Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi Q8 Sportback 55 e-tron quattro S line – Útok na 500 kilometrů

První elektrické SUV-kupé značky Audi nedávno prošlo modernizací, která vedle  omlazeného vzhledu a vylepšené techniky přinesla nové jméno.
Zpět na článek
28. 4. 2023 20:31
Avatar - Alexander the Great
28. 4. 2023 12:58
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
28. 4. 2023 19:16
Re: Sportback - get back to sport
Mně to přijde designem skvělé
Avatar - KANKUNEN
28. 4. 2023 13:38
Abych řekl pravdu,
už i některé čínské počiny mají lepší design. Vypadá to staře.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
28. 4. 2023 14:13
A bacha na mosty na silnicích 3 třídy........
...některé jsou stavěny jen do 2.5 tuny.... :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
28. 4. 2023 17:49
Re: A bacha na mosty na silnicích 3 třídy........
Nejen to. Když za to někdo dá vozejk 750 kg a nemá B96 nebo ideálně B+E, tak je rovnou bez papírů...
30. 4. 2023 10:20
Re: A bacha na mosty na silnicích 3 třídy........
ne neni, protoze poldove na to prdej a vahy ani nemaj

nekolikrat me zastavili kdys jsem jel s Raptorem na zavody nebo vystavu a mel na taznem vozik s dalsim autem, kdys je to veretan tak to bude celkova vaha soupravy cca 5 tun , a nikdy je nezajimalo ze nemam ridicak ktery by me k tomu opravnoval, a to ani v Nemecku kdys jezdime do smicku :-[] a fakt neznam nikoho ze znamejch ze by to nekdy nejakeho policajta zajimalo
Avatar - rohYpnol
30. 4. 2023 19:55
Re: A bacha na mosty na silnicích 3 třídy........
Stačí vyjet za hranice že. Hlavně v Rakousku si to hlidaji.
28. 4. 2023 14:37
připomínka fosilní historie
Obrovská tlama, která u EV jen bezúčelně zhoršuje aerodynamiku, celkově přeplácaný interiér a masívní překážející střední tunel jsou jen připomínkou éry fosilních aut. Pro moderní EV je to již zastaralá koncepce.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
28. 4. 2023 17:08
Re: připomínka fosilní historie
0,24 ti přijde jako špatná hodnota? Myslím, že Y má 0,23?
29. 4. 2023 07:45
Re: připomínka fosilní historie
No to je prave ten rozdil desetiny.
:D
Avatar - Emel
30. 4. 2023 09:34
Re: připomínka fosilní historie
Čemu říkáš desetina?
1. 5. 2023 08:24
Re: připomínka fosilní historie
Sorry, setiny. :D
Avatar - Emel
1. 5. 2023 21:54
Re: připomínka fosilní historie
Jo.
Setina jsou tady třeba 4%, což sice není úplně zanedbatelný (+4% dojezdu)... ale taky je to na hraně chyby měření. Každopádně Audi na to, že vcelku vypadá jako auto, tak má tu aerodynamiku slušnou a velká maska očividně problém není.
28. 4. 2023 16:42
Posun za 4-5 rokov
Zvnútra rovnaké ako pôvodný etron. Zvonku nejaký posun je, ale nič ohromujúce. Viď test 05/2019.
Cena +10%, dojazd +50%. Chcelo by to trocha pridať, na úplnú novinku tohto typu auta je 400 km slabé.

Neviete aký predajný (ne)úspech mal prvý e-tron?

Za mňa stále zbytočné auto.
Rozbalit vlákno
24
28. 4. 2023 20:38
Re: Posun za 4-5 rokov
neuspech?!
No to fakt ne, prodavali toho 50tis kusu rocne, coz je podobne jako q7 a q8 dohromady


https://insideevs.com/…ar-sales-2022q4/
28. 4. 2023 23:03
Re: Posun za 4-5 rokov
Ja neviem, pýtam sa či úspech alebo neúspech. Díky za info :yes:

PS: vieš prosím zdielať zdroj informácií o predajoch, nejaký odkaz? Díky
29. 4. 2023 06:41
Re: Posun za 4-5 rokov
nejlepsi bylo https://carsalesbase.com/ ale nejak mi to nejde na mobilu..
29. 4. 2023 07:22
Re: Posun za 4-5 rokov
Ja som našiel na Audi.com výrazne iné čísla ako píšeš. Teda 2021: 109 tis a 2020: 103 tis spolu Q7 a Q8 ročne.

https://www.audi.com/…-report-2021.pdf

Ale díky za odkaz, pozriem na kompe. Zdá sa, že etron niekomu dáva zmysel :-!

Ja som zaujatý, lebo pri prvej verzii som ho seriózne zvažoval a po testoch dojazdu som ho zavrhol, na moje potreby veľké sklamanie. A revolučný posun nevidím ani po 4-5 rokoch.
29. 4. 2023 10:45
Re: Posun za 4-5 rokov
mam dojem, ze uz loni prekonal vcetne sb 160tis aut. Ja to asi koupim zene misto a6, v de je to bez kolem milionu az 1,2 s naprosto minimalnim najezdem. A druhy auto u nas za 4 roky jelo vic jak 200km za den 6x a z toho byly 2 jizdy 250..

A ja mam minimalne 3x16a naprosto u kazdyho stani kam jezdim krom dovoleny..
29. 4. 2023 11:07
Re: Posun za 4-5 rokov
Ak potrebuješ druhé auto a navyše s cenou 1-1,2 mil miesto 3 mil už to nie je až také zbytočné (cena o 60-65% nižšia ako toto nové) :yes:

S jarou prišli u mňa prebytky elektriny z fotovoltaiky, tak som bol pozrieť nejaké plug iny.
Ak by sme mali 2 autá doma, tak nemám s elektro problém pri cenách ako píšeš.

PS: aj tak sa mi zdá, že Európa ide s elektro zlým smerom. Miesto lacných menších áut produkuje veľké, drahé autá s nízkym dojazdom.
29. 4. 2023 14:42
Re: Posun za 4-5 rokov
x5 45e mam 100tkm a jsem z toho nadsenej kazdej den. A potrebuju tahat vlek a jezdit dalky.
Ale u druhyho je to jina pisnicka, navic mi pripada etron 2020 dost vybavenej za takovy penize zajimava volba. Asi bych s tim uplne nemusel jet na otocku do Ostravy s vlekem, ale na vetsinu cest by mi asi stacilo.
S tvou posledni vetou nevim, chtel bys jezdit malym lacinym autem? Vis jak to je, kazdej kaze levny laciny a jezdi obrim suv…
29. 4. 2023 15:53
Re: Posun za 4-5 rokov
Aký dojazd máš na elektrinu s X5 45e pri úspornej jazde? Keď som bol testovať, svietilo tam niečo nad 70 km.

Samozrejme, každý nech si kúpi čo mu vyhovuje. V EU mi chýbajú dostupné autá typu BYD Seagull (v Číne za 230 tis Kč ? ). Zaujímavý článok k tomu: https://www.seznamzpravy.cz/…ti-evropu-230118
29. 4. 2023 19:11
Re: Posun za 4-5 rokov
rekord mam 105km, minimum v kuse 50 v mrazech. Ale pokud z toho kazdy 4km vystoupis a nechas to vychladnout, pustis si topeni dopredu a znovu tak klidne i min. Ale nikdy to nebylo min jak 44. Bezne jezdim 60-80km.. Ted je ale 50e a ma o vic jak 20% baterku vetsi..
29. 4. 2023 19:39
Re: Posun za 4-5 rokov
Díky za konkrétne info :yes:

Trocha sa strácam v kapacite baterky 45e. Niekde píšu 17.1 kWh, inde 20,9 kWh, príp 21,6 kWh (použiteľná, celkovo 24 kWh).
Nejak sa to v priebehu času menilo? Ty máš akú veľkosť?
30. 4. 2023 16:00
Re: Posun za 4-5 rokov
baterie je 24kWh celkova (facelift 50e ted 29,5/25,7 vyuzitelna) a vyuzitelna v eu 20,9 nebo 21,6 podle zdroje. Ja to od zacatku obcas merim a vychazelo mi spis tech 20,9. Dluzno podotknout, ze mam temer 100tkm a vlastne temer kazdej den to vybiju do prazdna, takze baterie ma urcite za sebou 600 hlubokejch cyklu a nabiti (dle meraku odberu)/ spotreba x dojezd/ znovunabiti mi porad vychazi kolem 20,8kwh kapacity. Degradaci odhaduji do max 5%. Davam si akorat pozor aby to nikdy nebylo nenabity pres noc. (kdyz jedu nekam kde neni kde nabijet)
Tech 17,4 byla vyuzitelna v usa a nevim ani proc, nejak to pak odemykali softem
29. 4. 2023 15:27
Re: Posun za 4-5 rokov
Tu fotovoltaiku si musím pořídit. Na začátku velká investice, v zime, když je to potreba, jede na 5% a na jaře a v lete, když jsou přebytky, tak musím ještě koupit další auto, aby to dávalo smysl :yes:
29. 4. 2023 19:05
Re: Posun za 4-5 rokov
Jen moje malá zkušenost z letošní zimy. Od 1.12.-31.3. jsem z FVE "urval" 27% z celkové spotřeby, takže je to lepší, než jsem přes zimu čekal. Celková spotřeba baráku 5402 kWh, ze sítě jsem odebral 3965 kWh.
Samozřejmě teď už nastupují dny, kdy jsem 24 hodin bez odběru ze sítě a pokud přes den nenarvu energii do auta, tak to přetejká do sítě...
29. 4. 2023 19:38
Re: Posun za 4-5 rokov
1.1.-29.4.:
- spotreba zo siete 4557 kWh
- spotreba z FVE: 1677 kWh
- poslané do siete: 304 kWh (z toho 177 aktuálny mesiac)

Tiež už sú dni keď som takmer bez spotreby zo siete, a ešte pošlem 10-20 kWh do siete.
Nejaké elektrické km by z toho boli :)
29. 4. 2023 20:11
Re: Posun za 4-5 rokov
Ok a koupi to od tebe někdo za rozumnou cenu? Nebo si musíš koupit nějaký další spotřebič?
29. 4. 2023 23:55
Re: Posun za 4-5 rokov
Mám fix na přebytky za 3,50 Kč/kWh. Fakt jsem spokojen.
Zrovna zítra v neděli jsou v době přebytků (tj. po poledni) záporné ceny, takže ti co prodávají za spotové ceny, tak by platili za dodávku do sítě, kdežto já to do sítě mohu hrnout plnou parou i v době záporných cen.
Netvrdím, že v budoucnu se to ještě nemůže změnit, ale zatím se mi fakt osvědčilo kupovat za spotové ceny a především prodávat za takto fixní výkupní cenu, protože spotové ceny jsou v typických časech přetoků velmi nízké až záporné.
30. 4. 2023 07:40
Re: Posun za 4-5 rokov
Kde predávaš prebytky za 3,5 Kč/kWh? Príp. do súkr. správy.

S tými zápornými cenami to nie je také zlé, ide o denní trh OTE (nie vnitrodenní)
https://www.ote-cr.cz/…ktrina/denni-trh?…
30. 4. 2023 09:34
Re: Posun za 4-5 rokov
Není to žádné tajemství, mají to normálně na webu - Centropol.
S těmi zápornými cenami to bude zlé (a ano, obchodujeme na denním trhu, ne vnitrodenním). Uvidíme sami v létě. Při tom množství FVE, co vyrostlo za poslední rok, tak v době přebytků bude taková nabídka elektřiny (zejména o víkendech), že ceny budou blízko nule či záporné.
30. 4. 2023 09:45
Re: Posun za 4-5 rokov
Záleží na tom, kdy jsi fotovoltaiku spustil, podle toho máš v ČR garantované výkupní ceny. Nejlepší to mají ti, kteří připojili ekozdroje mezi 2008 a 2010. Viz: http://www.solarniasociace.cz/…uti-pro-rok-2023
30. 4. 2023 11:03
Re: Posun za 4-5 rokov
Nejsou žádné garantované ceny pro nové FVE už minimálně 10 let.
FVE jsem spustil loni, mám normální smlouvu na odkup s Centropolem.
30. 4. 2023 13:13
Re: Posun za 4-5 rokov
Je to přesně uvedené v tabulce ERÚ. Fotovoltaiky uvedené do provozu od 1.7. do 31.12.2013 s instalovaným výkonem do 5 kWe mají výkupní cenu 3,64 Kč za kWh, což se zase tak moc neliší od tebou udávaných 3,50 díky fixu na odkup Centropolem. Samozřejmě 32,412 Kč za kWh pro fotovoltaiky uvedené do provozu v roce 2008 je trochu jiná káva, ale proto se občas mluví o solárním tunelu :D
30. 4. 2023 16:04
Re: Posun za 4-5 rokov
Jak jsem psal, FVE jsem zprovoznil loni (ti co mají garanci, tak nic řešit nemusí), takže garance se mě netýkají.
1. 5. 2023 08:10
Re: Posun za 4-5 rokov
Jsem rád za to, že píšeš o svých zkušenostech/číslech s/z FVE. Taky se snažím já psát o svém dopravním prostředku - reálně, bez snahy potlačit nevýhody a cpát všem přiblblou propagandu. Garance by měly podle zákona platit 15 let, takže jsem zvědavý jestli příští rok přestanou vyplácet soláry z 2008.
Avatar - rohYpnol
28. 4. 2023 17:53
Dojezd bez problémů
Dojezd? Bez problémů 1000 km. Na podválu za dieselem... :-[]

Ted vážně - spotřeba rozhodně špatná není. Jenže ani dojezd stále rozhodně dobrý není. 400 km teď zkrátka znamená 300 max 350 km v zimě a to není ani Ostrava - Praha... A to je za mě pro auto této kategorie jednoznačně důvod pro to vykašlat se na nějaké nesmyslné EV a vklidu si užívat diesel pod kapotou.
Rozbalit vlákno
5
28. 4. 2023 22:24
Re: Dojezd bez problémů
Tak si na svych cestach uzivej diesel.
Proc o tom pises pod testem EV?

Ja si na svych cestach uzivam mnohem EV auto nez je tohle...
I kdyz uznavam, ze trasy typu Praha-Ostrava s nim (temer) nejezdim. :-)

On totiz ne kazdy jezdi pravidelne takove trasy.
A kdo to tak skutecne ma, muze si pockat s prechodem na EV jeste par let.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2023 00:01
Re: Dojezd bez problémů
Naftu jsem vcera u nas tankoval za 30 za litr… hele zase to dává smysl :D
29. 4. 2023 07:48
Re: Dojezd bez problémů
Nevim co presne myslis, ze dava smysl.
:-)
https://www.kurzy.cz/…raf-vyvoje-ceny/
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2023 10:42
Re: Dojezd bez problémů
Ono to bude dávat smysl i tak. Protože cena elektrické energie půjde nahoru.
Vyšší poptávka a omezování zdrojů totiž nemůže mít jiný výsledek.
29. 4. 2023 20:48
Re: Dojezd bez problémů
O vyssi poptavce mas na mysli naftu nebo elektrinu?

To je zajimavy, ze stejna logika neplati pro spalovaci auta.
Tam je surovin dost. Ropy dost. Presto ze ropu spotrebovavaji temer vsechna auta na zemekouli.
:-O

Ale pro EV je vsechno drahe a vseho nedostatek.
Vcetne elektriny. Prestoze ji treba Cesko vyvazi.

Proc proboha neplati priblble (chybne pochopene) ekonomicke poucky o omezenosti zdroju na spalovaky???
Avatar - Fomax
28. 4. 2023 20:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Alexander the Great
28. 4. 2023 21:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 4. 2023 08:14
Nabijeni a spotreba
Stando, mohl bys nas usetrit informaci o dobe nabijeni na 50kw nabijecce??
Ano, je to za hodinu 50kwh. To je prekvapeni.
:D

Sorry.ale je videt, ze autor nema v elektromobilu co delat. Natoz o nem psat.

Autorovi chybi teoreticke znalosti, ale predevsim snaha o skutecne otestovani nabijeni.
Na 50kw nabijecce s timto autem bude majitel nabijet velmi zridka.
Protoze obvykle bude dobijet doma/ v praci na 22kw AC nabijeckach nebo na cestach na 300kw DC nabijeckach!
;-)

Taky furt nechapu, v jakem vesmiru (krome acz) ma EV (pokud neni - 40°C) vyssi spotrebu ve meste nez na dalnici?? :-O

Dle https://ev-database.org/…tback-55-quattro je to takto:
Real Range Estimation
between 380 - 735 km
City - Cold Weather * 510 km
Highway - Cold Weather * 380 km
Combined - Cold Weather * 445 km
Hodnoty EV database, nejen ze se (narozdil od acz) ve vetsine pripadu blizi realite, ale hlavne davaji smysl!

PS To nejdulezitejsi nejak zapadlo. A sice ze ten kdo na to ma, pro toho uz dnes EV, v tomto pripade se 114kwh!! baterkou, nepredstavuje prakticky zadne omezeni.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
29. 4. 2023 12:31
Re: Nabijeni a spotreba
Je smutny, že tester musí mít teoretické znalosti, aby správně ocenil EV, když je to produkt - auto - pro masy bez teorie a zajimá je především jak to jezdí / jak se s tim žije a jestli je to výhodné ..
29. 4. 2023 13:20
Re: Nabijeni a spotreba
Vubec nejdo o oceneni. Jde o otestovani.

Kdyz nekdo testuje spalovak a ma teoreticke znalosti, tak to rovnez ocenim.
Zdravim Martina Vaculika.

Kdyz ctu jizdni dojmy, vim, ze mi kvalitni informace poskytne treba byvaly zavodnik.

Kdyz pise o nabijeni nekdo, kdo meri, kolik se nabije etron z 50kw nabijecky za hodinu...., tak je to o nicem.

PS Oni by stacily i prakticke zkusenosti... (nemusis mne opravovat gramatiku, Pajo).
29. 4. 2023 15:28
Re: Nabijeni a spotreba
No, ze by tester měl mít povědomí o produktu, který testuje - to je snad automatické.
29. 4. 2023 19:08
Re: Nabijeni a spotreba
Stejně tak jako redaktor musí mít teoretické znalosti o spalovacím motoru, aby správně ocenil spalováka. Jinak se tu na něj sesypou čtenáři, že má jít psát do Blesku a ne do motoristického magazínu...
Avatar - Ozzman
30. 4. 2023 07:34
Re: Nabijeni a spotreba
No, u spalováka nebudeš muset řešit, jestli tou tankovací pistolí natankuješ plnou rychleji, než u jiného spalováka, protože to trvá vždy +/ stejně :D
30. 4. 2023 07:43
Re: Nabijeni a spotreba
U spalovaku musis resit jestli benzin nebo naftu. A jake druhy. A nic divnyho ti na tom neprislo.

Vitej v 21. stoleti.

Kazdy absolvent ZS ma k elektromobilite teoreticky zaklad. :-)

https://www.auto.cz/…konektoru-130851
Btw. info pro redakci: i CEZ ma na sesti mistech UFC (ultra fast charger). Jednu dokonce primo v Praze: Praha
ƒ Praha 4 I ČEZ I Duhová 3
;-)
Idealni je samozrejme byt majitelem Tesly, kde vyuzivas sit Superchargeru. Dale Ionity a pak samozrejme CEZ atd.

Tady mas odkaz na nejvetsi verejnou sit - CEZu.
https://www.elektromobilita.cz/…ecich-stanic.pdf

Jestli bydlis v Praze, budes potrebovat jeste PRE a jestli v jiznich Cechach, tak EON.
Ja mam cipy na vsechny tri, abych se nezdrzoval aplikacemi. :-)

Pak mas jeste Innogy, ChargeUp, Polyfazer, Lidl atd.

PS Mame tu experty, co se holedbaji, ze si servisuji spalovaky sami. Oproti opravam spalovaku je nabijeni EV (ostatne vetsinu oprav a hlavne udrzbu muzes u EV vynechat...) skutecne primitivni zalezitost.
30. 4. 2023 09:36
Re: Nabijeni a spotreba
U spalováku jako motoristický redaktor řešíš, jaká to má turba, jejich počet, jakou to má převodovku, proč je CVT blbost na velké auto a tahání přívěsů, atd.
Nebo máš pocit, že u testu spalováku řešíš jen to, že zmáčkneš plyn, tak to jede a když zmáčkneš brzdu, tak to zastaví?
30. 4. 2023 14:22
Re: Nabijeni a spotreba
Redaktoři ani neřeší jaký benzin.U aut která mají doporučené palivo N98 a lepší to nikdy v testu nezmiňují.Buď netankují, nebo tankují cokoliv, nezajímá je to.Vše je samozřejmě špatně.Proto testy jsou pouze pocitové, nikoliv technicky odborné.Proto jsou testy určeny jen na takové tlachání.
1. 5. 2023 08:26
Re: Nabijeni a spotreba
A proto chodim do diskuze, abych doplnoval/opravoval.
29. 4. 2023 20:47
Re: Dojezd bez problémů
Double
Rozbalit vlákno
0