Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý Renault Talisman: Skvělou technikou ke smutnému konci

Martin Vaculík
Diskuze (20)

Talisman v roce 2015 nahradil jak slavnou lagunu, tak prapodivný kolos Latitude. V roce 2023 skončí bez náhrady i on. Má cenu o posledním z velkých renaultů přemýšlet?

Velké renaulty jsou na našich silnicích velmi rozšířené a spokojenost s nimi je ode zdi ke zdi. První laguna (1994 až 2001) tak byla fantastické, velmi pohodlné a se správnými motory (například osmiventilový dvoulitr) i odolné auto. Druhá přišla s obrovskou náloží nové techniky, ale v tak bídné kvalitě, že dnes většina veřejnosti hodnotí renault právě optikou šílené poruchovosti z krátkého období 2001 až 2005. A že třetí laguna (2007 až 2015), zejména s dieselem 2.0 dCi a sportovním podvozkem s natáčením zadní nápravy 4Control, je tajný tip na levné a spolehlivé auto, s nímž se skvěle svezete, to jsme psali už víckrát.

Bohužel to víme až posledních pár let, neboť v testech nových aut jsme se nechávali odradit vrzajícími dveřními výplněmi i středovými panely a poskakujícími podvozky prvních dvou ročníků bez 4Controlu. Vůz, jehož přednosti nebyly zjevné na první pohled, nepřesvědčil ani zákazníky zklamané předchůdcem, takže po 2.350.800 ks první a 1.108.288 ks druhé vzniklo té třetí laguny už jen 351.384 kusů. Renault usoudil, že jméno je zostuzené a bude lepší jej opustit.

Ze dvou jeden

Ještě hůř si v Evropě vedl velký sedan Latitude, kterého se prodalo prachmizerných 14.547 kusů. Převlečený korejský Samsung SM5 byl opravdu nedůstojný pokus – zvlášť v očích těch, kteří si ještě pamatovali Renaulty 25 či Safrane.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (20)

Doporučujeme

24. 11. 2023 20:53
Re: Zkušenosti
stačili mi 3 kopy, aby som chytil "gríf", a mňa to poslúcha na prvý šup.
Asi myslíte vŕzganie kože o kožu na stredovej opierke. Kvôli tomu som to takmer nekúpil. To sú také kreslá, že sa ani nezmestia do strednej triedy :) Raz za mesiac to tam natriem indulonou, a je pokoj. Znie to šialene, ale je to 5 sekúnd raz za mesiac, no problem..
24. 11. 2023 20:48
Re: Infotainment
Ako píše nižšie Pavel, asi máme talismany od iných výrobcov. Nikdy som s tým nemal problém. Som hrdým majiteľom jedného zo 6 predaných Talismanov v roku 2020. Dvojlitrový diesel 147 kW, initiale paris. Viezol som sa teraz v trojročnom superbe Laurin and Klement. No, nejdem ten rozdiel nejako bližšie komentovať.
Čo sa týka Talismanu, chce to naozaj dvojliter. 4control je neskutočná vec, aj čo sa týka manévrovania, aj čo sa týka stability v tiahlych zákrutách. Masážne kreslá sú neskutočné, ani v päťke s comfort sedadlami som si tak neposedel.
Sú tri veci, ktoré vytýkam Talismanu, ale treba to brať v kontexte toho, že to auto stojí, resp. stálo 60 % podobne vybavenej päťky 20d, ktorá nemá 4control. A nie, nie je lepšia o 40 %. Bude to moje ďalšie auto - posledné kusy z končiacej generácie. Tým aj chcem povedať, že nie som nejaký zaslepenec, ktorý objektívne neuzná kvality toho či oného modelu. Ostatne, do Talismana som šiel z Mondea, tichučkého stroja, o kvalitách ktorého mohol Passat s jeho šialeným dotykovaním iba snívať.
No a teraz tie tri veci konečne:
1. slabšie Ledky pur vision, resp iba priemer
2. iba 6-stupňová prevodovka, prevody sú ťažšie, trolinku, nie moc to znižuje pocitovú dynamiku, na stovku je to nejaká tá se*** navyše oproti päťke, ale pružnosť je rovnaká.
3. toto je podstatné: to auto je na mňa tvrdé, aj v režime comfort.19-ky s profilom 40 sú na neho priveľa. To sú také šupy na hlbších kanáloch, že som myslel, že som odtrhol koleso.
Avatar - soobik
24. 11. 2023 16:12
Re: Tento barokovy dizajn
V Espace 118Kw EDC mam najazdenych 230000km na tejto 1.6 a s motorom ani prevodovkou nebol ziadny problem. Jedina vymenena vec je na nom EGR. Oproti inym motorom s podobnym vykonom s vyssou kubaturou na nom nieje nic nedostojne. Prijemny usporny motor a ked sa clovek vyhne eco rezimu tak aj pruzny a primerane vykonny.
24. 11. 2023 01:17
Zkušenosti
Vlastním od r. 2016 R. Talisman 1.6 nafta, 118 kw, kombi. Infotainment se nikdy nesekl, jeho ovládání je o návyku tak jako u každého je to otázka pár minut. Připojení médií okamžité. Pomocí telefonu připojeného kabelem lze používat android i Apple.
Stručně klady: prostorný pohodlný a pěkný interiér, prostorný kufr 572 l., chod převodovky skoro nevím, že řadí, natáčení zadní nápravy, ledky výborně osvětlují prostor před vozidlem, automatické tlumení dálkových světel na výbornou, dlouhodobá kombinovaná spotřeba 6.2, autorizovaný servis za rozumnou cenu.
Zápory: povrzávající sedadla při dotyku s okolním plastem, když mám zrovna plné ruce a potřebují otevřít kufr zrovna to nefunguje a musím několikrát opakovat kop pod narazníkem něž to vyjde, někdy to i vzdám, rádio by mohlo mít lepší zvuk u přehrávání z USB nebo BT je to o dost lepší. Najeto 90 000 km zatím bez závad pouze běžný servis.
Celkem spokojenost. Pokud jste imunní proti německé propagandě a nechcete jít se stádem, jako ojetinu určitě doporučuji.
23. 11. 2023 23:22
Infotainment
Tchyně ho má, auto je to hezký a pohodlný, ale ten infotainment je něco příšernýho. Něco tam najít, spárovat telefon, nebo prostě cokoli, to je na sebevraždu a to nemluvim o tom, když se to totál zasekne. Prostě prodávat auto za takový peníze s tak hloupym infotainmentem byla chyba už od začátku, ale řikám si že mohl zkusit rencek udělat facelift, tohle napravit a zlepšit cenu. Pak by se to prodávat mohlo, ale byl to zřejmě takovej propadák, že už si nikdo nelajznul do toho projektu dát ani euro..