sú na neho priveľa. To sú také šupy na hlbších kanáloch, že som myslel, že som odtrhol koleso.
24. 11. 2023 01:17
Zkušenosti
Vlastním od r. 2016 R. Talisman 1.6 nafta, 118 kw, kombi. Infotainment se nikdy nesekl, jeho ovládání je o návyku tak jako u každého je to otázka pár minut. Připojení médií okamžité. Pomocí telefonu připojeného kabelem lze používat android i Apple.
Stručně klady: prostorný pohodlný a pěkný interiér, prostorný kufr 572 l., chod převodovky skoro nevím, že řadí, natáčení zadní nápravy, ledky výborně osvětlují prostor před vozidlem, automatické tlumení dálkových světel na výbornou, dlouhodobá kombinovaná spotřeba 6.2, autorizovaný servis za rozumnou cenu.
Zápory: povrzávající sedadla při dotyku s okolním plastem, když mám zrovna plné ruce a potřebují otevřít kufr zrovna to nefunguje a musím několikrát opakovat kop pod narazníkem něž to vyjde, někdy to i vzdám, rádio by mohlo mít lepší zvuk u přehrávání z USB nebo BT je to o dost lepší. Najeto 90 000 km zatím bez závad pouze běžný servis.
Celkem spokojenost. Pokud jste imunní proti německé propagandě a nechcete jít se stádem, jako ojetinu určitě doporučuji.
Rozbalit vlákno
1
24. 11. 2023 20:53
Re: Zkušenosti
stačili mi 3 kopy, aby som chytil "gríf", a mňa to poslúcha na prvý šup.
Asi myslíte vŕzganie kože o kožu na stredovej opierke. Kvôli tomu som to takmer nekúpil. To sú také kreslá, že sa ani nezmestia do strednej triedy :) Raz za mesiac to tam natriem indulonou, a je pokoj. Znie to šialene, ale je to 5 sekúnd raz za mesiac, no problem..