Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Cupra Leon Sportstourer 2.0 TSI DSG 140 kW – Hobík

34 komentářů

Mr.Murphy
.... za tu šílenost bych strhával minimálně hvězdičku. Nesmí mi to do baráku, opravdu mám jiné věci na práci než při každém startu matlat po infotaimentu....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne by ještě zajímalo, jak je na tom odhlučnění. Z dřívějších zkušeností u Seatů to bylo v rámci koncernových aut (které už v těchto mainstreamových kategorií nikdy nebyly zrovna etalony komfortu a ticha na palubě) nejhorší. Jinak by se zdálo, že je to ideální rodinné auto, hezké, silný motor, automat, 4x4... jen je to prostě koncern ( s jeho infotainmentem, jak říkáš, což dokáže otrávit) a ještě k tomu Seat.. kdyby to bylo alespoň solidně nacenněno, tak pak by mi to dávalo smysl a uvažoval bych o tom, jenže bezmála 1m je docela dost.
zlysoused
No jo. Ale kombík s dvoulitrem, 4x4 a automatem. Kdo jiný to dnes nabídne? Navíc do 1M? Mimo koncern už jen prémie. Nebo se pletu? Mě ta cena zas v kontextu dnešní doby přijde vlastně docela fajn. Navíc oproti základu (1,5 tsi) člověk ani moc nepřiplatí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co je potreba na 4x4 v kombiku? Jen se ptam.
Kolik se jich proda?
Avatar - Ozzman
Ozzman
On ale nepsal, ze je to potreba 😁 Nicmene ten dvoulitr bych chtel, nebo aspon 1.5/1.6
Avatar - Mikesus
Mikesus
No právě. Proto se už nenabízí, protoze to skoro nikdo nekupoval.
Dvoulitr netřeba a stačí 1.5/1.6? Myslím si, ze ten dvoulitr je fajn, pokud není diesel.
A ještě jak tu multicar poznamenal. Ani cupra není 4x4. Myslel jsem, ze ten 300k je, ale taky není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jasny, ja bych na 4x4 taky netrval i když samozřejmě mít na výběr FWD vs AWD za stejných podmínek, tak to AWD vezmu jako takovou součást výbavy, dobrý sluha, né nutnost.

K motoru, ano 1.4-1.6 s turbem a výkonem kolem 150 koní u kombíku C segmentu beru jako takovej ideál auta pro rodinu s 1-2 děckami, který s přehledem zvládne veškerý provoz soukromého vozu, vše nad to je super, ale né nutnost a proti kombíkovým Fabiím HTP a MPI je to až luxusní záležitost.

Ostatně za 1 milion bych si asi uměl vybrat jiné rodinné auto, pokud by šel objednat Fokus ST kombi (nebo spíš do Německa pro skladovku, která se do 1m vleze i s automatem), neváhal bych, jinak třeba Corolla 2.0HSD, nebo něco takového, byť je to předváděčka http😐/www.sauto.cz/…v👋v60/185840600 , ale u předváděček už bude nabídka mnohem širší, nebo ze stejné stáje http😐/www.sauto.cz/…v👋s60/184491356 + ližiny na střechu pro všchny případy 😁 . Popřípadě, když už někdo musí koncern, jestli je ten Superb 2.0TSI pod 1M, tak tady asi není o čem, větší auto s normálnějším infotainmentem, jen s DSG no 😁
ptr078
Vybehova a4 ma celkom slusne ceny
Avatar - Emel
Emel
Je právě škoda, že 2.0TSI koncern tlačí v kompaktech jen jako 4x4DSG, které pak vychází (třeba u Škodovky) na cenu RSka. Jasně jasně, kdo tu 4x4 chce, tak fajn... ale jistě je dost takových, co by ji nutně mít nemuseli a jen chtějí nějaký trošku lepší motor.
No nic, je to jak to je, buďme rádi aspoň za tohle... FWD DSG pod mega je v Superbu, s bonusem lepšího ovládání... takže když, šel bych se asi podívat spíš na ten Superb.
PS: ta úvodní fotka v černočerné je strašlivá...
Avatar - iudex
iudex
Minule tu viacerí spomínali, že koncern dosť tlačí Cupru a vraj sú na to zaujímavé zľavy, takže cenovo sa to vie veľmi priblížiť Seatu. A hoci to vnímame stále ako Seat, už sa to začína verejne vnímať ako "lepší Seat", teda pri porovnateľnej cene Cupru ľudia kúpia radšej, ako Seat.
Popravde sám som kritizoval, že Cupra rozširuje motorizácie smerom nadol a stráca tým svoj raison d´etre, keďže sa prekrýva s modelmi Seatu. Ale ako presakujú správy, že prežije len jedna značka (a Seat to nebude), tak má logiku ponúkať plnohodnotné portfólio motorov. Popravde testovanú verziu - priestranné kombi so 190k motorom - si viem predstaviť ako ideálne rodinné auto; samozrejme nie za tú cenníkovku, ale za ceny ako v Nemecku: https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je ale uplně jiná káva tahle cena
Avatar - iudex
iudex
Jj, to by som kúpil hneď. A možno priplatil 4000 eur a mal 310k verziu, to je bezkonkurenčná value (power) for money: https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Avatar - iudex
iudex
Mimochodom oficiálna cena 310k kombíku u nás je 47 740 eur. To, že to v Nemecku predávajú za 35t len potvrdzuje, že aktuálne tlačia značku za každú cenu. A teda musí byť priestor na zľavy aj u nás značný.
ptr078
To su fejkove inzeraty, ked si preskrolujes ponuku, tak 99 percent ponuk ma take ceny +- ako u nas. Formentor detto
Avatar - iudex
iudex
Máš nejaké bližšie info? Skúšal si to, alebo niekoho poznáš? Ono keď je niečo príliš lacné, tak to je podozrivé, ale zatiaľ som sa nedopátral k tomu, že je to fejk.
ptr078
Jeto iba moja skusenost, na mobile chodim cez 10 rokov, a kazdy inzerat ktory bol lacnejsi ako priemer bol vzdy odzub. Bud sa ti nikto neozve, alebo auto neexistuje atd... vzdy je tam nejake ale. Zvlast ked som si preletel cupra ponuku a vsetky vz su medzi 44 do 47. V niektorych ponukach mas uvedene najazd 10km a na zapnutej pristrojovke 1200. Mobile.de beriem s rezervou, mne sa este nebodarilo najst realny good deal.
Avatar - iudex
iudex
Asi to bude ako píšeš. Keď je niečo príliš dobré na to, aby to bola pravda, tak to proste nie je pravda. ;-\
multicar
Úvodní popis v článku demonstruje znalosti autora příbuzných modelů této Cupry ale možná zapadlo, že testovaný vůz nemá 4x4 a takový pohon v kombinaci s motorem TSI ani není možný. Nebo se pletu?
Gvick2
Nepleteš, Leon nabízí tento motor jenom jako předohrab. Na rozdíl od všech ostatních koncernových značek (včetně Cupry), kde kombinují tento podladěný dvoulitr výhradně se 4x4.
adamzprahy
To odhlučnění by mě taky zajímalo, mám zkušenost přesně jak píšeš, že VW v tom byl vždy lepší než odvozoné modely Seat/Škoda. Mám zkušenost s G8 a tam mě přijde odhlučnění velmi dobré (podvozek, motor), snad na úrovni Passatu B8 bez akustických skel, asi nejlepší v nižší střední. U Cupry jakožto “prémiovější” - jakože víc než Seat 😁 - značky bych čekal minimálně to stejné.
Avatar - miromen
miromen
Mužu potvrdit, že odhlučněni G8 je opravdu velmi dobre a z osobni zkušenosti patři v nižši středni mezi to nejlepši co jsem poznal. Vlastně i to co pišeš potvrdilo několik majitelu co měli nebo maji zkušenost i s passatem B8, kdy psali, že nepoznaji rozdil v odhlučněni mezi těmito dvěma modely.
Jinak dva takove poznatky. Jeden mě velmi mile překvapil a to, že knk GTI je při konstantni rychlosti cca 220-230km/h reletivně nehlučny a nějaka ta minuta by se dala přežit. Prostě nic co by řvalo a rvalo uši. Takovy Hyundai i30 2G je, už při 170km/h vyloženě nepřijemny.
Jen pokud je někdo haklivějši na zvuk od motoru tak knk u toho GTI je potřebe dat zvuk do eko režimu, protože rozdil po přepnuti ze sport do normalu je marginalni a hlavni rozdil je v neprskajicim vyfuku.
No a druhy poznatek je ten, že podběhy jsou plastove takže odletujici kaminky jsou vic slyšet než by tomu muselo byt za použiti jineho materialu, ktery by dokazal hluk z odletujicich kaminku vic eliminovat.
_Teddy_
Suhlas. Za ten nezmysel minimalne hviezda dole! To uz nie je len prehresok voci ergonomii, ale priamo voci bezpecnosti. Ako toto mohol niekto schvalit, to fakt nechapem. Na jednej strane trestame ludi za drzanie telefonu pri uchu, pritom na druhej strane ich nutime trebarst nastavovat klimu tukanim na obrazovku multimedialneho systemu, co odvadza pozornost od soferovania este viac. Cele na hlavu postavene...
Mr.Murphy
ano, uplne k hov*u to cele je. A ted si vem ze ja mam firmu a lidi si obcas ty auta prohazuji atd. tzn sedne do toho nekdo kdo to auto uplne nezna. Pak se mi zamestnanec nekde rozpleskne a co ja s tim.... :no:
Avatar - miromen
miromen
Tvl to je blabol, kteremu se nešlo neusmat. A to si představ, že ja zažil i horši konvenkčni řešeni tedy realne použiti ne nějake slepe vykřiky.
Avatar - xxc
xxc
A niekto s tym aj realne jazdi? Lebo nevidim problem v nastavovani teploty na displeji, rovnako ako s vyhrievanim sedadiel. Treba si to vyskusat. Snad sa da jedine vytknut potvrdzovanie zdielania polohy a prihlasenie sa do profilu, ale realne ovladanie asi tazko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Představ si, ze lidi s tím realne jezdi a stěžují si.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Problém to je.
Arese
A velký! 😲 😲 😒 😒 :no:
Avatar - xxc
xxc
V com je problem? V zivote som nemal lepsie nastavovanie teploty klimatizacie, ako na displeji v zornom poli.
Adikovec
Jo, já. Mám to auto měsíc a půl a nemůžu si na ovládání klímy nijak zvlášť stěžovat. A to hlavně proto, že automatika funguje skvěle. Takže to je úplně jedno, ze je na displeji. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Charger tohle měl už v roce 2011, krom toho má teda i ovládání tlačíky, ale stejně si to radši tuknu na dotykáči 😄
Nemam s tím vůbec žádnej problém, v Praze sou takový kolony, že by na tom dotykáči šla vytukat kniha 😄 😄 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
takový Dongfeng, MG, DR nabídne čtyřválec narozdíl od PSA.
Arese
Tak PSA se ***skou nabídkou motorizací v poslední době zcela odrovnal. A celé to ještě doráží příšerný i-Cocpit a nesmyslné ceny... 😒 😒 😒 😒 😒 😒 :no:
ptr078
Tak co som pozeral mg ma na vsetkych velkych eu trhoch toho roku + 200 percent. Je pravda ze z 0 sa 200% nazbiera lahko, ale vidno, ze ludom chybaju jednoduche lacnejsie auta