ne neni, protoze poldove na to prdej a vahy ani nemaj
nekolikrat me zastavili kdys jsem jel s Raptorem na zavody nebo vystavu a mel na taznem vozik s dalsim autem, kdys je to veretan tak to bude celkova vaha soupravy cca 5 tun , a nikdy je nezajimalo ze nemam ridicak ktery by me k tomu opravnoval, a to ani v Nemecku kdys jezdime do smicku :-[] a fakt neznam nikoho ze znamejch ze by to nekdy nejakeho policajta zajimalo
Obrovská tlama, která u EV jen bezúčelně zhoršuje aerodynamiku, celkově přeplácaný interiér a masívní překážející střední tunel jsou jen připomínkou éry fosilních aut. Pro moderní EV je to již zastaralá koncepce.
Jo.
Setina jsou tady třeba 4%, což sice není úplně zanedbatelný (+4% dojezdu)... ale taky je to na hraně chyby měření. Každopádně Audi na to, že vcelku vypadá jako auto, tak má tu aerodynamiku slušnou a velká maska očividně problém není.
Zvnútra rovnaké ako pôvodný etron. Zvonku nejaký posun je, ale nič ohromujúce. Viď test 05/2019.
Cena +10%, dojazd +50%. Chcelo by to trocha pridať, na úplnú novinku tohto typu auta je 400 km slabé.
Ale díky za odkaz, pozriem na kompe. Zdá sa, že etron niekomu dáva zmysel :-!
Ja som zaujatý, lebo pri prvej verzii som ho seriózne zvažoval a po testoch dojazdu som ho zavrhol, na moje potreby veľké sklamanie. A revolučný posun nevidím ani po 4-5 rokoch.
mam dojem, ze uz loni prekonal vcetne sb 160tis aut. Ja to asi koupim zene misto a6, v de je to bez kolem milionu az 1,2 s naprosto minimalnim najezdem. A druhy auto u nas za 4 roky jelo vic jak 200km za den 6x a z toho byly 2 jizdy 250..
A ja mam minimalne 3x16a naprosto u kazdyho stani kam jezdim krom dovoleny..
Ak potrebuješ druhé auto a navyše s cenou 1-1,2 mil miesto 3 mil už to nie je až také zbytočné (cena o 60-65% nižšia ako toto nové) :yes:
S jarou prišli u mňa prebytky elektriny z fotovoltaiky, tak som bol pozrieť nejaké plug iny.
Ak by sme mali 2 autá doma, tak nemám s elektro problém pri cenách ako píšeš.
PS: aj tak sa mi zdá, že Európa ide s elektro zlým smerom. Miesto lacných menších áut produkuje veľké, drahé autá s nízkym dojazdom.
x5 45e mam 100tkm a jsem z toho nadsenej kazdej den. A potrebuju tahat vlek a jezdit dalky.
Ale u druhyho je to jina pisnicka, navic mi pripada etron 2020 dost vybavenej za takovy penize zajimava volba. Asi bych s tim uplne nemusel jet na otocku do Ostravy s vlekem, ale na vetsinu cest by mi asi stacilo.
S tvou posledni vetou nevim, chtel bys jezdit malym lacinym autem? Vis jak to je, kazdej kaze levny laciny a jezdi obrim suv…
Aký dojazd máš na elektrinu s X5 45e pri úspornej jazde? Keď som bol testovať, svietilo tam niečo nad 70 km.
Samozrejme, každý nech si kúpi čo mu vyhovuje. V EU mi chýbajú dostupné autá typu BYD Seagull (v Číne za 230 tis Kč ? ). Zaujímavý článok k tomu: https://www.seznamzpravy.cz/…ti-evropu-230118
rekord mam 105km, minimum v kuse 50 v mrazech. Ale pokud z toho kazdy 4km vystoupis a nechas to vychladnout, pustis si topeni dopredu a znovu tak klidne i min. Ale nikdy to nebylo min jak 44. Bezne jezdim 60-80km.. Ted je ale 50e a ma o vic jak 20% baterku vetsi..
Trocha sa strácam v kapacite baterky 45e. Niekde píšu 17.1 kWh, inde 20,9 kWh, príp 21,6 kWh (použiteľná, celkovo 24 kWh).
Nejak sa to v priebehu času menilo? Ty máš akú veľkosť?
baterie je 24kWh celkova (facelift 50e ted 29,5/25,7 vyuzitelna) a vyuzitelna v eu 20,9 nebo 21,6 podle zdroje. Ja to od zacatku obcas merim a vychazelo mi spis tech 20,9. Dluzno podotknout, ze mam temer 100tkm a vlastne temer kazdej den to vybiju do prazdna, takze baterie ma urcite za sebou 600 hlubokejch cyklu a nabiti (dle meraku odberu)/ spotreba x dojezd/ znovunabiti mi porad vychazi kolem 20,8kwh kapacity. Degradaci odhaduji do max 5%. Davam si akorat pozor aby to nikdy nebylo nenabity pres noc. (kdyz jedu nekam kde neni kde nabijet)
Tech 17,4 byla vyuzitelna v usa a nevim ani proc, nejak to pak odemykali softem
Tu fotovoltaiku si musím pořídit. Na začátku velká investice, v zime, když je to potreba, jede na 5% a na jaře a v lete, když jsou přebytky, tak musím ještě koupit další auto, aby to dávalo smysl :yes:
Jen moje malá zkušenost z letošní zimy. Od 1.12.-31.3. jsem z FVE "urval" 27% z celkové spotřeby, takže je to lepší, než jsem přes zimu čekal. Celková spotřeba baráku 5402 kWh, ze sítě jsem odebral 3965 kWh.
Samozřejmě teď už nastupují dny, kdy jsem 24 hodin bez odběru ze sítě a pokud přes den nenarvu energii do auta, tak to přetejká do sítě...
Mám fix na přebytky za 3,50 Kč/kWh. Fakt jsem spokojen.
Zrovna zítra v neděli jsou v době přebytků (tj. po poledni) záporné ceny, takže ti co prodávají za spotové ceny, tak by platili za dodávku do sítě, kdežto já to do sítě mohu hrnout plnou parou i v době záporných cen.
Netvrdím, že v budoucnu se to ještě nemůže změnit, ale zatím se mi fakt osvědčilo kupovat za spotové ceny a především prodávat za takto fixní výkupní cenu, protože spotové ceny jsou v typických časech přetoků velmi nízké až záporné.
Není to žádné tajemství, mají to normálně na webu - Centropol.
S těmi zápornými cenami to bude zlé (a ano, obchodujeme na denním trhu, ne vnitrodenním). Uvidíme sami v létě. Při tom množství FVE, co vyrostlo za poslední rok, tak v době přebytků bude taková nabídka elektřiny (zejména o víkendech), že ceny budou blízko nule či záporné.
Záleží na tom, kdy jsi fotovoltaiku spustil, podle toho máš v ČR garantované výkupní ceny. Nejlepší to mají ti, kteří připojili ekozdroje mezi 2008 a 2010. Viz: http://www.solarniasociace.cz/…uti-pro-rok-2023
Je to přesně uvedené v tabulce ERÚ. Fotovoltaiky uvedené do provozu od 1.7. do 31.12.2013 s instalovaným výkonem do 5 kWe mají výkupní cenu 3,64 Kč za kWh, což se zase tak moc neliší od tebou udávaných 3,50 díky fixu na odkup Centropolem. Samozřejmě 32,412 Kč za kWh pro fotovoltaiky uvedené do provozu v roce 2008 je trochu jiná káva, ale proto se občas mluví o solárním tunelu :D
Jsem rád za to, že píšeš o svých zkušenostech/číslech s/z FVE. Taky se snažím já psát o svém dopravním prostředku - reálně, bez snahy potlačit nevýhody a cpát všem přiblblou propagandu. Garance by měly podle zákona platit 15 let, takže jsem zvědavý jestli příští rok přestanou vyplácet soláry z 2008.
Dojezd? Bez problémů 1000 km. Na podválu za dieselem... :-[]
Ted vážně - spotřeba rozhodně špatná není. Jenže ani dojezd stále rozhodně dobrý není. 400 km teď zkrátka znamená 300 max 350 km v zimě a to není ani Ostrava - Praha... A to je za mě pro auto této kategorie jednoznačně důvod pro to vykašlat se na nějaké nesmyslné EV a vklidu si užívat diesel pod kapotou.
O vyssi poptavce mas na mysli naftu nebo elektrinu?
To je zajimavy, ze stejna logika neplati pro spalovaci auta.
Tam je surovin dost. Ropy dost. Presto ze ropu spotrebovavaji temer vsechna auta na zemekouli. :-O
Ale pro EV je vsechno drahe a vseho nedostatek.
Vcetne elektriny. Prestoze ji treba Cesko vyvazi.
Proc proboha neplati priblble (chybne pochopene) ekonomicke poucky o omezenosti zdroju na spalovaky???
Stando, mohl bys nas usetrit informaci o dobe nabijeni na 50kw nabijecce??
Ano, je to za hodinu 50kwh. To je prekvapeni. :D
Sorry.ale je videt, ze autor nema v elektromobilu co delat. Natoz o nem psat.
Autorovi chybi teoreticke znalosti, ale predevsim snaha o skutecne otestovani nabijeni.
Na 50kw nabijecce s timto autem bude majitel nabijet velmi zridka.
Protoze obvykle bude dobijet doma/ v praci na 22kw AC nabijeckach nebo na cestach na 300kw DC nabijeckach! ;-)
Taky furt nechapu, v jakem vesmiru (krome acz) ma EV (pokud neni - 40°C) vyssi spotrebu ve meste nez na dalnici?? :-O
Dle https://ev-database.org/…tback-55-quattro je to takto:
Real Range Estimation
between 380 - 735 km
City - Cold Weather * 510 km
Highway - Cold Weather * 380 km
Combined - Cold Weather * 445 km
Hodnoty EV database, nejen ze se (narozdil od acz) ve vetsine pripadu blizi realite, ale hlavne davaji smysl!
PS To nejdulezitejsi nejak zapadlo. A sice ze ten kdo na to ma, pro toho uz dnes EV, v tomto pripade se 114kwh!! baterkou, nepredstavuje prakticky zadne omezeni.
Je smutny, že tester musí mít teoretické znalosti, aby správně ocenil EV, když je to produkt - auto - pro masy bez teorie a zajimá je především jak to jezdí / jak se s tim žije a jestli je to výhodné ..
Stejně tak jako redaktor musí mít teoretické znalosti o spalovacím motoru, aby správně ocenil spalováka. Jinak se tu na něj sesypou čtenáři, že má jít psát do Blesku a ne do motoristického magazínu...
U spalovaku musis resit jestli benzin nebo naftu. A jake druhy. A nic divnyho ti na tom neprislo.
Vitej v 21. stoleti.
Kazdy absolvent ZS ma k elektromobilite teoreticky zaklad. :-)
https://www.auto.cz/…konektoru-130851
Btw. info pro redakci: i CEZ ma na sesti mistech UFC (ultra fast charger). Jednu dokonce primo v Praze: Praha
Praha 4 I ČEZ I Duhová 3 ;-)
Idealni je samozrejme byt majitelem Tesly, kde vyuzivas sit Superchargeru. Dale Ionity a pak samozrejme CEZ atd.
Jestli bydlis v Praze, budes potrebovat jeste PRE a jestli v jiznich Cechach, tak EON.
Ja mam cipy na vsechny tri, abych se nezdrzoval aplikacemi. :-)
Pak mas jeste Innogy, ChargeUp, Polyfazer, Lidl atd.
PS Mame tu experty, co se holedbaji, ze si servisuji spalovaky sami. Oproti opravam spalovaku je nabijeni EV (ostatne vetsinu oprav a hlavne udrzbu muzes u EV vynechat...) skutecne primitivni zalezitost.
U spalováku jako motoristický redaktor řešíš, jaká to má turba, jejich počet, jakou to má převodovku, proč je CVT blbost na velké auto a tahání přívěsů, atd.
Nebo máš pocit, že u testu spalováku řešíš jen to, že zmáčkneš plyn, tak to jede a když zmáčkneš brzdu, tak to zastaví?
Redaktoři ani neřeší jaký benzin.U aut která mají doporučené palivo N98 a lepší to nikdy v testu nezmiňují.Buď netankují, nebo tankují cokoliv, nezajímá je to.Vše je samozřejmě špatně.Proto testy jsou pouze pocitové, nikoliv technicky odborné.Proto jsou testy určeny jen na takové tlachání.