Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zakázat elektromobily v podzemních garážích? Případ z noční Prahy říká ano!

V podzemní garáži v centru Prahy shořel elektromobil. Musela se uzavřít i část ulice. Měly by mít elektromobily zákaz vjezdu do podzemních garáží, tak jako vozy na LPG a CNG?
Zpět na článek
5. 5. 2023 10:10
5. 5. 2023 15:24
5. 5. 2023 10:19
5. 5. 2023 10:39
5. 5. 2023 10:49
5. 5. 2023 11:54
5. 5. 2023 12:04
5. 5. 2023 16:36
6. 5. 2023 10:18
6. 5. 2023 10:59
7. 5. 2023 17:35
7. 5. 2023 19:05
8. 5. 2023 09:15
9. 5. 2023 08:28
5. 5. 2023 21:06
Avatar - Barry Lyndon
5. 5. 2023 09:32
Zakázat diesely bez Euro 6d v podzemních garážích?
Realita všedního dne říká ano! :D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 09:39
Re: Zakázat diesely bez Euro 6d v podzemních garážích?
Nebolo by lepšie zrušit podzemné garáže?
5. 5. 2023 10:03
Re: Zakázat diesely bez Euro 6d v podzemních garážích?
Hamuna,co tak tebe zrusit vsetky tvoje nicky na ACZ a zablokovat ti IP adresu? :-!
Avatar - Alexander the Great
5. 5. 2023 10:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 10:18
Re: Zakázat diesely bez Euro 6d v podzemních garážích?
Multinickový král si ty, Hammuno.

A všichni sou Čížek vid :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2023 12:46
Re: Zakázat diesely bez Euro 6d v podzemních garážích?
https://citaty.net/citaty/7219-albert-einstein-pouze-dve-veci-jsou-nekonecne-vesmir-a-lidska-hlo/
5. 5. 2023 13:28
Re: Zakázat diesely bez Euro 6d v podzemních garážích?
Ty ten citát ale pravidelně potvrzuješ :yes:
5. 5. 2023 10:06
Zakazat vjezd spalovakum
Hori statisticky casteji!

Anebo rovnou zrusime garaze, pro jistotu.

Wtf
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 10:19
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Jestli to nebude tím, drahý stalinistický utopisto Borisove, že těch spalováků je x miliardkrát tolik :-) :-) :-) :-)
5. 5. 2023 12:46
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Mluvi o statistice pozaru na pocet aut.

Kdyz mas 1000 aut s baterkou a 1000 klasickych aut, statisticky je pozar elektromobilu mene casty nez pozar klasickeho auta.

Ale jsou dalsi dupezite veci jako stari vozi eho parku, obtiznost haseni EV atd.
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 14:59
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Důležité je, že spalováky nikdy nehoří při stání v garáži, to je doména elektro-zkratů.
Nafťáky pak nehoří prakticky vůbec, protože naftu jen tak nezapálíš. Tady, ale vlastně v obou případech sice pláčeš dobře, ale na nesprávném hrobě.
5. 5. 2023 19:20
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Najdi si kolik shorelo na parkovistich zafir
5. 5. 2023 10:37
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Statistika je krásná věda. Ohneš si čísla jak potřebuješ. Ano hoří častěji, protože jich jezdí drtivá většina. Co až bude ale EV víc?

Průser taky je, že benzínový auto ti nezačne hořet samo v garáži ve 2 ráno, ale vždycky začne hořet vlivem nehody nebo poruchy v průběhu jízdy. NIKDY nezačne hořet takhle blbě zaparkovaný a v noci.
Avatar - Ozzman
5. 5. 2023 10:42
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Nikdy nerikej nikdy, myslim, ze i to se dtalo vlivem spatneho… no… elektroinstalace, zejo :D
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 15:00
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Promile z promile.
5. 5. 2023 16:05
Re: Zakazat vjezd spalovakum
U nás na sídlišti za posledních pár let shořela už dvě auta. Jedno přes den, druhé začalo hořet někdy v noci, obě zaparkované. Nebyly to elektromobily. Shořených naftových autobusů, které začaly hořet stojící, je taky dost.

https://seznam-autobusu.cz/seznam?… To jsou autobusy (vyrobené od roku 1993, za posledních 30 let), které shořely při požáru, některé za jízdy, některé stojící, některé od vedle stojícího hořícího záznamu. ale ne všechny poznámky se týkají požáru vozu samotného, takže z těch více než 300 záznamů to bude o něco míň.
Avatar - pradeda777
5. 5. 2023 10:47
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Přesně. To je ten podstatný a rozhodující rozdíl mezi spalovákem a EV. Neškodí připomenout, že šance na požár způsobující chyby při výrobě baterii do EV je poměrně vysoká.
5. 5. 2023 10:52
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Umis tu "vysokou sanci" kvantifikovat?

Nejaky zdroj?
5. 5. 2023 13:29
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Ano napiš zrovna, že když není studie, tak to neexistuje.
5. 5. 2023 16:30
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Kdyz nejsou data, tak tezko muzes napsat "vysoka sance". ;-)

Ty chytraku.
5. 5. 2023 10:51
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Tak statistika samozřejmě zahrnuje i počet aut v provozu a přepocitava to na určitý vzorek.

Benzínové auto samozřejmě taky může začít hořet kdykoliv. Majitelé starých Peugeotů by jistě můžou něco o tomto říct.)
5. 5. 2023 13:30
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Jistě, ale ne vychladlý v garáži několik hodin po jízdě.
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 15:01
Re: Zakazat vjezd spalovakum
Nedělej ze sebe hlupáka. A nezapomeň kolik musí u hořícího vybuchujícího elektro-zkratu poskakovat lidí ...
5. 5. 2023 10:10
A ted vazne
Skutecne neni mozne EV uhasit?

Jaky je rozdil oproti pozaru spalovaku?

Jen kdyz hori EV, tak je z toho medialni senzace.
Kdyz hori spalovak, nikdo to neresi.
Bere se to jako samozrejmost.

"8. 8. 2022 požár osmi osobních automobilů v podzemní garáži, Praha-Nové Město, rozebírání konstrukcí, použití smáčedla, nasazení přetlakové
ventilace, povolání TÚPO"
Rozbalit vlákno
31
Avatar - JirkaVejrazka
5. 5. 2023 10:19
Re: A ted vazne
Rozdil oproti spalovaku je ten, ze Li-Ion baterie si pri horeni vystaci v podstate samy. Pri beznem pozaru staci zamezit pristupu cerstveho kysliku a ohen uhasne, protoze bez kysliku veci nehori. Li-Ion baterie pri horeni uvolnuji kyslik (myslim, ze z katody, ale jiste to nevim) a kdyz zamezis pristupu kysliku zvenci, tak hori vesele dal.

Je to mj. duvod, proc se casto pri nastupu do letadla ptaji (pokud mas batoh plny elektroniky, jako mivam ja), kolik mas s sebou Li-Ion baterii.
5. 5. 2023 10:27
Re: A ted vazne
Ano, to je pravda.

Ale jak je videt, neni to neresitelne.
A rozdil je hlavne v tom, jak nakladat s napul uhasenym vozidlem po pozaru.

Ale ok. Nejjednodussi by bylo EV zakazat uplne. A nikdo by to nemusel resit, nejen v garazich. :D

Stejne jako by bylo jistejsi telefon i pocitac nechat doma a radeji nebrat do letadla VUBEC!
Wtf
5. 5. 2023 10:40
Re: A ted vazne
Není třeba zakazovat EV ty ortodoxní pomatenče. Časem snad přijdou na trh baterie, které nebudou hrozit vzplanutím v případě nehody a poruchy. BTW porovnej velikost baterie v telefonu, který uhasíš uplácáním časopisem nebo ho hodíš do hrníčku s čajem a velikosti baterie v autě.
5. 5. 2023 10:46
Re: A ted vazne
Pomatencem si nazyvej svoji starou a ne me!

Kdybys mel znalosti k tematu, tak bys vedel, ze bezpecne baterie existuji uz dnes!
Dokonce je pouziva napr. zakladni TM3.
5. 5. 2023 13:31
Re: A ted vazne
Přijeď mi to osobně zakázat :-D

Rád bych ti věřil, ale jaký je to tedy druh baterií? Já že totiž pár videí s hořícíma Teslama už viděl.
5. 5. 2023 16:07
Re: A ted vazne
Základní Tesly mají baterky LiFePO, Long Range a Performance NCA.a NCM.
5. 5. 2023 10:56
Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
rozhlédněte se doma.
Kolik věcí s baterií máte v domácnosti? 20, 30?

Usínáte a máte je vedle postele, mají je vaše děti vedle postele, necháváte je bez dozoru nabíjet, leží celé roky bez dozoru někde ve skříni.

Máte strach?
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 11:03
Re: Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
Švagor vyhorel kvôli nočnémubnabíjaniu telefónu. Odvtedy pre istotu vypínajú spotrebiče co nie sú nutné k prevádzke domácnosti.
5. 5. 2023 11:08
Re: Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
ano, samozřejmě se to deje, ale nosí snad lidé mobil když ho nepoužívají ven na beton, aby náhodou nezačal hořet uvnitř domu?

A to je základ. Je tu samozřejmě riziko požáru EV (statisticky nižší než zahoření spalováku) a jde tedy najít rovnováhu mezi rizikem a užitkem zákazu.
5. 5. 2023 13:33
Re: Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
Tak on když ten telefon není zrovna v peřinách, tak jeho požár nemusí přinést zase takovou zkázu. Přeci jen baterka není tak veliká, aby to způsobilo velký požár, když není kolem nic hořlavého.
Avatar - speedfred
5. 5. 2023 15:34
Re: Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
Telefon bol na kuchynskej linke. Kuchyňa išla celá do tla.
5. 5. 2023 15:36
Re: Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
Náš bývalý byt vyhorel celý zo zásuvky. Po viac ako 10 rokoch odkedy sme ho predali.
Manželka vtedy pochopila prečo nechávam robiť doma každých 5 rokov elektro revízie.

Ja jednoznačný názor nemám, ale chápem ak má niekto rešpekt voči elektro autám aj z tohto dôvodu. Napr kamarát má Teslu x rokov a žiadna prehliadka, servis, nič.
5. 5. 2023 14:27
Re: Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
To je první obohacující informace za dnešek.
Tvl to jako fakt? Kolo nabíjím přes noc v garáži furt, kdyby to mělo blafnout... to by se moc nevyplatilo
5. 5. 2023 13:32
Re: Strach - baterie a nebezpečí vzplanutí
Já teda tablet ani telefon bez dozoru nabíjet nenechávám.
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 15:01
Re: A ted vazne
Klid, Don Seladon je známý elektro-dezolát.
Avatar - Ozzman
5. 5. 2023 10:44
Re: A ted vazne
Konecne nazor, s kterym s twbou mohu souhlasit :) Dnes nafta za 29,90, nemecka dalnice a ani neubyva dojzed… parada :D i s 1.50kc navic to porad bude super
5. 5. 2023 10:48
Re: A ted vazne
Na nemecke dalnici dojezd pribyva, to je jasny.
To je takova diesel anomalie. :D
5. 5. 2023 13:35
Re: A ted vazne
Hele já bych tu spotřební daň hodil klidně ještě výš, aby nemohl Hamuna blábolit o tom, že je nafta dotovaná. Prostor aktuálně myslím je a trh by to bez problémů kousnul. Hodil bych navíc 3 koruny. 1,5 CZK mi přijde takový nic neřešící. Imbecilové úrovně Hamuna sice mají představu, že kdyby byla nafta o 3 koruny dražší, tak lidi zahází nafťáky a nikdo je nebude kupovat, ale trh by tak určitě nereagoval. Lidi kupovali naftu i když stála 45 korun.
Avatar - Ozzman
5. 5. 2023 22:09
Re: A ted vazne
Tohle je druhá věc, já už bych si radši koupil benzín(nebo i hybrid, ale jen Ford či Toyotu), jenže takový, jaký bych chtěl není v autě, jaké bych chtěl (nebo na jaké bych měl, třeba 540i by se mi líbilo :D), respektive ta auta vymírají a i jako ojetiny už jezdily jen a jen na naftu. Určitě 3 koruny na litru nezpusobí revoluci, ale já z principu jezdim naftakem delší trasu, do města mam benzín+moto a po centru Prahy jezdím MHD, takže jsem papežštější, než donvito s EV, takže mi hamuna a ani nikdo jinej nemuže nic říct :D
6. 5. 2023 06:26
Re: A ted vazne
Ale muze.

Jezdit MHD je pokrytecke a planetu tim nezachranis.
:D

Pro jistotu vysvetleni: debilni argumentace pokrytectvim po vzoru odpurcu EV.
6. 5. 2023 10:19
Re: A ted vazne
Ono tu planetu nezachranis, ani kdyt budes chodit pesky, takze je to uplne jedno a nema cenu se nejak zvlast stresovat.
Avatar - Ozzman
6. 5. 2023 11:17
Re: A ted vazne
Taky se nestresuji, ale timhle argumentem krasne vytocis ekomozky :-! A stoji rocni operativni leasing jen 3650 korun !
Avatar - Ozzman
6. 5. 2023 11:16
Re: A ted vazne
Je to vic eko, nez jakakoliv EV verze individualni dopravy, protoze metro i tramvaj je taky EV ;) Jsem lepsi a ekologictejsi, smir se s tim i kdyz mam doma diesel :D
8. 5. 2023 09:14
Re: A ted vazne
Ted uz jen zbavit se fosilu a budes eko.
9. 5. 2023 08:24
Re: A ted vazne
A to si myslíš, že to je mantra každého jedince být EKO? Možná to frčí ve tvé sociální bublině, ale neber své vnímání světa jako nějakou obecně platnou normu.
5. 5. 2023 10:38
Re: A ted vazne
Ano není možné EV uhasit, protože baterie jak začne hořet, tak ji už neuhasíš. Rozdíl proti spalováku je že benzín čapne a vyhoří daleko rychleji a hlavně, když to uhasíš tak už to znova nehrozí vzplanutím jako baterie.
5. 5. 2023 10:43
Re: A ted vazne
Neprijde mi, ze pises pravdu.
Sorry.
Podivej se na fotky ze zasahu.

S tou druho vetou souhlas.
5. 5. 2023 13:40
Re: A ted vazne
A přesto to pravda je. Myslím, že ti to vysvětlil Jirka Vejražka. Baterie nepotřebuje k hoření kyslík z okolní atmosféry. Proto se hořící EV potápějí do nádrže s vodou. Nejdou totiž jinak uhasit.

https://www.e15.cz/…ji-dalsi-1389554
5. 5. 2023 15:24
Re: A ted vazne
Ani nekritická láska k EV nejde uhasiť :*)
5. 5. 2023 16:33
Re: A ted vazne
Prohledni si ty fotky k clanku a potom mi rekni, zda jde nebo nejde uhasit.

To ze se musi EV dohasovat nikdo nezpochybnuje.
9. 5. 2023 08:26
Re: A ted vazne
Když chytí baterka tak nejde. Tady zřejmě nedošlo k požáru baterie, ale auto bylo uhašeno ještě před tím než se to rozhořelo.
5. 5. 2023 10:19
Uboha redakce
Autor se za svuj bulvarni clanek pochopitelne stydi a neuvede sve jmeno.

Ubohy nadpis!
:no:

Jen sireni nenavisti a strachu....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:17
Re: Uboha redakce
Trží podíl 0,67%
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

Víc neřeba dodávat :-) :-) :-)
5. 5. 2023 16:10
Re: Uboha redakce
To jsi schválně vybíral kategorii, kde je to skoro nejméně? Duben 2023, celkový trh, tržní podíl 2,56 %

https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 13:34
Re: Uboha redakce
Dával sem do jiného článku i tržní podíly v kategorii Sportovní vozy, Luxusní vozy nebo Luxusní SUV, nikde to není přes 9% :-) :-)

Poměr 10: 150 ve prospěch benzínu je přímo k smíchu.... A to sou všechno auta za milion a výš, tudíž lidi co maj peníze a můžou jít pro elektromobil, ale místo toho kupují V6, V8, V10 a V12 v benzínu.

Divný co :-)
Avatar - Stejsn
5. 5. 2023 10:23
Já bych se toho nebál
a rozšířil bych zákaz vjezdu do garáží rovnou na všechna vozidla. Co tam mají co parkovat, na to jsou ulice.
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2023 10:30
Skody v garazi
Na prvni pohled podle fotek v clanku to vypada prizniveji nez po pozaru spalovaku. :yes:

EV se hasi blbe, ale je v nich mnohom min energie, ktera se navic uvolnuje pomaleji.
Rozbalit vlákno
8
5. 5. 2023 11:39
Re: Skody v garazi
Píšou o proražené baterii, ta, bych řekl, že je skoro zadara :)
Avatar - Mikesus
5. 5. 2023 12:03
Re: Skody v garazi
Garáž měla proraženou baterii?
Avatar - Roland Von Wagen
5. 5. 2023 12:14
Re: Skody v garazi
Mít naložené auto za 2,5 mega na 24 hodin ve vodě je jistě velmi příznivé. To se vysuší. :D
Jinak je fakt super, jak AI dělá pokroky. Píše už zdánlivě srozumitelné věty. :yes:
5. 5. 2023 12:26
Re: Skody v garazi
A ty si jako myslis, ze zahorele ICE auto jde na opravu?

Zahoreni ve vetsim rozsahu je totalni pojistna udalost.
Avatar - Roland Von Wagen
5. 5. 2023 12:41
Re: Skody v garazi
Větší zahoření je i pro ICE konečná. Menší je ale opravitelné nebo se dá auto rozebrat na ND. U EV hoří baterka, takže auto je na vyhození vždy celé, protože lázni se nevyhne. Ekologie v praxi. Ekonomicky taky super. :yes:
5. 5. 2023 13:27
Re: Skody v garazi
v ev muze taky horet i neco jineho nez baterie.
Pozar modernim aute je likvidace vozu.

Teoreticky prodej dilu ok.
Ale zase trochu realneho porovnani.

Kolik ev hori a kolik se u 6 mil aut v CR kazdy den vymeni olejovych filtru… toho odpadu z ICE malo neni.
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 15:02
Re: Skody v garazi
Až na to že baterie stojí 300 000 :-) .-) :-)
Avatar - Mikesus
6. 5. 2023 10:57
Re: Skody v garazi
Až na to, ze píše o škody na garáži. Opravdu to vypadá, že škody na okolí jsou menší než když hoří ICE.
Avatar - Katikakus
5. 5. 2023 10:39
Koukam...
..ze mistni ekok)kot tady vyskakuje jak zalud z predkozky a komentuje jako vztekly.

K clanku - ono to prijde samo. Nebude trvat dlouho a zakaz vjezdu baterkacu do parkovaich domu bude platit v cele Evrope.
Rozbalit vlákno
2
5. 5. 2023 10:49
Re: Koukam...
:-[] Už aby to bylo! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 18:32
Re: Koukam...
Já Vám nevím, když se podívám na prodeje a zastoupení EV v Norsku a Holandsku a přihlédnu k faktu, že tam žádný takový zákaz není, tak si spíš myslím, že se dříve vyřeší problém s hořením EV, než by se cokoliv zakazovalo.
Ale třeba se pletu. :)
5. 5. 2023 11:54
Hasiči
Vyzerá to na profi zásah, že to takto v ťažkých podmienkach v noci zvládli za 2 hodiny :yes:
Hlavne, že sa nikomu nič nestalo.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Mikesus
5. 5. 2023 12:04
Re: Hasiči
jestli to náhodou tak žhavé s náročností nakonec nebude.
5. 5. 2023 16:36
Re: Hasiči
Presne tak. 8-s

Dvouhodinovy zasah, nikomu se nic nestalo, dokonce snad ani garaz neni prilis znicena.

A jaky je z toho bulvarni zaver redakce acz?
Zakaz elektromobilu, prinejmensim do garazi.

Wtf
6. 5. 2023 10:18
Re: Hasiči
Takhle hloupe to chapes? Ja v tom teda vidim jen upozorneni ze EV a jejich baterky proste obcas rady hori. Nikdo nic nezakazuje. Je na kazdem zakaznikovi zhodnotit vyhody, nevyhody a rizika. Nic vic v tom nevidim.
Avatar - Mikesus
6. 5. 2023 10:59
Re: Hasiči
Četl jsi aspoň titulek? Presne tam to redakce píše.
No jde to tu z kopce, je to čím dál větší bulvarni odpad tady
7. 5. 2023 17:35
Re: Hasiči
Muzes mi napsat, jak ty chapes toto:
"Zakázat elektromobily v podzemních garážích? Případ z noční Prahy říká ano!"

Kdyz ja to chapu hloupe, jak to proboha chapes ty?? :D
7. 5. 2023 19:05
Re: Hasiči
Nesmyslny vykrik do tmy nebo pokus o senzaci. Zakazovat EV kvuli tomu ze jim holt obcas chytne baterka je hovadina. Podobna jako zakazovat spalovaky a myslet si ze tim zachranite klima.
8. 5. 2023 09:15
Re: Hasiči
Takze kdo pochopil co hloupe?

Neplet sem proboha klimatickou zmenu.
Drz se tematu. ;-)

No, alespon za ten "nesmyslny vykrik" :yes:
9. 5. 2023 08:28
Re: Hasiči
Nedošlo mi, že narážíš na titulek článku, který má jediný účel a to donutit tě na něj kliknout. Myslel jsem, že to bereš jako obecný závěr.
5. 5. 2023 12:02
Sodíkové baterie
A bude klid
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Barrichello
5. 5. 2023 13:15
Re: Sodíkové baterie
Sodík hoří x lépe jak lithium
https://www.avcr.cz/…ybuchuje-ve-vode

A má hodně rád vodu :-) :-) :-)

Takže až na to někejý dobroděj co nemá zdání co to je vezme vodu, to bude srandy :-) :-) :-)
5. 5. 2023 14:29
Re: Sodíkové baterie
Jedna pro tebe
https://www.svethardware.cz/…-130-wh-kg/59283
Dle firmy jsou akumulátory Cerenergy bezpečné a díky keramickému elektrolytu nehoří. Také slibuje výrazně širší rozsah pracovních teplot od -20 do +60 °C a vysokou životnost. Prvních 700 cyklů se dle firmy kapacita akumulátorů dokonce zvyšuje na cca 105 % původní hodnoty.
Avatar - Barry Lyndon
5. 5. 2023 14:36
Re: Sodíkové baterie
Hezké, ale do auta příliš těžké.
5. 5. 2023 16:43
Re: Sodíkové baterie
Rychlost nabíjení a bezpečnost mi přijde dostatečný argument, proč mít auto s kratším dojezdem
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 18:35
Re: Sodíkové baterie
Jsem zvědavý, jak na příchod EV se sodíkovými bateriemi zareaguje klasický český pupík, který kouká na cenu a svůj prospěch až v první řadě. Podle mě prodeje EV značně stoupnou.
A kapacitní/hmotnostní problém u sodíkových baterií je, ale podívejme se, jaké pokroky udělaly li-ion baterie za posledních pět let...
Já věřím, že to bude moc fajn a že se nemáme čeho bát. :)
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 15:04
Re: Sodíkové baterie
prosím tu o Karulce, mohl bys? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] jsi blbý nebo navedený?
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 18:32
Re: Sodíkové baterie
Cé je správně! :)
5. 5. 2023 15:39
Re: Sodíkové baterie
Nevím jestli si to dočetl až do konce, ale píše se tam cituji:

Pokud jde o energetickou hustotu, tak ta činí 110-130 Wh/kg, což také znamená, že je cílí na energetická úložiště a nikoli do aut.

Takže sodíkové baterky v diskuzi o autech je asi nápad o ničem.
5. 5. 2023 15:47
Re: Sodíkové baterie
Tak nejaká firma v Číne ich už testuje. Aj CATL niečo vyvíja kvôli alternatíve voči lítiu s nejasnou budúcou dostupnosťou. Energetická hustota zatiaľ velká nevýhoda.

Tu je pekný článok k sodíkovým baterkám.
https://oenergetice.cz/…nosti-a-aplikace
6. 5. 2023 14:03
Re: Sodíkové baterie
Tak je to prvý typ sodíkových bateriek, čo čakáš, zázrak na počkanie? Dopraj im čas na vývoj.
Avatar - rohYpnol
6. 5. 2023 14:45
Re: Sodíkové baterie
Dopřej jim čas na vývoj...

X

2035 přikazujeme všem jen a pouze EV.... !!!
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 15:06
Re: Sodíkové baterie
Proto se sodík v laboratoři uchovává v oleji .... na vzduchu okamžitě hoří, při vhození do vody vybuchuje. :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] Sodík bravo.
5. 5. 2023 15:19
Re: Sodíkové baterie
Jj, mali sme takého staršieho chemikára, čo nám to ukazoval na základke s pár gramami sodíka. Len mu to zakázali opakovať :D

V baterke ho bude asi trocha viac, či? :-!

Nebezpečným, ale mezi studenty oblíbeným pokusem demonstrujícím explozivní chemickou reakci je vhodit kousek kovového sodíku do vody… přičemž vzniká pára, hydroxid a vodík, který se může vznítit. https://www.avcr.cz/…ybuchuje-ve-vode
6. 5. 2023 14:06
Re: Sodíkové baterie
Tak už len vymyslieť nový druh pohonu na práškový sodík reagujúci s vodou... ;-) :yes: Na čo teda elektrinu? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2023 15:04
Re: Sodíkové baterie
Ty jsi ale hlupáček, sodík je stejně hořlivý jako lithium ......... ježiš že máš potřebu vypouštět takové neuvěřitelně hloupé bláboly.
Avatar - posledni_skaut
5. 5. 2023 19:03
Re: Sodíkové baterie
Pane Windízl a Vy to máte zapotřebí? Říká Vám něco NaCl (chlorid sodný)? To je sůl pane a ta má v sobě přibližně 40% sodíku. Když jdete do obchodu, vidíte na obalu s kuchyňskou solí označení, že se jedná o hořlavinu?

Když někoho poučujete, tak to zkuste nejdříve domyslet a o tématu si něco zjistit. Pan Mig_35 psal, že to vyřeší sodíkové baterie a měl pravdu. Sodíkové baterie jsou z pohledu hořlavosti bezpečnější, než lithiové baterie.
Ať se daří.
5. 5. 2023 21:29
Re: Sodíkové baterie
a teprve jedlá soda. tu mít v kuchyni je vyložený hazard s lidskými životy...
6. 5. 2023 14:04
Re: Sodíkové baterie
Nemal sodíkové články už Vernov kapitán Nemo vo svojom Nautile? ;-)
5. 5. 2023 21:06
Shrnuti
Vetsina diskuze je o nicem. Shrnu dva zasadni problemy:

1. Spalovaci auto v garazi jen stoji. Netankuje se. Je to i zakazane z duvodu bezpecnosti. Elektromobil se naopak v garazi tankuje (= dobiji). To je sakra rozdil, neni v klidu. Ja pokud mozno vsecho nabijim pod dohledem....Je to riziko.

2. Zatim jsou elektromobily nove, v zaruce, neposkozene. Prumerne auto v CR je ale stare 16 let. V budoucnu budem mit stare elektromobily, po nehodach, a ano, opravovane po garazich, asi i dobastlene baterie. Jako ted se spalovaky. To bude teprve riziko.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
6. 5. 2023 13:43
Re: Shrnuti
Benzínové auto se natankuje, když vyjedeš 2 metry před garáž nebo když máš přístřešek, což má dneska většina lidí oproti garáži. Když sem před 5 lety projížděl realitní servery a shánel barák, tak ze 70 domů mělo garáž 15, z těch 15 bylo 6 postavených před rokem 1985, a další 4 vily v thedejších cenách za 15-35 mega.

Takže "normální", novější domy měly garáže z těch 70 akorát 5 domů.....

Asi takhle je to s garážemi.....

Kamarád v době nárůstu cen po invazi vozil pravidelně palivo z PL a měl doma 300 litrů nafty a asi 600 litrů benzínu.
Já sám sem v té době měl doma 110 litrů benzínu, které sem nakoupil ihned v den invaze za staré ceny. Spolu s obsahem nadrží aut sem měl doma cca 370 litrů paliva.....v té době....

Průměrné auto natankováno z kanystrů do 10 minut.
nemáte šanci....

Jinak LPG u ONO 14,50 :-) :-) :-)
Avatar - rohYpnol
6. 5. 2023 14:39
Peklo zvané EV
Jsou tu závady. A jsou tu nehody.

Představa, že nahradíme spalováky EV zmetky, tak hasiči nebudou dělat nic jiného než měřit škodliviny a hasit EV a řešit kam s tím hořícím nebezpečným odpadem.!!!

Ale tohle eurohujeři nikdy neuznají. EV přeci nebourá a nemá poruchy že...
Rozbalit vlákno
1
7. 5. 2023 09:11
Re: Peklo zvané EV
Ja myslim ze se nic nahrazovat stejne nebude. Obe technologie pobezi paralelne vedle sebe. Na svete neni stejne dost medi aby si jich vyrobil tolik kolik je potreba :D