Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konečně pravda o elektromobilech!

Automobilový průmysl prochází transformací, kdy je stále větší důraz kladen na ekologii. Pomalu tak dochází k ústupu spalovacích motorů a proměnám továren, s transformací se ale šíří také řada omylů, na které se zaměřili němečtí kolegové z magazínu Auto Bild.
Zpět na článek
5. 5. 2023 07:52
5. 5. 2023 08:15
5. 5. 2023 08:37
5. 5. 2023 09:13
5. 5. 2023 17:31
5. 5. 2023 20:28
6. 5. 2023 08:03
6. 5. 2023 10:56
6. 5. 2023 14:34
6. 5. 2023 14:40
6. 5. 2023 14:45
6. 5. 2023 15:00
6. 5. 2023 15:26
6. 5. 2023 15:36
6. 5. 2023 16:26
6. 5. 2023 16:57
6. 5. 2023 17:07
6. 5. 2023 20:04
6. 5. 2023 16:58
6. 5. 2023 17:04
6. 5. 2023 17:20
7. 5. 2023 09:09
7. 5. 2023 09:12
5. 5. 2023 06:15
Clickbait clanek
takze auto cz jde stale rychleji ke dnu.

Uz jen neschopnost se pod tento clanek podepsat ukazuje jak hluboko lze klesnout.

Proc redakce neustale siri nepravdy o elektromobilech je otazka.

PS: parta redakčních trollu muze nastoupit.
Rozbalit vlákno
10
5. 5. 2023 06:28
Re: Clickbait clanek
Prečo by sa mali podpísať, keď to nieje ich článok? Je prevzatý.
5. 5. 2023 06:32
Re: Clickbait clanek
Co je nepravda? Třeba spotřeby a dojezdy? Třeba zkušenosti z STK? Rozepiš to, podlož...

Snad i nekritický EV fanda musí vnímat to, že elektromobilita není jen růžová.
Avatar - pradeda777
5. 5. 2023 09:53
Re: Clickbait clanek
Největší p.r.ů.s.e.r s elektromobilitou je ten, že nám byla vnucena! :-[]
5. 5. 2023 17:08
Re: Clickbait clanek
Treba zaver o bateriich???

Nejak nekoresponduje se zarukou milion km u Toyoty.

Baterie elektromobilů Tesla Model 3 má životnost 800 000 km.

Zkusenosti z STK budou s autem (Tesla), ktere nemusis servisovat temer vubec, samozrejme horsi nez s tim, ktery musi kazdych par tisic km do servisu...
5. 5. 2023 06:44
Re: Clickbait clanek
Chudáčku, šlápli ti na kuří očičko? Holt pro pravdu se každý zlobí - staré přísloví.
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 10:30
Re: Clickbait clanek
Machi(avelli) udělal NEČEKANĚ RYCHLE z ACZ druhé AF

tohle je NEUVĚŘITELNÝ článek = pro mě redakce NAPROSTO SELHALA když loni po záčátku války nechala pro ruSSké kecy a zaBANovala https://moje.auto.cz/…materasu-5534601 za jejich kritiku = víc SELHAT vlastně v té době nešlo

ale tohle je čistý propad = na úroveň AF

Bohužel musím zopakovat = pod machi(avelli)m jde ACZ jen dolů, a teď už je na dně

Všichni solidní odešli a zůstala TAHLE ÚROVEŇ textu = proto DOPORUČÍM K TÉMATU loňský SPECIÁL Technika a srovnávačku stejně drahých stejných modelů střední třídy BEV (drtivě vyšší výkon + maličko nižší cena + hlavně drtivě JASNÝ VÍTĚZ ) vs ICE (povedený benzínový šestiválec, ale proti elektromotoru nepřekvapivě skoro bez šance)

s ACZ jsem se mnozí rozloučili po změně (asi nejlepší) diskuzní platformy, pak postupně další a další solidní diskutující až tu začalo DRTIVĚ PŘEVLÁDAT jen blbábolení (čest pár výjimkám co "statečně" dál a dál vysvětlují i dávají odkazy - na slušné zdroje info NE autoforum a do té úrovně spadly texty kdysi i solidní jízdy ACZ https://www.auto.cz/…-atmosferu-96355 na tohle se dá s dobrým pocitem vzpomínat, na BANy za kritiku místní pro ruSSké svoloče FAKT NE :no:
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 10:50
Re: Clickbait clanek
Jsi nahlášen zelený borisove. Pokračuj.
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 11:05
Re: Clickbait clanek
https://cs.wiktionary.org/…3%ADc_kejh%C3%A1#…

ano O TOBĚ to bylo (pro jednou) SPRÁVNĚ :-O :*)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 12:23
Re: Clickbait clanek
Nahlašuju tvoje urážky, kde urážíš všechny diskuteréy, redakci, vydavatele atd. a ještě o nich lžeš
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 12:47
Re: Clickbait clanek
HLUPÁKY (a bonzáky) NETŘEBA ZALÉVAT, ROSTOU SAMI
Thomas Fuller
Avatar - hugino
5. 5. 2023 06:25
BEV má prakticky samé mínusy
Aj z tohoto článku je jasné že BEV má pre bežného vodiča samé mínusy. Cena,hmotnosť,dojazd,spolahlivosť takže to čo tu niektorý hejtujú žé články z Autoforum sú nanič nebude až tak pravda lebo Auto Bild je seriózne médium. Či ?
Rozbalit vlákno
7
5. 5. 2023 06:29
Re: BEV má prakticky samé mínusy
Presne. DonVito by si to mal prečítať 2x.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 06:45
Re: BEV má prakticky samé mínusy
Ne. Určitě tu přijdou eurohujeři a vysvětlí nám, že autoforum koupilo Autobild :-[] :-[]
5. 5. 2023 07:03
Re: BEV má prakticky samé mínusy
Auto s katalyzátorem a auto bez katalyzátoru. Auto s Adblue a auto bez Adblue. Auto s filtrem pevných částic a bez něj. Je to zajímavé, ale tyhle ekologické věci nikdy nepřínášejí řidiči nic, kromě nákladů navíc.
Samé mínusy:)
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 07:16
Re: BEV má prakticky samé mínusy
Světe div se, katalytická redukce a dvojitý egr znamená jediné - při KO DPF který jednou prostě přijde můžeš celé auto hodit do šrotu, protože budeš mít zníčené vše turbem počínaje... Jinými slovy - ekonomická životnost moderních aut je poloviční, možná i kratší než dříve.
O EV raději ani nemluvím. Tam je ekonomická životnost úplně marná.
5. 5. 2023 08:40
Re: BEV má prakticky samé mínusy
ne...
BEV má samý výhody, pokud na to máš, máš kde nabíjet a nejezdíš víc jak 300km na jeden zátah a řekněme víc jak 500km za den. A pokud to provozuješ víc jak polovinu roku z přebytků FVE tak by se dalo zavřít oči i nad tím nabíjením na trasách řekněme 500-700km

hmotnost je nesmysl, Audi etron má 2,6 tuny a cayenne V8 2,4 tuny, Mercedes EQS 2,6t, S CDI 2,4tuny, Panamera Turbo 2,2 tuny, Taycan 2,4tuny. Nikdo krom místních borců nepozná jednotky procent v hmotnosti.
Spolehlivost je stejný nesmysl, komu se kdy pokazilo něco na pohonu u auta do 6 let (krom naftovýho adblue, to je servisní žumpa jen co je pravda). Vždycky jde do kytek dřív něco, co s pohonem nesouvisí.
Avatar - hugino
5. 5. 2023 11:29
Re: BEV má prakticky samé mínusy
A čo tak porovnať hmotnosť áut od rovnakého výrobcu. Golf vs ID 3 alebo Mégane s 1.33 tce vs E- Tech. Pri BEV sa optrebujú skôr brzdy aj gumy a samozrejme aj výška poistky. Je rozdiel či platíš poistku na auto za 24 000 € alebo 40 000 € pri tom istom segmente auta. Takže zhrnuté podčiarknute BEV je nanič alebo CELÉ ZLE. :-) ;-) ;-)
5. 5. 2023 11:34
Re: BEV má prakticky samé mínusy
gumy a brzdy u EV?

Brzdy nechapu.

Gumy ano, ale tam je spis problem ve vyuzivani caste a bezproblemu dosazitelne dynamiky.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 06:43
Jinými slovy
Jinými slovy - EV mobilita a její přínosy jsou v celkovém kontextu jen politickým výmyslem. Eurohujerská a ekofašistická Evropa přechodem na EV mobilitu ztrati veškerou konkurenceschopnost.
Rozbalit vlákno
12
5. 5. 2023 06:51
Re: Jinými slovy
EV mobilita a přínos pro městský a příměstský provoz není politickým výmyslem, ale neoddiskutovatelným přínosem.
Problémy nastávají až s infrastrukturou a potřebou delšího cestování.

Ano, vše je součást vývoje a politické revoluční rozhodnutí nezpůsobí revoluci ve vývoji EV.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 07:10
Re: Jinými slovy
I pro městský, provpz je přínos EV V CELKOVÉM KONTEXTU jen politickým snem.
Lokální emise jsou totiž jen tím dílkem celku. Jenže právě že tam máš to dobíjení, infrastrukturu atd. atd. Většina lidí ve městě nemá a nikdy nebude mít možnost dobíjet jinde než na dobijecich stanicích.
Jinými slovy - i městská EV mobilita je jen politický nesmysl.
Avatar - pradeda777
5. 5. 2023 10:12
Re: Jinými slovy
Souhlas. Pro město a okolí EV ok. Tam dávají kvůli emisím smysl. Problém by byl bohužel v tom, že většina lidí by pak potřebovala 2 auta. Proto se automobilky rozhodli jít do univerzálů. V každém případě se problém se zamořeným ovzduším dal řešit i jinak a levněji než s "povinným" přechodem na EV. Věřím, že s vozy které splňují Euro 6 by problém nebyl. Zajímavé, že jsem nikde nečetl o nějaké studii, která by se tímto zabývala. Proč asi? Jo, a další věc je nadměrné používání automobilů. Ale ano.....já vím, je to pohodlné..... :-!
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 11:08
Re: Jinými slovy
Ano - uvedl jsi opět přesně to o čem EU mlčí a lacině se hojí na tom nejjednodušším.
Spalovák vadí a je špatný. Ale zboží (i lidé, i surovony, i odpad...), které se úplně marně a nesmyslně překračuje a generuje tu zlou dopravu ze které jsou ty emise, to je úplně jedno...
Klidně převážejme uhlí na výrobu elektřiny z Austrálie, ale pak tady budeme jeb*t obyčejné lidi za to, že si chtějí na těch svých 5 tis. km/rok koupit něco obyčejného jako třeba Fabii TSI!!!
TO JE TO ŠÍLENÉ POKRYTECTVÍ EU A EK a všech těch ekofašistů a eurohujerů!!!
5. 5. 2023 11:12
Re: Jinými slovy
Chápu tedy dobře, že chceš zakázat import uhlí?
Proč tedy stále mluvíte o volném trhu?
5. 5. 2023 17:16
Re: Jinými slovy
Spatne je ze takovy napad vubec nekoho napadne. Ja sem pro lokalizaci zdroju. Globalizace je prezitek. Tahat uhli z Australie je fakt hruza a vozit plastovy a jiny odpad do Asie je stejna humusarna.
5. 5. 2023 14:28
Re: Jinými slovy
To by ma zaujímalo, kto ťa za pravdivé a logické argumenty poctil toľkými mínusmi... :-)
5. 5. 2023 15:35
Re: Jinými slovy
Sakra, kdo by to tak mohl být :-[]
5. 5. 2023 20:14
Re: Jinými slovy
Budem o tom ešte musieť premýšľať. :-[] :D :D
Avatar - Ondore
5. 5. 2023 20:09
Re: Jinými slovy
Ja by som to trochu upravil: ak má človek doma možnosť nabíjania, tak všetky trasy, ktoré pokryje kapacita baterky sú super convenient, neviem na to nájsť primeranejší výraz v slovenčine. Ak musí nabíjať raz, tak sa to obvykle dá zahrnúť do plánu cesty bez toho, aby to významnejšie obmedzovalo. Dve a viac nabíjaní po ceste už osobne vnímam ako cestu, ktorá vyžaduje viac plánovania a pokiaľ vyslovene nejde o vyhliadkovú jazdu, tak by som zrejme premýšľal nad iným typom dopravy. Koľko prejdem, ak vyrazím s plnou a dám si jedno nabíjanie po ceste? Dokáže to byť 900 km letnej diaľničnej jazdy, auto o polovicu lacnejšie dá cca 600 km. Neviem ako vy páni, ale ja dlhšie cesty nerobím zas tak často.
5. 5. 2023 20:16
Re: Jinými slovy
:yes: Rozumne a pravdivo. :yes:
6. 5. 2023 08:02
Re: Jinými slovy
Rozumne napísané. Myslím, že sa niekedy zbytočne hrotí diskusia.

Do výberu nových áut som pred 3 rokmi zaradil aj BEV. Skončil som u ICE.
Časom možno BEV, teraz:
- parametre dojazdu nepostačujú mojim potrebám
- ide o novú technológiu a na automatizačných projektoch vidím aké problematické sú batériové linky
- mám o BEV pochybnosti z pohľadu ekológie (obmedzujem spaľovák a to mi príde ako lepší prínos)
- cenovo model adekvátny môjmu autu vychádzal PHEV +10-12 tis EUR, Elektro +20-24 tis Eur. To na palive nikdy neušetrím. Aj keď mám fotovoltaiku a aktuálne prebytky 20-30 kWh denne.

Máme z ekologických dôvodov len jedno auto.
A mám cca 10 ciest ročne vysoko nad 1000 km (tam aj späť). BEV by znamenalo na všetkých týchto cestách nocľahy navyše (príklad 1300 km za deň 2 vodiči, 2400 km za 2-3 dni, 3600 km za 3-4 dni, …)

Kamarát kúpil ako druhé auto do mesta ojazdené BEV za 8600 EUR, parkuje zdarma, dojazd 60 km mu na to stačí, FVE nabije, to dáva zmysel. Ale koľko je takých ľudí?
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 06:48
A to ještě neuvedli, že.. .
Z průzkumu, který byl zveřejněn v magazínu Automobilwoche, vyšlo, že pouze 22 % dotázaných elektromobilům fandí a považuje je za správnou budoucnost, u zbytku dotázaných platí opačný názor. Na otázku, zda by si elektromobil koupili, odpověděli tazatelé, že ano, jen ve 23 % případů, většina by si jej naopak pořídit nechtěla.

Většina EV NECHCE!!! Ekofašistická Evropa v čele s Ursulou a dalšími zmetky však hodlá Evropu zničit za každou cenu!!!
Rozbalit vlákno
88
5. 5. 2023 07:03
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
muzes dat odkaz?
Podobny pruzkum zde vcera uvadel Baricelo a ve finale to znamenalo uplny opak.
Pouze 21% lidi nechce EV.
Ostatnich 79% lidi s EV nema zasadni problem.
5. 5. 2023 07:12
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ved to sa nevylucuje, tiez nemam s ev zasadny problem, fandim im, ale nechcem to vlastnit
5. 5. 2023 07:24
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A ty duvody proc ho nechces vlastnit jsou jake? Resitelne vyvojem a nebo jde o neco zasadne neprekonatelneho?
5. 5. 2023 07:32
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Hendly Hendly, například já nechci vlastnit psa. Protože miluju kočky. Co na tom nechápeš, že někdo něco prostě nechce?
5. 5. 2023 07:39
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ja to chapu a plne respektuji.
Jiste ale neni nutne, aby majitel kocek lhal o psech.
Ale myslim, ze bude lepsi pockat na ten pruzkum / anketu.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 08:48
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Hlavně to vůbec není o tom jestli kdo chce nebi nechce EV. Je to o tom proč EV má být jedinou možností. Je to stejné jako třeba nařizovat povinnost bydlet v pasivním domě. Absurdní.
5. 5. 2023 08:54
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
EV nejsou narizena. Myslim ze vyjimka na e paliva je schvalena.
5. 5. 2023 17:18
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Tim ze zakazes spalovaky ale narizujes EV.
5. 5. 2023 10:26
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Co znamena riesitelne vyvojom? :D kupujem produkt, aky je tu a teraz, nie aky bude o 10 rokov
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 10:57
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Opravdu to nechápeš na CO se ptá a proč to takhle formuloval? to by bylo na to :D ;-)

BEV jsou furt jen na začátku = spalovací motory naopak tam už žádný převrat nepřijde (R4 mají výkony V12 a R3 nedávných V8 = možná ještě chvíli jako součást HYBRIDních řešení = vypadá to že Toyota ještě nějaký trumf(ík) vytáhne, posun výkonu hybridů v poslední době je docela impozantní) naopak všechno u BEV se zlepšuje a drtivá zlepšení ještě přijdou. Vlastně "plné využití" toho že BEV umožňuje celé auto postavit líp (většinou píšu BEV JE VE VŠEM CO DĚLÁ AUTO AUTEM LEPŠÍ včetně třeba jen dávkování výkonu) to TEPRVE PŘIJDE!

Všechny automobilky přijdou ca 2025 s novými platformami už plně využívajícími ten teoretický "VE VŠEM LEPŠÍ" potenciál. Ale ten zlom (parita) už nastal = viz mnou neustále zmiňované - loňský SPECIÁL Technika (stejná třída stejná auta za stejnou cenu stejného výrobce = drtivě vyšší výkon a dokonce trochu nižší cena a VÍTĚZ proti vůbec ne špatnému benzínovému šestiválci)

tak jako https://elektrickevozy.cz/…jezd-specifikace smete eSko tak teď to probíhá už ve střední... a bude pokračovat dál

TAK TO znamenáLO to "riesitelne vyvojom" UŽ CHÁPEŠ doufám
5. 5. 2023 17:21
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
V tomhle mas pravdu. Pak ale plati to co vetsina odpurcu EV rika, ze EV nechteji. Ne ze ho nebudou chtit za 10 let. Za 10 let mozna fakt BEV budou jinde nez ted a pak si je bude chtit koupit vetsi procento zakazniku. Nelze to ale tlacit jak to EU predvadi.
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 18:15
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Většina odpůrců EV na tomto serveru neříká, že EV nechce. Většina nadává zastáncům, nadává na EU, uvádí často lživé argumenty proč je to špatně, píše katastrofické scénáře atp. Pokud je nechtějí, tak ať si je nekupují a nikoho s tím nemusí otravovat.

A k tomu jak to EU (a zbytek vyspělého světa) tlačí - proč by to nešlo? Když byly dotace na zateplení domu, kotle, teď na fotovoltaiky atp., tak to také šlo a bylo to ku prospěchu všech. Já třeba nemám dům a tak jsem žádnou z těchto dotací nemohl využít, ačkoliv jsem na ně z daní přispíval a je mi to opravdu jedno. Jsem rád, že ty dotace byly.

A pokud narážíte na zákaz. Mno, ano, zákaz je v jistém smyslu ultimativní, ale pokud jste opravdu takový petrolhead, že prostě potřebujete auto na spalovací pohon, tak si koupíte v roce 2035 ICE auto a i v roce 2040 bude zánovní a v dobrém stavu. Mě je teď 40 a opravdu nechápu, proč bych se měl trápit něčím takto triviálním a nedůležitým, jako je v jakém autě budu jezdit, až mi bude 57! Až mi bude 57, tak věřím sednu do EV, vezmu si knížku a otevřu si oblíbené craftové pivo a řeknu autu, ať mě hodí za přáteli do Itálie a ono to bez mého přičinění a na jedno nabití udělá. Daleko více mě trápí, jaké bude tou dobou klima, jak kvalitní vzduch budeme dýchat a jestli budu muset chodit do práce, nebo nikoliv.
5. 5. 2023 11:12
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Taky tě nikdo nenutí kupovat EV.
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 15:58
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
….zatiaľ nie.
Do mesta by som aj nejaké menšie kúpil ale nové za tie ceny nemá zmysel a ojazdené po skúsenosti s tým čo mám (3 roky staré) neviem, neviem. Nemôžem nájsť niekoho čo to dá dokopy.
U zavedených značiek so servisom asi až taký problém nebude ale tá pachuť vo mne ostala.
5. 5. 2023 17:22
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Co na tom muze nefungovat?
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 17:28
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ja viem je to EV ktoré nepotrebuje nejaký servis ale stalo sa. Niečo sa tam zablokovalo a nejde s tým pohnúť. Jedine naložiť VZV alebo ťahať šmykom. Toto sa ale nestalo prvý krát.
Pachuť je ale odpor k EV zatiaľ nie.
5. 5. 2023 18:50
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Sel jsi do rizika.

Treba to pujde opravit.
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 23:58
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Na budúce nebude riziko ale dízlová istota.
6. 5. 2023 09:04
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Kdyz si koupis EV treba od BMW, Mercedesu nebo Toyoty, tak se fakt nemusis niceho obavat...
Avatar - speedfred
6. 5. 2023 09:11
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ja ho ale potrebujem na prevoz materialu (pracovné) čo z tebou menovaných značiek nikto nerobí. A tý čo robia tak sú drahý ako 100 čertov a to sa mi nevyplatí.
6. 5. 2023 10:40
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Nezbyva nez si pockat na vhodny produkt.

EV nejsou JESTE vhodna pro vsechny ucely - dnes.
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 17:25
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A jaký produkt budete kupovat za 10 let? Ten co je tu teď?
Nějak to nevychází...
5. 5. 2023 17:17
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Za me cena a mizerny dojezd, takze asi resitelne vyvojem.
5. 5. 2023 07:32
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
orangutani, zamyslete se. kolik lidí chce podávat daňové přiznání a platit daně? kolik lidí chce třídit odpad? kolik lidí chce uklízet po svojem psovi exkrementy? už to máte? třeba vám dojde, že nic z toho neděláte protože chcete, ale protože je to nutný...
5. 5. 2023 07:37
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
a kdo chce platit za povinné vymeny oleje a rozvodu?
5. 5. 2023 10:23
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Tak olej menis aby motor fungoval, nie ze musis ;-D, vymenis si aj sam za par €, tak nerob z toho tragediu, vymenu rozvodov riesi obycajne druhy majitel
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 11:01
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
kolik oleje tak může dělat u všech miliard a půl aut na světě? (miliarda je 9 nul, to abys věděl kolik jich dát "za par €"

+ nerob z toho tragediu JESTLI si to nespočítal = jestli jo pak krát roky :-!
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:13
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A ti producenti olejů a cca 5 milionů lidí, které zaměstnávaj po světě budou dělat přesně co???

nebo dostanou zaručený příjem? A budou sedět doma?

To bude muset ajták Stanjure zdražit krabičku cigaret na rozmezí 650-1700 kč a doutníky na 3900-150 000 kč aby na to měl.

V tom případě se obávám, že ale na 15 kartonech se v PL bude dá ušetřit cca 25 000 Kč au doutníků tak kolem 80 000

HAHAHAHA

Pokud by se vaše utopistické kroky podřailo v plné výši realizovat po světě, po práci přijde mezi 900 miliony lidí až někde po 2,5 miliardy dle rozsahu těchto utopií
5. 5. 2023 11:16
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Tak a teď jsi "odhalil" velké negativum elektromobility.
Elektromobilita opravdu s největší pravděpodobností nebude zaměstnávat zdaleka tolik lidí jako spalovací auta.

Ty ale prosazuješ řešení které tu bylo při průmyslové revoluci: "Rozbijeme stroje".

Bylo to v té době, dnešním pohledem, správné řešení?.)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:47
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Já prosazuju řešení, aby se nic nazkazovalo, at si koupí co kdo chce.

na příkladu bohatých lidí a jejich Lamb, MB G, Ferrari, Rollsů, maserati, Lotusů, Porsche apod vidíme, že o ty EV auta nestojí ani když na ně mají.

Takže prodávat oboje vedle sebe a uvidíme.

Třeba se prodá 5000 splaováků a 40 000 Ev nebo se prodá 6 luxusních MB a 10 BMW na elektriku a 1 Tesla a vedle toho 3000 ferrari, maserati, rolsů, bentley, amerik, a benzínových SUV

Necht vyhraje zaslouženě to co zkazník víc kupuje.

Zatím jasně vyhrávaj splováky :-) U lidí co na to maj.

Smutný pro fantaiky jako si ty vid :-)
5. 5. 2023 11:55
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Třeba koks a kalašnikov a kur… všechno volně :yes:
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:59
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Až na ten klašnikov všechno volný je.
A když víš kam zajít, tak seženeš i toho Kalacha. Akorát to není moc levný no. :-)

Jinak srovnávat toto s auty je vcelku trapný
5. 5. 2023 12:05
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ani ku… ani koks planetu neotepluji
5. 5. 2023 12:02
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
ale jo, tak nic nezakazujme.
Jen tim pohrbime evropsky automotiv.

Uz vidim jak zakaznik dava prednost drazsimu spalovaku z evropy pred levnejsim EV ze zemi kde jsou EV a jejich vyvoj masivne dlouhodobe dotovan…
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 12:19
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Už po 175 se tě ptám, proč si boháči nekupují ty Luxusní EV a kupují si drahé saplováky.

Tak znovu jo.
Duben:
Alpine 110 - 1 ks
Audi A6 benzín - 12 ks
A7 benzín - 2 ks
A8 benzín - 5 ks
Q7 benzín - 10 ks
Q8 benzín - 19 ks
BMW 5xx benzín - 16 ks
BMW 8 benzín - 3 ks
Ferrari - 8 ks
Ford Mustang - 11 ks
MB G benzín - 19 ks
MB GT - 4 ks
MB SL - 8 ks
Jag F-type - 3 ks
Lambo Huracan - 2 ks
Lambo Urus - 2 ks
Lotus - 2 ks
Maserati Granturismo - 2 ks
Maserati MC20 - 2 ks
Porsche Cayenne benzín - 7 ks
Porsche 911 - 24 ks
Porsche Cayman - 4 ks
Porsche Panamera - 3 ks
Range + RR Sport benzín - 16 ks
RR Ghost - 2 ks
RR Cullinan - 2 ks
Volvo XC90 benzín - 6 ks
RAM - 14 ks
Dodge - 13 ks
Chevrolet - 4 ks

atd atd

Všechno aut a v benzínu za ceny milion a výše . Proč ti ti lidi nekoupili Ev když jsou tak úžasné a ve všem lepší??

Proč na to neumíš odpovědět?
5. 5. 2023 12:24
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A ja ti po 176 rikam dej proti tomu stejnou tabulku EV.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 12:34
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Jakou tabulku??

BMW i7 - 1 ks
MB EQS - 4 ks
To je celá kategorie luxusní vozy
5 ks aut vs 22 benzín - tady prohárávate 22:5, slušnej nářez dem dál jo
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

Sportovní
BMW i4 - 10 ks
Porsche Taycan - 1 ks
Celá kategorie sportovní vozy
11 ks vs 135 benzín
Prohráváte 135: 11
Ještě lepší. 6,71% podíl na trhu pro EV :-) :-) :-)
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

Vyšší střední
MB EQE - 5 ks
Tesla S - 1 ks
6 ks Ev vs 210 spalováků na benzín. Tržní podíl EV 0,67% :-)
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

Mam pokračovat? Radši ne vid.

Tak po 176té - proč ten poměr není opračný když sou Ev tak úžasné a lepší?

Zákazníci si to evidentně nemyslí!!!! A tihle lidi na ty EV mají!! Cena opravdu není to proč si to EV nekoupili. Nikdo z nich to nechce, a bohatí jsou přece vzdělaní, uvědomělí a měli by spasit tu přírodu. Hammunova terioe o odmítačích co sou nezvdělaní žebráci a dezoláti na náměstích pjící petkový braník a mající doma zrezlou feldu dostává pekelně na frak, že jo.

Evidentně Vám vzdělaní a bohatí a úspěšní zvysoka jebou :-)

Brečíš krokodýlky utopisto? Nebo konečně přiznáš že to nikdo nechce?
Bude to chtít víc zelený propagandy, větší nalejvárnu co.

:-) :-) :-) :-) :-) :-)
5. 5. 2023 12:53
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ano nikdo je nechce. Až nebude na vyber, přestanou kupovat a budou chodit pěšky.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 12:58
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ale to je přesně o tom - až nebude na výběr.

Takže až jim to zelený bolševik zakáže budou DONUCENI ZAKOUPIT.

Ale když maj SVOBODNOU VOLBU, NECHTEJI ZAKOUPIT!!!!!!


Umíš rozeznat rozdíl mezi NECHTEJI a BYLI DONUCENI???

Pokud ne, jsi sociopat a zajdi k nejbližšímu psychologovi, chce to vyšetření. A modli se jestli Válek sehnal dost léků :-)
5. 5. 2023 13:40
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Proč nemůžu ze svobodné vůle kouřit v hospodě a na zastávce?
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 14:18
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Každý, kdo vám zakazuje prodávat drogy školákům je komouš, fašista a zelený fanatik!
:-!
Zrušit EU.;))
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 14:40
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
https://e-news.cz/…ocie-nezna-mezi/

Piráti či euroslanec za TOP 09 Luděk Niedermayer si nové regulace nadšeně pochvalují. Klima nám prý poděkuje, o chudáky se postará sociální fond, no a paliva se podle bývalého viceguvernéra ČNB (!) vlastně nezdraží, protože to zatáhnou jejich výrobci, ne motoristé. Jistě, zvyšování daní funguje jako perpetuum mobile, vezmou ho na sebe producenti a prodejci, na zákazníky nedopadne… To má podobu dezinformace: My lidem nic nezdražujeme, jen napomáháme k tomu, aby výrobky a služby byly více “klimaticky efektivní”.

Je to zoufalé. Vlastníci uhelných elektráren varují, že pokud vláda nenajde řešení, budou je muset zavřít. Ano, sice dokáží vyrábět kilowatthodinu za 0,7 koruny. Jenomže povolenky ji prodraží o další 2,40 Kč, takže vinou regulace nejsou konkurenceschopní. Pokud opravdu vypnou kotle, pak Česko nebude ani schopno potřebné množství elektřiny odnikud dovézt. Vstoupí-li v platnost mimořádně stupidní norma Euro 7, Škodovka přestane vyrábět malá levná auta. Průmysl utíká mimo Evropu do zemí, kde je daleko levnější elektřina.

Tohle všechno se už nyní děje. A zelení svazáci dále utahují klimatické šrouby a ještě se u toho radují. Nechce se věřit, že jsou opravdu tak hloupí a nikoli uplacení. Třeba Ruskem, jemuž Zelený úděl přihrával kontrakty na plyn, zvláště v Německu. Čínou, jejíž růst je hnán i exporty do EU, ať už se jedná o baterie, solární panely a suroviny nutné pro zelenou transformaci, nebo běžné výrobky, které už si kvůli klimatickým regulacím nedokáže zajistit sami. Bankami a fondy vydělávajícími na spekulacích s emisními povolenkami.

Ano, na evropské klima hysterii vydělává kde kdo. Lobbisté se zelenými technologiemi, cizí mocnosti, mocné globální kapitálové skupiny. Na straně poražených je evropský průmysl a občané. Jak dlouho tohle může trvat? Až do úplného zbídačení kontinentu? Nebo do té doby, než už toho lidé budou mít dost a prostě se vzbouří, jako už se to stalo v případě sedláků v Nizozemsku? Či nakonec politici přeci jen dostanou rozum a začnou dělat to, za co jsou placeni, tedy hájit zájmy vlastních občanů?

Asi takhle.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 14:43
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ano, jak prosté. A jak neuvěřitelně složité pro některé k pochopení...
5. 5. 2023 13:14
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Tak motas nekolik veci do jedne hromady.

Prvni, vlastnictvi techto aut nevylučuje vlastnictvi EV.

Nedostatek EV v teto kategorii na trhu a nebo chybejici ekvivalenty.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:22
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Jo takže někdo má doma Teslu a k tomu ještě benzínový MB G, 911 a Urus vid.
Možná že tak 10 lidi z těch 367 jo, ted jde o to kolik najedou Teslou a kolik těmi V6, V8 a V12

Uvědomělý zeleně smýšlející, vzdělaný občas s miliony na kontech přeci neřeší třídu a klidně si koupí místo Ghostu Teslu S a místo Urusu Teslu X ne.

Nebo ne? Zas to musíš ohnout, aby ti to vyšlo jak se ti hodí do krámu vid.

Ale statistika je neúprosná.

NIKDO TO NEKUPUJE :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 12:57
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A ještě tu ti můžu dát další hezkou tabulku, kolik se dovalilo veteránů starších 15 let u luxusních značek.

protože veterány češi stejně jako novými splaováky taky nejezdí, to sou auto mimo a odsouzená k zániku.

Chceš? Bude sranda

Aston Martin - 2 ks
BMW - 204 ks
Ferrari - 6 ks
Jaguar - 18 ks
Lincoln - 2 ks
Lotus - 2 ks
Mercedes - 182 ks
Pontiac - 3 ks
Porsche - 15 ks

Za jeden měsíc slušný.

Protě nikdo to nechce veterány a ona je každý týden veteránská akce a je tam nabito a zejména diváků tisíce :-) :-) :-)
Na to že to nikoho nezajímá :-) :-) :-)
Byl sem v sobotu v Hostivaři, u tkaové Hispano Suiza J12 nebo Talbot Lago, obě auta účastníky na Pebble Beach, bylo vysloveně pusto a prázdno :-) :-) :-)
PS: zkus google abys věděl jak to vypadá, je mi jasné že z hlavy nemáš absolutně páru :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 11:17
Re: Re: A to ještě neuvedli, že.. .
ad tvá VELMI PITOMÁ úvodní věta https://www.autoforum.cz/…tnance-z-vyvoje/

teď bez urážky NEVZDĚLANÝ PITOMEC to chápe jako MINUS = hele vole a VONO JE TO pro ekonoma a obecně lidi s mozkem (za cizí neznámý pojem se omlouvám, ale vysvětlit co to dělá je složité a ty bys to stejně NIKDY NEPOCHOPIL) je to plus. Je to velké jasné PLUS = a vo tom (co ty teď kritizuješ a AF taky) jsou celé naše lidské dějiny :-)

a BLBové BLBí = proti PŘESNĚ TOMUHLE protestovali už no "odvždy" UČIL SES TO NA ZÁKLADCE blbe (no i když co se tam neučil o ropě) TY MOŽNÁ NE :*)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 10:52
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Olej si vyměním doma na dvroku za 1500 i s filtrem, co tam máš dál? rozvody sem dělal u dvou aut ze všech co sem kdy měl. A to sem měl všechno ojetiny.

Strašný náklady.
5. 5. 2023 10:58
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Na stare vráně
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:03
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ty starý vrány sou poctivě vyrobený a když si nekoupíš kus, co 17x vobjel zeměkouli a není shnilej jak brambory (takový kusy neprovozuju) tak to drandí v pohodě.
5. 5. 2023 11:31
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Autista v akci…
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 12:05
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Atíčkář a Petrolhead :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 12:51
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
no ty si opravdu ATIČKÁŘ :-!

ale ANI NÁHODOU (viz odst. začínající "V mých očích.. https://www.autickar.cz/…lovo-petrolhead/
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 16:03
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Tak na QV si mením olej aj ja, nie len že to je jednoduché ale ma to aj baví a mám kde.
Spravím si to povedzme po okruhových jazdách a nemusím čakať pokial bude mat servis čas.
5. 5. 2023 19:54
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ok ale u nového auta to asi doma neudelas. Těžko jim budeš prokazovat, ze jsi všechno udělal správně, až přijde problem se zárukou.
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 23:53
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Robil som to aj u nového, tzv medzivýmeny. Na klasické prehliadky som jazdil do autorizáku.
6. 5. 2023 18:41
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Jinými slovy, na pravidelné předepsané servisní prohlídky jsi jezdil do autorizovaného servisu.
Ano Bariku, nemusíš, ale nikdo to realne nedělá, úspora je pro úplně marginální.
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 13:22
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
S novým autem není povinnost jezdit na servis do ofiko servisu. Můžeš i do neofiko. Akorát smaozřejmě pokud ti dá dealer andstandartní záruku, ta platí jen u něj.
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 11:02
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
viz já 11:01 ;-)
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 08:44
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A představ si že to že EV je nutný je JEN POLITIKA. Nic víc.
5. 5. 2023 09:31
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Hendly,milovnik otaznikov a dokazov,tu ti dam zopar priezkumov.
Snad ta potesia tie priezkumy ;-)

https://auto.pravda.sk/…-percent-cechov/

https://www.novinky.cz/…-benzin-40430354
5. 5. 2023 09:43
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A ctes to co odkazujes?

Hlavni duvod proc maji lidi problem s EV je dostupnost tzn. cena. Neni to tedy zadny odpor. Jde o ciste ekonomicke uvazovani. Takze v momente kdy cena klesne jak se asi zachovaji?


Ty data v clanku nemaji zadny zdroj.
5. 5. 2023 10:20
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
HadaKAR Hendly ,typicky slniecKAR :D
Je mi jasne,ze len web clanky co Vy davate maju tie prave zdroje a maju jedine pravdivu vypovednu hodnotu :D
Ten prieskum robili agentury Nielsen a ResSolution group.
TASR správu prevzala z utorkového servisu Českého rozhlasu

Napises a) a preco nie aj b) ?
Nedostatocna infrastruktura a podmienky na uzivanie EV aut.

Co keby slnieKARi ako si ty,ste nato isli naopak?
Co tak najprv pripravit vsetko okolo a potom presadzovat EV auta?
Nemyslis si Hendly hadanKAR,ze potom by sa tie EV auta presadili aj same?
Uz si vyriesil nabijanie na sidliskach? (kedze tam zije vacsina obyvatelstva)
Uz ste v Cechach presli na OZE a zavreli ste vsetky uholky?

Nie,nic z toho slniecKARi este nevyriesili.
Treba ist nato opacne.Najprv zakazeme a potom budeme riesit ako si s tym vlastne v realnom zivote poradime.A pritom stacilo ist len nato naopak a EV by sa presadili same.
5. 5. 2023 11:03
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Mít informaci ozdrojovanou je snad základ zpracování informace.
Věříš snad všemu co čteš na internetu bez přemýšlení?

Nejdřív připravit infrastrukturu? - kdo to zaplatí?
Pro užívaní mobilu byl signál hned všude?

Nabíjení na sídlišti. Už několikrát jsem se ptal, jestli tušíš jak je dimenzován vodič pro veřejné osvětlení a proč. A zda tedy jeho dimenze nejde použít k vytvoření pomalých nabíjecích bodů.

Vidíš v tomto problém?
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:06
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Nesrovnávej tu laskavě mobily a elektrinu jo!!!

to už je čirá demagogie.

Veřejné osvětlení?

Odkdy vedou do lampy takové kabely, aby tuáhla rychlonabíje 6-8 aut Borisove?

Zas jen lži :-)

Hlavně pořád nemáte kde tu elektčřinu vyrábět, ty vaše větrníky a výrobny vodíku nikde nestojí. Nemáte je dokonce ani na papíru, jen se o tom žvaní.

Všechno samozřejmě zaplatzí konvocý zákazník v cenách elektřiny, která bude řádově vyšší jak dnes.
5. 5. 2023 11:10
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
a proč bych měl nabíjet na sídlišti před domem velkým výkonem?
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:14
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Takže budou nabíjet 12 hodin nebo kolik?

Auta co dojedou domů mezi 17-22 hodinou.

A ráno dojíždějící mezi 5-7.

To nějak nevychází, že :-) :-) :-) :-)

Já sem vlastně zapoměl, že každej jezdí jen 15 km denně vid :-)
5. 5. 2023 11:19
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ano, můžše nabíjet celou dobu co stojí auto před domem na sídlišti a to je většinou i déle než 12hodin.

Osobně si myslím, že uživatelů kteří každý den přijedou v 22 a odjíždí ráno v 5 nebude statisticky mnoho.
A i když jsou tak v řádu jednotek nebude problém obsoužit tyto zákazníky větším (a dražším) příkonem.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:26
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ne tu auto odjíždí mezi 5-7 ráno a vrací se mezi 17-22 večer.

Během dne stojí na firmě , kde daný litobetonákista nebo panelákista pracuje popř. někde na ulici a odpoledne vzvedává dětičky ze školek, škol, vozí je na kroužky, jezdí po nákupech, zařizování, za kamrády, známými a členy rodiny atd atd.

12h ani o minutu dýl tam stojí u lidí, co jezdí z hokny akorát domů - tj přijdou v těch 17 a ráno odjedou v 5. Těch zas tak moc není, zbytku takm stojí tak 10-8 hodin max.

A až přijedou v neděli od babičky z Frýdku msítku ve 21 večer, tak to asi do 5 ráno nenabijou vid.
Tak vlastně za babičkou jezdit nesmí, nebo musí poctivě nabíjet na rychlonabíječkách po cestě nebo holt musí přijet od babičky ve 3 odpoledne, aby mohli plánovat.
Auto má sloužit lidem, ne být okrokem auta.

Borisove :-)
5. 5. 2023 11:31
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A to vsichni ze sidliste jezdi za babickou do Frýdku a vraci se vecer?

Statisticky neni problem tyto extremy pokryt.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:38
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Jedni jezdí do Frýdku, druhý do Aše, třetí do Jindřichova Hradce apod.

Pokud ti to náhodou ušlo, Praha je plná naplavenin z různých koutů republiky nemluvě o slovácích , ukrajincích apod a rodilých pražanů tam žije s bídou 30-40% :-) Z nich se ještě díky cenám bude muset 15% v dohledné době odstěhovat pryč, protože ty vaše utopistické zelené nesmysly nebudou schopni zaplatit (ceny dálkového tepla, zateplení domů, ceny elektřiny, vodné stočné atd) .
5. 5. 2023 11:45
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
a proto na sidlisti o vikendu stoji stale skoro plna parkoviste….
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:56
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
důchodci, odstavené vraky a lidi co jezdí jen do práce a zpět, protože na víc nemaj nebo sou líný a čumej doma na telku.
+ druhá a třetí auta

Já když sem bydlel ještě v panelu, tak mi stálo na parkplacu taky CTS a Smart a já byl přitom na vejletu Camarem.

Holt ne každej má jednu plečku na vše.

Všechny universální věci stojí vždycky za HOOOOOO*NOO :-)
5. 5. 2023 11:45
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Líbí se mi jak donekonečna objasňuješ svaté právo na státem garantovanou mobilitu bez ohledu na to, co to bude stát.
V dětství jsme auto neměli, všude se jezdilo vlakem a autobusem a ziju.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:49
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
To máš blbý.
My měli dokonce dvě od mého narození do mých 6 let. A pak jedno.
5. 5. 2023 11:54
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Žil jsem bez auta do 30 a úplná pohoda
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 15:38
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Představ si že pokud jsi - vypůjčiím si slovník od Vaculíka - vesničan, tak úplná pohoda bez auta skončí tvým početím a vrátí se až s tvým vysypáním. V přechodném stádiu mezitím zvaném život jsi bez auta naprosto v pr.... -!
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 12:53
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
utekla ti podstata (kolik se najezdí průměrně km je docela přesně známo https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 ) ty hledáš VÝJIMKY jen abys.. to je https://bezfaulu.net/kognitivni-zkresleni/
viz Hendly = pro oba dva nebude problém najít řešení :*)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 11:26
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
hele a počty - ty ti šly ve škole jak? :*)

vono tohle je malinko https://cs.wikipedia.org/…/Troj%C4%8Dlenka to už je DRUHÝ stupeň ZŠ (a tys tam JAK ŘÍKÁŠ nebral https://www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf ) tak holt asi nic BAVME SE O NĚČEM JEDNODUŠŠÍM = blbý že INTELIGENTNĚJŠÍ se vždy musí přizpůsobit úrovni (chápání) BLBa BLBějšího, takže něco z tvé úrovně (chápání) co třeba.. něco přímo o tobě

OSEL ZAČAL SMŮLU MÍTI
A MĚL JÍ UŽ NAVĚKY
ŠEL SI NA LED ZATANČITI
A SPAD ROVNOU DO ŘEKY

DO LUK SBĚH O SENOSEČI
TAM TO ASPOŇ NEKLOUŽE
HUPKY DUPKY PŘES TŘI KUPKY
A SPAD ROVNOU DO LOUŽE
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:29
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Jas nahlášen zelený utopisto.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 10:49
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Cena klesne kdy? At tu čínan nabídne za 300 000 kč čínskou krabičku do města?

:-) :-) :-) :-)
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 15:34
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Co se říká: EV zlevňují (Enyaq, ...).

Co se neříká: EV zlevňují PROTOŽE dodávají Čínské komponenty nebo rovnou vyrábí v Číně!!!

Co se říká: omezujeme závislost na zlých zemích těžících ropu.

Co se neříká: zvyšujeme závislost na našich spojencích a skvělých a demokratických partnerech jako je Čína.
5. 5. 2023 08:42
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Většina... Co je většina?
Z těch co si kupují auta nový je jasně patrný, že se prodalo vloni 15% EV celosvětově a letos to vypadá na 20%. Což je už zlomovej okamžik. Pro bazarovýho snílka bez možnosti nabíjení to fakt není.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 09:06
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
A pokřivení trhu ti nic neříká že?!?
5. 5. 2023 09:20
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
a co si cekal? Jak to asi mohlo dopadnout? Eu rekne automotive “budete vyrabet ev” a automotiv odpovi to co kazdej podnikatel “bude to mnohem drazsi”. No a to se ted deje. Pochopitelne, ze jde vyrabet levna fabie kombi. Ale proc by to sakra skodovka delala, kdyz se prodava Kamiq 1,0 dsg za 600+ a eniaq za 1,5-2mil. Jasne, zas tu nekdo vykrikne, ze si to kupuje vyrobce. A proto jich uz vyrobili 200tis a zvedaj mzdy. To je podle Areseho ekonomickej zazrak. Realita je, ze je to proste dobrej kseft. Automobilky vydelavaj i pri mensich prodejich (viz zvedani platu skodovky) a lidi to kupujou. Viz prodeje enyaqu a etronu. O tmy ani nemluve. A vazne kdyz prijdes do Skodovky ti to nedaj s 30% slevou nebo jako superba lk za 10 mesicne jako dva roky zpet.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 09:30
Re: A to ještě neuvedli, že.. .
Ale já vůbec nevyvracím že to je dobrý kšeft. Já jen říkám že za to můžou dotace (+sankce, +subvence).
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 07:05
A to ještě neuvedli že..
Ekofašistické Německo to má tak skvěle promyšlené, že elektrickou energii na EV mobilitu si hodlají KUPOVAT!!!
Jejich plán na dostupnou energii z ruského plynu však totálně ztroskotal!
Jinými slovy - EK je tak hloupá, že politicky nařizuje elektromobilitu, aniž by existovaly dostupné zdroje. A protože nejsou, tak se teď křečovitě snaží zdroje zajistit dojením řidičské skupiny obyvatel!!! Ekonomika celého projektu je záporná. Ekologie celého projektu s ohledem na energetický mix je záporná. To je celé.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roland Von Wagen
5. 5. 2023 07:45
Většina pozitiv EV je vylhaná.
Vždyť i tady je nekriticky vychvalují jen pročínští kolaboranti a chatboty. Ale ať se klidně vyrábí. Jen by se měly zrušit veškeré dotace a naopak zavést spotřební daň na tankovanou elektřinu a daň z hmotnosti (i pro ICE).
Rozbalit vlákno
9
5. 5. 2023 07:49
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
Spotrebni dan je nastroj jak regulovat spotrebu neceho s negativnim dopadem.

Proc to uvalit na elektrinu?

Jak chces konkurovat v oblasti automotiv bez podpor kdyz konkurence/Cina/ vyvoj EV mohutne dotuje?
Avatar - Roland Von Wagen
5. 5. 2023 07:55
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
Kde si přišel na tu první větu?
Konkurenci nejvíc prospívá volný trh. Jinak taky existuje něco jako clo.
5. 5. 2023 08:06
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
Chces clem chranit trh pred modernejsi technologii?

Myslis popis spotrebni dane?
ano - spotrebni dan slouzi jako regulace spotreby neceho s negativnim dopadem. Proto je hlavne na alkoho, tabak a ropna paliva.
Avatar - Roland Von Wagen
5. 5. 2023 08:28
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
Spotřební daň je stejně jako jakákoli jiná daň určena k nasávání peněz do státní kasy. Jinak by dle tvé logiky musela být uvalena prakticky na vše. Na to už ale máme DPH.
Clo řeší volný trh a konkurenční prostřední uvnitř celku. Ten z vnějšku to může řešit tak, že se stane součástí toho prostředí nebo zruší dotace (čímž se recipročně dá zrušit clo). Ostatně číňani to nedělají jinak. Buď vyráběj v Číně nebo plať clo.
Před moderní technologií je zbytečné se bránit. Nejlepší jsou inovace. Ale tím se zase vracíme k volnému trhu bez dotací.
5. 5. 2023 08:39
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
Takze chces clem uzavrit evropsky automotiv na dvorek evropy a nepodporovat nove technologie i kdyz konkerence nejen v Cine dostava mohutnou podporu?

Myslis ze tim bude evropa mit technologicky naskok?

Spotrebni dan slouzi k regulaci spotreby. Proto je napr na alkohol a svym zpusobem se vynos pouziva na napravu negativ spojenych se spotrebou alkoholu.
Avatar - Roland Von Wagen
5. 5. 2023 09:03
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
Volný trh = konkurence > inovace > úspěch > motivace > konkurence > inovace > úspěch...

Nechápu ale, dle tvé logiky, proč spotřební daň není na sladké, slané, tučné, průmyslově zpracované, konzervované, dobarvované, zahušťované a vše z plastu vyrobené nebo v plastu zabalené nebo za vysokých teplot tvářené či obsahující cement a nebo jakoukoli chemikálii, co bylo těženo, čerpáno nebo strojně sklizeno a co nebylo dovezeno koňským povozem, plachetnicí, případně to někdo nedonesl na hřbetě obutý v lýkových sandálech. U všeho se totiž dá najít negativní dopad na jednotlivce, společnost či přírodu.
Pokud ovšem spotřební daň neslouží k nasátí peněz do státní kasy. A aby byla konkrétně v tomto případě fér, měla by být aplikována na všechny zdroje energie určené k pohonu stejně.
5. 5. 2023 09:14
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
spotrebni dan - jiste by mohla byt i na to co jmenujes, ale spolecnost se shodla na alkoholu a tabaku (coz jsou návykové latky s negativnim dopadem) a na ropnych palivech kde je negativni dopad jak na zivotni prostredi tak na obchodni bilanci.

Volny trh - ano evropa to tak muze nechat. Jen si uvedom, ze nejen cina do vyvoje baterii mohutne investovala a investuje a ma uspech.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:49
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
čína má úspěchů, dodává Vám 70-80% zařízení pro FVE a cca 50-60% pro větrníky a navíc Vám dodává náhdernou kvalitní naftu, made in China.

Akorát holt před příptavem stojí 60 tankerů s flajkou Burkiny Faso, které v reálu patří Iránu a Rusku a v nich je
R U S K A ______R O P A .

výrobní ceny naftičky 4 kč a prodávaná za 10,50 vid :-)

to je kšeftík......

a to samý v bledě modrém je ruský nikl, měd, platina, zlato, diamanty z afriky dodané ruskem (Wagnerovci), dřevo, saze, látky na leptání chipů železná ruda, jaderné palivo atd atd.

Soudruh manturov a soudruh Si Tin psali, že shání něco mezi 900 a 1700 nákladními loděmi, nevíš o nějaké? A prej by se šiklo i cca 35 000 vagonů
Prej je vodměna za dohození :-) :-) :-)

Sankce fungují skvěle hláší čína, singapur,Iirán,SAE a další země.
Prej takový zisky ještě neměly.

A prej pozdravuje KIM raketák, že udělal mimořádnou inventuru ve skladech, zjistil, že mu přebejvá asi 900 000 raket do BM 21-GRAD, asi 3 miliony dělostřeleckcýh nábojů do děl a pár rachejtlí a prej dal reč s Putinovičem a ten zjistil, že mu přebjvá tak 20 000 vagonů obilí.

Prej že by si jim mohl poradit co s tím, jak tuto patovou situaci s přebytky vyřešit.


Bejt tebou tak s tím nákupem čínsko-českého slovníku neváhám, brzy nebudou.
5. 5. 2023 14:02
Re: Většina pozitiv EV je vylhaná.
a doteď jsme z Číny nic nebrali...
Avatar - kruskar
5. 5. 2023 07:52
Vetchý
by to měl za trest stokrát opsat a nechat doma podepsat.
Rozbalit vlákno
6
5. 5. 2023 08:15
Re: Vetchý
:-[] :-[] :-[] :yes: Byl to můj velmi oblíbený herec, ale tou jeho hnusnou lživou kampaní se u mě bohužel zcela odepsal.... Prachy holt nesmrdí a Škodovka mu jistě dala honorář snů.... :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - Roland Von Wagen
5. 5. 2023 08:34
Re: Vetchý
Aspoň je trochu podojil o prachy ;-)
5. 5. 2023 08:37
Re: Vetchý
Myslíš TEN Vetchý? To je skvělý herec, ale jako člověk je totální, no, jak to říct slušně, nevím.
Soudružka Holubová je ročník 1959 a řekla, že "naše generace musí vychcípat". Tak na Vetchého ročník 1962 to platí taky, soudružko!
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 13:03
Re: Vetchý
Ročník ´63 :-) https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168 velkej FANDA EV = možná i nepatrně větší ZKUŠENOST než ty? :*)

teď bez urážení že barik je pitomej (což neni urážka, stejně TO VŠICHNI VÍ)
NENÍ to o věku ale (jako vždy jako všechno = je na to v autech i tzv. "Vaculíkovo pravidlo" = a viz Vaculíkův SPECIÁL Technika = už loni k tématu) JE TO JEN o:

zkušenější znalejší s praxí VERSUS ti co toho onoho všeho (ať to řeknu slušně) "mají méně"

KDO je KDO v "názorech" na BEV = víš sám
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:10
Re: Vetchý
V dubnu to nedošlo 367 lidem ve 3 nepřestižnějších kategoriích, kteří zakoupili luxusní benzínák namísto daleko lepší Ev plečky.

O těch co zakoupili diesel vůbec nemluvě, těch bylo další desítky

Snad utopisté dokáží pochopit význam této věty, jinak bude nutné jí zopkovat nejméně destemiliardkrát znovu a znovu.
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 13:39
Re: Vetchý
V čem konkrétně lhal? Prosím, zkuste jednou jedinkrát uvést konkrétní příklad.
Děkuji
+ Nenapadlo Vás, že je pan Vetchý jen hodný a inteligentní člověk, který chce pro své děti a jejich děti zdravé ovzduší a lepší svět?
Ptám se pro kamaráda...
5. 5. 2023 08:44
Slovo technika - konečně produktivita díky EV
Nyní se automobilky chlubí, že v další generaci EV dosáhnou o 40% menších nákladů na výrobu.
Navíc zde budou továrny, co plánují produkci 3 000 000 - 4 000 000 aut ročně.

A cena baterek taky není problém, dosáhne do 2030 50€/kWh.
Jenom je potřeba se dostat se sodíkem na 200 - 250 Wh/kg. Možná do konce letošního roku.

Ale současnou kritiku EV chápu, Deiša Spring od 580 000 a navíc ty emisní povolenky na benzín, plyn od roku 27, to mě taky vytáčí.

Dojezd na dálnici je přesně poloviční ve srovnání s tím udávaným.
Nyní jsem zvědav na spotřebu ID.7 na dálnici. Zatím se na youtube objevilo 15kWh/100km, ale při předváděčkách.
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2023 09:13
Jsem zklamaný.
Krásný nadpis, čekal jsem zábavu na celý dopoledne, ale zatím je to slabý jak čaj. Popkorn jsem si dělal zbytečně. :-)

Zkusím do hasnoucího ohýnku malinko zafoukat - není třeba zásadně řešit EV, stačí jen trošku počkat. Oni se nakonec ti nadlidi s EV u stojanů vyystřílejí sami. No, uznávám, nic moc hejt, je hezky, tak se jdu prolítnout na kole, jestli někde zase nějaký elektrokolo nehoří nebo zase něco nevypálilo do mrtě. :D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 13:37
Re: Jsem zklamaný.
Souhlas! Není třeba EV řešit, za chvilku budou za takové ceny a s takovými parametry, že spalovací auta si skoro nikdo nebude kupovat... :)
5. 5. 2023 20:20
Re: Jsem zklamaný.
Ty tomu fakt veríš? Ja nie.
6. 5. 2023 10:45
Re: Jsem zklamaný.
To to byl hodně vtipný příspěvek, co tam máš dál :-[]
Avatar - posledni_skaut
6. 5. 2023 21:18
Re: Jsem zklamaný.
Už nic. Pokoušel jsem se to vysvětlit na zdejším serveru plným inženýrů a prognostiků mockrát, ale je to marný. Celý svět je úplně mimo, jen chlapci z auto.cz ví co bude a co dává a co nedává smysl.

Jsou lidé, které nejde přesvědčit žádnými argumenty. Pokud jejich lživé a nesmyslné argumenty vyvrátíte, tak začnou mluvit o něčem úplně jiném a to není diskuze, ale šaškárna. Při argumentaci/diskuzi jsem prakticky vždy používal číslování bodů, tak jak to dle mého názoru dělá každý inteligentní člověk, který se snaží sdělit více věcí najednou, ale tento systém bohužel místní raketoví inženýři neovládají.

Každopádně, já se o úspěch EV opravdu nebojím a klidně se o něj vsadím. Když jsem to navrhoval jednomu z předních šílenců tady, panu Rohypnolovi, tak si mě hrdinsky raději dal do blokace. Což je fajn.

Každopádně, když chlap něco tvrdí, tak by si za tím měl stát a měl to umět doložit. Jinak to není chlap, ale atrapa chlapa.
Ať se daří.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2023 09:44
Re: Jsem zklamaný.
My víme Hammuno, už sis založil 20 714 nick? :-) :-)
7. 5. 2023 18:01
Re: Jsem zklamaný.
Tak nějak ;-)
5. 5. 2023 09:47
2 Problemy E-Mobilty
Za me maji elektroauta dva zasadni problemy:
1. Prima podpora Ciny - baterky. Likvidujem cilene nas prumysl a komousi se smeji.
2. Neni dost elektriny. Bydlim ve Svycarsku a v zime musi elektrinu dovazet. Solary nejsou reseni - opet vyroba v Cine. Navic v pod Alpami je dost stinu.

No a taky to mam domu 1150km. Kdyz deti spi, tak se jede a zadne dobijeni. Jako maly elektomobil do mesta a okoli bych bral. Ale spis to jsou drahe mnohatunove monstra.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 10:24
Ještě že máte model Y
zbylých modelů Tesly se tu v dubnu prodalo 6 ks.

Úspěch jak bejk :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Hlavně Tesla S, to je postrach Mercedesů, BMW, Rollsů, Bentley a Porsche :-) :-) :-)
Víc se prodalo i Rolls Royce Ghost :-) :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:09
Re: Ještě že máte model Y
To sme četli Borisove, já tu píšu o Ghostu, v dubnu se tu prodali 2 ks.
Tesla S je jedna, sranda že poráží Teslu už i Rolls.

Divný že uvědomělí milionáři a miliardáři nejezdí na elektriku ale V12 :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 13:00
Re: Ještě že máte model Y
Dviný = jak ti všechno FURT NEdochází :*)

Proč (pro konstrukci auta JEDNOZNAČNĚ horší nevhodnější) V12 s nižším výkonem a vyšší cenou (3 věci PROTI) když už umíme máme https://www.lucidmotors.com/

Ono to jednou nakonec dojde i tobě, NĚKDO MUSÍ BÝT POSLEDNÍ
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:02
Re: Ještě že máte model Y
V dubnu to nedošlo 367 lidem ve 3 nepřestižnějších kategoriích, kteří zakoupili luxusní benzínák namísto daleko lepší Ev plečky.

O těch co zakoupili diesel vůbec nemluvě, těch bylo další desítky :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 13:10
Re: Ještě že máte model Y
Víš bariku TOHLE coS napsal, se dá brát jako DOTEĎ TEN PŘECHOD "na celý lidský život" CO teď PROBÍHÁ konkrétně já barik VŮBEC NECHÁPU :-)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:11
Re: Ještě že máte model Y
žádnej přechod neprobíhá, ty Ev prostě v luxusní kategorii nikdo nechce a nekupuje :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 13:32
Re: Ještě že máte model Y
https://elektrickevozy.cz/…davanejsim-autem

chápu že NECHÁPEŠ složitější věci, jako je dlohodobá (pro jednodušší jako si ty to nazývejme "na celý lidský život") PROMĚNA. Daleko jednodušší totéž, přechod z https://aukro.cz/…ic-78-7036335835?… na (už dekády) dnešní https://www.philips.cz/…e/ambilight.html i ten STÁLE JEŠTĚ PROBÍHÁ!

Ale ty se netrap myšlením, mohlo by se ti něco pokazit https://elektrika.cz/…/pretizeni-zkrat v hlavě! A už teď funguje jak funguje = pěkně blbě. Radši si pusť zábavný dokument https://edu.ceskatelevize.cz/…v-ceskoslovensku TO TI teda sakra TAKY NEUDĚLÁ DOBŘE :*)

tak nějakýho https://ct24.ceskatelevize.cz/…icil-rikal-o-sve MĚ by to taky zničilo, ale TEBE to vytáhne z deprese KAM TO TEN SVĚT kterému nerozumím a nechápu JDE :-!
6. 5. 2023 10:47
Re: Ještě že máte model Y
Tvl Hamuno, vykašli se na to. Stejně ty tvoje Caps Lockový a odkazový příspěvky nečte. Když neumíš normálně vysvětlit, co chceš říct, raději nepiš ;-)
8. 5. 2023 12:21
Re: Ještě že máte model Y
Barrichello, tady pozor. Jsem sice taky fanda amerických aut, takže by nás mělo něco spojovat, ale tady prostě nesouhlasím. Ty tesly - konkrétně tedy Y - se prodávají opravdu velmi dobře. Pokud už je některé měsíce Tesla Y nejprodávanějším modelem v Evropě vůbec - ještě populárnější než takové Sandero - tak nad tím už se nedá mávnout rukou.

Co se prodejů v luxusním segmentu týče, což ty tady neustále opakuješ - tam zatím zákazník nemá skoro co elektrického koupit. RR, Bentley zatím žádné EV nemají - až přijde Sceptre na trh, čekám, že bude vyprodáno na 2 roky dopředu. BMW taky v luxusním segmentu donedávna nic nenabízelo, až teď reálně přicházejí první kusy i7na trh. Mercedes má EQS, to bych je řekl je celkem nehezké, nepovedené auto, myslím, že o něj není nijak ohromný zájem, ale to není ani tak vina elektriky, ale spíš toho, že Mercedes vzal elektriku za blbý konec. Porsche - Taycan měl problémy s dostupností, ale i tak se ho prodává víc než Panamery, která je mu profilem asi nejblíž. Globálně samozřejmě, ČR neřeším.

Takže já si myslím, že v luxusním segmentu bude situace brzo vypadat jinak, a to zásadně opačně, než píšeš ve svých příspěvcích. Změní to i7, Sceptre, vyřešení dodávek Taycanu...
Avatar - Barrichello
8. 5. 2023 18:19
Re: Ještě že máte model Y
Mohou přeci kupovat Teslu S, dyt je to zázračná kára ne.

Ale nikdo jí nechce, divný ne :-) :-)

Taycanu se neprodává víc jak Panamery, aspon ne v ČR
Avatar - JirkaVejrazka
5. 5. 2023 10:28
Sedim u okna...
... a vlevo vidim dum souseda, ktery si po roce jezdeni s ID.4 prikoupil TMY. Druhym oknem koukam na souseda, ktery po dvou letech jezdeni se sluzebnim Enyaqem koupil manzelce Citroen e-C4.

Nemohlo by to nahodou byt trochu tak, ze ti co "by EV nikdy nechteli" v tom vlastne nikdy nejeli a nazor si udelali jen z clanku, jako je tento?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 10:48
Re: Sedim u okna...
já sem v tom jel, i sem to řídil. Tesla S a VW E-golf.

Nějak nechápu proč bych si to měl koupit a jezdit v tom místo V8 :-) :-) :-) Zrychlení umí dneska ty V8 za 4,5 s a to mi ale bohatě stačí. Pořizovací cena menší jak u toho EV.
A na LPG to jezdí za hubičku.... dálky za 10,5 na sto.... :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 11:11
Re: Sedim u okna...
až si jednou doděláš ZÁKLADKU https://www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf + https://zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ tak to TŘEBA (do)pochopíš. Třeba.. no i když ty NO JE ŠANCE že jednou i ty :-!

asi hooooodně PO ostatních, ale i ty jednou třeba = viz loňská srovnávačka SPECIÁL Technika aut stejný výrobce cena třída ale ne výkony

někdo před lety, někdo loni, někdo za rok.. no a pak jednou TŘEBA i ty (jsem takový OPTIMISTA no :*)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:19
Re: Sedim u okna...
https://www.sauto.cz/…harger/148060842
Zrychlení 4,5 s, cena 1,8 mega

https://www.sauto.cz/…nz/eqe/188560149
cena 3,5 mega


to bude hodně dlouho jezdit zadarmo na LPG za ušetřených 1,7 mega vid Borisove :-) :-) :-) :-) :-) :-)

A takhle je to s EV vs ICE
5. 5. 2023 11:47
Re: Sedim u okna...
Třeba kvůli životnímu prostředí? Tpč ja třeba tridim odpad vlažně, ale držím hubu a nepresvedcuju sousedy, ze jsou idioti, když to dělají
5. 5. 2023 11:26
Re: Sedim u okna...
To bude taková sociální bublina :-) Na elektřinu jezdím rád, ale při pohledu z okna vidím před panelákem asi 40 ojetých čmoudů, jeden ojetý Prius, který si majitel zacvakal hezky celý ze svého a jeden ojetý PHEV od Mercedesu a ten má mrzácké parkování tak asi byla ve hře nějaká dotace :-) od sociálky.
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 13:32
Re: Sedim u okna...
Pane Jiří, to jste si dovolil dost, psát sem takové věci!
Sedm palců dolů za takovýto příspěvek a jeden nahoru (ode mne) jen ukazuje, že o reálné zkušenosti a pluralitu názorů zdejším diskutujícím vůbec nejde. Někteří lidé prostě nebudou šťastní, pokud poslední EV na světě neshoří a a s ní i celá EU. :)
A přitom si mohou ICE auta kupovat ještě krásných 12 let a pak nejspíše také.
5. 5. 2023 10:41
Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
…. zjevne ne jiz ted a situace kolem roku 2030 vypada jeste hure. A to se nebavime o ekologicky ziskane elektrine…. Odstavaji jadra, prodluzovani provozu eletraren na uhli a zemni plyn….
Opravdu mam pocit, ze policke rozhodnuti o ukonceni vyroby spalovacich motoru po roce 2035 nereflektuje realnou situaci (nejen energetickou ale i sociáni a dalsi) a povede k dalsi eskalaci napeti ve spolecnosti, chudobe a dalsim negativnim vecem…
Rozbalit vlákno
15
5. 5. 2023 11:05
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Tak rozhodnutí se bude v roce 2027 ještě opakovat s ohledem na stav vývoje.

EV z hlediska spotřeby elektřiny fakt výrazný problém nejsou. Spíš naopak pomáhají s akumulací š***k z OZE.

Jako k čemu bude po většinu roku potřebovat majitel FVE a EV s možností odběru energie potřebovat centrální energetickou síť?
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:07
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Pohádky od naší Babičky, jak FV na bnjgáči utáhne svícení, nabíjení auta, ledničku, pračku, myčku, sučičku, el sekačku, varnou desku, klimatizaci, nabíječky, televize, počítače a notasy atd atd

HAHAHA
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 11:12
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
stačilo napsat JSEM ZAOSTALÝ (a popravdě používat to často VELMI ČASTO :-!

UŠETŘÍŠ energii čas = sobě i nám (a to je TREND doby! šetřit energií neplýtvat :*)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:21
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Jo takže udělat z lidí žebráky co budou doma o jedný žárovce a pojedou akorát do Máselný Lhoty 15 km daleko :-) :-) :-) :-)

Na to ty češi zvysoka :-) :-) :-) :-)

kamarád má na zahradě + dom celkem 375 světel. V noci je to tam jako ve dne :-) :-) :-)

Já sem žabař, mam jen 85 :-)

Další známej má doma 2 soustruhy, frezu, stojanovou vrtačku, 3 svářečky, malej lis a dalších asi 25 ks ručního el. nářadí na obrábění dřeva a kovů.

To všechno si spolu s nabíjením auta, topením TČ a vařením, praním atd zapne doma spolu se synkem na FVE, ideálně ještě tak v lednu když bude venku -19

Pjotr Borisov a jeho přehrada byla realitě blíž, než tyhle fantasmagorie :-) :-) :-) :-)
5. 5. 2023 11:49
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Češi s malým “č”. Charakterizoval jsi vás výstižně :yes:
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:54
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
správný název je čecháčci.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 11:30
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Samozřejmě že elektřiny dost není. A to je jen dílek toho průšvihu. OZE +EV v podstatě není v současné distribuční soustavě vůbec realizovatelné.

Takže jestli tu někdo chce EV+OZE, tak ať laskavě taky řekne, že to bude muset znamenat nasobné zvýšení plateb za distribuci. Což není nic jiného než opětovné zdražení všeho.

Nebo jinak - EU a EK diktuje zelenou politiku, aniž by kdokoliv řekl kde na to vezme a kdo to zaplatí. Ale jak říká pablb Niedermayer, zdroje jsou že.... :-[] :-[] :-[]
5. 5. 2023 11:33
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Tak plati se to napr z emisnich povolenek.

EV a OZE se naopak perfektne doplnuji.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:42
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Ty emisní povolenky platí JEN A POUZE KONCOVY ZAKAZNIK a to v ceně le. energie, tepla, teplé vody, služeb a výrobků firem.

jen pěkně zdražujte, ožebračený lid už na výrobky a služby nebude mít, firmy začnou krachovat, propouštět, lidi půjdou na úřady práce a zadlužený stát před krachem bude muset vyplatit na soc. dávkách a podporách 4-10x tolik jak dnes a to bude bankrotek :-) :-) :-) :-) :-)

nebo bude muset šáhnout na dávky a to se začnou dít věci. To budou letáčky a rychloshánění cc 70-300 000 nových policistů, jinak stoupne krminilita o 40-900% dle reginonů :-) :-) :-)

Pokračujte, bude veselo.
5. 5. 2023 11:46
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Strasis tu stejne jako na podzim jak vsichni zmrzneme..
5. 5. 2023 11:50
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Hysterik autista :yes:
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:53
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
A ty lidi pracující za ty almužny na to budou brát kde? Když jim 70-95% výplaty seberou splátky a hpyotéky na bydlení nebo zateplení, rekonstrukce, změnu vytápení, jídlo, doprava, energie a nutné služby, tak asi na zábavu, cestování a kulturu nezbyde vid.

Takže to holt bude muset totálně zkrachovat.

Tržby v maloobchode padly celkem solidně a to je teprve začátek.... A všichni co bylí u hranic jezdí nakupovat do Polska a Německa :-) nebo shánět věci co tu nejsou jako léky.
to propad ještě uspíší
https://www.newstream.cz/…-hubenych-mesicu

A chtělo by to ještě zvednout DPH, to bude tkaovej fičák, že bude inflace 23-30% :-) :-) :-) :-)
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 13:27
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Nejspíš podporovatel politického podnikatele a megalháře Rajchla.
Benzín za 100Kč, plyn dojde v listopadu, lidi budou v ulicích a prst v nose s pérem z gauče. :)
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:35
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Ale Haummuno, dyt sis mě zablokoval z tohohle druhého nicku přeci, psal si že vidíš jenom prázdné zprávy.
A nejednou vidíš zas co píšu.
Ti to nějak nesedí, asi aktuálně nevíš jestli seš skaut nebo Hammuna :-)

Ceny paliv padaj, ruská ropa vesele teče - do EU stále proudí ruská ropa, a to přes země typu Číny, Singapuru či Turecka, kterým se přezdívá „pračky špinavé ruské ropy“.

A teče jí čím dál víc nebo se krásně smíchá s pár barely kazašské a daj se tomu správné papíry.


Takže unie dál drandí na ruskou naftu dodávanou překupníky a pohoda

" Do EU se dokonce přes třetí země, takzvané „pračky špinavé ruské ropy“, dostává ruská motorová nafta, která je však rafinována mimo Rusko, například v Číně, Singapuru, Spojených arabských emirátech či v Turecku nebo Indii, takže formálně jde o na-ruskou naftu."

Pozdravuje tě Kovanda, Hammuno
https://www.newstream.cz/…pod-tricet-korun

https://www.newstream.cz/…-hubenych-mesicu
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 11:33
Re: Mame dostatek elektriny pro provoz EV v Evrope?
Přesně tak, už dneska stojí stablizace sítě kvůli komerčním FV elektrárnám obrovské peníze, hlavně v Německu
5. 5. 2023 13:16
Zoufalým dinosaurům
mizí jejich svět a tak píšou polopravdy vytržené z kontextu a informace bez zdroje a autor se raději nepodepíše.

Milá redace, Autobild opravdu ale opravdu a skutečně NEMÁ vůbec žádnou vypovídající hodnotu, pokud má jít o hodnocení takové problematiky. Autobild je prachobyčejný automobilový týdeník.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:24
Re: Zoufalým dinosaurům
0,67% podíl EV na trhu ve třídě Vyšší střední.

To má dokonalou vypovídací hodnotu, dinosaure
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

2,21% ve třídě luxusních SUV za 4 měsíce https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

Těšilo nás, šiř dál zelený bolševický utopismus a podporuj čínu. Už se těší na dodávky komponent pro OZE :-) :-) :-)
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 13:23
EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý! :)
Zdar, :-)
Když jsem viděl nadpis článku, tak mi srdíčko zaplesalo. Měl jsem radost, že se opět náramně pobavím, ale na druhou stranu jsem se trošku bál, že fanatickým odpůrcům EV praskne žilka v mozku a to jim nepřeji. Tak jako tak má dnes Choholoušek nejspíše bazuku v ruce co pět minut. :)

1. Vůbec nechápu, proč jsou odpůrci EV tak militantní, proč lidem s jiným názorem nadávají do fašistů atp. snad v každém příspěvku (asi si potřebují ulevit), vždyť jim nikdo jejich spalovací auta ještě 12 let nebere. A pakliže by se ukázalo, že termín 2035 není možný z jakéhokoliv důvodu není možný, tak by se světe div se změnil. Určitě nenastane apokalypsa.
2. Nechápu dále, že odpůrci EV nevidí ten obrovský pokrok, který EV každý rok dělají a že si nedokážou představit, že aktuální EV nedostatky budou za pár let odstraněny. Zejména cena, dojezd a rychlost nabíjení. Prostě mají nějaký mentální blok, černý blok v zorném poli, který jim nedovoluje to vnímat.
3. A to, co chápu snad ze všeho nejméně je fakt, že stále opakují zlá a hloupá EU a búbúbú, ale vůbec nevidí, že celý civilizovaný svět jde stejným směrem a to včetně zemí typu Čína a Indie (v roce 2022 byl podíl prodaných EV v Číně 25%, YoY růst v Indii byl 155%). Čína a Indie zodpovídá za více než třetinu obyvatel planety, přičtěte k tomu USA, EU, Japonsko a další země které se zavázaly ke konci prodeje spalovacích aut a snad vám konečně dojde, že nejde jen o podle vás zlou EU.
4. Mistr Rohypnol a další tu stále otravovali s průzkumem, že jen 23% Němců chce EV a ostatní je nechtějí. Samozřejmě nedokázali dát zdroj průzkumu, ale po chvilce hledání jsem to našel (link níže) a byl to průzkum Evropské Investiční Banky. Samozřejmě to z jejich strany byla opět manipulace, protože dotaz/nález nezněl zda Němci chtějí EV, ale jaké auto si plánují koupit jako příští. To je poměrně velký rozdíl, ale pochybuji, že to dokážou lidé typu Rohypnol pochopit. Nicméně důležitá fakta k průzkumu a) byl prováděn v roce 2011 a od té doby EV značně zlevnila a zlepšily se jejich vlastnosti a teď by věřím dopadl jinak b) 23% Němců plánovalo v roce 2021 koupit další auto EV a 29% Hybrid, tzn. jen 48% dotazovaných si příští auto chtělo koupit petrol/diesel.
5. Technologie se v čase vyvýjí a čím více peněz se do dané technologie investuje, tím rychlejší je vývoj. Do EV se celosvětově investují neskutečné peníze a na vlastnostech EV je to vidět. Uvedu dva příklady, pro někoho, kdo si to nedokáže technologický pokrok představit - a) Dříve byly CRT monitory, velký a těžký krávy s mnoha nevýhodami. Pak přišli LCD a ze začátku byly třikrát dražší a měli proti CRT mnoho nevýhod. Během snad tří let (už si to nepamatuji) chtěl LCD každý a za chvilku byly levnější než CRT. b) dotykové telefony se stylusem byly drahé a dosti na prt. Pak přišel iPhone a za pár let měl dotykový a levný telefon každý. Ano, auta nejsou telefony a monitory, ale já už nevím, jak lidem typu Rohypnol vysvětlit technologický pokrok a to, že v roce 2035 budou EV úplně někde jinde, OZE a infrastruktura také.
Mějte se krásně a pozor na infarkt. :)

https://www.eib.org/…ily-life-choices
Rozbalit vlákno
7
5. 5. 2023 18:35
Re: EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý!
Přesně tak. Ohledně toho, jaké budou elektrovozy v roce 2035, je jisté jen jedno - podstatné vyspělejší a podstatně levnější (při započtení inflace) než je tomu dnes. Pokud se svět vyhne jaderné válce.
Obávám se ovšem, že Evropu převálcují Tesla a čínské značky.
6. 5. 2023 10:50
Re: EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý!
Hamuno, to si napsal úplně zbytečný dlouhý příspěvek. Ten tvůj multinickový styl už unavuje… :no:
Avatar - posledni_skaut
6. 5. 2023 21:24
Re: EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý!
A něco k tématu a nebo třeba argument, nebyl by?

Spousta lidí si myslí (zejména zde), že argument je možné vyvrátit urážkou, nebo zesměšněním protistrany, ale to je pochopitelně nesmysl.

+ asi nemá smysl vyvracet lež, že nejsem druhý jiného diskutujícího (jehož styl vyjadřování je dle mého značně odlišný), takže to si nechám pro sebe a jen se tomu pousměji.
Pěkný večer.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2023 09:44
Re: EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý!
Ne ty styly sou naprosto stejný, jen tady se snažíš psát jako slušnák.
7. 5. 2023 18:02
Re: EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý!
Kde vidíš urážku Hamuno? A kde máš jakýkoliv relevantní argument ;-)
Avatar - posledni_skaut
8. 5. 2023 12:54
Re: EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý!
1. Nejsem Hamuna.
2. Relevantní argumenty jsem psal v příspěvku, na který reagujete. :-|
Avatar - Barrichello
8. 5. 2023 18:19
Re: EV jsou už teď moc fajn a za pár let budou superskvělý!
Ale jistě že jsi Hammuna, my nejsme tak blbý, abysme to neprokoukli
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 15:08
Otevřený dopis
https://www.autoweek.cz/…alovacimi-motory

Četné studie nezávislých organizací, např. GreenNCAP certifikované prestižním Institutem Paula Scherrera ve Švýcarsku, přitom ukazují, že i za optimistických budoucích emisních faktorů národní výroby elektrické energie není přínos čistě bateriových vozidel velký, pokud nastává vůbec. Přitom je nutno srovnávat vozidla stejné velikosti za změřených reálných provozních podmínek

Každému eurohujerovi tohle vytetovat na čelo :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 16:40
Re: Otevřený dopis
Tak mistr Rohypnol nezklamal! :D

Ze zvědavosti jsem si klikl na jeho odkaz a pak jsem chvilku zjišťoval informace o spolku Realisticka Energetika a Ekologie a nestačil jsem se divit. Hlavní protagonista je pan profesor prof. Ing. Milan Apetaur, DrSc., který mmj. napsal na jejich web velice poutavý článek loni v 24.8. Na datu publikace článku by nebylo nic moc zajímavého, kdyby se pan profesor Apetaur nenarodil 28. 8. 1929 v Ostravě, což znamená, že mu v době psaní článku bylo bez čtyř dnů krásných 93 let. V žádném případě si nechci dělat srandu ze starých lidí, já si jich vážím, ale tohle mi nějak nesedí. Ostatní lidé z tohoto spolku jsou také zvláštní a buď stářím a nebo vším ostatním.

Hlavní body z jejich otevřeného dopisu předsedovi Vlády ČR, panu profesoru Fialovi:
- navzdory proklamacím nepřinese snížení globální produkce skleníkových plynů;
Naprostý nesmysl.
- zvyšuje závislost na dovozu základních materiálů z nedemokratických zemí;
Tady mají kluci ušatí částečně pravdu, ale tento problém lze mitigovat a s příchodem nových druhů baterií nejspíše pomine.
- v jeho důsledku se sníží konkurenceschopnost evropského průmyslu;
Tak tady to trefili, ale přesně obráceně.:)
- není technologicky neutrální a brání přirozenému rozvoji dopravních technologií;
Rozvoj technologií spalovacích motorů nikdo nezakázal a bude probíhat nejen v Evropě, jen v omezeném množství. Vývoj nových technologií do uhelných elektráren asi taky moc nefrčí...
- hrozí způsobit ekonomickou stagnaci až recesi se značnými sociálními dopady;
Opět to trefili, ale opět obráceně.
- omezí individuální mobilitu, tím i významnou část osobních svobod.
A tohle je taky naprostý nesmysl a je to myslím důvod, proč jsou odpůrci EV tak militantní. Oni tomu totiž věří a nevnímají, že to bude obráceně. A tak se bouří a jsou nerudní a nadávají a jsou celkově otravní jak zrezlý drát zapíchnutý mezi 3. a 4. žebrem, navíc když člověk musí koukat na zprávy a v nich zrovna hovoří ultralhář Rajchl.
6. 5. 2023 05:47
Re: Otevřený dopis
Diky za vecnou reakci. :yes:

Ja jen doplnim k individualni mobilite.
Diky levnemu provozu s EV si muzu dovolit najet kilometru vic a tudiz jsem "svobodnejsi", nez jsem byval s fosilem.

Jinak Macek je traged, ktery sam priznava, ze fakta ohyba ve svuj prospech. Profesura ze spalovacich motoru z nej odbornika na elektromobilitu skutecne nedela. Osobne jsem se ucastnil jedne "diskuze" s nim. A on u elektromobilu zacal kritizovat ucinnost m. j. behem rozjezdu. :D
Macek je placeny lobbista za spalovaci motory/vodik.
https://www.hytep.cz/…izacni-struktura

Rozhovor z r. 2013:
Jakému alternativnímu palivu dáváte největší budoucnost?
Obecně stojí za to dělat na plynových motorech. Jestli se totiž začne rozvíjet vodíková infrastruktura, pak bude muset být nějaký plynulý přechod. A to nemohou být palivové články, odkázané výhradně na vodík. Dokud totiž nebude všude tolik plnicích stanic, aby mohl řidič dojet kamkoliv, tak si nikdo auto s drahými palivovými články nekoupí. Cesta k vodíku vede přes plynový motor.
:D :D :D

Diky Elone, zes Mackum a Schroederum vytrel zrak. :yes: Zkorumpovanym lobbistum za plyn/vodik.
https://www.irozhlas.cz/…i_2208120600_aur
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 17:31
Doporučuji
https://www.fs.cvut.cz/…rel-na-idnes-cz/

Duel racionálního inteligentního soudného člověka a totálního demagoga a eurohujera...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mokrous
7. 5. 2023 15:01
Re: Doporučuji
Šílená debata. Zkušenost vs fanatismus.
Avatar - Alexander the Great
7. 5. 2023 15:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
7. 5. 2023 15:27
Re: Doporučuji
V tom případě si hlavně omývej hlavu. Tvoje IQ ztvrdlýho žaludu tomu odpovídá.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2023 17:01
Re: Doporučuji
To ted radíš všem Hammuno? :-) :-) :-) :-)
5. 5. 2023 18:28
Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Cenově dostupné elektromobily se ve velkém začali vyrábět na přelomu let 2017/2018 - Tesla 3. Většinou se vyrábějí jejich první, max. druhé generace. A někdo by chtěl, aby byli srovnatelné se spalováky, které se vyvíjejí a vyrábějí přes 100 let.
Nežijeme v pohádce, ale v reálném životě. Je třeba se kouknout na něco jiného - jaký vývoj prodělali za posledních 10 let elektromobily a jaký spalováky. A tam je progres elektrovozů nesrovnatelný.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2023 21:11
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Ne. Někdo by jen chtěl, aby ekofašistická eurohujerská Evropa nezakazovala ICE v situaci, kdy EV není ekonomicky udržitelnou alternativou a nemá zdroje na výrobu elektrické energie y navic tato technologie ani nemůže reálně zcela nahradit spalovaci motor, protože prostě nabízí v mnoha vlastnostech výrazně horší nebo dokonce nedostatečné řešení. Tak prosté a tak jednoduché to je.
6. 5. 2023 09:06
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Zkus ubrat na urazkach a agresivite.
Skodis si sam sobe.

Inteligence je schopnost přizpůsobit se změně.
;-)
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 13:30
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Takže kdo byl inteligentní, podporval Hitlera, Mussoliniho a Stalina a Lenina, ti taky hovořili a nutné změně společnosti, o podpoře vědy a techniky a spoléhání na nové zázračné technologie a zbraně.

Zajímavá teze.

Že nakonec vyhráli ti, co byli proti tomuto "inovátorství"
6. 5. 2023 14:40
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Kazdy si to vyklada po svem.
Proc me tvuj zpusob vykladu neprekvapuje?
Recnicka otazka.
Odpoved znat nechci, bo se bude jednat jen o tve typicke 🤮

Sbohem baliku
Avatar - Mokrous
7. 5. 2023 15:31
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Přesně to samý mne napadlo a už jsem to chtěl psát a vidím, že jsi to udělal za mne.
Lidi prostě až na pár výjimek jsou blbější než ta zvířata. Ta mají alespoň instinkty, který degenerát jménem člověk už ztratil.
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 13:26
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Teslu 3 si v čr v Dubnu koupili 3 lidi.

Opravdu obří zájem o tento vůz zde. HAHAHA
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 13:28
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
A je potřeba se podívat, jaký vovj prodělali spalováky za posledních 40 let. Od Euro 0 po Euro 6, od 240 HP z 6,7 V8 po 500-900 HP ze stejného objemu , od postřeby 17 litrů po 11 litrů atd atd atd.

Kdo to nevidí to nechce vidět nebo chce účelově manipulovat fakta.
25. 5. 2023 08:01
Re: Elektromobily se ve velkém vyrábějí teprve 5 let
Ta sedla! :-) :yes:
5. 5. 2023 20:15
Vaše češtin je ke zblití
V článku podepsaném "Redakce ACZ" se vyskytují tyto perly:
1) Automobiloví výrobci často propagují elektromobily nejen jako vozidla s nulovými emisemi, ale také klimaticky neutrálně vyráběné, Podst.jm. stř. rodu vozidla se pojí s přídavným jménem "vyráběná", nikoliv "vyráběné".
2) Ekologické organizace jako Greenpeace však tyto prohlášení kritizují... Opět stř. rod prohlášení v mn. č. se pojí se zájmenem "tato", nikoliv "tyto".
3) ...jak e-paliva vyrábět nákladově efektivně a ve velkém množství, aby mohly klimaticky neutrálně pohánět... Stejný problém redakce ACZ: paliva > mohla, nikoliv "mohly".
4) ... elektromobily jsou méně problematická než spalovací motory. To snad ani nepotřebuje vysvětlující komentář.
Samostatnou položkou v textu je potom neustálé porovnávání "elektromobilů" se "spalovacími motory":
Příspěvek hodný Hotentota, nikolv novináře. Natož celé Redakce ACZ.
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2023 20:28
Vetchý
Má dobrou figuru. To bych asi řekl k elektromobilite.
Rozbalit vlákno
19
6. 5. 2023 08:03
Re: Vetchý
Pro mě, vášnivého ekologistu je samozřejmě naprosto určující, že je elektromobilita součástí snižování emisí v dopravě.

Bezprostřední budoucnost mobility je zkrátka elektrická.

Je zapotřebí tuto skutečnost přijmout.

Ondřej Vetchý

Pod to bych se podepsal i ja.
:yes: :yes: :yes:
6. 5. 2023 10:56
Re: Vetchý
Není vůle přijímat něco, co nám je v podstatě nařízeno. Pokud by se technologie prosadila přirozenou cestou, což elektromobilita nedává, tak by ji přijali lidé sami a v pohodě ;-) Nicméně jde o uživatelsky horší a výrazně dražší technologii, navíc politicky tlačenou :no:
6. 5. 2023 14:34
Re: Vetchý
Mluv prosim za sebe.

Pro me je EV uzivatelsky mnohem privetivejsi nez spalovak. Nikdo mi ho nenarizoval. Jezdim ekologicky i ekonomicky. :yes:

Jestlize jezdis 1.000km v kuse kazdy tyden, pak s nakupem EV jeste pockej. ;-)

Technologie EV je principialne mnohem pokrocilejsi. Pouziva se napriklad pro vesmirna vozidla. Jedinym omezenim jsou dnes baterie, ktere se ovsem vyviji enormnim zpusobem.
6. 5. 2023 14:40
Re: Vetchý
Mluv za sebe ty. Nikdo ti nic nepřikazuje, nám ostatním ale ano. Ať si každý koupí, co chce a je klid. Nemám problém si koupit malý elektro velikosti mé C3 do města za 150-200k, ale na cestování velkým autem chci benzin a mám klid, nemusím nic po cestě řešit, ani plánovat… ;-)
6. 5. 2023 14:45
Re: Vetchý
Kdo ti co prikazuje?

Zakaz spalovaku je od roku 2035.
Tesla uz dnes dokazuje, ze zadny zakaz potreba nebude. :-)
Provozovat spalovaky muzes neomezene.
Co vic chces?
Nejezdit na technickou?

Sorry, ale nemyslim ze mas kvalifikaci k tomu, abys mel predstavu, kam se posunou EV za dvanact let.
6. 5. 2023 15:00
Re: Vetchý
Už teď si nemůžu koupit, co chci. Většina automobilek nevyrábí, co lidi chtějí, ale jen to, co jim legislativa umožňuje. Tj tak aby platili co nejmenší pokuty. Spalovací auta díky nákladům na tu tvoji úžasnou elektromobilitu zdražují jak blázen, protože někdo to prostě zaplatit musí. I když to vlastně nechce…

Takže tvoje hodnocení čehokoliv mě absolutně nezajímá. Jsi sobec a zaslepený člověk. Strč si ty svoje kecy tam, kde slunce nesvítí…
6. 5. 2023 15:26
Re: Vetchý
Uprimne, to ze mi podle tvyho nazoru auto platis ty, balik a arese me muze jen tesit. :D

A ironicky - je mi vas moc lito. :'-(
Vy chudacci frustrovani.
Bezte demonstrovat na Vaclavak proti bide a do Boleslavi za V8 ve Fabii Combi.
:D

Ja jsem zaslepeny, ale stastny. :yes:
Se svym autem jsem naprosto spokojeny.
Je to jedno z nejuspornejsich aut vubec. :-!
Ty jsi chudak, co si nemuze koupit co chce. ;-)
6. 5. 2023 15:36
Re: Vetchý
Nerad nadávám lidem, ale tímhle příspěvkem si jen dokázal, jaký si hlupák :no: Víc k tomu psát netřeba…
6. 5. 2023 16:26
Re: Vetchý
Frustrace uz vyvrcholila? :D

Jestli ti to nedela dobre, tak do diskuzi o elektromobilite, kde diskutuji jen spokojeni majitele EV a frustrati tveho typu radeji nechod. ;-)

To samy plati o balikovi...

Promin, s lidmi kteri me urazeji nemam slitovani. :-!
Pro hloupeho kazdy hloupy. :-)
6. 5. 2023 16:57
Re: Vetchý
Ani ne, jen sleduji tvou bezradnost v argumentaci ;-)
6. 5. 2023 17:07
Re: Vetchý
Frustrovane. :D

Tak sleduj a hezky vikend
6. 5. 2023 20:04
Re: Vetchý
Došly argumenty Doníčku? Vypadá to, že jo. Nikdo tě nebere vážně, smutné viď? Ty knížecí rady si nech pro Hamunu a jeho 65 dalších nicků ;-)
6. 5. 2023 16:58
Re: Vetchý
Pro hloupého každý hloupý.

A těm chytrým frustrátům a chudáčkům ještě dej nějakou tu hraběcí radu do života jako speedfredovi.

speedfred: ...Ja ho ale potrebujem....
DonVito: ...Nezbyva nez si pockat na vhodny produkt.

:D :D :D (A to jsem si myslel, že tady nebude zábava.)
6. 5. 2023 17:04
Re: Vetchý
Mas neco vhodnejsi do diskuze o neexistujicim levnem EV pro prevoz materialu na korbe?
:D

Je nutne (porad jeste) vyuzit spalovak. Bohuzel. :-)
6. 5. 2023 17:20
Re: Vetchý
Mám. Jsi génius a král této diskuze.

Ta tvá moudrost platí zcela obecně a dokonale. Všem, kterým limitně nevyhovují nějaké vlastnosti EV "nezbývá než počkat na vhodný produkt". Proti tomu nelze nic namítnout i když to nikomu nepomůže a sám by na to jistě nikdo nikdy nepřišel.

To je na čestný doktorát Univerzity jalových zbytečných plků.
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 15:37
Re: Vetchý
My jsme taky spokojený, zelenej utopisto.

LPG 14,50, včera to zlevnili, zas se bude s V8 bublat levněji.
Navíc když chci, přepnu si to na benzín a můžu bublat za draho a stylově.

Vy si můžete přepnout velký kulový, nemáte na co :)

Jo jinak se tu prodalo už 13 ks Toyoty Mirai a dvě si údajně někdo dotáhl ojetý....

Aby Vám za chvíli nekonkuroval vodík :-)
7. 5. 2023 09:09
Re: Vetchý
:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 15:44
Re: Vetchý
Ty plky o neomezenosti sou ve světle emisních povolenek na fosilní paliva, zákazů vjezdů do metropolí, někde i mýta atd hodně směšný vid utopisto.

Znovu ti opakuju - tyhle pohádky vyprávěj dětem před mateřinkou, vem sebou Mikesuse, můžete udělat statistiku, kolik dezolátních tatínků a maminek přivezlo do školky ratolesti sazometem :-) :-) :-)

PS: Gumový medvidíky a tiktaky si radši sebou neberte, aby Vás nezavřeli jako pedáky :-) :-) :-)
7. 5. 2023 09:12
Re: Vetchý
Kdyby blbost a elektrofanatismus nadnášely, tak tu lítáš jak holubička! :-[] :no:
Avatar - pradeda777
6. 5. 2023 17:27
V boji se škodlivými emisemi ve městech....
....dávají nejvíc smysl HEV a PHEV. Umožňují dostatečný bezemisní dojezd tam, kde je to potřeba a tam kde nejsou požadavky na emise kritické použijí spalovák, u kterého jsou dnes emise víceméně zanedbatelné. Tím by se vyřešila nutnost mít drahé BEV nebo 2 auta. Ale ne....automobilky nastartovaly závod o to, kdo dál na elektriku dojede a kdo a jak baterku nejrychleji dobije.....a to je bohužel špatně, protože je to velmi drahá cesta. :no:
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2023 20:13
Re: V boji se škodlivými emisemi ve městech....
A Král hybridů je Toyota, zrovna minulý týden jsem koukal na Corollu Cross a ikdyž má menší kufr než bych potřeboval, tak bych do ní šel :yes: