ze jako cecko bliknu na becko aby jel, nebo to jako cecko projedu a na acko zamavam, protoze kdyz tam jako ceko najedu a zustanu stat, tak se tam becko nevejde.
ale verim, ze jsou takovi, kteri tu krizovatku zablokujou
Pokud dáváš přednost protijedoucim, prakticky vždy najedes do křižovatky. Do křižovatky nemůžeš najet, pokud nemůžeš pokračovat za ní z důvodu kolony atp.
...uvedene pravidlo sa netyka pripadov, ked vodic odbocuje vlavo.
Inak teoria v podani redakcie je sice pekna, ale obcas nezaskodi pouzivat aj zdravy rozum. Ten sa bohuzial v autoskole nerozdava. A potom to na tych cestach aj tak vyzera...
Ano přesně tak. Jako C bych tam opatrně najel a když bych viděl, že A mě registruje a stojí, tak bych to projel. Zastavit v půlce křižovatky a dělat zmatky je za mě nesmysl, taky by se mohlo stát, že B kolem mě už neprojede. Tenhle hypotetický příklad za mě má řešení C,A,B a hlavně jet opatrně, pomalu a nikam se necpat, aby všichni zúčastnění měli čas reagovat a nedošlo k nějaké nehodě.
Presne tak. Já si to z autoškoly pamatuji, to mne instruktorka vysvětlovala, že to je nesmysl, ale prostě to tak je napsané. Takze za mne ideál buď jako A se domluvit s C, nebo pustit B a je vyřešeno rychleji a bezpečněji než dodržovat zákonem daný postup.
Ano, jde to jedině vzájemnou domluvou. I když bych při domluvě preferoval určité pořadí: první pojede náklaďák, jako druhá blondýna s SUV a třetí třesoucí se děda se starým žigulíkem nebo novým peugeotem (i když toho bych možná dal raději na druhé místo) a čtvrtý já, coby regulovčík.
Jinak než domluvou řidičů to občas nejde. Na silnicích 3.třídy a pokd by C byl treba kamion,traktor s přivesem tak by A neprojelo a C by muselo dokončit průjezd křižovatkou.
Chtěl bych vidět tu situaci, když by B odbočovalo doleva...
Chtěl bych vidět tu situaci, když by B odbočovalo doleva...
Cčko najede do křižovatky a dává přednost A.
A dává přednost B a B nemůže projet protože mu tam stojí v cestě najeté v křižovatce A.
Realita pak bude naprosto odlišná :-)
Stalo se mi to před obchoďńákem. Já byl na kole. Všichni tři jsme stáli a nevěděli. Je to opravdu raritní situace. No takže jeden pokynul a jako lidé jsme se dohodli.
Úplně stejná křižovatka, co byla za mých mladých let v testech, akorát tam tak blbě najížděla do křižovatky červená 1203 a dávala přednost modrému a zelenému vozidlu. V reálu se řidič jednoho vozidla musí přednosti vzdát.
Článek jsem nečetl, ale logicky pokud jsem "C" - sice bych měl dát přednost protijedoucímu, ale tohle by mě nepálilo, protože ten dává přednost tomu, který dává přednost mě. Tedy C první.
Anebo jinak. Z pohledu "A" by mi bylo jedno, kdo do křižovatky (a odkud) vjede, protože mě zajímá a čekám, až z ní vypadne B.
A čekat budete ve voze "A" tak dlouho, než Vám dojde, že ten co si může najet do křižovatky, "C", dává přednost protijedoucímu "A" a "B" se nemá kam hnout, protože v křižovatce je najeté auto a nesmí tam vjet, protože by nemuhl pokračovat. Nakonec tedy nejpravděpodobněji se "A" vzdá svojí předností před vlevo odbočujícím "C".
Ale stejně se své přednosti může vzdát už v začátku "C" nebo "B".
Podle řešení vozidlo C najede do křižovatky a dává přednost vozidlu A a vozidlo B už nemusí dávat přednost a tak projede, jako první. V realitě bude řešení vypadat, že vozidlo C najede do křižovatky a bude zavazet vozidlu B, které nepojede nikam a bude čučet jak puk. Řidič vozidla C bude nervózní až naštvaný a řidič vozidla A bude gestikulovat vozidlu C, ať projede aby mu oba dementi uvolnili křižovatku. Tedy stejně projede první vozidlo C. 😋
Myslím si, že se rozcilujete zbytečně. Tak jak to napsali je scela správně a udělá to každý kdo zná pravidla.
Problém zde je že je to jen modelová situace a v praxi nastane hodně případů kdy to fungovat prostě nebude. Viz info o tom, že ccko po vjeti do křižovatky zablokuje cestu bcku. Tohle řidiči buď poznají předem a nebo po najetí si dají přednost.
Prostě redakce měla napsat i tuto možnost. To že na ni zapomněli je chyba. Nicméně v zadání nikde nic o tom, že se tam to auto nevejde není a proto je nutné předpokládat, že silnici nezablokuje. Odpověď je tedy správná!
Když už někdo vykrádá moje staré články z Autowebu, tak by se alespoň mohl podívat na správné řešení.
Argument, že B už nemusí dávát přednost C, protože ten "najel" do křižovatky, plyne ze kterého ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, milá redakce, co?
Samozřejmě z žádného. Je to typická "hospodská" nebo "autoškolová" argumentace, která nemá oporu v zákoně. B musí pořád dávat přednost zprava. To, že C takzvaně "najel" do křižovatky, B takové povinnosti nezprostilo (autor argumentace o "najíždění" do křižovatky by se měl zamyslet nad absurdními důsledky této argumentace, podle které "najetí" do křižovatky přebíjí pravidla přednosti v jízdě). Tato situace žádné řešení nemá. Ostatně není jediná. Stejná situace nastane na křižovatce ve tvaru kříže, kam přijedou najednou 4 auta a není tam rozlišená přednost značkami. Všichni dávají přednost zprava, takže se musí dohodnout. A tady je to stejně tak - musí se dohodnout.
Jasně je vidět, že první jede B jelikož tam nemá dej přednost v jízdě. Ty trojuhelniky u A a C jsou asi dej přednost ne?? A i kdyby nebyly musela by taková křižovatka nutně mít jednu cestu hlavní a zbytek vedlejší. Nemůže být kžižovatka bez označení. Buď je to výjezd z polní cesty nebo z vedlejší ulice. Každopádně musí být osazena značkami o přednosti či která z oněch je hlavní.
Hrozné vyhodnocení. Správně zastaví A, kterému nedává přednost nikdo. B. nechá vůz C. odbočit. Poté odbočuje B. Vůz A. jede poslední. Jak již někdo psal, tohle působí jak kdyby si redaktor včera zašel do hospody, a probíral to hodinu se štamgasty u stolu.
To je ale kravina. Jako řidič A zastavím a dávám přednost B, ale ne tak, že B projede křižovatku jako první a už vůbec ne potom, co si tam C najede. To bych chtěl vidět, jak by to fungovalo. Kdo to napsal, tak nikdy asi nebyl v provozu. A zastaví, poněvadž stejně musí dát přednost B, B pak ale musí dát přednost, tudíž nechat bez omezení projet C. Kdybych řídil C a B mi tam vjelo, obzvlášť potom, co by mě nechalo ,najet' si tam, byla by to jasná nehoda 😁
Máte to krásně teoreticky popsané, jen se zapomíná na šíře našich cest a hlavně v nákupních centrech. Takže jediná možnost jak to provést je vůz C si najede do křižovatky, vůz B ho pustí. V opačném případě vůz B nabourá vůz C a přijde o bonusy, protože nedá přednost po pravé straně vozu C. A nikdo se s ním už následně nebude bavit, jestli byl nějaký vůz A :D
Pokud vím, tak u klasicke křižovatky se 4 směry, kdy se sejdou 4 auta pokračující teba rovne, mají se řidiči dohodnout. Je to snad někde i v pravidlech SP. Aplikoval bych to i zde.
Upřímně tato testová otázka dokonale poukazuje na rozpor mezi teorií a praxí. Chtěl bych v rámci autoškoly tenhle průjezd nasimulovat v provozu s komisařem v autě. Popsané řešení do testu je pochopitelně bez debaty. Ale skutečnost bude zaručeně jiná. Za prvé podobná křižovatka s neupravenou předností bude v 99% případů prostorově nedostatečná, tedy po najetí vozidla C nebude kolem dost místa pro manévr vozidla B a ted, celá terie bere za své. Řidič C zřejmě opravdu jako první najede do křižovatky, čimž jí ovšem uzavře pro další provoz, nezbyde než aby B pustil řidiče A pokračovat rovně, aby mohl C vypadnout a uvolnit prostor, to samé jinak že A pustí C dokončit odbočení a vypadnout z křižovatky. Tahle úloha je bohužel morálně docela zastaralá, byť logicky je správně.
Nejdříve je nutné se podívat do katastru nemovitostí, které rameno je součást parkoviště nebo jestli náhodou to není soukromý pozemek. Podle toho se teprve dá určit přednost.
Bohužel dopravní značení neodpovídá situaci na cestě. A není to chyba jen státních úředníků, ale i soukromých projektů. Například u nás v obchodním centru je zóna přednost zprava, ale na několika křižovatkách značky dej přednost v jízdě zůstaly. Plus šipky na cestě ukazují jinak než na cedulích.
Prostě český šlendrián.