Tuším že BMW někde sdělovalo, že auto s dojezdem 1000km by mohli vyrobit již teď, ale nedává to smysl a skoro nikdo by ho nechtěl.
1. Vyšší pořizovací cena
2. Vyšší hmotnost a tedy horší jízdní vlastnosti
3. A to je to nejdůležitější - nikdo to nepotřebuje. Raději si koupím KIA EV6 a po 450 kilometrech si dám 18 minut zastávku...
A jinak ano i ne.
Vsechno je to pravda, ale zaroven urcite existuje urcite mnozstvi zakazniku, kteri by chteli 1000km dojezd.
To nabijeni po 450km nemuzes delat stale, tu baterku bys pri 0-100%-0-100% uplne oddelal a mimochodem nenabijes 0-100% za 18 minut.
S EV prichazi s delsim dojezdem nekolik vyhod jako mene caste nabijeni = mene cyklu = pomalejsi devradace baterie (ahoj pluginy, to bude prusvih co), taky ikdyz se pohybujes ve zdravych 20-80% tak mas stale pres 500km dojezd, no a potom vyssi pocet clanku znamena rychlejsi nabijeni i vybijeni.
Podle vseho poroste celkem dost hustota baterii (tj na stejnou kapacitu je potreba mene clanku a tudiz nizsi hmotnost pri stejne kapacite), ale take se bude casteji adaptovat 800V tj mensi ztraty a opet vyssi vykon.
Proto si myslim, ze 800-1000km na trhu rozhodne bude, protoze kam se dnes vejde 100kWh baterie, tam se za 10-15 let vejde 150+kWh baterka pri stejne hmotnosti. Ale budou to asi drazsi auta a asi nikdy nebudou lehka.
Jsem to špatně napsal...;)
Tesla/BMW sdělila, že za současných technologií to auto nedává smysl.
Jinak samozřejmě smysl dává!
Jestli energetická hustota baterií poroste poloviční rychlostí dalších deset let, jako rostla posledních 5 let, tak 1000km ev budou standard.
Doufejme a těším se.
to TĚŽKO já jsem furt jen já A HLÁSÍM se k sobě = i když redakce SVOU NESCHOPNOSTI oživila léta zrušený účet = tak SEM NAPSAL že to tak je a že TO JSEM JÁ ;-)
Tak určitě Borisove, já tvůj styl poznam.......Lucid, sázky se o něco, Rusko, politika, nezvdělaní tupci se základkou apod......zajímavé shody mezi posledni_skaut a Hammunasakra
To množství těch dálkařů je jen pár procent z trhu. Ti se budou muset dál spokojit se smradlavejma spalovákama nebo si převorganizovat čas. 97 % řidičů 1000 km auto nepotřebuje. 70 % všech jízd jsou jen desítky kilometrů. Neustálé zbytečné tahání těžké baterky tak nedává žádný smysl.
Mno ja každý deň stretávam tzv. diaľkarov, čo mňa v kamióne na 200 km diaľnici predbiehajú aj 3 krát, lebo stoja na každej pumpe a potom dobiehajú. :) Vo výsledku tých 200 km nakoniec urobíme za rovnako dlhý čas. Títo experti by v pohode dali aj nejaké to nabitie v tomto režime cestovania.
Auto s dojezdem 1000km nepotřebuje nikdo. Žádný normální člověk nepojede 1000km na jeden zátah, protože minimálně musí čůrat a měl by hlavně odpočívat, aby jeli bezpečně.
A navíc, v BOZP je "a) nepřekročil maximální dobu řízení, která činí 4,5 hodiny; za dobu řízení se považuje i přerušení řízení na dobu kratší než 15 minut. Nejpozději po uplynutí maximální doby řízení musí být řízení přerušeno bezpečnostní přestávkou v trvání nejméně 30 minut, nenásleduje-li nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami nebo nepřetržitý odpočinek v týdnu. Bezpečnostní přestávka může být rozdělena do dvou částí v trvání nejméně 15 minut zařazených do doby řízení,"
Stačí mít moderní EV ideálně s 800V architekturou a žádné omezení není.
+ platit peníze navíc za baterku kterou použiji maximálně 2x za rok a tuhle obří baterku celou dobu vozit v autě, čímž snižovat dojezd a zhoršovat jízdní vlastnosti prostě nedává smysl.
Ale zarytí odpůrci EV prostě musí mít dojezd minimálně 1000km! Jinak konec vesmíru... :)
Myslím si, že se pouští do elektromobility (nově) hlavně evropské firmy. Asi hlavním důvodem, dle mého názoru, je úvaha o dostupnosti paliva. Z větru a slunce nějaká elektrika asi bude, i když ne moc. Ropa a zemní plyn taky bude, ale je otázkou, čím za ně budou vyspělé evropské státy a SSA platit (nemyslím peníze). V Číně staví 150 nových reaktorů a Čína s Ruskem ovládají výrobu obohaceného uranu, takže i s jadernou energetikou to bude stejná písnička.
Každý máme nějaký názor opřený o náš rozum, zkušenosti a informace, což je fajn. Poslední roky se trochu více zajímám o historii, začalo to mapama s Tartárií, pak Fomenko s Novou chronologií, Starodávné apokalypsy od Hancocka a postupuju dále a dále. Přináší mi to nadhled nad současným mumrajem a klid v duši :-)
Edit: Můj vzájem o historii vlastně začal po návštěvě Knossosu. Tam jsem měl dost silný dojem, že si ze mě někdo dělá p.r.d.e.l.
Edit2: V tvé úvaze je určitě dobrý základ, protože úvěr v bance určitě dostaneš lépe na elektro než na auta se spalovacím motorem a podobně nějaké investory snad přesvědčíš na elektro/baterky. Zkopíruje se Tesla - první auto bude superkára jen pro vyvolené a může se začít.
v USA elektromobilita zdaleka nefrčí, v řadě států USA není ani potřebná infrasktrutura pro nabíjení (myšleno veřejné nabíječky) a konzervativní obyvatelé o to nestojí http://www.businessinsider.com/…wer-study-2023-5
Dosvědčuje to studie americké analytické společnosti J.D. Power (JDP), která sice připouští, že podíl elektromobilů na trhu rychle roste, stejně tak ale roste počet lidí, kteří v průzkumech - ať už po vlastní zkušenosti nebo z opatrného odporu proti vnucovanému - na otázku, zda by si koupili elektrické auto, odpovídají tak, že je to „velmi nepravděpodobné“. Ještě před pár roky byl podíl těchto lidí téměř nulový, letos v lednu už vystoupal na 17,8 %. A v březnovém průzkumu činil 21%. Na opačném konci spektra je přibližně stejný počet lidí nadšených do koupě takového vozu (26,9 %), který ale střednědobě stagnuje.
Jinými slovy - elektromobily nedokážou oslovovat širší část publika, naopak jsou předmětem stále většího odporu. Důvody si domyslíte bez nápovědy: Vysoká pořizovací cena, nedostatek nabíjecích stanic, omezený dojezd, dlouhá doba potřebná k nabíjení, fungování v extrémních teplotách, náklady vlastnictví, spolehlivost a výpadky proudu, v tomto pořadí. Jsou to tak učebnicově přesné slabiny elektrických aut, až člověk musí smeknout před racionalitou takové části respondentů. Co takové lidi asi přesvědčí o opaku? Podle JDP nejspíš nic.
prober se svým alter egem ryccardem NA CELÝ LIDSKÝ ŽIVOT = když už máš potřebu léééta KVÍKat = to je na MĚ moc (ve všem co dělá auto autem LEPŠÍ a s VYŠŠÍM výkonem, navíc výrobně LEVNĚJŠÍ a nejen čistě výrobou https://www.autoforum.cz/…tnance-z-vyvoje/ no KDO by tohle chtěl
1. měla dohnat ty děti ze ZŠ = aby chápala vo čem se to léta ti dospělí baví (když JÍ TUPCE BLBCE to v hlavě furt vychází = no tak jako ti to vychází :-!
2. by neměla do té doby než bude chytrá jako ty miliony co to chápou a vyrábí a připravují další a slušný průlom bude ca rokem 2025 napříč planetou s platformami využívajícími to VE VŠEM LEPŠÍ AUTO = tupka by neměla KECAT DO VĚCÍ DOSPĚLÝM když tomu sama NEROZUMÍ
navíc jak píšeš pro ruSSké SVOLOČ bez koulí = přiznat kdo je nePAMATUJEŠ jak SI BYL VYDĚŠEN když ruSSák útočil na Kijev a házel bomby pár km od slovenských hranic?
J.D. Power je jen dinosaurská komedie placená automobilkama, hlavně GM, aby prodali víc svejch křápů a ne žádná nezávislá společnost. J.D. Power je bulšit pro hlupáky.
1000 km elektroauto moc smysl nedává protože sebou budete furt tahat obří těžkou baterii což je handikep. I pokud se vám podaří zvětšit energetickou hustotu baterie a tím snížit její hmotnost, tak jak to teď slibuje CATL, tak vám stejně pořád zůstane handikep strašně dlouhého nabíjení do plna tedy do těch 1000 km. Bude to trvat dlouho jak doma na pomalé nabíječce tak i na rychlé DC nabíječce. Můj benzínovej Golf 3 měl dojezd cca 670 km a vůbec mě to nijak neomezovalo. Mantra 1000 km dojezdu je jen chiméra pro autdezoláty, který jedou delší vzdálenost sotva jednou do roka a beztak si stejně nový auto nikdy nekoupěj . Ti kteří dlouhý dojezd opravdu pravidelně potřebují, tedy cesťáci, obchodníci a pár uřícenej manažerů tvoří mizivý % z prodejů aut. Zbytek tedy cca 97 % uživatelů se spokojí s daleko menším dojezdem než 1000 km.
Jinak rychlost nabíjení roste a (ještě) poroste = jak zde padlo už současná KIA je hodně zajímavá (a KRUTÝ ROZDÍL kde je (celkově viz odkaz) škodoVWka viz https://autobible.euro.cz/…anky/kia-ev6-gt/